Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#801 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 July 2010 - 18:01

Tack. :)

Jo jag läste till slut till och med manualen. :P (Jag har ju installerat två routrar tidigare så vem sjutton trodde det skulle behövas?) Hur sjutton skulle jag kunna förresten veta att det som jag i två modem/routrar nu lärt känna som "Dynamiskt tilldelad ip adress" helt plötsligt hette "MAC Encapsulated Routing". :P :lol:

Guldstjärna till Glocalnets kundtjänst som stod vid sitt ord och gav mig utlovad kompensation, lite extra påslag som plåster på såren. :)

Edited by XC, 12 July 2010 - 18:01.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#802 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 July 2010 - 18:26

Skönt att det äntligen löst sig (låter väl bli att nämna det här med manualen ;))

Men vänta nu... "extra påslag", ska du betala mer nu bara för att du varit utan internet? :unsure: :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#803 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 July 2010 - 18:31

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#804 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 July 2010 - 19:56

:lol: Ja - pinsamt att behöva läsa manualen. :P

Hehe. Var ju inte så jag menade. När de räknade ut hur mycket mina missade dagar var värt så avrundade de helt enkelt upp det till en hel hundralapp. Så jag får tillbaka mer än jag gått miste om. :thumbsup:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#805 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 July 2010 - 20:23

Ja, eller hur? :D

Hehe, var det inte det du menade? :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#806 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 July 2010 - 17:18

Pappa hjälpte mig häromdagen med att få bort damm under displayen på min mobil. Helt dammfri vart den inte men det blev mycket bättre än förut. :) Jag har världens bästa pappa. :thumbsup:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#807 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 July 2010 - 17:25

:thumbsup:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#808 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 July 2010 - 00:37

:hurrah: Min nya kamera anlände idag! Canon EOS 550D. Populär kamera som är slutsåld överallt. I hela Europa sägs det. Oj. Jag hade jättetur då en butik i Kalmar fått in två exemplar och den ena är nu i min ägo! Gissa vad jag kommer att göra på semestern... :P

#809 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 July 2010 - 10:22

...och den ena är nu i min ägo! Gissa vad jag kommer att göra på semestern... :P

Läsa manualen? ;)

fqq5BYam.jpg

#810 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 July 2010 - 14:45

:lol: Vilken manual undrar Synon då :P

Grattis till 'inköpet' :)
Tror inte du kommer bli besviken, en bekant till mig skaffade en sån för ett par veckor sen och han är hel nöjd.

#811 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 July 2010 - 21:04

Manual ja...Låter svagt bekant men kan inte riktigt placera det... :P

Jepp, Georgia, tror alldeles bestämt att jag kommer bli riktigt nöjd. Ska bli jättekul att utforska den närmre nu på semestern. :)

#812 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 July 2010 - 14:21

Mascarponeglass med hallon, svarta och vita vinbär från trädgården (fortfarande solvarma). Mums. :popcorn:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#813 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 August 2010 - 09:24

:hurrah:

Fick mejl igår om att jag lyckades knipsa åt mig ett exemplar av Planet 51 i en tävling.

:hurrah:

fqq5BYam.jpg

#814 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 August 2010 - 14:35

Grattis, XC! :thumbsup:

Själv har jag hur kul som helst med min nya, fina kamera: Canon EOS 550D. Många knappar och inställningar att leka med - manualer är bara för mesar! :P

#815 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 15 August 2010 - 10:39

Jag läste manualen till min första systemkamera två gånger online innan jag ens fick den ;)
Ett tips är att aldrig använda autoläget. Och för oss nördar http://www.uscoles.com/fstop.htm Sqr2 = GOD

Själv då, har jag några wheee whooo så här efter sommaren. Jajamensan, eller vad sägs om att överleva en fjällvandring på en vecka med en ny tjej, utan bråk eller gnabb (tydligen väldigt vanligt med bråk)
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#816 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 August 2010 - 10:56

Kul! Då funkar ni bra ihop (ensamma i fjällen i alla fall :P). Semesterbråk är klassiker, med de är nog snarare så att saker kommer fram då som inte varit synligt i vardagen då man inte "haft tid".

Och ja, autoläget är att undvika om man kan; väljer ju någon slags "funkar för alla"-inställning vilket ofta blir "funkar dåligt för det mesta" ;). Jag hade av vredet till min programväljare på kameran för ett tag sedan vilkety gör det hundra ggr jobbigare att byta, och faller tyvärr alltför ofta tillbaka på auto då. Väntar fortfarande på en kamera som kan välja program efter vad som visas i sökaren just nu, t ex växlar till porträtt om man har en person i närbild eller landskap om när man har sånt motiv. Men man måste givetvis kunna välja eget också (och gå helt manuellt).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#817 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 15 August 2010 - 13:04

Jag tror att jag bara använder Av (aparture priority) eller Manuell/bulb när jag fotograferar.

Här är dock en bild från mig på toppen av Kebnekaise, tagen med en Desire, auto läget tror jag ;)

Posted Image

WEEEEEEEE WHOOOOOOOOOOOOOOOOO!!

#818 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 August 2010 - 07:40

Väntar fortfarande på en kamera som kan välja program efter vad som visas i sökaren just nu, t ex växlar till porträtt om man har en person i närbild eller landskap om när man har sånt motiv.

Så går det att göra på min kamera. Sätter den på automatisk motivtyp och den känner automatiskt av vad det är för typ, närbild, landskap eller porträtt. En Nikon S640 har jag.

yay, Tim Roth är på twitter. http://twitter.com/TimRothLieToMe :thumbsup:

Edited by GaterGirl, 20 August 2010 - 07:41.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#819 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 August 2010 - 11:41

Nya jobbmobilen!!!! Frakkin unbeliavable!!! :hurrah: :hurrah: :hurrah:

Posted Image

Pst. Fanns tre HTC Desiree att välja som alternativ, men ingen var pigg på den så det blir iPhone rakt av... hihi

#820 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 24 August 2010 - 11:53

Nya jobbmobilen!!!! Frakkin unbeliavable!!! :hurrah: :hurrah: :hurrah:

Posted Image

Pst. Fanns tre HTC Desiree att välja som alternativ, men ingen var pigg på den så det blir iPhone rakt av... hihi

awww, så ni dissade den bättre mobilen. varför då?!

#821 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 August 2010 - 15:52

Sista volymen av Scott Pilgrim kom med posten idag! :D Äntligen efter många års väntan kommer slutet! :hurrah:

Edited by Wylie Times, 24 August 2010 - 15:53.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#822 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 August 2010 - 17:10

Brisingr: endast det bästa är gott nog åt oss serrö ;)

Wylie: Härligt!

#823 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 August 2010 - 17:24

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag har iaf beställt en ny inspelningsbar digitalbox från Com Hem... Var ute efter en HD-variant när jag ändå var i farten, men närmare 5 000:- skulle de ha för den! :blink: No way! Nog för att gillar prylar, men så mycket ser jag faktiskt inte på tv-program för att det ska berättiga ett sådant utlägg. Köper hellre filmer för slanten jag sparade. :P

Ändock - :hurrah: för att jag äntligen kan spela in tv-serierna som jag följer! Whoohooo till det!

#824 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 August 2010 - 17:25

Grattis Symbolina! :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#825 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 August 2010 - 17:27

Hihi, tack!