Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#801 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 September 2010 - 20:30

Vad svårt det ska vara att hitta en mediespelare som klarar strömning via DLNA! KMP klarade det inte, VLC har visserligen strömning, men den bara vägrade med vissa filer, var rätt knepig och hade uråldrig hjälp. QT har inga vettiga codecs till Win7. Har fått gå tillbaks till WMP för att få det att funka - tror jag.

På det hela taget är det bisarrt att något som ska förenkla kan vara så svårt att få till. Blåtand-vibbar hela vägen; man fattar att "det där med data" genererar jobb :P.

Edited by Fiskrens, 06 September 2010 - 20:30.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#802 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 September 2010 - 14:25

Men vad i ... :upset:
I går kväll, sent, small ena säkringen, efter lite sökande så förstod vi att det var något i ena dator hörnan som gjorde att säkringen gick hela tiden.
I dag har jag kollat in det närmare och så är det nätaggregatet i datorn som löser ut den <_<

Först DVDn som strular med koppling till antennen och nu datorn, vad blir det tredje som kommer att strula? Varför kan inte apparaterna funka som dom ska :(
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#803 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 September 2010 - 14:43

:hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#804 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 September 2010 - 15:05

Tack :)

Har nu flyttat över den hårddisken till min dator, och tur att det funkade *pust* annars hade det blivit livat här.
Så nu ska jag föra över (kopiera) allt som finns på den till den bärbara datorn som min mamma skaffade för ett tag sen så att hon kan fortsätta jobba utan avbrott och inte använda den här datorn ^_^

Blir att skaffa nytt nätagg. på måndag.

Edited by Georgia, 11 September 2010 - 15:05.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#805 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 September 2010 - 15:12

Tråkigt Georgia. :hug: Alltid lika jobbigt när tekniken strular.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#806 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 September 2010 - 18:15

Idag har jag köpt nytt nätagg. :) nu ska det bara bytas ut mot det gamla och hoppas på det bästa.

#807 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 13 September 2010 - 19:28

Lämnade in min H/K HD 990 Cdspelare på service för 2 veckor sedan pga den gått till de sälla jaktmarkerna. Död, tot, Dead, Mort...
Fick tillbaka den idag och jag var som ett barn på julafton, packade upp den, kopplade ceremoniellt in alla kontakter, sätter i min favoritskiva (eva cassidy songbird), slår igång förstärkaren, trycker på play.

Vad händer?

Skivan startar och avsaknaden av ljud var öronbedövande. En djup suck. Kontrollerar allting, kopplar in min Surroundförstärkare. Ljuv musik strömmar ut ifrån högtalarna på 0 db, inget hörs. Kopplar in min optiska kabel till surroundaren, och VOILA, nu har jag ljud.

Så på något sätt så funkar allt utom de analoga utgångarna...

Så imorgon bär det iväg att lämna in den igen på service

:blink:
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#808 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 September 2010 - 15:20

Bredbandsstörning igen. :angry: Får hoppas modemet/routern överlever de här vändan.

Årets smartaste investering: Comviq Surf. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#809 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 17 September 2010 - 15:31

Friterade bilen då jag skulle starta den efter ett års stillestånd... Tydligen så kan man ladda ett helt urladdat batteri baklänges. Sen när man sätter in det i bilen... BOFF!

#810 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 24 September 2010 - 23:23

Både tragiskt och fascinerade hur fjäsk rövfjäsk, sorry uttrycket vissa personer kan hålla på med. Och få belöning för det.
Vissa forum man är på ska man inte besöka för man ilsknar till, jaja
Bara andas och skaka på huvudet, lyfta på hatten och säg lycka till det behöver ni.
Kanske är man är en pessimist , men vissa gånger fattar man inte vissa beslut.

Är än förkylder, rethostan vill inte lämna en.
Sen är msn än skum. Jaja lugnt med icq ialla fall.
Ska ta kladdkaka sen och ta det lugnt.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#811 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 September 2010 - 23:37

Första snön har fallit över Dalarna...

http://www.dt.se/tem...78&imgId=172748

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#812 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 25 September 2010 - 10:05

Visdomstand på gång. Aj aj aj :upset:

#813 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 October 2010 - 21:11

jag skulle vilja ha canal + hockey (via canal digital) men först måste man han familjepaketet med canal plus total för 489 per månad och sedan säsongskortet för 169 kr per månad det blir ju en ungefärlig kostnad på nästan 660 kr per månad. :upset: Varför kunde det inte räcka med familjepaketet med canal plus sport. stupid...
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#814 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 October 2010 - 12:24

En olycka kommer sällan ensam men nu får det fan vara nog! :angry:

Onsdagen börjar med att det inte blev något åtal om olaga hot mot kvinnan som hotade och smutskastade familjen.
När jag sedan ska berätta det för min bror så får jag shockerat veta att han flickvän har dumpat honom helt plötsligt utan vidare. Han ungdomskärlek som han återförenades med efter 15 år (då hon plötsligt dumpade honom också men, har jag fått veta nu, igentligen hade hittat en annan), den perfekte kvinnan som vi alla gick och önskade i 15 år att han skulle återförenas med (efter alla själviska monster han har dejtat sedan dess) visade sig inte vara den vi alla trodde.
Visst hade det hela gått snabbt på bara 1,5 år men det var hon som hade så brottom med att säga upp sin lägenhet och flytta ihop efter bara någon månad. Det var hon som så envist ville uppfylla sin dröm och flytta ut till min brors föräldrahem och övertygade pappa att lägga 100000kr på att renovera gäststugan i löste om att de minste skulle bo där i 3 år och betala hyra. I December skulle de, och deras seperata barn, ha bott där i 1 år.
Det hela kom som en blixt från klar himmel utran en ända hint om att där var några problem. Har man en familj tillsammans och är 40 år så beter man sig inte som en tonåring och helt plötsligt berättar att man gör slut och att man dessutom redan börjat leta efter längenhet. Det hela var sjukt plötsligt. På Söndag skulle de ha förlåvat sig och de hade nyligen diskuterat att starta en firma tillsammans.
För att göra det konstigare så berättade hon att hon hade försökt göra sig gravid för att det skulle funka. :rolleyes:
Så på bara en timme så gick min bror från att vara det lyckligaste han har varit på 12 år med en känsla av att han levde det perfekta livet (allt han någonsin har velat var att ha en familj, bo på landet och ha ett jobb han trivs med) till att allt bara rasar och ingen fattar någonting. Dessutom så har han sålt allt han ägde så alla möbler är antingen hennes eller så har de köpt det tillsammans.
Sedan ska vi inte tala om barnen. Min 12 åriga brorsdotter var ett känslomässigt vrak innan de träffades.

Det var 2. Vad mer kan hända? Jo, idag så fick jag veta att min ena farbror hade gått bort (han hade varit rena grönsaken de senaste åren så på ett sätt var det skönt att han slapp lida mer) och min andra har plötsligt blivit sjuk och verkar ha något på lungorna.

Just nu känns allt bara skit. Det här har verkligen varit en skitvecka, speciellt nu när mina förädrar dessutom är på semester.
Vilket härligt uppochned vänt hem de kommer komma hem till på Torsdag. :skull:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#815 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 October 2010 - 13:54

Låter jobbigt. :hug:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#816 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 October 2010 - 17:13

@crusader. :hug:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#817 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 October 2010 - 17:40

Låter som en riktig tuff vecka.

:hug: -ar i massor.

#818 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 October 2010 - 11:50

Ja, verkligen. Speciellt grejen med min brors ex. Jag kan inte fatta hur någon kan vara så falsk. Här har hon skuttat runt som på moln och predikat att allt var bra, hur lycklig hon var, hur mycket hon älskade min bror och hur underbar han var. Hur hon trivdes med vår familj. Senast i Lördas när hon var på tjejkväll hos min syster drog hon igenom det, tillochmed för folk hon inte kände där när de var ute och rökte. Nu helt plötsligt visar sig Kanariefåglen vara en Hök och plötsligt har hon aldrig trivts här, hos vår familj eller med min bror och skyller på att det är ingen "Go" i honom. Min bror är en som vill ha ett vanligt lugnt liv, han sliter sig fördärvad på jobbet varje dag för att kunna betala alla räkningar och sätta mat på bordet.
Uppenbarligen så klarar hon inte vardagen eller att hon nu är över 40år.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#819 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 October 2010 - 22:51

Känner för dig Crusader, men drar mig ändå inte för att föra tillbaks(?) tråden på trivial nivå: :P

Beställde i måndags ny mobil, en Samsung Galaxy S men fick igår beskedet att den är försenad nästan två veckor. Hur ska jag klara mig så länge med min gamla skruttmobil (snart tre år gammal)? :unsure: ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#820 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2010 - 23:04

Hur ska jag klara mig så länge med min gamla skruttmobil (snart tre år gammal)?

Dagens iland problem :lol:
Hoppas du blir nöjd med din Galaxy när du får den.

#821 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 October 2010 - 03:02

Känner för dig Crusader, men drar mig ändå inte för att föra tillbaks(?) tråden på trivial nivå: :P

Beställde i måndags ny mobil, en Samsung Galaxy S men fick igår beskedet att den är försenad nästan två veckor. Hur ska jag klara mig så länge med min gamla skruttmobil (snart tre år gammal)? :unsure: ;)

Bah, jag fick en mobil när jag fyllde 25 och den räcker bra för mig. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#822 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 05 November 2010 - 18:35

Tjejen är i budapets och jag har beredskap, ujuj, men... (titta i yay tråden)

#823 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 November 2010 - 15:33

Inte min vecka förra veckan. :rolleyes:
I onsdags (tror jag det var) halkade jag i en trappa och slog i höger smalbenet rätt rejält som fortfarande gör ont, i går kväll vet jag inte riktigt vad jag gjorde men när jag reste mig från fåtöljen så snubblade jag över fotpallen och mitt vänstra knä fick sig en riktig smäll när jag landade på golvet, så där haltade jag omkring och tänkte inte mer på det. I morse kunde jag knappt röra mig plus att min högra arm/handled måste ha fått sig en törn också när jag tog emot för att inte slå huvudet i kanten på TV-bänken.

#824 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 November 2010 - 16:28

Men vad du håller på då, din stackare. Tröst :hug: till krymplingen!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#825 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 November 2010 - 16:40

Stackare.

En ispåse att lägga på det onda:
Posted Image
[Källa]

fqq5BYam.jpg