Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 20 October 2006 - 09:24
Den har aldrig varit särskilt hyllad här - tvärtom, jag får intrycket snarare att de flesta dissar serien rätt hårt här. Så jag är förvånad över att den gick vidare från första rundan.
Länk till att den vunnit här tidigare? Det har jag helt förträngt.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 October 2006 - 09:30
Posted 20 October 2006 - 09:40
Det förvånar mig dock inte att X-Files vann förra gången (vill minnas den hade en betydligt enklare matchning framåt då), samtidigt som tävlingen någ närmare perioden då X-Files var inne. Sedan fanns det många X-Files fans här som var aktiva som nu försvunnit (ett par är t.ex. Mara Jade och Johannes).
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 October 2006 - 09:42
Posted 20 October 2006 - 09:50
Jag tog för givet att vi talade om X-files, då du svarade direkt på det inlägg där jag tog upp att den serien åkte ut i ett så tidigt skede.
Alla andra talade om Vänner innan och du gjorde det även i ditt inlägg, så det kändes naturligt att fortsätta med det.
Men det förändrar fortfarande inte att jag tycker det var konstigt att varken X-Files eller Vänner klarade sig kvar i tävlingen.
(Huvudsaken är att misfförståndet togs bort lika fort som det uppstod)
Posted 20 October 2006 - 11:30
För att visa att det inte alltid är så drog jag upp X-files som ett exempel på en genre-serie som försvann tidigt till mångas förvåning och som diskuterades ganska livligt bara några inlägg längre upp i tråden. Jag tog för givet att det var det inlägget du svarade på då jag citerade dina ord om 'natural selection' i samma mening.
Att Vänner åkte ut är mindre förvånande än Arkiv X, men den måste ändå räknas som en av de största tittarsuccéerna i sitcom-genren under senare år och har fortfarande en stor fanbase. Uppenbarligen inte på SFN dock.
Posted 20 October 2006 - 22:22
This is total dren!
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 21 October 2006 - 07:29
Nej. Det pratas (tjatas) mycket om att sci-fi är det enda bla bla bla. Inte alls speciellt bred smak. Så nej, det gäller inte alla här.Och jag menar att alla här väl har visat sig ha bredare smak än så.
Posted 21 October 2006 - 11:18
Posted 21 October 2006 - 12:52
Nu har ju Vänner fått en ny chans iaf, det visar sig snart om det var p g a hårt motstånd från andra serier eller svagt intresse från just det här forumet om serien klarar sig eller åker ut en gång till.
Jupp. Skall bli intressant. Tror det var svagt intresse som sagt var, men vi får se.
Posted 21 October 2006 - 17:10
Posted 21 October 2006 - 17:17
This round is scary...
Warum?
Posted 21 October 2006 - 17:36
Posted 21 October 2006 - 18:02
Posted 22 October 2006 - 19:51
Ruggande blankt (funderade p åatt aktivit försöka rösta ut ER å Kermits ära, men jag orkar inte
)
Posted 22 October 2006 - 20:22
Posted 22 October 2006 - 20:35
Posted 22 October 2006 - 21:08
Posted 22 October 2006 - 21:21
Posted 23 October 2006 - 21:00
Posted 23 October 2006 - 21:13
Jag avslutar med ett citat från XC:
Cappy är så ond att han väntar ut Georgia, GaterGirl och Illyria när det är hans tur och lägga upp ett nytt heat i TV-Turneringen.
Posted 23 October 2006 - 21:14
Typiskt
*Sätter mig brevid Marie och väntar*
Cappy hann posta precis innan mig.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 October 2006 - 21:37
Posted 23 October 2006 - 21:39
Jag har med mig en termos med kaffe, Georgia. Vill du ha?
Ja tack
Kaffe tackar jag aldrig nej till.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 October 2006 - 21:43
Borde jag ha fattat, Mörkrets furste själv
Edited by rino, 23 October 2006 - 21:46.
Okänd?

This topic is locked