Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#826 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 March 2009 - 22:41

Som jag skrev i en annan tråd spelar jag Oblivion nu och redan har jag piskat Crusaders futtiga Gamerscore ut ur världen. ;)

I alla fall, ett helt okej spel om än med många buggar och skönhetsfläckar. Ett tidsslukande tidsfördriv. Gäller vara strikt med det hela för att inte förlora fyra dagar i ett ögonblick. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#827 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 March 2009 - 22:55

Bah, jag har använt mina 200 timmars spelande till annat än achivement letande. Jag uforsakar världen i min egen tid och letar skatter. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#828 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 March 2009 - 23:05

:lol2:

Fast jag gillar att beta av trådarna som finns, så det blev naturligt. Jag tycker det var litet tråkigt att achievementsen endast var knutna till de olika "yrkena". Det hade varit roligare med lite mer spridda sådana. Nu får man ju en bunt om man naturligt löper spelet genom dem, istället för att utforska det mer. (Spelet är för stort! :P )

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#829 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 March 2009 - 05:48

Just nu spelar jag Resident Evil 5. Riktigt kul. Mycket bättre än demot visade IMO.
Men jag blev spoilad över vem den mystiska fienden är när jag kollade igenom Trophys. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#830 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 13 March 2009 - 10:37

Aj då. Sånt är inte bra. :(

#831 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 March 2009 - 17:22

Nej, verkligen inte. :( Visst, jag hade redan räknat ut att vem det troligen var men jag såg fram mot avslöjandet.
-Sora, Kingdom Hearts

#832 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 March 2009 - 03:21

Nån som vet när RE5 beräknas komma till PC då?

Själv har jag just testat lite granna Mirrors Edge 2D! :) Rätt kul litet tidsfördrifv.
http://mirrorsedge2d.com/

#833 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 March 2009 - 03:43

Ja du. Med tanke på att de inte ens har utanonserat en PC version och spelet är i första hand byggd för konsoll så skulle jag säga minst lika länge som det tog innan Resident Evil 4 kom till PC. Alltså minst 2 år. Kanske lite mindre om de bestämmer sig för att inte försöka porta en nedgraderad version till Wii. Men det är alltså om den kommer släppas på PC över huvudtaget. Resident Evil 5 har ett Onlineläge som är väldigt viktigt för spelet och skulle då behövas byggas om till PC.
-Sora, Kingdom Hearts

#834 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 March 2009 - 08:58

Nej, verkligen inte. :( Visst, jag hade redan räknat ut att vem det troligen var men jag såg fram mot avslöjandet.

Förstår det.

Det var trophies som du sa? Inte Achievements? Tänkte att jag skulle försöka undvika det själv när spelet väl blir mitt...

#835 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 March 2009 - 18:44

Ja, jag kollade igenom vilka Trophys där fanns på en hemsida och de gick in på lite väl onödigt nogranna detaljer om hur man får dem.

Trophys är Playstation 3's motsvarighet till Achievements.
-Sora, Kingdom Hearts

#836 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 March 2009 - 18:51

Ah. Hädare! Köra den på PS3. Nu blir det ju inget roligt att tävla mot dig. ;)

Hardu kol på om det är samma sorter? Så jag vet om jag ska blunda och köra?

#837 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 March 2009 - 19:25

Ja, det är samma sorter. Men som sagt, du riskerar bara spoilers om du kollar upp det på internet, inte om du kollar på XBoxen.

Jag tycker att PS3 är bättre än XBox 360 och i det här fallet så hade PS3 versionen lite mer att erbjuda i form av en studio i Home och gratis Multiplayer.
-Sora, Kingdom Hearts

#838 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 March 2009 - 00:52

Nu har jag hittat en gammal goding till SNES, Black Thorne :thumbsup:

Winter is Coming

#839 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 March 2009 - 11:40

Blackthorne är en klassisker. Ganska klurigt ibland men väldigt roligt och smått beroendeframkallande. Tog fram mitt SNES och ett gäng spel för ett tag sedan och lirade lite. Blackthorne var ett av dom. :)

#840 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 March 2009 - 11:48

Ja, det är samma sorter. Men som sagt, du riskerar bara spoilers om du kollar upp det på internet, inte om du kollar på XBoxen.

Ah. Det är skönt. Då ska jag hålla mig undan det från nätet då. :)

Jag tycker att PS3 är bättre än XBox 360 och i det här fallet så hade PS3 versionen lite mer att erbjuda i form av en studio i Home och gratis Multiplayer.

Krysslådan är vetenskapligt bevisat bättre. Hur gick testet till? Jo, man kollade vilken konsol jag hade i mitt hem. ^_^

#841 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 March 2009 - 22:04

Blackthorne är en klassisker. Ganska klurigt ibland men väldigt roligt och smått beroendeframkallande. Tog fram mitt SNES och ett gäng spel för ett tag sedan och lirade lite. Blackthorne var ett av dom. :)

Berondeframkallande kan man gott säga, å jäklar va svårt det vart mot slutet! I överhuvudtaget så är många SNES spel väldigt svåra. Har även spelat en del Final Fight, Super Probotector och en hel del spel jag inte ens visste att de fanns som t.ex Captian America & The Avengers, Justice League Task Force, Judge Dredd och Robocop Vs Terminator.

Winter is Coming

#842 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 March 2009 - 23:22

Captain america & The Avengers och Justice League task force hade du nog kunnat fortsätta leva i okunskap om... om vi säger som så. ;)

Spelade nyss ut ett till Amiga-spel för övrigt. Var väldigt kort får man säga, inte lång livslängd.

Agony - ett fantasy shoot-em-up, där man spelar som Psygnosis maskot, UGGLAN(!). Det lämnade dock en del att önska. Kort livslängd, stort bumb i svårighetsgrad på dom sista nivåerna ( dramatisk skillnad, ganska oväntat) och en story som inte riktigt berättas faktiskt. Lämnas en hel del luckor här och var. ( även om man läser manualen, som jag gjorde.)

#843 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 March 2009 - 23:32

Captain america & The Avengers och Justice League task force hade du nog kunnat fortsätta leva i okunskap om... om vi säger som så. ;)

:lol:
Jo, jag spenderade inte många minuter med de spelen om man säger så B)

Winter is Coming

#844 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 March 2009 - 11:54

Berondeframkallande kan man gott säga, å jäklar va svårt det vart mot slutet! I överhuvudtaget så är många SNES spel väldigt svåra. Har även spelat en del Final Fight, Super Probotector och en hel del spel jag inte ens visste att de fanns som t.ex Captian America & The Avengers, Justice League Task Force, Judge Dredd och Robocop Vs Terminator.

Jupp. Speciellt om man jämför lite med dom senare generationernas spel, där man får intrycket av ett stort och svårt spel men sedan visar det sig vara raka motsatsen. Vissa spel till t.ex. SNES kunde man hålla på i eveígheter med. Blackthorne var ett sådant, Shadowrun och The Lost Vikings är två andra. Till och med en del spel på C64 och NES var grymt svåra. Har fortfarande traumatiska upplevelser av The Last Ninja på C64. :wacko:

Final Fight till SNES var väl lite som en Double Dragon klon om jag inte minns helt fel?

Edited by Cartman, 19 March 2009 - 11:55.

#845 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 19 March 2009 - 14:44

Agony - ett fantasy shoot-em-up, där man spelar som Psygnosis maskot, UGGLAN(!).

Jag hittade en låda på vinden med bl.a. Psygnosis Terrorpods till min gamla Atari ST i.
Psygnosis gjorde klart kultiga och läckra spel, synd bara att de var så buggiga.

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#846 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 March 2009 - 20:05

Final Fight till SNES var väl lite som en Double Dragon klon om jag inte minns helt fel?

Precis vad det är, fast bättre :)

Winter is Coming

#847 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 March 2009 - 11:16

Får lov att ta mig en närmare titt på det vid lämpligt tillfälle. :)

#848 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 March 2009 - 04:42

Just nu spelar jag Slaughtered Roommates (1999). Ett interaktivt Live-Action filmspel.
Jag älskar interaktiva filmspel. Speciellt innom skräck så när jag snubblade över detta så tänkte jag ge det en chans.
Men hitils är jag knappast imponerad över det här sjuka B-spelet. Men jag ska ge det en ny chans imorgon.

Edited by Crusader, 23 March 2009 - 04:49.

-Sora, Kingdom Hearts

#849 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 March 2009 - 05:07

Har börjat spela Overlord. It's good to be bad. :evil:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#850 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 March 2009 - 23:59

Spelar just nu Watchmen: The End is Nigh på PS3. Riktigt kul Beat'em up men skön fysik som sätter lite tyngd på ens karaktär. Bra AI för det mästa. Fienderna kan förutsäga ens drag och göra motdrag om man gör för väntade attacker. Skitsnygg grafik.
-Sora, Kingdom Hearts