I alla fall, ett helt okej spel om än med många buggar och skönhetsfläckar. Ett tidsslukande tidsfördriv. Gäller vara strikt med det hela för att inte förlora fyra dagar i ett ögonblick.
Vad spelar du just nu?
Posted 12 March 2009 - 22:41
I alla fall, ett helt okej spel om än med många buggar och skönhetsfläckar. Ett tidsslukande tidsfördriv. Gäller vara strikt med det hela för att inte förlora fyra dagar i ett ögonblick.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 12 March 2009 - 22:55
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2009 - 23:05
Fast jag gillar att beta av trådarna som finns, så det blev naturligt. Jag tycker det var litet tråkigt att achievementsen endast var knutna till de olika "yrkena". Det hade varit roligare med lite mer spridda sådana. Nu får man ju en bunt om man naturligt löper spelet genom dem, istället för att utforska det mer. (Spelet är för stort!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 March 2009 - 05:48
Men jag blev spoilad över vem den mystiska fienden är när jag kollade igenom Trophys.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 March 2009 - 10:37
Posted 13 March 2009 - 17:22
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 March 2009 - 03:21
Själv har jag just testat lite granna Mirrors Edge 2D!
http://mirrorsedge2d.com/
Posted 14 March 2009 - 03:43
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 March 2009 - 08:58
Nej, verkligen inte.
Visst, jag hade redan räknat ut att vem det troligen var men jag såg fram mot avslöjandet.
Förstår det.
Det var trophies som du sa? Inte Achievements? Tänkte att jag skulle försöka undvika det själv när spelet väl blir mitt...
Posted 14 March 2009 - 18:44
Trophys är Playstation 3's motsvarighet till Achievements.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 March 2009 - 18:51
Hardu kol på om det är samma sorter? Så jag vet om jag ska blunda och köra?
Posted 14 March 2009 - 19:25
Jag tycker att PS3 är bättre än XBox 360 och i det här fallet så hade PS3 versionen lite mer att erbjuda i form av en studio i Home och gratis Multiplayer.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 March 2009 - 00:52
Winter is Coming
Posted 17 March 2009 - 11:40
Nu har jag hittat en gammal goding till SNES, Black Thorne
Blackthorne är en klassisker. Ganska klurigt ibland men väldigt roligt och smått beroendeframkallande. Tog fram mitt SNES och ett gäng spel för ett tag sedan och lirade lite. Blackthorne var ett av dom.
Posted 17 March 2009 - 11:48
Ja, det är samma sorter. Men som sagt, du riskerar bara spoilers om du kollar upp det på internet, inte om du kollar på XBoxen.
Ah. Det är skönt. Då ska jag hålla mig undan det från nätet då.
Jag tycker att PS3 är bättre än XBox 360 och i det här fallet så hade PS3 versionen lite mer att erbjuda i form av en studio i Home och gratis Multiplayer.
Krysslådan är vetenskapligt bevisat bättre. Hur gick testet till? Jo, man kollade vilken konsol jag hade i mitt hem.
Posted 18 March 2009 - 22:04
Berondeframkallande kan man gott säga, å jäklar va svårt det vart mot slutet! I överhuvudtaget så är många SNES spel väldigt svåra. Har även spelat en del Final Fight, Super Probotector och en hel del spel jag inte ens visste att de fanns som t.ex Captian America & The Avengers, Justice League Task Force, Judge Dredd och Robocop Vs Terminator.Nu har jag hittat en gammal goding till SNES, Black Thorne
Blackthorne är en klassisker. Ganska klurigt ibland men väldigt roligt och smått beroendeframkallande. Tog fram mitt SNES och ett gäng spel för ett tag sedan och lirade lite. Blackthorne var ett av dom.![]()
Winter is Coming
Posted 18 March 2009 - 23:22
Spelade nyss ut ett till Amiga-spel för övrigt. Var väldigt kort får man säga, inte lång livslängd.
Agony - ett fantasy shoot-em-up, där man spelar som Psygnosis maskot, UGGLAN(!). Det lämnade dock en del att önska. Kort livslängd, stort bumb i svårighetsgrad på dom sista nivåerna ( dramatisk skillnad, ganska oväntat) och en story som inte riktigt berättas faktiskt. Lämnas en hel del luckor här och var. ( även om man läser manualen, som jag gjorde.)
Posted 18 March 2009 - 23:32
Captain america & The Avengers och Justice League task force hade du nog kunnat fortsätta leva i okunskap om... om vi säger som så.
Jo, jag spenderade inte många minuter med de spelen om man säger så
Winter is Coming
Posted 19 March 2009 - 11:54
Berondeframkallande kan man gott säga, å jäklar va svårt det vart mot slutet! I överhuvudtaget så är många SNES spel väldigt svåra. Har även spelat en del Final Fight, Super Probotector och en hel del spel jag inte ens visste att de fanns som t.ex Captian America & The Avengers, Justice League Task Force, Judge Dredd och Robocop Vs Terminator.
Jupp. Speciellt om man jämför lite med dom senare generationernas spel, där man får intrycket av ett stort och svårt spel men sedan visar det sig vara raka motsatsen. Vissa spel till t.ex. SNES kunde man hålla på i eveígheter med. Blackthorne var ett sådant, Shadowrun och The Lost Vikings är två andra. Till och med en del spel på C64 och NES var grymt svåra. Har fortfarande traumatiska upplevelser av The Last Ninja på C64.
Final Fight till SNES var väl lite som en Double Dragon klon om jag inte minns helt fel?
Edited by Cartman, 19 March 2009 - 11:55.
Posted 19 March 2009 - 14:44
Jag hittade en låda på vinden med bl.a. Psygnosis Terrorpods till min gamla Atari ST i.Agony - ett fantasy shoot-em-up, där man spelar som Psygnosis maskot, UGGLAN(!).
Psygnosis gjorde klart kultiga och läckra spel, synd bara att de var så buggiga.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 19 March 2009 - 20:05
Precis vad det är, fast bättreFinal Fight till SNES var väl lite som en Double Dragon klon om jag inte minns helt fel?
Winter is Coming
Posted 20 March 2009 - 11:16
Posted 23 March 2009 - 04:42
Jag älskar interaktiva filmspel. Speciellt innom skräck så när jag snubblade över detta så tänkte jag ge det en chans.
Men hitils är jag knappast imponerad över det här sjuka B-spelet. Men jag ska ge det en ny chans imorgon.
Edited by Crusader, 23 March 2009 - 04:49.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 March 2009 - 05:07
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 23 March 2009 - 23:59
-Sora, Kingdom Hearts

This topic is locked