En tråd om väder
Posted 20 December 2009 - 12:00
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 December 2009 - 13:11
Och idag vänder det och blir ljusare
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 21 December 2009 - 13:41
Katten blev alldeles tossig ute i snöfallet. Gjorde jätteskutt upp i luften för att fånga flingorna, skrapade ihop små högar med snö som han åt av och kastade sig också över nylandade snöflingor så att snön yrde runt honom när han rusade omkring.
Posted 21 December 2009 - 13:55
åh vilken söt liten kisseKatten blev alldeles tossig ute i snöfallet. Gjorde jätteskutt upp i luften för att fånga flingorna, skrapade ihop små högar med snö som han åt av och kastade sig också över nylandade snöflingor så att snön yrde runt honom när han rusade omkring.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 December 2009 - 16:43
Posted 22 December 2009 - 01:44
Posted 23 December 2009 - 10:29
Om vädret och miljön går åt skogen nu när Köpenhamn-mötet blev en katastrof, så vet vi vems fel det var: Kina. Tankvärd artikel finns här. För mig låter artikeln trovärdig, någon som har några andra åsikter?
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 24 December 2009 - 23:00
Posted 25 December 2009 - 02:27
Fick 20 cm snö här i piteå, eller 0.5 meter i stockholms mått enligt min bror som är bosatt där nere.
Jag blir så ledsen varje gång något liknade dyker upp: att det är ekonomin som styr, till varje pris.Appropå väder...
Om vädret och miljön går åt skogen nu när Köpenhamn-mötet blev en katastrof, så vet vi vems fel det var: Kina. Tankvärd artikel finns här. För mig låter artikeln trovärdig, någon som har några andra åsikter?
Ja, jag tycker också att artikeln låter trovärdig. Var det inte oartigt av Kinas representant att inte själv gå på mötet? Nu vet vi ju inte anledningen till detta, men jag tycker inte det brukar höra till vanligheterna att de inte är med.
Kyoto-avtalet var det USA som motsatte sig det, och nu är det Kina som är kinkig.
Ska vi någonsin kunna samarbeta smidigt över gränserna undrar jag?
Edited by Synon, 25 December 2009 - 02:32.
Posted 25 December 2009 - 19:29
Posted 27 December 2009 - 22:30
Posted 27 December 2009 - 23:40
Posted 27 December 2009 - 23:50
Runt -10C nu i alla fall.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 December 2009 - 02:07
Jag säger bara "usch"
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 28 December 2009 - 03:29
Å här uppe i norr snöar det för fullt, bara runt -13 grader: underbart!
Posted 30 December 2009 - 00:31
Ca -25 grader
Posted 30 December 2009 - 00:43
Synon, hur långt norrut är du?
Winter is Coming
Posted 30 December 2009 - 00:48
Vi har ju i alla fall fått en riktig vinter och det klagar jag inte över, med kyla och snö. Det är när slasket kommer och vädret inte kan bestämma sig om det är höst eller vår med varierande minus och plus grader som jag blir trött på vintern.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 December 2009 - 01:16
Om jag säger Pajala-trakten ser du ut som ett frågetecken då?Synon, hur långt norrut är du?
I såfall lägger jag till: ca 8 mil från finska gränsen, nu kanske du har ett hum om var jag befinner mig?
Btw: ni har ju kanonvinter i Falun
Georgia: precis min åsikt - hatar verkligen slask & klafs
Edited by Synon, 30 December 2009 - 01:20.
Posted 30 December 2009 - 01:29
Hälsa isbjörnarna
Winter is Coming
Posted 30 December 2009 - 09:28
Posted 30 December 2009 - 11:43
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 01 January 2010 - 19:24
Edited by Brisingr, 01 January 2010 - 19:24.
Posted 01 January 2010 - 19:29
Posted 07 January 2010 - 13:13

This topic is locked