Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#851 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 March 2009 - 00:20

Bra att jag får dig att sätta ord på dina spelupplevelser. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#852 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 March 2009 - 22:54

Har börjat pela Gears of War oh börjar sakta komma in i spelet. Känns helt okej. Till skillnad från det billiga skräpet i Watchmen-spelet känns det mer rätt här att skriva Crusaders ord "skön fysik som sätter lite tyngd på ens karaktär". Där Watchmen misslyckas, lyckas GoW.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#853 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 March 2009 - 07:51

Spelar ett begagnat ex av Justice League Heroes som jag hittade på EB Games. Det är ungefär som en simplare version av Marvel Ultimate Alliance, kan man säga. Känns lite enkelt och gammaldags på nåt vis, typ som en sidescroller eller ett arkadspel, men det är det som är charmen, tycker jag.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#854 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 March 2009 - 17:54

Kör Heavy Metal Fakk2 just nu, och det är väl ett skapligt lir. Blev riktigt tagen av demot då det begav sig, tio år sedan (!) 0_0

Och bestämde mig för att få tag i det igen nu, när man kan. Finns en del underliga buggar, med grafiken och inställningarna, som det känns lite underligt att dom aldrig blev åtgärdade. Å andra sidan så är ju kanske dom värsta av dom ett resultat av att Windows-plattformen har förändrats en hel del sen det släpptes, verkar det som. Nåja.

Annars är det hjärndöd underhållning i Heavy Metal's stuk, hähä. Känns lite mindre awesome nu när man är lite äldre, men när man var kring 15-16 så får man väl säga att det hade "alla ingredienser" som behövdes, om man säger så.

Ett av dom absolut bästa licensspelen, det är det iallafall.

#855 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 March 2009 - 10:48

The Last Remnant (PC)
Mix av rundbaserad strategi och rollspel från Square Enix. Snyggt, som väntat, men än så länge inte så mycket mer. Striderna är rätt triviala, och huvudkaraktärens tonårssätt faller inte mig på läppen (nu är han iofs tonåring...). Känns än så länge väldigt strömlinjeformat, och att de flesta av dialogerna bara presenteras som text känns som att kastas tillbaka några år efter att man vant sig vid spel på Witcher/Mass Effect-nivå.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#856 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 April 2009 - 16:44

Nu har jag tagitr mig an The Elder Scrolls IV: Oblivion igen. Ett år sedan jag spelade senast fast mer 3 år sedan jag lade ned någon ordentlig tid på det.
Orsaken till att jag nu började spela igen var bla för att jag precis köpt alla DLC till spelet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#857 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 April 2009 - 21:15

På tal om Oblivion så klarade jag nyligen Knights of the Nine. Det var förvånansvärt kort, som ett mellanlångt uppdrag i spelet. Jag hade trott att det skulle vara ungefär samma längd som gillesuppdragen.

Har själv hållt på med Oblivion av och till i 2-3 år, 524 sparningar, 142 speltimmar och jag är väl ungefär halvvägs genom det uppskattningsvis. Jag har klarat huvuduppdraget i spelet och i Shivering Isles samt Krigargillets storyline och en del småuppdrag. Håller på med magikernas nu. Tycker det är ett riktigt skönt spel att koppla av med till skillnad mot mer intensiva spelupplevelser som fps.

Jag har nyligen också klarat Operation Anchorage till Fallout 3 och börjat lite smått på The Pitt. Där den förstnämnda var mest action är The Pitt hittills mer som ett vanligt uppdrag med en hel del mer dialog och val.

#858 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 April 2009 - 09:54

Ehum... Vad säger det om mig som klarade av huvuduppdraget + en del ströuppdrag + samtliga gillesuppdrag på mindre än 1 månad. :P

Cruz: BTW, jag fick igång hastigheten (eller jag, och jag... det släppte naturligt av sig själv) så jag gick och kollade på vad Shivering Isles kostade och såg att kostnaden förstås inte var sänkt. Typsikt. Det enda som var intressant att köpa. :(

#859 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 April 2009 - 14:48

Shivering Isles var redan för halva priset sedan tidigare. Det kostade 2400p innan.

Själv ligger jag på runt 200 timmar (om jag bara räknar min huvudkaraktär och inte min andra karaktär, Pomperiposa) med 3910 sparningar. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#860 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 April 2009 - 06:08

The Pitt var mer som ett vanligt Falloutuppdrag än vad Operation Anchorage var men jag skulle skatta dem båda ungefär lika högt med ett litet plus för The Pitt då man kan komma tillbaks till miljön senare om man vill efter att man klarat det. Något som gör att The Pitt står ut är den varma färgpaletten och att det är mer öppet och vertikalt än det mesta i huvudspelet.

Klarade Haze förra veckan, körde det co-op med två vänner (vi körde split-screen och turades om att spela). Skulle kalla det ett okej spel som trots vissa unika funktioner känns som vilket fps som helst. Skulle ha hatat att betala fullpris för det, men för en hundring är de okej underhållning som tar lite mer än en eftermiddag i anspråk. Multiplayer testade vi inte, så det kanske ger ett mervärde.

Dark Mist är ett PSN-spel som jag haft ganska länge men först i helgen som jag sat mig med det på allvar ett tag. Det är en top down shooter som är som en actionarkadversion av första Zelda. Man springer omkring i labyrinter där man går in i ett rum i taget, skjuter folk, samlar energi och liv och letar nycklar. Efter 3 labyrinter får man möta sin första boss, och det är först då som spelet först sparar. Så långt är spelet ganska enkelt i alla fall.

#861 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 April 2009 - 17:22

Är rätt såld på Fallout 3 just nu. Känns verkligen som om de lärde sig av misstagen från Oblivion! Sedan funkar världen bättre för den här typen av spel, det är snarare bara mer troget att det är ödsligt och sparsmakat. Verkligen kul, och har det där "ska bara lira lite till"-känslan.

Klarade just av Blood Ties-uppdraget, men på ett lite väl våldsamt sätt (hade bestämt mig för att Familjen var omoraliska, och såg ingen annan utväg). Var tvungen att läsa på för att komma undan "buggen" med vakten utanför, och fick då reda på alla möjliga sätt att klara av det på. Bra designat! :thumbsup:

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#862 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 May 2009 - 19:54

Jag håller på att spela det här, JamLegend. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#863 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 May 2009 - 02:00

Lever loppan i Liberty City. (GTA IV)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#864 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 05 May 2009 - 16:32

Spelar mest bara Teeworlds lite ibland. Litet mysigt online-skutta-runt-och-skjuta-spel.

http://www.youtube.c...feature=related

Helt gratis att ladda hem då det är ett öppen mjukvara-spel.

#865 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 05 May 2009 - 18:45

Jag har senaste dagarna snöat in totalt på Civony, ett online-RTS.
Man har 7 dagar eller tills man uppgraderar stadshuset till nivå 5 som fredad.
Om nå'n är intresserad så är jag på server 4 i Saxony.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#866 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 May 2009 - 09:07

Ingenting!

Har sedan länge klarat av Dead Rising och nu i morse, medan jag vaknade till, klarade jag av Golden Compass helt och hållet. Yay! Nu har jag ju inte tid att spela på ett tag egentligen. Bara tudier och studier.

Men med Golden Compass fick jag ännu ett helt komplett spel och jag gled över 10 000 gränsen på Gamer Score. Yay. Nu är jag så nära att jag kan bita Crusader i rumpan. ;)

#867 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 16 May 2009 - 23:31

Crayon Physics Deluxe. Vansinnigt enkelt och beroendeframkallande. Ett sånt där "bara en nivå till"-spel :thumbsup:

#868 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 May 2009 - 14:39

Efter att ha klarat Oblivion så har jag nu gett mig på Fallout 3 igen. :) Älskar verkligen det här spelet. Kör just nu igenom The Pitt och har sedan Main Quest och Broken Steel kvar.
-Sora, Kingdom Hearts

#869 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 June 2009 - 17:51

Shellshock: Nam '67. Säg vad man vill om spelet och dess kontroll men förbaskat kul är det. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#870 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 June 2009 - 13:38

Efter att ha rensat Vietnam på Vietcong så har jag nu givit mig på Nazisterna. Medal of Honor: European Assault. Typiskt att den man spelar ska vara den ända Amerikanska soldaten i den Engelska Armén. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#871 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 June 2009 - 22:22

Själv har jag tagit fram och dammat av en gammal NES-klassiker, som jag spelar med en kamrat, nu när den moderna uppföljaren äntligen är här. :)

PUNCH-OUT!! ^^

Men jäääsikens... vad SVÅRT spel! :o Verkligen en riktig tumknäckare på dom högre rankade boxarna. nästan hopplöst svårt dom sista. Har kommit till Mr Sandman, och eftersom han är rankad 2a, så är det nog självaste Tyson som väntar efter honom.

#872 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 June 2009 - 22:57

Resident Evil 5, Fallout 3 och Silent Hill 5.

#873 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 June 2009 - 23:36

PUNCH-OUT!! ^^

Det minns jag! Brukade spela det hemma hos en kompis, skitsvårt spel verkligen. Även jag har dammat av lite NES och SNES klassiker den senaste tiden, bl.a Donkey Kong Country 1-3 och Zelda 2-3 :)

Winter is Coming

#874 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 13 June 2009 - 01:10

Spelar om Knight of the Old Republic 1 just nu. Bara precis börjat så jag lallar fortfarande runt I Taris (himla tråkigt ställe btw). Ett av dom bättre spelen jag spelat måste jag säga, fast Mass Effect har gjort mig lite kräsen så att voice castingen inte sträcker sig till min karaktär känns numera lite tråkigt :P

#875 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 13 June 2009 - 09:36

Fallout 3: Broken Steel, såg till att installera det innan avslut av Main Quest.