Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#851 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 04 March 2012 - 09:36

En dylik bild skulle förvisso hjälpa oss att få det.

#852 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 March 2012 - 10:46

...The Viktor vet väl det! Hur understår du dig att rätta THE VIKTOR!!?!?!

#853 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 04 March 2012 - 13:01

Han är förmodligen ättling till Djingis Khan, som ofta beskrivs som reslig.

Då är ju frågan förstås ur vems perspektiv han ansågs vara reslig.

Ja, allt är ju relativt. Samtidigt som hjältar helst ska vara längre rent allmänt så blir det ju kul att bryta normen. Graviton och Moder Svea är fina exempel på det. Och apropå nördar och längd så ligger snittlängden inom Nordens Stjärnor på ca 183 cm (21 medlemmar i den moderna eran). Man kan väl säga att de håller hjältemåttet rent längdmässigt iaf. :)

Ha-ha! Jasså, nu kryper det fram...The Viktor är en superskurk! Måhända är det självaste Viktor Von Domedag himself som vi har på tråden. :D

Doom demands his coffee morning, ms Richards!!

Genant nog så förstår jag den roliga kopplingen mer tack vare en viss film än själva superhjälteserierna. :blush:

-----------------------------------------------------------------
Men skurkarna då?

När det gäller superskurkar så får väl en liknande lineup ses ännu mer som rena skisser än de som jag gjorde på de mer etablerade hjältarna.

Sedan tar jag ju inte The Viktors superskurkaktiga "krav" på lika stort allvar. Jag har mer respekt för Galactus faktiskt. "Gör en lineup på alla skurkar annars förintar jag planeten!" Mjo, något sån't där har liksom lite mer tyngd bakom sig än en kopp osynligt kaffe... ;)
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#854 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 04 March 2012 - 13:55

Galactus? Pfffft, han är en mes jämfört med THE VIKTOR!!

THE VIKTOR FEELS NO PAAAAAAIN !! :evil:

#855 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 04 March 2012 - 18:52

Du bad faktiskt om det... B)
http://i1246.photobu...ktorvonPain.jpg

#856 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 04 March 2012 - 19:43

Åh gud, jag vill ha en ikon av det att använda på forumet XD

#857 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 March 2012 - 01:49

Tack! :)

Hittade ingen längd i guiden. Kolla det så kan jag plita in det vid en framtida uppdatering, när en ny hjälte tillkommer eller när jag orkar färglagga allt.

-----------------------------------------------

Om bilden är helt färdig-ritad, ( tycker den skulle se bättre ut om du tuschade... ;) ) så kan nog jag hjälpa till med att färglägga den när vi är färdiga med arbetet för SSS #15. =)

En så här go' bild får ju inte lämnas färglös!

Ha-ha! Jasså, nu kryper det fram...The Viktor är en superskurk! Måhända är det självaste Viktor Von Domedag himself som vi har på tråden. :D

Men tanken är väl inte helt främmande. Vi får se. Men jag tror att jag hoppar över Omnus Infernata på just den skurkuppställningen i så fall ... ;)

Haha, nåjo. Har ju inte fått fram nån bild, och det kan vällan bli lite svårt med perspektivet, "kanske". :D

Men glöm för allt i världen inte att ta med Qliphoten och den onde Ahriman! =) Måhända det går att använda Qliphothens fula nuna och händer som backdrop...

Spännande tankar! =)

#858 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 March 2012 - 10:28

Häftig gruppbild och jag tycker att Johnny Boy ser riktigt bra ut. Ja, inte bara Johnny så klart utan varenda en av stjärnorna.

Däremot måste jag påpeka att jag heter Dan Sjöström och inte Daniel. Jag förstår att det är lätt att tro att det är mitt smeknamn, ungefär som att Lasse är smeknamn för Lars, men det var Dan mina föräldrar döpte mig till. Ingen skada skedd för min del, men jag tänkte att sånt kan vara bra att veta.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#859 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 05 March 2012 - 11:46

Åh gud, jag vill ha en ikon av det att använda på forumet XD

Ganska enkelt att fixa, men jag tycker ändå att din nuvarande ikon är väldigt passande på något sätt. ;)

--------------
PredaBot: Har en plan för tuschning så småningom men det gör jag i datan. Tusch först, färg sedan i så fall. Orkar du inte vänta på det får du gärna slänga lite färg på skissen.

Känns som att superskurkarna är i underläge i antalet men inte i storleken. Glömde av att jag gjort en snabba skiss på Omnus Infernata. Lite svårt att få grepp om den filuren...han är ju så stor. Man når liksom inte runt... ;)

Omnus Infernata: http://i1246.photobu...kiss_edited.jpg

-------------------------------------

Dan "SwedishSuperHero" Sjöström: Hoppsan! Blev en Daniel för mycket där ja. Vart lite för mycket copy/paste tror jag. Ber om ursäkt för det. Har korrigerat det men ännu inte skickat någon ny version till en äkta Daniel (Schenström). Väntar på att få en längd på Apoteus också.

Gött att du gillade designen på Johnny Boy, och de andra. Men det är väl lite Johnny Boys grej, att se snygg ut. Måhända en superkraft i sig? :)

#860 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 March 2012 - 13:02

Omnus finns i bakgrunden på skurklineupbilden från guiden också. Tror Preda får göra en skiss på kroppen typ så man ser hur den ska se ut.

#861 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 05 March 2012 - 13:06

Du bad faktiskt om det... B)
http://i1246.photobu...ktorvonPain.jpg

Åh! Vilken söt! Jag funderade på att lägga in Chibi-Viktor-bilden vid Viktors ledartext i #15, men nu fick han genast konkurrens av Viktor von Pain. Vad tycker Viktor och Fredrik om saken?

Hoppsan! Blev en Daniel för mycket där ja. Vart lite för mycket copy/paste tror jag. Ber om ursäkt för det. Har korrigerat det men ännu inte skickat någon ny version till en äkta Daniel (Schenström).

Äh! Vi har redan så många Daniel, så det är väl egentligen lika bra att vi byter namn till Daniel allihop?

#862 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 05 March 2012 - 13:11

Jo det vore kul att använda det, fast då måste jag skriva om ledartexten och det känner jag inte för med tanke på tidsbristen vi lider utav

#863 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 05 March 2012 - 14:14

För det första tänker jag att bilden nog kan vara där för skojs skull, oavsett vad det står i texten. (Fast det kan jag ju omvärdera när jag väl läst den.)

För det andra verkar det inte vara riktigt utrett exakt hur ont om tid vi har.

För det tredje... Va? Har du skrivit en ledartext?? Maila den till mig på en gång! (Och förse mig med bilderna till En hobby för alla också!)

#864 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 05 March 2012 - 15:38

För det tredje... Va? Har du skrivit en ledartext?? Maila den till mig på en gång! (Och förse mig med bilderna till En hobby för alla också!)

Och hej presto, sprendar de nu

#865 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 March 2012 - 17:41

Ska koka ihop en snabb-bild på Omnus. =) Kan nämna att bilden som GJ postade nyss var faktiskt ganska nära ändå! Designen är i princip sådan (något annorlunda form på kroppen, och så är det ju färgerna), förutom att jag aldrig tänkte mig att den skulle kunna skjuta ut munnen. Dock så gillar jag det! Det känns logiskt helt enkelt. =)

#866 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 05 March 2012 - 18:20

Och just det, Fredrik, angående The Viktor bilden, om du vill ha den bilden på ledartexten i nummer 15 av SSS, kanske det vore bäst att ren tuscha den så att det blir lättare i tryck

#867 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 05 March 2012 - 19:58

Och just det, Fredrik, angående The Viktor bilden, om du vill ha den bilden på ledartexten i nummer 15 av SSS, kanske det vore bäst att ren tuscha den så att det blir lättare i tryck

Om ni vill använda den så visst. Vill du bara ha figuren eller ska namn, pilar och larviga texter också vara med?

Och just det ja: svartvitt eller färg?

Edited by Göta Lejon, 05 March 2012 - 20:00.

#868 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 05 March 2012 - 20:07

Lika bra att ha bara figuren, och i färg. Gråskalan sköter vi själva =)

#869 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 05 March 2012 - 21:54

Lika bra att ha bara figuren, och i färg. Gråskalan sköter vi själva =)

Okidoki. Ska jag köra en platt färgläggning, eller kan jag köra med en enkel skarp skuggning också som i skissen?

Ska nog tuscha den UTAN en kniv genom armen nu när det blir utan tillhörande text. ;)

#870 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 05 March 2012 - 21:58

Hmm.... Ta två versioner, Platt och skuggning i fall att ^^ Om det går förståss

#871 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 05 March 2012 - 22:05

Ska koka ihop en snabb-bild på Omnus. =) Kan nämna att bilden som GJ postade nyss var faktiskt ganska nära ändå! Designen är i princip sådan (något annorlunda form på kroppen, och så är det ju färgerna), förutom att jag aldrig tänkte mig att den skulle kunna skjuta ut munnen. Dock så gillar jag det! Det känns logiskt helt enkelt. =)

Jag tog några nyckelord från beskrivningen och slängde ihop i all hast. Gigantisk, tentakler, nejonöga..? Den sistnämnda googlade jag faktiskt ref på. Det var där jag fick den långa munnen ifrån. Fast det var nog kroppen på den där sugfisken, eller vad det nu är.

--------------

Lätt ordnat. Bara att jobba i lager. Ger mig på det imorgon.

#872 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 06 March 2012 - 11:15

Och hej presto, sprendar de nu

Tack, tackar! Jag har läst och skrivit lite kommentarer, vilket jag tror att du har sett. Men eftersom Lasse berörs av textens innehåll, undrar jag: Har Lasse läst? Har du det, Lasse?

#873 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 06 March 2012 - 12:38

Viktor von Pain - deLuxe versioner färdiga

En svartvit, en platt färg, en färg+skuggor. Ska jag skicka bilderna till din epost?
Är högupplösta PNG just nu (300 dpi) med transparent bakgrund. Funkar det eller vill du ha det i ett annat format?

Exempelbild (JPEG): http://i1246.photobu..._BWandColor.jpg

Glömde slänga in den platta färgläggning i exemplet.

#874 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 06 March 2012 - 14:02

Ja det kan du göra, och sen vidarbifogar jag bilderna till den som är ansvarig för ledar text sidan

#875 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 06 March 2012 - 23:01

Ja det kan du göra, och sen vidarbifogar jag bilderna till den som är ansvarig för ledar text sidan

Du borde fått bilderna i en zip-fil idag.