Det värsta är ju inte sjukdomen själv utan sömnen man missar, man blir ganska konstig i huvudet om man inte sover på ca 50 timmar. Längre än så och man börjar få hallucinationer.
ARGH!/*snyft* v.2
Posted 03 January 2011 - 20:54
Det värsta är ju inte sjukdomen själv utan sömnen man missar, man blir ganska konstig i huvudet om man inte sover på ca 50 timmar. Längre än så och man börjar få hallucinationer.
Winter is Coming
Posted 03 January 2011 - 23:08
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 January 2011 - 17:17
Visst, vi har ju vetat från början att det inte går att bota och att det bara har handlat om att bromsa men jag hade nästan glömt att hon var döende. Jag försöker tänka på det faktum att hon har levt med det här nu i 2,5 år och vilket mirakel det är att vi har fått ha kvar henne så här pass länge då det först verkade som att det skulle gå väldigt snabbt.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 January 2011 - 17:28
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 January 2011 - 17:39
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 January 2011 - 17:20
Posted 20 January 2011 - 00:05
Just nu tänker jag "Bara ett litet glas. Det kan väl inte skada." men vad gör jag då av resten av flaskan? Låter jag den stå så går styrkan ur den och det blir inte alls gott att dricka det sedan. Dessutom så är det lätt att man fortsätter bryta rutinerna när man väl börjar. Igår var jag dödstrött när jag var i byn och handlade så jag köpte en liten flaska och drack. Fast det är ju klart, ibland får man låta sig festad.
Jag försöker iallafall tänka att det är bara 2 dagar kvar sedan kan jag äntligen få dricka min Coca Cola. Men sedan blir det en hel veckas väntan IGEN. Suck!
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 January 2011 - 15:06
Winter is Coming
Posted 20 January 2011 - 16:33
Jag bröt tvärt och bytte det mot vatten, så sedan dess dricker jag rätt mycket vatten istället.
Visst händer det att jag dricker cola ibland men det är inte speciellt ofta, ett par gånger per år ungefär.
Så jag förstår hur du känner det.
Posted 21 January 2011 - 16:23
Men visst, fanns några bra tider också. Speciellt sista året.
Sedan är det också att jag har förändrats så mycket. Jag har blivit så mycket sämmre, mycket blygare, fulare och mitt liv är totalt skit. Jag bor hemma hos mina gammla föräldrar utan något liv eller framtid. Jag har inget att visa upp mer än att jag blev en lika stor förlorare som de påstod att jag var.
Jag skulle komma till klassfesten som en känd skådespelare och alla skulle bli tysta. Men de drömmarna gick i kras.
Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ta dit eller inte?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 January 2011 - 17:14
Orsaken till att jag tror detta är att "Klassfest.com"-ämnet på Flashback plötsligt blev "het" trots att det inte skrivits i den sedan 2006.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 21 January 2011 - 17:20
Vill du inte gå ska du självklart inte gå. Det är inget tvång att gå på såna återträffar.
Posted 21 January 2011 - 17:50
Avsändaren stod som några i min gammla klass och dessutom så var platsen skriven. Men brist på Personlig inbjudan gör att man tycker det blir underligt.Jag anar att massvis fick det där brevet. Jag fick det också. Antagligen så har de plockat fram alla som gått i skolan de senaste trettio åren eller så och pappersspammat hela bunten för att förhoppningsvis några skall nappa för 399 kronor.
Orsaken till att jag tror detta är att "Klassfest.com"-ämnet på Flashback plötsligt blev "het" trots att det inte skrivits i den sedan 2006.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 January 2011 - 18:30
Till länk: http://www.familjeli...56806424-1.html
Gammal länk, men det funkar säkert såhär fortfarande: http://www.aftonblad.../article7517.ab
En några år gammal länk: http://pappaforum.se...hread.php?t=640
Det kan ju dock bli helt underbart och sånt ifall man haft rätt klass.
http://www.scifinytt...?showtopic=2740
//Peak
sixty six."
Posted 21 January 2011 - 18:33
Ville man ha tag på någon så fick man leta reda på numret själv, nu var ju det inga problem eftersom flera av oss fortfarande har kontakt med varandra på ett eller annat sätt.
Men då var det faktiskt någon som tagit tag i det och anmält ett intresse för återträff (via företag då) och dennes namn stod i inbjudan om jag minns rätt.
Det kan ju dock bli helt underbart och sånt ifall man haft rätt klass.
http://www.scifinytt...?showtopic=2740
Ja, jag har väl haft tur med mina klasskamrater under min uppväxttid.
Posted 21 January 2011 - 18:42
Inuti foldern så står det namn, ort och telefonnummer till de flesta i klassen. Ser att många tydligen stannat kvar i Ludvika, vilket förvånar mig lite eftersom jag så sällan ser till någon. Har väl träffat en 2-3 stycken på senare år av en slump på stan.
Här är, vad jag förstår, "gamla" Klassfest.com
http://www.barabamba.se/
//Peak
sixty six."
Posted 21 January 2011 - 18:45
Posted 22 January 2011 - 03:30
Själv muttrar jag över rivjärnet i halsen: någon som vill köpa det av mig? Eller förresten, jag skänker bort den! Och bjuder på frakten...
Edited by Synon, 22 January 2011 - 03:32.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 22 January 2011 - 05:54
Jo, kanske det. Är Telia som äger Klassfest.com så vem vet. Verkar som att de har shickat till alla som gick ut för 5x ¨år sedan. En annan sak är att de visst bokar in 2 avgångsår på samma dag, samma plats, samma tid. Alltså alla som gick ut 9:an 1996 (bla jag) och alla som gick ut 2001. Lika dant med alla festdagar. Varför skulle jag vilja fira med de som gick ut skolan 5 år efter mig? Och alla skolor??? Tillochmed skoler jag inte ens har hört talas om som ligger i andra byar flera mil bort (Kommunen är rätt stor). Låt oss säga alla kommer. 22 klasser med 25-30 personer! På det Gammla Hotellet. Jo, visst, heja. Och så mindre än 2 månader innan festen.Tycker det är lite misstänksamt att så många verkar få detta erbjudande just nu.
En sak jag reagerade på var de utalar sig. Som gammla gubbar som försöker låta coola. "Tidernas snackis", "Alltid kul med festivitas", "Det glunkas om ett häftigt partaj", "cu l8r
Finner föresten det intresant att de skriver om hög belastning på hemsidan men där är ingen som har komenterat det de har skrivit.
Nej, det här låter inget vidare. Tror jag skippar det här.
Undrar hur de har gjort det hela. De har skrivit lokal, meny osv. Har de bokat allt i förväg?
Edited by Crusader, 22 January 2011 - 05:55.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 January 2011 - 09:46
Själv har jag skippat såna där numera; håller kontakten med de jag var kompis med då helt utan hjälp
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 January 2011 - 13:43
Man vet ju inte vad som händer med människor när man lämnar dem oövervakade i ett decennium. Att de var idioter när de var sexton behöver inte behöva att de är det när de är tjugosex. Förvisso är det sant att folk ofta beter sig som de tror att folk förväntar sig att de ska bete sig, så hamnar man i ett gammalt sammanhang ligger det nära till hands att ta till ett gammalt beteende.
Hur den här aftonen blir är ju svårt att veta, men i allmänhet tycker jag att det är roligare att göra än att inte göra. Ibland visar det sig att det man gör är tråkigare än tänkt, men ibland blir det också mycket roligare än väntat. Man missar mycket om man inte chansar.
Det jag vill göra gällande är inte att det är din plikt att gå dit. Det är det givetvis inte. Men fundera över om du egentligen har något att förlora! För min del tyckte jag som sagt inte att festen verkade så överdrivit intressant, men hade väl gått dit ändå om det inte hade kostat en massa. (Jag är ju smålänning.) Nu nämnde jag i stället för dem som skulle dit att de kunde vråla till om det blev någon för- och/eller efter-fest (men det blev det förstås inte eftersom typ ingen gick dit till slut över huvud taget). Det vore inte bara gratis. Dessutom skulle det bli en något annorlunda situation (och kanske en du skulle vara mer bekväm med). Men nu vet jag inte detaljerna om hur er fest är organiserad.
Nå, i värsta fall kan du ju alltid använda dig av det beprövade knepet att gå dit och hävda att du är cowboy-astronaut.
Posted 24 January 2011 - 18:53
Vilket alternativ skulle du välja:
1. Rotfyllning för 13 000:-
2. Dra ut tanden för några hundringar
Posted 24 January 2011 - 18:59
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 24 January 2011 - 19:02
Posted 24 January 2011 - 19:05
Verkligen helt galet pris. Ett par tusenlappar hade inte förvånat mig men 13??? Shit.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter

This topic is locked