Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#851 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 January 2011 - 20:54

Tack så mycket :hug:
Det värsta är ju inte sjukdomen själv utan sömnen man missar, man blir ganska konstig i huvudet om man inte sover på ca 50 timmar. Längre än så och man börjar få hallucinationer.

Winter is Coming

#852 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 January 2011 - 23:08

Låter inte kul
:hug:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#853 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 January 2011 - 17:17

Nu har cancern spridigt sig hos min faster igen. De ska gå tillbaka till den hårda typen av cellgifter och till 100% vilket i sig är ett dåligt omen. Jag har svårt att tänka mig att hon överlever det här året.
Visst, vi har ju vetat från början att det inte går att bota och att det bara har handlat om att bromsa men jag hade nästan glömt att hon var döende. Jag försöker tänka på det faktum att hon har levt med det här nu i 2,5 år och vilket mirakel det är att vi har fått ha kvar henne så här pass länge då det först verkade som att det skulle gå väldigt snabbt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#854 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 January 2011 - 17:28

Låter inte kul Crusader :hug:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#855 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 January 2011 - 17:39

Usch så tråkigt, Crusader. :hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#856 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 January 2011 - 17:20

Min hyra har höjts med 200 kr. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#857 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2011 - 00:05

Gah, vad jobbigt det är att dra ned på sitt drickande. Jag försöker hålla mig till en flaska om helgen men det suger i mig ibland så jag tror jag ska bli galen. Helst skulle jag vilja dricka en flaska om dagen men det är ju inte precis bra för hälsan och dessutom ligger jag i farozonen att bli sjuk.
Just nu tänker jag "Bara ett litet glas. Det kan väl inte skada." men vad gör jag då av resten av flaskan? Låter jag den stå så går styrkan ur den och det blir inte alls gott att dricka det sedan. Dessutom så är det lätt att man fortsätter bryta rutinerna när man väl börjar. Igår var jag dödstrött när jag var i byn och handlade så jag köpte en liten flaska och drack. Fast det är ju klart, ibland får man låta sig festad.
Jag försöker iallafall tänka att det är bara 2 dagar kvar sedan kan jag äntligen få dricka min Coca Cola. Men sedan blir det en hel veckas väntan IGEN. Suck! :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#858 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 January 2011 - 15:06

Känner igen det där Crusader, jag drack mängder av Coca Cola under några år. Men nånstans på vägen så slutade jag nästan helt. Numera kanske det blir en gång i månaden och då njuter jag verkligen!

Winter is Coming

#859 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 January 2011 - 16:33

Hade det beroendet för en 15 år sen, drack rätt mycket per dag, och tillsammans med lika mycket kaffe per dag...
Jag bröt tvärt och bytte det mot vatten, så sedan dess dricker jag rätt mycket vatten istället.
Visst händer det att jag dricker cola ibland men det är inte speciellt ofta, ett par gånger per år ungefär.
Så jag förstår hur du känner det.
:hug:

#860 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 January 2011 - 16:23

Fick ett brev som verkligen satte igång mina nerver och ångest. Klassträff med Högstadieklassen. Så mycket jag fick lida de första åren i Högstadiet och alla känslomässiga ärr jag fick som fortfarande finns kvar. Jag glömmer aldrig hur de mobbade mig för att jag hade en stor penis och hur de stal mina kläder och handuk efter Gympan och ställde sig i en ring, pekade och skrattade. Resultatet blev ett ständigt försök att dölja, rädsla för att dusha samtidigt som andra, och tejpande för att inget skulle bukla ut på mina byxor. Ökennamnet de gav mig och alltid kallade mig pga det. Hur de sprang till rekorn och hittade på saker om mig som han sedan trodde.
Men visst, fanns några bra tider också. Speciellt sista året.
Sedan är det också att jag har förändrats så mycket. Jag har blivit så mycket sämmre, mycket blygare, fulare och mitt liv är totalt skit. Jag bor hemma hos mina gammla föräldrar utan något liv eller framtid. Jag har inget att visa upp mer än att jag blev en lika stor förlorare som de påstod att jag var.
Jag skulle komma till klassfesten som en känd skådespelare och alla skulle bli tysta. Men de drömmarna gick i kras.

Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ta dit eller inte?
-Sora, Kingdom Hearts

#861 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 January 2011 - 17:14

Jag anar att massvis fick det där brevet. Jag fick det också. Antagligen så har de plockat fram alla som gått i skolan de senaste trettio åren eller så och pappersspammat hela bunten för att förhoppningsvis några skall nappa för 399 kronor.

Orsaken till att jag tror detta är att "Klassfest.com"-ämnet på Flashback plötsligt blev "het" trots att det inte skrivits i den sedan 2006.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#862 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 January 2011 - 17:20

Någon har tänkt sig en återträff och kontaktat ett företag som håller i det som då har tagit fram uppgifter/adresser till dom som gick i den klassen och skickat ut brev till alla.

Vill du inte gå ska du självklart inte gå. Det är inget tvång att gå på såna återträffar.

#863 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 January 2011 - 17:50

Jag anar att massvis fick det där brevet. Jag fick det också. Antagligen så har de plockat fram alla som gått i skolan de senaste trettio åren eller så och pappersspammat hela bunten för att förhoppningsvis några skall nappa för 399 kronor.

Orsaken till att jag tror detta är att "Klassfest.com"-ämnet på Flashback plötsligt blev "het" trots att det inte skrivits i den sedan 2006.

Avsändaren stod som några i min gammla klass och dessutom så var platsen skriven. Men brist på Personlig inbjudan gör att man tycker det blir underligt.
-Sora, Kingdom Hearts

#864 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 January 2011 - 18:30

Tycker det är lite misstänksamt att så många verkar få detta erbjudande just nu.

Till länk: http://www.familjeli...56806424-1.html

Gammal länk, men det funkar säkert såhär fortfarande: http://www.aftonblad.../article7517.ab

En några år gammal länk: http://pappaforum.se...hread.php?t=640

Det kan ju dock bli helt underbart och sånt ifall man haft rätt klass. ;)

http://www.scifinytt...?showtopic=2740

//Peak

sixty six."

#865 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 January 2011 - 18:33

När jag fick en inbjudan (2005) så stod det bara namn på dom i min klass, inga adresser eller telefonnummer alls.
Ville man ha tag på någon så fick man leta reda på numret själv, nu var ju det inga problem eftersom flera av oss fortfarande har kontakt med varandra på ett eller annat sätt.
Men då var det faktiskt någon som tagit tag i det och anmält ett intresse för återträff (via företag då) och dennes namn stod i inbjudan om jag minns rätt.

Det kan ju dock bli helt underbart och sånt ifall man haft rätt klass. ;)

http://www.scifinytt...?showtopic=2740

:lol:

Ja, jag har väl haft tur med mina klasskamrater under min uppväxttid.

#866 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 January 2011 - 18:42

Anar att det kan vara ett annat företag bakom Klassfest.com idag. Vad jag förstår så bytte Klassfest.com namn för några år sedan så nåt annat företag kan ju ha tagit över ruljansen.

Inuti foldern så står det namn, ort och telefonnummer till de flesta i klassen. Ser att många tydligen stannat kvar i Ludvika, vilket förvånar mig lite eftersom jag så sällan ser till någon. Har väl träffat en 2-3 stycken på senare år av en slump på stan.

Här är, vad jag förstår, "gamla" Klassfest.com

http://www.barabamba.se/

//Peak

sixty six."

#867 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 January 2011 - 18:45

Måste vara så, för det företag som nämns i ABs artikel har jag aldrig hört talas om.

#868 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 January 2011 - 03:30

Nej, Crusader, känns det inte bra ska du inte gå.

Själv muttrar jag över rivjärnet i halsen: någon som vill köpa det av mig? Eller förresten, jag skänker bort den! Och bjuder på frakten... :P

Edited by Synon, 22 January 2011 - 03:32.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#869 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 January 2011 - 05:54

Rivjärnet? :huh:

Tycker det är lite misstänksamt att så många verkar få detta erbjudande just nu.

Jo, kanske det. Är Telia som äger Klassfest.com så vem vet. Verkar som att de har shickat till alla som gick ut för 5x ¨år sedan. En annan sak är att de visst bokar in 2 avgångsår på samma dag, samma plats, samma tid. Alltså alla som gick ut 9:an 1996 (bla jag) och alla som gick ut 2001. Lika dant med alla festdagar. Varför skulle jag vilja fira med de som gick ut skolan 5 år efter mig? Och alla skolor??? Tillochmed skoler jag inte ens har hört talas om som ligger i andra byar flera mil bort (Kommunen är rätt stor). Låt oss säga alla kommer. 22 klasser med 25-30 personer! På det Gammla Hotellet. Jo, visst, heja. Och så mindre än 2 månader innan festen.
En sak jag reagerade på var de utalar sig. Som gammla gubbar som försöker låta coola. "Tidernas snackis", "Alltid kul med festivitas", "Det glunkas om ett häftigt partaj", "cu l8r :D", "jäntor"? Pratar folk verkligen så nu förtiden?
Finner föresten det intresant att de skriver om hög belastning på hemsidan men där är ingen som har komenterat det de har skrivit. :P

Nej, det här låter inget vidare. Tror jag skippar det här.
Undrar hur de har gjort det hela. De har skrivit lokal, meny osv. Har de bokat allt i förväg?

Edited by Crusader, 22 January 2011 - 05:55.

-Sora, Kingdom Hearts

#870 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 January 2011 - 09:46

Jag gick på en liknande grej för 10-årsjubileet för grundskolan. Jag hade trevligt, men minns det som att gamla beteenden, som varit som bortblåsta i c:a 10 år kändes det som, plötsligt kom tillbaka. Tror att återträffar kan locka fram sånt. Så om du bara känner obehag inför att träffa dina gamla klasskamrater ska du inte åka, Crusader.

Själv har jag skippat såna där numera; håller kontakten med de jag var kompis med då helt utan hjälp ;). Å andra sidan var en bekant till mig på gymnasieåterträff nyligen där det klickade till direkt mellan henne och en gammal klasskompis som hon inte sett sedan dess. Och nu är de ett par :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#871 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 January 2011 - 13:43

Jag fick en inbjudan för ett par år sedan. Förstår jag det rätt så var det ett företag som hade bjudit in alla som slutade nian i Växjö samma år som jag. Och så kostade det en massa pengar. Det kändes måttligt intressant. Hade någon dragit ihop en återträff på ett annat vis hade jag nog hängt på. I det här fallet var det så få från min klass som var intresserade att de som anmält sig till sist bestämde sig för att lämna återbud. Så vitt jag vet var det bara en person som höll fast vid att han skulle gå dit, och han tog fel på dag, så han missade det också.

Man vet ju inte vad som händer med människor när man lämnar dem oövervakade i ett decennium. Att de var idioter när de var sexton behöver inte behöva att de är det när de är tjugosex. Förvisso är det sant att folk ofta beter sig som de tror att folk förväntar sig att de ska bete sig, så hamnar man i ett gammalt sammanhang ligger det nära till hands att ta till ett gammalt beteende.

Hur den här aftonen blir är ju svårt att veta, men i allmänhet tycker jag att det är roligare att göra än att inte göra. Ibland visar det sig att det man gör är tråkigare än tänkt, men ibland blir det också mycket roligare än väntat. Man missar mycket om man inte chansar.

Det jag vill göra gällande är inte att det är din plikt att gå dit. Det är det givetvis inte. Men fundera över om du egentligen har något att förlora! För min del tyckte jag som sagt inte att festen verkade så överdrivit intressant, men hade väl gått dit ändå om det inte hade kostat en massa. (Jag är ju smålänning.) Nu nämnde jag i stället för dem som skulle dit att de kunde vråla till om det blev någon för- och/eller efter-fest (men det blev det förstås inte eftersom typ ingen gick dit till slut över huvud taget). Det vore inte bara gratis. Dessutom skulle det bli en något annorlunda situation (och kanske en du skulle vara mer bekväm med). Men nu vet jag inte detaljerna om hur er fest är organiserad.

Nå, i värsta fall kan du ju alltid använda dig av det beprövade knepet att gå dit och hävda att du är cowboy-astronaut.

Posted Image

#872 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 January 2011 - 18:53

Veckans fråga

Vilket alternativ skulle du välja:

1. Rotfyllning för 13 000:-

2. Dra ut tanden för några hundringar

#873 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 January 2011 - 18:59

Låter inte som nåt kul dilemma men jag skulle definititvt säga alternativ 2. Mindre smärtsamt både för tanden och plånboken.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#874 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 January 2011 - 19:02

Tack för svaret. Ja, det lutar åt det. För ettan är ingen garanti heller att det kommer att funka... Och med den prislappen! Puh. <_<

#875 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 January 2011 - 19:05

Precis, drar du ut tanden så är ju problemet ur världen. Sitter den längst in? Jag har också dragit ut en där.

Verkligen helt galet pris. Ett par tusenlappar hade inte förvånat mig men 13??? Shit.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter