Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#876 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 06 March 2012 - 23:36

För det tredje... Va? Har du skrivit en ledartext?? Maila den till mig på en gång! (Och förse mig med bilderna till En hobby för alla också!)

Och hej presto, sprendar de nu

Tack, tackar! Jag har läst och skrivit lite kommentarer, vilket jag tror att du har sett. Men eftersom Lasse berörs av textens innehåll, undrar jag: Har Lasse läst? Har du det, Lasse?

Nix. Jag har inte läst. Får väl ta en titt på den ikväll.

#877 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 07 March 2012 - 09:45

Ja det kan du göra, och sen vidarbifogar jag bilderna till den som är ansvarig för ledar text sidan

Du borde fått bilderna i en zip-fil idag.

Fick dem, och de ser helt underbara ut :D THE VIKTOR APPROVES AND ADORES IT!!

Edited by DarkPaladin300, 07 March 2012 - 09:46.

#878 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 07 March 2012 - 11:30

Så The Viktors svaghet är alltså offergåvor. Något i stil med prästerskapets gamla tionde. Var tionde bild går till The Viktor. Lite jobbigt bara när man gör serier och var tionde sida försvinner, men det i sig är ju faktiskt ganska superskurkaktigt på något sätt. ;)
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#879 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 March 2012 - 11:42

Dan "SwedishSuperHero" Sjöström: Hoppsan! Blev en Daniel för mycket där ja. Vart lite för mycket copy/paste tror jag. Ber om ursäkt för det.

Som sagt, ingen skada skedd. Vi gör alla misstag.

Gött att du gillade designen på Johnny Boy, och de andra. Men det är väl lite Johnny Boys grej, att se snygg ut. Måhända en superkraft i sig? :)

Det skulle kanske kunna vara en kul replik som Johnny kan säga vid nåt tillfälle? Typ när nån frågar ut honom om vilka krafter han har och han säger det av ren spydighet.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#880 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 07 March 2012 - 18:42

Dan: Spydighet är väl också en superkraft, fast kanske lite mer åt superskurkhållet. ;)
Har du sett länken till den första Johnny Boy skissen jag gjorde? Postar den igen för säkerhets skull. Samma design som i lineup-bilden, fast med färg.

Johnny Boy: http://i1246.photobu...zeAge_80tal.jpg

#881 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 March 2012 - 20:58

Cool bild. Det var några detaljer som jag aldrig hade tänkt på, som kedjan, handskarna och stjärnorna på hans kläder, men de funkar riktigt bra faktiskt. :) Samma med hans flirtighet. Tror inte jag hade funderat så mycket på hur han skulle interagera med de kvinnliga medlemmarna i NS, men det vore bara logiskt om han stötte på nån av dem emellanåt.

Edited by SwedishSuperhero, 07 March 2012 - 20:59.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#882 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 07 March 2012 - 22:28

Cool bild. Det var några detaljer som jag aldrig hade tänkt på, som kedjan, handskarna och stjärnorna på hans kläder, men de funkar riktigt bra faktiskt. :) Samma med hans flirtighet. Tror inte jag hade funderat så mycket på hur han skulle interagera med de kvinnliga medlemmarna i NS, men det vore bara logiskt om han stötte på nån av dem emellanåt.

Och Nocturne är alltid bakom honom med en stor jakt kniv XD

#883 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 March 2012 - 22:38

Eheheheheee... den där bilden var ju bara för kul... XD

#884 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 08 March 2012 - 11:20

Läste i hans beskrivning att han skulle få mer av en superhjältedräkt i de modernare erorna, något av ett mellanting mellan raggare och hjälte. Så jag körde på det. Gillar att han är evigt ung rebell men lite fast i 50-talet. Raggare forever och allt sån't där. Kul ironi i det hela. Han är ju inte lika chockerande som ung rebell längre. Tiden går men Johnny Boy består. :)

Hans raggarstil borde absolut användas mer i vissa situationer. Han kanske stött på varenda kvinnlig medlem i NS och det är ett återkommande skämt.
Även ett bra upplägg för eventuell konflikter som skulle kunna inträffa med andra nya subkulturer som anses coola för sin tid, t.ex. Johnny Boy möter punkare, synthare eller hårdrockare, etc. Han får en spydig kommentar i ansiktet eller kastar kommenterar själv (som i SSS #10).

Får mig att tänka på gamla marvelhjältar som var baserade på en viss stil och dess glansperiod, som Dazzler som var en rullskridskoåkande discobrud.
Bild: http://www.google.se...t:429,r:21,s:56

Edited by Göta Lejon, 08 March 2012 - 12:21.

#885 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 08 March 2012 - 14:13

Okay...alla inlägg om Johnny Boy gav mig en tramsig idé. Håll till godo. :)

Bad Move Johnny Boy: http://i1246.photobu...kiss_edited.jpg

#886 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 08 March 2012 - 14:30

"Åh, Johnny Boy, har du haft sönder en ägg nu igen?"
Något säger mig att Lon skulle skratta så mycket att han skulle skada sig själv över det här. Fast jag tror att de flesta av killarna i gänget skulle skratta, jag gjorde det i alla fall. Johnny Boy bad ju om det på något sätt.

Edited by Sret, 08 March 2012 - 14:32.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#887 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 08 March 2012 - 14:50

okej seriöst. vi bara MÅSTE se denne serie stripp på en framtida SSS tidning, THE VIKTOR COMMANDS IT!!

#888 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 08 March 2012 - 18:49

"Åh, Johnny Boy, har du haft sönder en ägg nu igen?"
Något säger mig att Lon skulle skratta så mycket att han skulle skada sig själv över det här. Fast jag tror att de flesta av killarna i gänget skulle skratta, jag gjorde det i alla fall. Johnny Boy bad ju om det på något sätt.

Eller så skulle någon av dem gräma sig över att de inte var där när det hände och missade alltihopa. ;)

okej seriöst. vi bara MÅSTE se denne serie stripp på en framtida SSS tidning, THE VIKTOR COMMANDS IT!!

Om Dan inte misstycker att hans skapelse Johnny Boy får officiellt spö av Pantern, så visst. Framtid finns det ju gott om. :)

#889 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 08 March 2012 - 18:52

jag skriver så snabbt att jag först nu märkte att jag skrev ägg och inte vägg. Jag tror att de både skulle skratta och gräma sig över det.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#890 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 08 March 2012 - 20:36

Om Dan inte misstycker att hans skapelse Johnny Boy får officiellt spö av Pantern, så visst. Framtid finns det ju gott om. :)

Jag stöder den idén till 110%. Blir bara glad av att få se honom i SSS och just den strippen är helt fenomenal. Jag har ingenting emot att han blir spöad eller hamnar i komiska situationer, så länge det inte blir det enda sättet man får se honom på. Nu har han iofs synts till i tidningen några gånger redan, så det är kanske inte sån stor risk för det.

Edit: Insåg förresten precis hur otroligt passande det är att den strippen postades här just på Internationella kvinnodagen. Fantastiskt.

Edited by SwedishSuperhero, 08 March 2012 - 20:48.

#891 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 09 March 2012 - 16:23

Sret: Felstavningar är äggstra roligt. Jag läste det faktiskt som "ägg" och undrade om det var ett internt skämt. Vad kom först? Väggen eller hönan? XD
Om nu den här strippen betraktas som en (mindre) seriös händelse och inte bara som ett påhittat skämt så skulle det ju kunna användas i manus.

SwedishSuperhero: Schysst att få ditt OK på seriestrippen! Nu är ju den en ganska uppenbar skämtsida så jag tror inte att någon läsare kommer ta den så seriöst att de placerar Johnny Boy i den komiska karaktärskategorin bara därför. Och Johnny Boy gör nog inte om samma misstag igen. Han är lite för cool för det. B)
Själv får jag vibbar av att han är lite som den klassiska Spindelmannen, att han retar skurkarna genom att skämta med dom och om dom. Om de blir arga och vill ge honom stryk gör ju inget. Han tål ju sån't. Och så slipper han jaga buset också. De kommer till honom istället. Coola killar springer ju inte. :)

Att strippen blev klar och uppladdad samma dag som kvinnodagen tänkte jag faktiskt inte på. En ren slump, men absolut väldigt passande. :D

#892 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 09 March 2012 - 17:45

Själv får jag vibbar av att han är lite som den klassiska Spindelmannen, att han retar skurkarna genom att skämta med dom och om dom. Om de blir arga och vill ge honom stryk gör ju inget. Han tål ju sån't. Och så slipper han jaga buset också. De kommer till honom istället. Coola killar springer ju inte. :)

Det ligger nog nånting i det. Annars föreställer jag mig honom som stundtals ganska hetlevrad och jag har skrivit i hans beskrivning att han har svårt för auktoriteter. Så när någon försöker trycka ner honom eller andra, kan det göra honom riktigt förbannad. Det går väl rätt bra ihop med vad du skrev, förstås. Hans skojfriskhet är även hans sätt att tygla sin ilska, men ibland går det så långt att han tappar självkontrollen. Inte helt olikt Spidey, när jag tänker efter.

Edited by SwedishSuperhero, 09 March 2012 - 17:49.

#893 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 09 March 2012 - 18:11

SwedishSuperhero: Johhny Boy är ju Johnny Boy, din egen superhjälte skapad av dig. Rebell-tänket är ju helt rätt för hans karaktär. Hans coola skämtsamhet känns underordnat, men det känns praktiskt att kunna jämför vissa karaktärsdrag med klassiska kändishjältar som t.ex. Spindelmannen.

Hm, Pantern är ju en ledarperson. Tänkte inte på det. Nu fick ju skämtet en koppling till. Skulle tro att hon har ett och annat att säga om Johnny Boy's attityd ibland, och vice versa. Vad tror du (och Viktor)? ;)

PS! Vem har skapat Major Gripen? Har lite mer fan-art på gång... :)

#894 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 09 March 2012 - 19:20

Men under tiden...
Johnny Boy, en aldrig sinande källa av inspiration. :)

NS - Ledarskap? Seriestripp: http://i1246.photobu...trip_edited.jpg

Måhända har jag på ett lagom sätt lyckats framhäva hans karaktär i en enda bild, kombinerat med lite text och andra karaktärer förstås. Förklarar iallafall varför han tål en viss typ av auktoritet och kan fungera som medlem i en grupp som Nordens Stjärnor. ;)

#895 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 09 March 2012 - 19:21

Hm, Pantern är ju en ledarperson. Tänkte inte på det. Nu fick ju skämtet en koppling till. Skulle tro att hon har ett och annat att säga om Johnny Boy's attityd ibland, och vice versa. Vad tror du (och Viktor)? ;)

Det är THE VIKTOR för dig, plutten XD Men för att svara på din fråga, så har hon nog säkert en HEL del att säga om honom. Men det som hände i strippen var den mest extrema då Pantern var sur och JB kom in i dålig timing XD Jag ser det som förhållandet mellan Gibbs och Ninozzo från NCIS om n¨n har sett den serien

Och förresten, THE VIKTOR APPROVES THE COMIC ! XD

Edited by DarkPaladin300, 09 March 2012 - 19:25.

#896 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 March 2012 - 21:48

Major Gripen är skapad av Fredrik Jelcander.

Angående NS-medlemmar som bråkar. I min NS-serie Smugglarna så blir några medlemmar lite griniga på varandra. På ena sidan finner vi Johnny Boy och Vita Duvan, på andra Pantern, Plågaren och Otroliga mannen. Nox verkar förbli neutral.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#897 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 09 March 2012 - 23:47

Major Gripen är skapad av Fredrik Jelcander.

Tackar! Fanart upplagd och länkad.

Major Gripen: http://i1246.photobu...dited_color.jpg

Angående NS-medlemmar som bråkar. I min NS-serie Smugglarna så blir några medlemmar lite griniga på varandra. På ena sidan finner vi Johnny Boy och Vita Duvan, på andra Pantern, Plågaren och Otroliga mannen. Nox verkar förbli neutral.

Låter trevligt! Även supermänniskor är människor. Eller, nja, de flesta iaf. Interna konflikter är minst lika intressanta som externa hot från diverse superskurkar. Smågnabb räcker gott för att få fram lite mer av personligheten hos de inblandade.
Det är kul att leka med personkemi; man vet aldrig vem som exploderar först! ;)

#898 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 10 March 2012 - 11:26

Ytterst coolt och glädjande!

Fantastisk bild! :w00t:

THE VIKTOR APPROVES! :w00t:

Kul att se alla hjältarna på samma bild.

Häftig gruppbild och jag tycker att Johnny Boy ser riktigt bra ut. Ja, inte bara Johnny så klart utan varenda en av stjärnorna.

Ni som gillade bilden kanske uppskattar hur Facebook-sidan ser ut idag.

#899 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 10 March 2012 - 13:10

Den Gröne Hämnaren: Trevligt att bilden kommer till lite mer extern användning också. :)
Snygg layout men också snyggt upplägg här med att använda tidigare positiva kommentarer i inlägget också. ^_^

#900 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 10 March 2012 - 16:39

Mera Superhjältar!
...för det är ju det som den här tråden handlar om egentligen. :batman:

Grodflickan: http://i1246.photobu...s01_edited3.jpg

Och om någon missade det, opatriotiska som ni är, så slänger jag också med Major Gripen igen... ;)

Major Gripen: http://i1246.photobu...dited_color.jpg

Nu är väl ingen av dom medlemmar i NS men ändå...

Och en Superskurk (tror jag...)

Hittade namnet i serieskaparguiden (av Daniel Schenström) och spann vidare på det. Konceptet är klassiskt; tragisk figur, splittrad själ (bokstavligt talat), ständig inre kamp mellan gott och ont. Klassad som schizofren, farlig, utstött, lutar mer åt den mörka sidan hela tiden, därmed skurkstämpel. Är egentligen den goda och onda själen inom honom som styr det mesta. En slags antiskurk helt enkelt.

Splittrade Mannen: http://i1246.photobu...02_version1.jpg

Edited by Göta Lejon, 10 March 2012 - 18:38.