Cool bild. Det var några detaljer som jag aldrig hade tänkt på, som kedjan, handskarna och stjärnorna på hans kläder, men de funkar riktigt bra faktiskt.
Samma med hans flirtighet. Tror inte jag hade funderat så mycket på hur han skulle interagera med de kvinnliga medlemmarna i NS, men det vore bara logiskt om han stötte på nån av dem emellanåt.
Läste i hans beskrivning att han skulle få mer av en superhjältedräkt i de modernare erorna, något av ett mellanting mellan raggare och hjälte. Så jag körde på det. Gillar att han är evigt ung rebell men lite fast i 50-talet. Raggare forever och allt sån't där. Kul ironi i det hela. Han är ju inte lika chockerande som ung rebell längre. Tiden går men Johnny Boy består.
Hans raggarstil borde absolut användas mer i vissa situationer. Han kanske stött på varenda kvinnlig medlem i NS och det är ett återkommande skämt.
Även ett bra upplägg för eventuell konflikter som skulle kunna inträffa med andra nya subkulturer som anses coola för sin tid, t.ex. Johnny Boy möter punkare, synthare eller hårdrockare, etc. Han får en spydig kommentar i ansiktet eller kastar kommenterar själv (som i SSS #10).
Får mig att tänka på gamla marvelhjältar som var baserade på en viss stil och dess glansperiod, som Dazzler som var en rullskridskoåkande discobrud.
Bild:
http://www.google.se...t:429,r:21,s:56
Edited by Göta Lejon, 08 March 2012 - 12:21.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.