Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#876 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 January 2011 - 19:12

Japp, underkäken och längst in. Härlig prislapp eller hur? Lite dyrare kanske för hon snackade nånting om att bygga en pelare och en krona på verket :P för det är en tand som sprack tidigare efter en visdomstandsoperation. Typ halva tanden bara försvann så det finns väl inte så mycket kvar att använda till uppbyggnaden?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#877 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 January 2011 - 19:26

Det lät onödigt avancerat tycker jag. Tanden jag ryckte var också längst in i underkäken. Trust me, you won't miss it. Fast det känns jäkligt konstigt där med tungan tills hålet har läkt igen. Man kan liksom inte låta bli heller. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#878 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 January 2011 - 19:33

Skönt att höra. Nej, jag kan tänka mig att man vänjer sig ganska snart och kompenserar tuggandet med de andra tänderna.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#879 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 January 2011 - 19:33

13.000 :o :o
Vad är det för tandläkare du har? Min kommer (bara) gå på ett par tusen (vad jag vet just nu) som jag ska göra nästa vecka, skulle ha kostat runt 4.500 om de gjort som var planerat från början, att rotfylla två tänder när jag var där sist. Men den ena var så skadad (bl.a bitit sönder den) så det var bättre och enklare att dra den och det kostade 800kr (1500 om inte rabatten hade funnits)
Mitt förslag, om det är en av kindtänderna. Dra den. Syns inte att det saknas en tand som tur är.

Jag hoppas i alla fall att min kostnad nästa vecka även kommer att inkludera 50% rabatt, då kanske priset inte blir så högt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#880 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 January 2011 - 19:44

Jo. Jag tror det beror på att det inte är så lätt att bygga upp den igen då jag bara har typ halva tanden kvar. Är ju inte bara själva rotfyllningen det handlar om utan även en sorts uppbyggnad av tanden igen. Och jag får betala det själv. Dra ut tanden går på försäkringen. Försäkringskassan eller var det nu är för nån som sponsrar en. :P

Hoppas det går bra för dig!

#881 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 January 2011 - 19:47

Otroligt vad de kan komma undan med! 13000 är en helt sjuk siffra, är det folktandvården?

Winter is Coming

#882 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 January 2011 - 19:49

Är det osäkert att det går att bygga upp tanden och du försöker ändå och det misslyckas, då är det bortkastade pengar. Lika bra att dra den direkt.

Man har ju en slags försäkring på en mindre summa pengar genom FK sen så får man ju rabatt när man kommit upp i viss summa redan. Hoppas att den rabatten gäller för min tand som ska rotfyllas också eftersom det är den längst in i övre käken.
Lite problematiskt att äta har det ju varit med ett hål mellan två tänder, men man vänjer sig fort.
Kommer säkert gå bra, fick en bra tandläkare som tur är :)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#883 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 January 2011 - 20:00

Rick: privat tandläkaren, men knuten till FK.

#884 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 January 2011 - 20:06

Okej då var det en väldigt dyr sådan, min tandläkare skulle aldrig ta sådana fantasipriser.

Winter is Coming

#885 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 January 2011 - 20:29

Privata tandläkare ligger väl fortfarande över folktandvården i pris. Sen handlade det ju inte bara om rotfyllning, utan även om en återuppbyggnad av tanden. Typ. Nåväl, ska dra ut eländet så kostnaden blir inte så hög. :)

#886 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 January 2011 - 20:47

Okej mina erfarenheter är att folktandvården är dyrare, de tar ju nästan en tusenlapp för att bara titta på tänderna i 5 min. Hygglig timlön där. Jag har nog en riktigt bra tandläkare :)

Winter is Coming

#887 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 February 2011 - 19:54

Suck.
Mina skor :upset: har gått sönder :upset:
Med tanke på att jag köpte dom i somras så var jag lite fundersam varför det kändes som om de läckte.
Upptäckte idag att sulorna har spruckit på båda skorna :angry:

Har nu skickat iväg ett mail och påpekat detta fel. För det är det.

Även dammat av mitt gamla par nu som jag använde i 4 års tid. Glad att jag inte slängde iväg dom.

Edited by Georgia, 14 February 2011 - 20:22.

#888 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 February 2011 - 21:38

tråkigt :huh:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#889 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 February 2011 - 21:46

Ja :(

Har varit supernöjd med mina andra två par jag haft (och som tur är, inte slängt iväg fast de är rejält använda) och med tanke på att de kostar 1000kr paret så är det riktigt irriterande (är av märket CAT Barclay därav mitt missnöje)

#890 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 February 2011 - 22:00

oj, så dyra skor köper inte jag. :P

De borde hålla bättre, tycker jag när de kostar så mycket. Hoppas du får bra respons på brevet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#891 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 February 2011 - 22:19

Hehehe ^_^
Jag skämmer bort mig själv genom att köpa bra (och dyra :o ) skor som håller länge :D
Slå ut den summan på ett par år så blir de inte så dyra i längden.

Hoppas att det finns någon slags garanti att ta till. Jag har kvittot kvar som tur är.
Min mamma råkade ut för något liknande för ett par år sen, och hon fick ett helt nytt par fast hennes kängor var över två gamla när hon gick tillbaka till skoaffären där hon köpt sina.
Jag kan ju inte göra samma sak precis, med tanke på att mina skor är inköpta i Stockholm.

Edited by Georgia, 14 February 2011 - 22:19.

#892 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 February 2011 - 20:48

Brännblåsa.. :\ Skulle göra kaffe igår (snabbkaffe) och lyckades hälla hett kaffe över handen. Det var några år sedan jag brände mig sist och jag är rätt fascinerad hur stor blåsan kan bli. Jag har lyckats förhindra att den går sönder hittills iaf.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#893 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 February 2011 - 17:28

Imorgon så ska jag träffa min faster för kanske sista gången. Cancern har tagit hårt den sista tiden. Hon har tappat all ork och sjunker i vikt i en rasande fart.
Jag hoppas att hon iallafall får en chans att uppleva en sista vår.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#894 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 23 February 2011 - 18:53

Tråkigt att höra Crusader. :(

Edited by GaterGirl, 23 February 2011 - 18:54.

#895 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 February 2011 - 20:28

Ja verkligen :(

Kommer ihåg hur det var med min Mormor för några år sen, slutade äta och gick ner nästan halva sin vikt. Kände knappt igen henne sista gången jag besökte henne. Jag tänker på det ofta fortfarande.

Winter is Coming

#896 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2011 - 07:38

:hug: @ Crusader

#897 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 February 2011 - 16:48

:hug:

#898 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 March 2011 - 18:41

Äntligen hemma efter dagens äventyr. Börjafde med att jag vaknade tidigt i morse av intensiva buksmärtor (och när jag säger intensiva så menar jag det också). Visade sig att jag hade fått njursten. Fick åka in med Ambulansen till akuten, en smärtsam mardrömsresa där jag vändre och vred mig i smärtor utan att riktigt kunna röra mig pga att vara fastspänd och smärtstillande sprutan hjälte inte.
Kom till akuten, helt slutkörd. Orkade inte stå och gå runt men kunde inte sitta eller ligga pga smärtorna. Blev dock mycket bättre sen jag fick Morfin. :thumbsup:
Jag lyckades tillochmed sova liter efter att den Rysska läkaren hade undersökt mig (utan handskar) fast jag fick först förklara vad Njurar och urinvägen heter på Svenska.
När jag blev väkt inför skiktrönken så hade jag inte längre ont utan berättade glatt för sjukskötorskarna min livs historia. Jag brydde mig inte ens att de stack fel med sprutor lite överallt och jag är spruträdd. Somnade sedan igen men tyvärr vaknade jag av att smärtorna kom tillbaka. Fick sedan vänta ett par timmar på resultaten innan jag kunde komma hem. Hur kunde den 3 milimeter tjocka Göran Njursten orsaka så mycket smärta? (vill inte ens tänka på hur det hade känts om jag fick en stor)

Jag måste säga att jag föredrar att ligga på sjukhus med smärtor än att ligga hemma för det känns säkert på sjukhus. Det hela var iallafall ett trevligt litet äventyr (fast hade ni frågat mig när jag hade ont så hade jag aldrig hållt med mig själv).
Jag har sett mycket sjukhusserier så jag gillar när jag får vara med om liknande saker, önskar bara att jag inte behövde ha ont.

+ Min första Ambulansfärd
+ Morfin
+ Min första skiktrönken
+ Fick hem Värktabletter som var jättestarka (som ett par starköl)

- Hade aldrig en chans att njuta av Ambulansfärden
- Blev yr och såg jätte dåligt och ofokuserat pga Morfinen
- Hur kommer det bli när jag ska sluta ta värktabletterna?
Och givetvis: - Extrema smärtor!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#899 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 March 2011 - 19:19

Har klarat mig från både njur- och gallsten men har hört om att det är riktigt smärtfyllt. Väldigt bra att det slutade bra iaf och att du kan se positivt på det också. :hug:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#900 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 04 March 2011 - 20:21

Jaså, så Crusader har varit ute och knarkat i veckan.. :P

Hoppas det går bättre framöver.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."