Vad läser du just nu?
Posted 22 June 2010 - 22:27
Manus: Grant Morrison
Teckningar : Tony Daniel,David Finch,Andy Kubert,Frank Quitely och Scott Kolins
Jubileumsnummer är alltid kul tycker jag, och Batman #700 är inget undantag.Grant Morrison skriver en story som utspelar sig "Yesterday, Today, Tomorrow, and Tomorrow". Det är kul att se alla de här duktiga tecknarna bidra till nummret, Tony Daniel som på senare år varit lite av en arbetshäst i Batman tidningarna gör första sektionen av tidningen där Batman(Bruce Wayne) och Robin (Dick Grayson) fightas mot nästan alla av de klassiska skurkarna och en Batman är kopplad till en "maybe machine", mellanakten utspelas "idag" med Dick Grayson och Damian Wayne som Batman och Robin , med en serie tecknat av Frank Quitely och även av Scott Kolins. I den delen så är Batman och Robin i Park Row och bland annat fightas mot Mutantgänget i en scen som är en tydlig nod till Frank Millers "TDKR". De sista två delarna ger olika framtidsscenarion och är tecknade av Adam Kubert och David Finch. Serien kan kanske ses som något komplicerad om man inte alls följt Morrisons Batman serier de senaste åren. Men jag tycker att den är dock rätt så begriplig och att Morrison vet att hur ett jubileumsnummer ska vara. Det är riktigt underhållande att se alla de här duktiga tecknarna jobba med Batman och slutet är precis så som sådana här nummer ska vara. David Finch gör också ett riktigt snyggt omslag till numret. Med i den här är också ett konstgalleri där flera duktiga tecknare har bidragit med coola teckningar av Batman. Kul och underhållande läsning.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 04 July 2010 - 20:17
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 13 July 2010 - 22:03
Finns bra grejer även i den udda versionen från 80-talet där han hamnar i en konstig post-apokalyptisk Mad Max liknande värld
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 July 2010 - 08:01
Bokus hade nyligen en rea på seriealbum, så jag passade på att köpa två album jag velat ha ett bra tag, medan de fortfarande var skitbilliga: DC/Marvel Crossover Classics II och The Kingdom.
Crossover Classics har två crossovers med Batman och Punisher (fast den första är med Jean-Paul Valley som Batman), en med Superman och Silver Surfer och till sist en med Batman och Captain America. Jag gillade dem med Batman bäst, förmodligen för att Superman/Silver Surfer stack ut på ett mindre bra sätt. Visst var det kul att se Mxyzptlk och Impossible Man slåss i form av figurer från sina universum, men det bleknar en aning jämfört med en konflikt mellan Batman och Punisher om huruvida det är ajabaja att döda skurkar eller icke.
Batman/Captain America var särskilt underhållande eftersom den utspelar sig 1945 (plus en epilog 20 år senare), så man fick se mer gammaldags versioner av karaktärerna. Enda grejen jag hade lite svårt för var att Jokern ogillade nazister för att han är en patriotisk kriminell psykopat. What?
Jag älskar Kingdom Come, så jag var tvungen att läsa Kingdom av det skälet. The Kingdom är väl inte på exakt samma nivå, mest för att Alex Ross inte tecknat det här. Visst har bra tecknare varit inblandade här med, men man har väl blivit lite bortskämd. Gillade att de fokuserade på framtida avkommor till olika superhjältar. Plastic Mans son Offspring var ganska kul och fick en rätt fin känslosam historia. Slutet var lite väl abrupt och jag tyckte de kunde ha visat betydligt mer av vad som hände efteråt. För övrigt blir jag tokig av att inte veta exakt vilka tidslinjer de såg i Hypertime! Finns det ingen lista på det nånstans?
Shit, det här måste vara det längsta jag skrivit på den här tråden hittills.
Edited by SwedishSuperhero, 14 July 2010 - 08:03.
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 14 July 2010 - 12:44
Enda grejen jag hade lite svårt för var att Jokern ogillade nazister för att han är en patriotisk kriminell psykopat. What?
Ja, och serien är en pastisch på de väldigt propaganda-fyllda serierna från den tiden. Och för det andra så ligger den typen av tänkande rätt nära hur Jokern skrevs innan han så ofta började skrivas som en dräglande psykopat nån gång under 80-talet. Så han är skriven "enligt modellen" hur han var förut.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 July 2010 - 19:47
Ja, och serien är en pastisch på de väldigt propaganda-fyllda serierna från den tiden. Och för det andra så ligger den typen av tänkande rätt nära hur Jokern skrevs innan han så ofta började skrivas som en dräglande psykopat nån gång under 80-talet. Så han är skriven "enligt modellen" hur han var förut.
True. Rätt lustigt att jag reagerar så på den versionen av Jokern, med tanke på att jag gillar Batman oavsett om han är mörk och allvarlig eller campy och lättsam. Selektivt tänkande, antar jag. Men har man väl sett The Prince Clown of Crime ta livet av folk med blyertspennor och spränga sjukhus utklädd till sjuksköterska, antar jag att man har lite höga krav på honom.
När vi ändå är inne på tidsandor, skulle jag gärna se fler crossovers mellan DC och Marvel som utspelar sig vissa årtal. Typ att Wonder Woman möter Captain America under andra världskriget, eller Luke Cage och Black Lightning på 70-talet. Man kan ju alltid drömma, eller hur?
Posted 14 July 2010 - 20:29
Nuförtiden gör ju inte DC och Marvel crossovers med varandra längre vilket är rätt skönt. Det har gjorts så oändligt många sådana. Superman/Spider-Man på 70-talet var säkert en extremt häftig upplevelse för folk eftersom man inte alls var van att man gjorde crossovers, sen efter det gjordes ju en jäkla massa andra crossovers så folk tröttnade. Finns undantag som jag gillar första Batman/Predator är riktigt cool, likaså Superman/Aliens, Punisher VS Archie är i en klass för sig, och sen måste man väl nämna über-hypade Avengers/JLA.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 15 July 2010 - 18:10
Posted 31 July 2010 - 15:33
Manus: Kevin Smith
Teckningar: Walt Flanagan&Art Thibert
Den efterlängtade och försenade (ett tjockt nummer dock, som plåster på såren för att det är försenat) nummret av Batman:The Widening Gyre är som att läsa rätt typisk fan-fiction. Smith lyckas "låna" grejer från Watchmen,Superman II, Batman (1989 filmen), Batman Year One och gör allt detta på ett rätt barnsligt sätt. Slutet av nummret, som avslutar Volym.1 av "The Widening Gyre" innehåller en twist,och jag erkänner att jag inte såg det komma. Problemet med twisten är att det innehåller även den typen av våld som så ofta finns inom superhjälte-serier.Kevin Smith har redan tidigare sagt hur nästa serie ska ha Batman "ute efter hämd" osv så ja....typisk fanboy-fan fiction läsande lär även det bli.
Minin följer ingen kontinuitet sådär så det är en grej. Men det här är en sån serie där man låtit författaren med Hollywood-cred göra vad som helst utan regler. Teckningarna är ok, och den har några roliga skämt. Men ja,vad ska man säga annars. Medelmåttig avslutning tycker jag.
2/5 stjärnor
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 20 November 2010 - 13:36
Men ja,nu när serien är färdig så kan jag rekommendera det. Grant Morrison har gjort väldigt underhållande,roliga, och speciella Batman serier de senaste åren, där han använder Batmans rika historia på ett imponerande sätt.
Sen en ecension av hans senaste One-shot med David Finch. Den innehåller en del spoilers av de händelser som inträffat i Batman-tidningarna den senaste tiden.
Batman: The Return
Manus: Grant Morrison
Teckningar: David Finch
"Batman:The Return" är Grant Morrisons One-shot där han visar hur Batman och Batman-tidningarna kommer att vara den närmaste tiden. Det är lite av ett intro-äventyr till de storys som nu börjar under hösten. Som vissa kanske redan läst så kommer Grant Morrison skriva "Batman INC" som kommer att ha flera team-up äventyr med Batman och de hjältar som jobbar för honom. Sen gör man det intressanta att man behåller både Dick Grayson som Batman, och Bruce Wayne som Batman. Sen är Bruce Waynes nya roll intressant. Vissa skulle säga att det är lite som "Iron Man" och tja..de kanske har en poäng. Så Morrison kommer skriva en ongoing som heter "Batman INC" och tecknaren av den här oneshotten, David Finch, ska skriva och teckna sin "egna" Batman-titel "Batman:Dark Knight".
Morrison har under hela sin tid som Batman-författare använt sig av ..ja allt möjligt från Batmans-historia. De konstigaste av idéer som man tänkt varit enbart Morrison har faktiskt varit grejer han tagit från Batman-serier från 50 och 60-talen. Morrison gillar sånt, och det har funkat förvånansvärt bra. Det här storyt är en rätt annorlunda grej från Morrison. Han fortsätter att inspireras och ta grejer från Batmans historia, men den här gången är det Frank Miller "Batman Year One" och Christopher Nolans moderna Batmanfilmer som är hans källa för inspiration.
Intro-sekvensen med hela det där att Bruce Wayne sitter på sin stol och blöder och behöver en symbol, ett tecken nånstans ifrån om vad han ska bli,alltså delen av Batmans ursprung där fladdermusen flyger in hans rum är taget från Batman Year One fast med en cool twist. Morrison skriver den sekvensen jäkligt bra, och texten till det känns väldigt mycket som Frank Miller på 80-talet. Riktigt coolt.
Resten av storyn är ett Batman-äventyr där man får veta hur tonen kommer att bli nu de närmaste åren. Morrison skriver också scenerna mellan Lucious Fox och Bruce Wayne på samma sätt som de visas i Nolans Batman filmer. Det funkar, det känns modernt. Och hela känslan känns rätt. Det här är en modern Batman, det är fortfarande serietidnings-Batman men klart inspirerat av Nolan. Batman är tuff här, väldigt tuff och kanske föväntade sig folk en snällare Batman nu när han kommit tillbaka från att ha bollats runt genom olika tidsperioder och nästan alla trott att han dött. Han är tuff ja, men det känns inte som att han skrivs som ett r*vhål som var så många författare skrev honom ett antal år sedan. Bra manus här av Morrison.Tonen här är annorlunda till hur han skrivit de senare åren.
Tecknaren David Finch skrev ju ett kontrakt med DC och han är en tecknare med mycket hype, men det är inte så ofta han tecknar annat än omslag. Han har gjort en hel del omslag för DC ja, och sen medverkade han med Grant Morrison i jubileumsnumret av Batman #700. Förutom det och några sidor i Superman/Batman #75 så har han inte tecknat något. Nu tecknar han hela den här oneshotten och för det mesta så ser det coolt ut. Hans Batman ser häftig ut, nya dräkten som Bruce Wayne har är designad av Finch och Morrison och fungerar bra här.Den dräkten känns som att det beror väldigt mycket på tecknaren om den kommer se bra ut eller inte. Lite Nolan Batman, lite serietidnings-Batman, men ser tufft ut. Finch tecknar häftiga actionsekvenser, snygga städer etc och ytan ser bra ut. Det som han, och så många hypade moderna tecknare verkar ha svårt med är de lite tysta sekvenserna där människor pratar med varandra och folk inte har dräkter på sig. Scenen mellan Fox och Bruce är välskriven men karaktärernas ansikten säger ju väldigt lite. Dick Grayson utan mask ser rätt speciell ut. Finch klarar av att teckna när Damian/Robin ler med masken på, men när karaktärerna inte har masker så verkar det vara väldigt svårt. Folk säger ofta att tecknarna är idag mycket bättre än t ex på 70 och 80-talen. I vissa grejer ja, och de har betydligt mycket mer hjälp av att tidningarna trycks på bättre papper och att färgläggningen är en så stor grej numera. Men just det här "vanliga", scenerna där folk inte har häftiga dräkter på sig,eller scener som inte har gigantiska robotar och monster, det verkar många tecknare ha svårt med. "Back in the day" så var tecknare ofta bättre på det.
Bra läsning det här tycker jag. Morrisons manus ligger på en stark fyra/nära en femma, Finch teckningar ligger mellan en svag fyra och en stark trea typ.
Jag ger den 4/5 stjärnor.
Ett minus till DC också för att tidningarna promotades mest som att den skulle vara en extra-tjock tidning för 4.99 US. Visst är den tjockare än en vanlig serietidning absolut, den har 30 sidor Batman-äventyr. Men den promotades om att vara runt 50 sidor, och de resterande sidorna är "Behind The scenes" material med skisser och grejer.Det skrev de inget om på sin hemsida.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 25 January 2011 - 01:28
Manus och Teckningar : David Finch
Tusch : Scott Williams
Färg: Alex Sinclair
Så några år efter att The Dark Knight varit en kioskvältare på bio så lyckas DC få ut en tidning med "Dark Knight" namnet på
Dräkten är mer serieaktig t ex. Själva storyn påminner också väldigt mycket om "Hush", vi får veta om en barndomsvän till Bruce Wayne som vi inte sett tidigare, och Killer Croc medverkar t ex. Som manusförfattare är Finch helt ok också tycker jag. Det här är ett bra intro och det känns som en Batman-story, han får karaktärernas "röster" att fungera etc. Allt måste liksom inte bli det häftigaste och mest nyskapande som görs, det är kul att han skriver en bra Batman-story. Pingvinen medverkar också och Finch verkar slå något rekord i att få honom att säga cheesy-repliker som är relaterade till fåglar. Själva designen på Pingvinen känns lite för freaky tycker jag men Finch är ju inte den enda tecknare som gör sånt.
Visst finns det Nolan vibbar över det här också, en del av handlingen utspelar sig i "The Narrows" och Batman har en gadget som påminner om något han använder i The Dark Knight. Batmobilen (som man såg lite snabbt i The Return)är som en blandning av en traditionell Batmobil och The Tumbler.Jag tycker att blandningen av superhjälte-vibb och filminspiration är bra här.
Kan ge första numret 4 av 5 stjärnor.
Lite konstigt att skriva om förseningar efter första numret, men DC flyttade datumet till #1 flera gånger, och man har gjort det med kommande #2 också. Innan någon berättar igen om det fantastiska argumentet hur serier som kommer ut försenade är bättre tecknade etc så måste jag själv igen säga att det inte riktigt handlar om det. Det handlar snarare om hur serier borde skötas mer professionellt. Neal Adams har aldrig varit den snabbaste tecknaren, men back in the day så gjorde man så att man hade tillräckligt med material färdigt innan första numret kom ut, sen var vissa av tidningarna han jobbade med Bi-monthly också istället för monthlys. Sen innan någon fliker in med "Det var andra tider", så kan man ta ett modern exempel, när Jeph Loeb och Jim Lee gjorde Batman "Hush" så kom den ut i tid. 12 nummer av Jim Lee, i tid, monthly. Jim Lee är också en långsam tecknare, men Batman-redaktionen väntade tills man hade tillräckligt med nummer färdiga innan första numret kom ut. Tidningen skapade hype, och blev en kioskvältare. Sånt här handlar om att vara ett proffs, sköta sitt jobb , och respektera kunderna.
Edited by super85, 25 January 2011 - 20:31.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 25 January 2011 - 13:40
Posted 25 January 2011 - 15:43
Vad gäller dina åsikter om förseningar så kan jag bara hålla med dig. Även om jag själv just nu är rena Kevin Smith vad gäller skolarbete så är det inget sätt jag uppskattar att man håller på med. Och som läsare tappar man ju så mycket om man får vänta för länge.
Posted 25 January 2011 - 16:41
Tyckte själv det var ett väldigt mediokert entré-nummer av Finch, personligen. :\ Visst, jättefina teckningar och färgläggning, precis som du säger, men storyn känns inte så originell, och ganska standard-Batman faktiskt. Inget särskilt som utmärker.Batman : The Dark Knight #1
Manus och Teckningar : David Finch
Tusch : Scott Williams
Färg: Alex Sinclair
Visst finns det Nolan vibbar över det här också, en del av handlingen utspelar sig i "The Narrows" och Batman har en gadget som påminner om något han använder i The Dark Knight. Batmobilen (som man såg lite snabbt i The Return)är som en blandning av en traditionell Batmobil och The Tumbler.Jag tycker att blandningen av superhjälte-vibb och filminspiration är bra här.
Kan ge första numret 4 av 5 stjärnor.
Lite konstigt att skriva om förseningar efter första numret, men DC flyttade datumet till #1 flera gånger, och man har gjort det med kommande #2 också. Innan någon berättar igen om det fantastiska argumentet hur serier som kommer ut försenade är bättre tecknade etc så måste jag själv igen säga att det inte riktigt handlar om det. Det handlar snarare om hur serier borde skötas mer professionellt. Neal Adams har aldrig varit den snabbaste tecknaren, men back in the day så gjorde man så att man hade tillräckligt med material färdigt innan första numret kom ut, sen var vissa av tidningarna han jobbade med Bi-monthly också istället för monthlys. Sen innan någon fliker in med "Det var andra tider", så kan man ta ett modern exempel, när Jeph Loeb och Jim Lee gjorde Batman "Hush" så kom den ut i tid. 12 nummer av Jim Lee, i tid, monthly. Jim Lee är också en långsam tecknare, men Batman-redaktionen väntade tills man hade tillräckligt med nummer färdiga innan första numret kom ut. Tidningen skapade hype, och blev en kioskvältare. Sånt här handlar om att vara ett proffs, sköta sitt jobb , och respektera kunderna.
Finch känns helt enkelt för anonym som författare, och lite klumpig på sätt och vis, som att han inte riktigt har full koll på det här än.
Jämför man den här titeln med Batman Inc. och Batman the Return, så känns det ännu värre, då faller den ganska platt i jämförelse med Grant Morrisons geni, rent ut sagt.
Hade dom parat ihop Finch med Paul Dini så tror jag nog att vi hade haft en lika bra, men mer traditionell Batman, som Morrisons tidningar.
Nä, vette sjuttsingen om jag plockar upp #2?
Det här övertygade inte mig. 5 av 10. Ganska mediokert.
Är jag riktigt snäll blir det väl 5.5, eftersom Finch är så duktig på att teckna, men jag känner mig elak, butter och tvär ikväll.
Posted 25 January 2011 - 18:58
Posted 20 February 2011 - 18:06
Posted 15 March 2011 - 00:15
Tyckte själv det var ett väldigt mediokert entré-nummer av Finch, personligen. :\ Visst, jättefina teckningar och färgläggning, precis som du säger, men storyn känns inte så originell, och ganska standard-Batman faktiskt. Inget särskilt som utmärker.
Har inte kollat in tråden på ett tag. Jag gillade det att storyt verkar vara en hederlig "oldschool" Batman-story. Fungerar alldeles utmärkt för mig. Jag gillar Grant Morrisons lite annorlunda och roliga Batman-storys, sen gillar jag sådana som inte på något pretentiöst sätt försöker vara det absolut häftigaste mest nyskapande hype-storyt som någonsin gjorts. Batman som koncept är såpass coolt att det funkar alldeles utmärkt med enklare storys. Majoriteten av mina favoritstorys är rätt enkla. Finch borde dock klara sina deadlines lite bättre.
David Finch är ingen favorit hos mig som tecknare. Han verkar förvisso ha utvecklats en del om man ser till det lilla jag har sett av the Dark Knight, men när han tecknade New Avengers kändes det väldigt nittiotal och figurer som såg likadana ut och som alla hade samma skitnödiga ansiktsuttryck
Batman:The Return har en del av det där problemet du säger. Batman: The Dark Knight däremot ser riktigt bra ut. Det är väldigt stor skillnad mellan de två Batman-tidningarna Finch gjort hittils. Sen har han ju gjort lite mindre grejer i t ex Batman #700 och Superman/Batman #75.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 02 April 2011 - 10:25
Manus: David Finch
Teckningar: David Finch&Scott Williams, Färg: Alex Sinclair
Nummer #2 av Batman: The Dark Knight kommer ut och det är ju fantastiskt att Finch hunnit göra färdigt ett nytt nummer!
I själva storyn fortsätter Batman att leta efter sin barndomsvän Dawn Golden, och vid ett tillfälle blir han tokig och brutalt misshandlar Pingvinen. Nu förklaras ju det varför han beter sig som han gör, men det kändes ändå lite för våldsamt för en Batman-tidning tycker jag. Man kan göra den där typen av scenen bättre utan att visa alla detaljer liksom. Tidningen är väldigt fint tecknad och jag gillar verkligen att se på bilderna, vilket är ju en viktig del av att läsa serier, Finch,Williams och Sinclair gör alla ett väldigt bra jobb här. Tycker dock att DC borde åtminstone gett någon manusförfattare jobb att skriva lite dialog etc för den här tidningen för att hjälpa Finch att få det bli lite mer smidigt.
Största problemet är ju inte heller det där att handlingen känns lite tunn och att dialogen inte är felfri, det är snarare det där att det tog så länge efter #1 att #2 kom ut till affärerna. Som betalande kund så blir man ju lite irriterad att få vänta så länge och sen få en tidning som har lite filler-vibbar. En känga till DC och Finch för att inte ha haft flera nummer färdiga när man började ge ut serien. Funkade ju t ex bra när Jim Lee fick göra färdigt 5-6 nummer av Hush innan första delen kom ut.
Skapligt underhållande nummer som säkert "funkar bättre sen när man läser tpbn!" med fina bilder.
2.5 stjärnor av 5.
Edited by super85, 02 April 2011 - 10:26.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 02 April 2011 - 13:36
Posted 02 April 2011 - 14:41
"The Widening Gyre" var ju väldigt irriterande eftersom man väntade en evighet på sista delen (jag hade prenumeration på den också) och sen avslutade Smith den som en medelmåttig fanfiction skrivet av en fanboy, där nästan allt var snott (homage!) från Watchmen och diverse superhjältefilmer. Daredevil:Target så gav man väl bara ut #1 ?
Edited by super85, 02 April 2011 - 15:00.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 02 April 2011 - 15:09
Jag har annat med Batman *host* tillgängligt, bland annat Batman Inc. Men det får vänta lite, nu är jag mest koncentrerad på Ultimate Spider-Man och något nummer av the Walking Dead då och då. Och förutom det ska jag ta tag i min C-uppsats som handlar om serier.
Posted 17 April 2011 - 21:39
http://www.bleedingc...he-dark-knight/
#3 som ska vara skrivet och tecknat av Finch ska komma ut i den 25:e Maj.
Edited by super85, 17 April 2011 - 21:42.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 17 April 2011 - 21:59
Dock så måste jag hålla med grodan... mer än halva tjusningen med denna bok är ju att den är tecknad av Finch. För inte sjuttsingen är det manuset som drar i en, direkt. :\
Lite lustigt förresten att trots att vi hade lite olika uppfattningar om serien, att vi gav exakt samma betyg. 50/50.
Posted 18 April 2011 - 18:26
Finch har haft nog med tid för att få ut sina nummer i tid så jag är glad att DC tog tag i det och hittade en annan tecknare till #4. Finns lika bra tecknare som han som gör sina grejer i tid. Eller missar sina deadlines med lite mindre marginal. Till exempel så tecknar Andy Kubert det fjärde nummret av Flashpoint nu och #1 kommer ut i 11.5.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 18 April 2011 - 19:26
Märkte just förresten att du verkligen gillade #1. Vad underligt... Var det verkligen en såpass stor skillnad mellan dom två numren? Jag tyckte dom kändes ganska lika, jag.
Själv har jag börjat läsa Marvel's senaste Crossover, trots allt... Fear Itself - 'Fruktan självt'. Jag är faktiskt positivt överraskad! =) Mycket som händer redan i första numret, och Fraction är tillbaka i god form igen, efter den väldiga besvikelse som var Thor: World-Eaters.
Dock så blir det inte samma följning av den här crossovern som tidigare års... Inga miniserier eller så, bara huvudboken, och så Journey Into Mystery - av nya stjärnskottet Kieron Gillen. Som har en riktigt cool tidning här, fokuserar på den föryngrade Loki, och hans nya väg mot... ja, vad ska det bli av den lille parveln?? Hjälte eller skurk... det får vi allt se, det.