Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast?

• This topic is locked This topic is locked
1029 replies to this topic

#901 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 January 2009 - 13:44

De är ju i grunden begagnade hyrfilmer, men det är främst filmerna som jag är intresserade av inte extramterialet (i de fallen köper jag en bättre utgåva). Jag förstår ju inte riktigt kommentaren som jag hörde igår vid ståndet: "Det här är ju hyrfilm, det kan man ju inte köpa". Under de många år som jag köpt hyrfilmer så kan jag säga att jag endast en gång fått en skiva som det funnits en repa på. Det är inte direkt vanligt, så jag undrar hur folk prioriterar ibland...

För ovanstående pris, dvs. 30 kronor styck, krävs det rätt mycket för att det ska kännas som en bortkastad investering tycker jag.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#902 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 January 2009 - 13:51

Det är en av anledningarna till att även jag köper begagnad hyrfilm.

Har ett ställe här i stan, Hemmakväll (tidigare Filmhuset) där dom säljer 5 för 100:- vilket är kanon. Dom sätter ut mycket film och dom flesta är i nyskick. Det vill säga inga repor, fingeravtryck eller annan smuts. Har köpt säkert över 100 filmer på det här sättet genom åren och jag har hittills aldrig varit med om att en film inte fungerar.

I vissa fall så är ju extramaterialet på hyrfilmen identiskt med köpfilmen. Är det något speciellt extramaterial som jag verkligen vill ha så gör jag som dig, väljer köpfilmen istället.

Dom har blivit bättre med åren. Nu tar det kanske max en månad innan en film återfinns bland dom begagnade hyrfilmerna. Då väntar jag hellre extra på vissa filmer i hopp om att den ska säljas på detta sätt istället för att ge 150-200:- för den ny samma dag den släpps.

#903 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 January 2009 - 18:29

Då har du bättre än vad vi har det. Där blir 5 filmer för 200 kronor. Ett annat ställe har lite äldre filmer där de kostar 3 för 100. Båda är hyfsade pris, inte riktigt lika bra som ditt dock. Därför passar jag gärna på när det är marknadsdagar. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#904 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 January 2009 - 20:37

Fick hem Tropic Thunder - Director's Cut häromdagen och tittade på den idag. Lika kul som när jag såg den på bio och har redan tagit mig genom hälften av extramaterialet.

Discshop har fraktfria leveranser tills 31 januari, så jag rycktes med och beställde Starzinger del 6 och Spy-Kids 3D (ähm... det är ifall mina systrars ungar kommer på besök.. :unsure: ) Starzinger kom idag och har därmed gjort min samling komplett, men den andra var tillfälligt slut i lager. Så jag får nog vänta tills jag... jag menar, mina syskonbarn kan titta på den.

Edit: Ja, då har jag alltså sett sista delen av Starzinger. Eftersom det var omkring 20 år sen jag såg det sist hoppades jag att det skulle bli lättare för mig att se slutscenen, men nej då... Kogo och Aurora, fasiken alltså... :upset:

Edited by SwedishSuperhero, 30 January 2009 - 14:40.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#905 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2009 - 00:39

Friday The 13th Ultimate Edition DVD Collection: From Crystal Lake to Manhattan

Innehåller:

Friday The 13th
Friday The 13th - Part II
Friday The 13th - Part III
Friday The 13th - Part IV: The Final Chapter
Friday The 13th - Part V: A New Beginning
Friday The 13th - Part VI: Jason Lives
Friday The 13th - Part VII: The New Blood
Friday The 13th - Part VIII: Jason Takes Manhattan

samt en massa extramatrial. :P

Tänker komplitera med Jason Goes to Hell: The Final Friday och Freddy vs. Jason. Men skräpet Jason X räknar jag inte till filmserien överhuvudtaget så den bryr jag mig inte alls om.
Igentligen så passar väl inte Jason Goes to Hell: The Final Friday in heller (snarare som The Hidden 3 :P ) men den är sevärd iallafall. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#906 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 February 2009 - 11:59

Fin box. Jag köpte den själv för några år sedan. :)

#907 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 February 2009 - 13:20

Ooops, fel tråd. Det här inlägget skulle ha varit på Senast sedda film. :wacko:

Edited by SwedishSuperhero, 02 February 2009 - 13:24.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#908 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 February 2009 - 12:43

Underdog (Blu-ray)
Har inte sett den innan men jag kunde inte motstå en Live-Action remake av den klassiska Tecknade TV-serien. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#909 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 February 2009 - 14:31

ÄNTLIGEN fick jag min Hellboy II Blu-ray. :thumbsup:
De hade visst skickat den från Australien.

Hoppas nu att den verkligen ÄR regionsfri.
-Sora, Kingdom Hearts

#910 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 04 February 2009 - 16:41

Fick hem en dubbelpack med båda Ultimate Avengers idag. Var fasiken på tiden, beställde den ifrån Megastore i december förra året...

#911 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 04 February 2009 - 19:18

Apokalypto och I am Legend ingår numer i min kinematografiska samling.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#912 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 February 2009 - 23:49

The Invincible Iron Man

Winter is Coming

#913 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 February 2009 - 14:44

Blu-ray
Pirates of Carribean
Liftarens guide till galaxen
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#914 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 February 2009 - 13:46

Harry Potter and the Order of the Phoenix (Blu-ray) :)
-Sora, Kingdom Hearts

#915 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 February 2009 - 19:57

ÄNTLIGEN!!! :thumbsup: Jag fick min The Mist (2-Disc Blu-ray) idag! :)
Efter bara 2 månaders leverans. :D Fast ärligt talat, inte DiscShops fel att filmen blir indragen pga fel.
Och priset var sjukt galet billigt. 149 kr. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#916 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 February 2009 - 21:26

Harry Potter and the Philosopher's Stone (Blu-ray)
Harry Potter and the Chamber of Secrets (Blu-ray)
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Blu-ray)
Harry Potter and the Goblet of Fire (Blu-ray)

Nu har jag alla nu existerande i Blu-ray. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#917 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 February 2009 - 23:42

Riktig HP-orgie där, Crusader. ;)

#918 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 February 2009 - 00:13

Jepp. :D Ska ha ett HD HP Maraton sedan inför nästa film i sommar. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#919 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 February 2009 - 00:15

Ska jag ha HP föredrar jag om det heter Lovecraft i efternamn. ;)

#920 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 February 2009 - 00:48

Ja, ett gäng bra gjorda Lovecraft filmer hade inte skadat men tyvärr är de sällsynta.

Edited by Crusader, 27 February 2009 - 00:50.

-Sora, Kingdom Hearts

#921 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 February 2009 - 12:08

5 begagnade filmer för 100:- och i fint skick. Passade på att köpa filmer jag sett tidigare men inte äger i fysisk form. :)

I Am Legend
[REC]
Lust, Caution
Deadspace: Downfall
Surveillance

Den sista är gjord av David Lynch dotter. Spännande. :)

#922 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 February 2009 - 15:45

Appleseed (1988)
Appleseed (2004)
Appleseed: Ex Machina (2007)
Steamboy (2004)
Resident Evil: Degeneration (2008)
Not Quite Hollywood (2008)
The Librarian II: Return to King Solomons Mines (2006)
Barnhemmet (2007)

Stolt över mig själv att jag väntat med fyra av filmerna tills jag köpt dem. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#923 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 February 2009 - 15:49

Resident Evil: Degeneration (2008)
Not Quite Hollywood (2008)
Barnhemmet (2007)

Väntar med spänning på att få läsa vad du tycker om filmerna och dokumentären. :D

#924 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 February 2009 - 15:54

:D

Jag ser själv fram emot dem. "Not Quite Hollywood" (aka dkumentären) speciellt. Den får dock vänta ett tag tills jag vet hur det blir med Ozploitation: Vol 1 och Ozploitation: Vol 2. Du och jag hade ju en del intressanta idéer kring dem tre titlarna. ;)

Barnhemmet är annars prioriterad eftersom den finns med i Film-turneringen just nu.

Edited by XC, 28 February 2009 - 15:55.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#925 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 28 February 2009 - 18:54

Hancock på Ockelbo marknad för bara 100 :-. Visserligen med bara en skiva, men lite extramaterial hit och dit är väl inte hela världen.