Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft*

• This topic is locked This topic is locked
1002 replies to this topic

#926 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 February 2008 - 14:36

en halvtimmes vankande fram och tillbaks med telefonen i handen blev det. Men nu har jag i alla fall ringt. Och givetvis har de ingen personalansvarig, utan jag får åka in till butiken istället. Nåja, imorrn ska ändå bli en "jobbsökardag" för mig så det blir ju bara en butik till på listan.
KÄnns j*vligt gött att ha ringt på ett jobb i alla fall.

Edited by Hofling, 11 February 2008 - 14:37.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#927 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 February 2008 - 14:57

Stå på dig Hoffe. Förr eller senare vänder det och då står du där med ett jobb. :)

Lycka till!

#928 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 February 2008 - 20:53

aj, tandvärk. gör ont i samma tand som jag lagade i förra måndagen. :( började göra ont efter att jag åt i fredags sen släppte det men nu har jag ont igen (efter att ha ätit)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#929 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 February 2008 - 12:43

:hug: -ar om GG. Om du har fortsatt ont kanske du borde kolla upp så att det inte har blivit något fel.

#930 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 February 2008 - 13:18

tack. :) tänkte ge det några dagar till och se om det blir bättre.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#931 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 14 February 2008 - 17:44

Jag hatar att steka pannkakor... dem går ju bara sönder när man ska vända dem! Där rök dagens middag... (och 200 kronor på sprillans nya stekpannan) :(

#932 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 February 2008 - 17:46

Låter inte kul.

Gillar inte pannkakor.

Föredrar Crepes, men det orkar man sällan med och göra. :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#933 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 February 2008 - 17:49

Där rök dagens middag... (och 200 kronor på sprillans nya stekpannan) :(

Hmmm hade du sönder stekpannan eller vad? :blink:

#934 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 14 February 2008 - 17:58

Där rök dagens middag... (och 200 kronor på sprillans nya stekpannan) :(

Hmmm hade du sönder stekpannan eller vad? :blink:

Nej, men jag har en gammal teflonpanna som fungerat jättebra. Men i tron att det var pannans fel så skaffade jag en ny. Det var ett onödigt köp helt enkelt. :(

#935 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 February 2008 - 18:00

Pannkakor skall stekas på en pannkakslagg i gjutjärn. Gärna en ärvd sådan. ;)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#936 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 February 2008 - 18:05

Okej, då förstår jag Chrille. Trist när det blir så men jag hoppas att du får användning av din nya stekpanna till annat framöver.

XC, en sådan har jag. Dock har jag inte använt den mer än någon gång då jag precis som dig, inte är speciellt förtjust i pannkakor. Det är säkert flera år sedan jag åt det.

#937 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 February 2008 - 18:16

Pannkakor är gott *mums* men precis som XC skriver, det är en gjutjärnspanna för pannkakor/plättar som gäller
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#938 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 14 February 2008 - 18:49

Hade ingen aning om att det gjorde en sån skillnad. :o Jag är verkligen inte bra på matlagning. :unsure:

#939 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 February 2008 - 19:05

Teflon blir het väldigt fort, man kan prova med att vrida ned värmen lite extra, alternativt ta av den från plattan när man slår i smeten och bara värma mellan pannkakorna. :)

Edited by XC, 14 February 2008 - 19:06.

fqq5BYam.jpg

#940 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 February 2008 - 19:08

Fast inget slår när en av mina tidigare vänner skulle göra pannkakor i sin wokpanna. Det blev inte speciellt bra kan jag avslöja. :lol2:

Och nej, det var inte av den anledningen som jag slutade att umgås med honom... ;)

Edited by Cartman, 14 February 2008 - 19:08.

#941 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 February 2008 - 19:11

:lol:

fqq5BYam.jpg

#942 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 14 February 2008 - 19:14

Teflon blir het väldigt fort, man kan prova med att vrida ned värmen lite extra, alternativt ta av den från plattan när man slår i smeten och bara värma mellan pannkakorna. :)

Tack för tipset, XC. Det ska jag prova nästa gång! :rambo:

#943 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 14 February 2008 - 22:18

Chrille: Receptet på smeten kan också spela roll. Plus vilket verktyg du har när du ska vända dem (eller kastar du upp dem som Pippi?). ;)

Jag steker alltid pannkakor i en crepes-lagg i ngt teflonaktigt material modell större (alltså med låga kanter) på värme 7 på en 10-gradig skala. Plättar däremot i en gjutjärnslagg. Resultatet blir lika bra vilket som imho.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#944 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 February 2008 - 22:22

Jag brukar aldrig ha ont men nu har jag det, i ryggen. Har jag suttit för mycket framför datorn tro? :unsure:

Winter is Coming

#945 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 14 February 2008 - 22:59

Tidigare idag halkade jag på en isfläck, blev alldeles blöt i baken. (Regnar och det var plusgrader) Hade en cykel bakom som bromsade upp fallet, så har jag nu två blåmärken, ett på höger armens undersida och ett på högersidan på överkroppen (3x6 cm stort!!). Svullet är det också. Så nu får jag sova på vänster sida. :( :( Gör rätt ont. :(

Nu gör det inte ont längre men när jag känner där blåmärket (på armen) är så känns det som om det är stora bulor (och en hårdnad). Känns väldigt konstigt. Får hoppas det går över.

Värker i armbågen gör det också. :(

#946 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 February 2008 - 22:14

PANIK!
Klick sa det och så stängdes datorn ner :upset:
Fick inte ens igång den när jag försökte starta upp den igen. Efter ett tag när jag suttit här och känt paniken komma och gå så försökte jag igen, då startade den upp *pust* *torkar min panna*
Aldrig varit med om en sån sak.
Inte vet jag, den kanske har blivit för varm, men det är också underligt, för under kvällen har jag knappt använt datorn till diverse saker som jag brukar göra.

Nu blir det att säkerhetskopiera lite saker och under helgen ska jag öppna den och kolla, kanske måste dammas ;)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#947 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 21 February 2008 - 23:34

@ Marie: Jag stekte några pannkakor idag och den här gången höll dem samman! :D jag har dock ingen aning om det var receptet. Jag råkade spilla ut hälften av det första äggets äggula men tror inte det kan ha varit det...

@ Georgia: Jag är ingen expert på datorproblem men det låter som ett temperaturproblem eftersom du var tvungen att vänta innan du kunde använda datorn igen. Har du något diagnostik-program? Lavalys EVEREST har temperatur koll. Kan hända din dators bios har den funktionen också.

#948 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 February 2008 - 19:10

HATAR DUBBAT!!!!
Speciellt när dom inte är märkta att dom är det.
Slösat bort en massa krafter på att hämta två filer som är dubbade till spanska :angry:

#949 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 February 2008 - 20:52

Blir så arg på mig själv :upset:
Varför väntar jag med att sortera bland alla serier.
Det är dubbletter och trippletter i mängder, med eller utan reklam. *suck*

#950 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 24 February 2008 - 03:11

Kan ju säga att helgen jag skrev om i den andra tråden inte blev lyckad <_< .
Kommer inte gå in på detaljer här, då jag känner för att använda väldigt grova ord just nu, men kan ju säga som så¨att fyllekåta polare + små fulla fjortisar osm abv någon anledning ska ut och hälsa på är j*vligt irriterande..
Kommer avreagera migpå min blogg imorrn. Där slipper jag skräda på orden, s.a.s.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<