...Yeah, det där fungerade inte riktigt. Min version av photoshop har inte alla de där funktionerna, eller om den har det så är de gömda någonstans där jag inte hittar dem. Men jag ska prova en grej jag tror kan funka, där jag gör en till avatar med genomskinlig bakgrund där jag gör texten... så kan jag sedan kopiera över texten till den riktiga avataren. Då behöver jag bara göra två lager på den genomskinliga avataren, det känns enklare.
(Lager är inte dra och släpp i photoshop - i alla fall inte i min - men man kan välja "lägg under" och "lägg underst" och sådär.

Så jag tror det är samma sak. Fast jag vet inte riktigt hur man byter vilket lager man jobbar med... photoshop är knepigt.)
Tack för hjälpen i alla fall, nu förstår jag i alla fall nästan hur man ska göra.
Medan jag experimenterade med det där igår så passade jag på att göra lite omfärgningar av gamla avatarer. Det är alltid roligt.
SupernaturalJag är inte sådär överdrivet förtjust i svartvitt som vissa andra är (

) men här var det en klar förbättring:

-->

Den här gillar jag alla tre varianterna av. Jag diggar den "smutsiga" känslan.

-->

+

Här föredrar jag definitivt den nya versionen. Den första hade för konstiga färger, och ljusheten passade inte riktigt...

-->

Jag föredrar bakgrunden på den första men Sam är snyggare på den andra.

-->
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.