Jump to content

Photo

Senast sedda film

• This topic is locked This topic is locked
1027 replies to this topic

#926 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 15 February 2009 - 18:55

Idiotisk backstory för "varför allt händer", men det tycker jag nog bara för att jag faktiskt kan lite cellbiologi... och det var ändå inte en stor eller viktig del av filmen.

Wuv u. Gifta oss? :wub:

Fight Club

Gud/Fan vad jag gillar den här filmen. En postmodern "coming-of-age"-berättelse om nihilism kontra existentialism som inte hänfaller åt förpackade sensmoraler eller budskap att skriva en på näsan med. Man tar ifrån den vad man själv vill. Pitt & Norton är lysande och Fincher briljerar likväl i vad som kan komma att bli sin karriärs zenit.

#927 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2009 - 19:19

Fight Club

Gud/Fan vad jag gillar den här filmen.

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#928 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 15 February 2009 - 19:24

Crusader: Alla gillar väl Fightclub?

Idiotisk backstory för "varför allt händer", men det tycker jag nog bara för att jag faktiskt kan lite cellbiologi... och det var ändå inte en stor eller viktig del av filmen.

Folk blir alltid intresserade pga min personlighet.

It's like, stop staring at my brain, boys, my boobs are down here!

:P
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#929 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2009 - 19:42

Jo, jag blev bara förvånad att Mjolnir gjorde det. Jag tror det är första gången jag sett honom gilla en film. :D Ärligt talat tror jag det är första gången jag ens sett honom axeptera en film. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#930 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 15 February 2009 - 19:46

Jo, jag blev bara förvånad att Mjolnir gjorde det. Jag tror det är första gången jag sett honom gilla en film. :D Ärligt talat tror jag det är första gången jag ens sett honom axeptera en film. :P

Precis. Alla gillar Fightclub.

I rest my case. :D
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#931 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 February 2009 - 20:55

Inte jag.

(För jag har inte sett den. :P

:P

:lol2:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#932 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 February 2009 - 21:25

Restless: Dagens. Bästa. Replik. :lol:

Edited by XC, 15 February 2009 - 22:15.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#933 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 15 February 2009 - 21:29

:D

#934 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 February 2009 - 21:52

Instämmer definitivt med XC. Repliken är värd att ha i signaturen. ^_^

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#935 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 February 2009 - 21:59

Kan bara hålla med övriga :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#936 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 February 2009 - 01:09

Allt Restless säger är guld värt. :D

The Forbidden Kingdom
Väldigt episk Kinesisk fantasy saga av det klassiska slaget. Man fär typ allt det klassiska: En Monkey King, En Drunken Master, en hämndlysten kvinnlig fågel, en vresig munk, en elev som måste lära sig slåss, en ond warlord, en ond häxa med magiskt hår, Imortals... underbart. Bara en ren njutning att se för alla som gillar kinesiska magiska sagor. Och coola överdrivna magiska Kung-Fu strider.
Och att dessutom både Jacki Chan och Jet Li är med gör det bara bättre. Speciellt striden mellan dem var guld värd.
9/10
-Sora, Kingdom Hearts

#937 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 February 2009 - 19:29

Resident Evil: Extinction / Resident Evil 3 (2007)
Intressant slut, lämnar en del för tittaren själv och lista ut och samtidigt öppnar upp för en 4a. Imponerande nog så har man lyckats med att höja kvalitén på storyn ytterligare ett par snäpp. Eller också är det Mad Max vibbarna som distraherar mig. Vet inte om gillar inblandningen med telekineti tycker att det kunde ha räckt med de fysiska förbättringarna. Trevligt med att vi får återse hela två karaktärer från 2an (annars brukar det Alice vara ensam överlevande) men det hade varit kul och få veta vad som hänt med Jill och Angie. Ganska snygga scener från Las Vegas.

--
I överlag så ligger de väldigt nära varandra och svårt och säga att den ena är bättre än den andra.

--
OK. Litet faktafel... Ibland är jag för snabb.

Edited by XC, 16 February 2009 - 19:38.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#938 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 February 2009 - 01:26

Igor
Animerad film om ett land som hamnat i ständigt mörker och därför anpassat sina liv åt ondska. Befolkningen är antingen galna/onda uppfinnare eller "Igors" om man har oturen att födas med puckelrygg. En Igor vill dock bli en uppfinnare. En kul idé som tyvärr inte förvaltas på bästa sätt.Det är en helt ok film men den borde ha kunnat vara roligare. Steve Buscemi roar dock i rollen som ett av Igors experiment som inte kan dö. (Men gärna vill det)

5/10

The Visitor
Stillsam och djupt berörande film. Jag visste inte så mycket om vad filmen handlade om så jag var inte riktigt beredd på den kärlekshistoria som utvecklade sig. (Ungefär som när jag såg Wall-E) Vilket gjorde filmen ännu bättre tror jag än om jag hade vetat om det innan. Richard Jenkins och Hiam Abbass spelar det till perfektion. Förr ville jag att Mickey Rourke skulle vinna oscar för manliga huvudroll men nu är jag inte så säker längre. Jenkins spelar väldigt återhållsamt och subtilt men lyckas göra så mycket med det. Likadant med Thomas McCarthys regi. Utan att förta från en berättelse om att återfinna sig själv lyckas han säga mycket om USAs immigrationspolitik efter 9/11 också.

9/10

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#939 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 February 2009 - 09:09

He-Man: Masters of the Universe (1987)
Ja vad sjutton skall jag börja? Jag tycker att den är hyfsad i de partier som utspelar sig i Eternia, mycket av filmen faller på snacket om portaler och att den utspelar sig 'här'. (Plus dock för detaljen att "nyckeln" även kan resa till olika tider och därmed säkra storyn för att vara helt utdaterad). Det verkar som om de flesta tar filmen på allvar, även om det kanske inte är en samling övertygande skådespelare vi får se. (Dolphie kanske har fysik för rollen men någon stor skådespelare är han inte). Sedan vet jag inte vad jag kan säga om att Skeletors fotsoldater ser ut som som de rymt från Star Wars. Inte direkt dålig, men inte direkt bra heller. -- OK.

fqq5BYam.jpg

#940 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 February 2009 - 19:21

V for Vendetta (2005)
Den här filmen har stått på listan ett bra tag och legat på hyllan ett litet tag. Bra story, bra visuellt och bra insatser från de inblandade. Lite förutsägbart slut. -- BRA.

fqq5BYam.jpg

#941 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 February 2009 - 21:42

Young Guns II på TV4Film. Alltid mysigt med en skön västern, speciellt när de är baserade på gamla legender. Och Emilio Estevez tycker jag gör en riktigt bra Billy The Kid.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#942 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 17 February 2009 - 22:02

V for Vendetta (2005)
Den här filmen har stått på listan ett bra tag och legat på hyllan ett litet tag. Bra story, bra visuellt och bra insatser från de inblandade.

Men en dålig adaption av förlagan, som hade en mycket intressantare och mindre didaktisk tematisk övertext än "despotism är dåligt och demokrati är bra."

#943 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 February 2009 - 22:31

Jag struntar ärligt helt i förlagan i de flesta serietidnings-adaptionerna. Det ger mig fördelen att se hyfsat bra filmer och slipper makalöst dåliga serietidnings-adaptioner.

fqq5BYam.jpg

#944 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 February 2009 - 22:39

Jag struntar ärligt helt i förlagan i de flesta serietidnings-adaptionerna. Det ger mig fördelen att se hyfsat bra filmer och slipper makalöst dåliga serietidnings-adaptioner.

För att citera Mjolnir:

;)

#945 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 February 2009 - 22:41

Edit: Svarar med att citera restless jag då:

Folk blir alltid intresserade pga min personlighet.

:)

Seriöst: alltid kul är folk uppskattar ens åsikter. :D

Edited by XC, 17 February 2009 - 22:43.

fqq5BYam.jpg

#946 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 February 2009 - 22:58

:lol2:

Recycling is teh shit! ;)

#947 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 February 2009 - 01:02

Sky High
En sorts superhjältekomedi med High School tema som handlar om en kille som ska börja i Sky High (skola för blivande superhjältar) och han har mycket att leva upp till då hans föräldrar är de största superhjältar i världen. Här finns alla klicheer som finns i filmvärlden plus några till, men lite kul är det trots allt även om man förstår precis vad som kommer hända redan efter 20 minuter. Bruce Campbell i en liten kul biroll :)
6/10

Winter is Coming

#948 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 February 2009 - 01:16

Låt Den Rätte Komma In
Trevlig barnfilm. Omylig kärlek mellan en mobbad pojke och en Vampyr tjej.
Slutade inte riktigt som jag väntade mig.
Bra och fin på något sätt. Och de förkönade inte vampyrer utan de dödar och dricker andras blod. Men ändå framstår de som goda på ett våldsamt och brutalt sätt och att de bara vill har rätt att existera. T ex så är det tydligt att Eli inte tycker om att döda folk. Jag undrade varför hon bröt nacken på killen hon drukit från men det blev tydligt när kvinnan blev vampyr. Eli ville inte att andra skulle behöva gå igenom vad hon gör som vampyr.
8/10

Är lite nyfiken på hur den Amerikanska remaken blir. Jag skulle tro att karaktärerna blir äldre, förhållandet mner sexuellt osv. Tror inte den blir bättre iallafall.
-Sora, Kingdom Hearts

#949 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 18 February 2009 - 17:41

Fight Club

Gud/Fan vad jag gillar den här filmen. En postmodern "coming-of-age"-berättelse om nihilism kontra existentialism som inte hänfaller åt förpackade sensmoraler eller budskap att skriva en på näsan med. Man tar ifrån den vad man själv vill. Pitt & Norton är lysande och Fincher briljerar likväl i vad som kan komma att bli sin karriärs zenit.

En väldigt bra film. Har du läst boken? Något du kan rekommendera eller bör man hålla sig till filmen?

Jag har varit på gång att läsa boken ett par gånger men det har inte blivit av. Senast läste jag något av Chuck Palahniuk så var det Rant.

#950 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 18 February 2009 - 17:54

Har inte läst den men folk, inklusive Palahniuk själv, brukar anse att filmen är bättre.