Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#926 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 22 March 2011 - 18:10

Beklagar. :hug:

Jag beklagar sorgen Erika. Tröst :hug:

:hug:

Beklagar sorgen Erika :hug:

Usch vad sorgligt Erika. :(

Nej, vad tråkigt. :hug:

Tack för ert stöd. :hug:

#927 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 March 2011 - 19:37

Aldrig roligt att förlora någon. :(

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#928 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2011 - 21:25

Erika va tråkigt :( jag beklagar sorgen :hug:

Winter is Coming

#929 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 March 2011 - 01:30

Usch vad tråkigt Erika. Beklagar sorgen. :hug:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#930 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2011 - 16:14

Mitt "DUNGEONS & DRAGONS: HEROES" jag fick idag visade sig vara "Crime Life: Gang Wars". :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#931 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 March 2011 - 22:09

hur kunde det bli så??
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#932 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 March 2011 - 01:02

Det var ett begagnat spel så killen hade väl satt fel spel i eller så var det redan fel spel när han köpte det.
Jag har mailat honom så jag hoppas att det löser sig eller att jag iallafall får lite av pengarna tillbaka. D&D: Heroes kostade dubbelt så mycket som Crime Life (han säljer båda på Tradera).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#933 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 March 2011 - 10:50

Jag har varit till herr socialen för att försöka få lite pengar så att jag kan betala diverse oviktiga räkningar som hyror och el och sånt. I och med att jag har levt på omkring 2000 i månaden ett bra tag så trodde jag inte det skulle vara så stora problem.

Nå, visste att jag hade problem när jag fick förklara skillnaden mellan Balansräkning och Resultaträkning för den där stackars socialsekreteraren. Summa summarum, jag skall få en ny tid med en "expert" på företagsekonomi (och jag som trodde att det mesta jag sade var rätt så självklart. Ta summan längst ner i resultaträkningen..)

Det roligaste var ju när hon frågade: "Tar du FÖRETAGETS pengar för att betala hyran med???" Det var då jag fick försöka förklara skillnaden mellan likviditet och vinst.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#934 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 31 March 2011 - 01:16

Det ingår ingen kurs i företagsekonomi för socionomer hör jag. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#935 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 April 2011 - 17:14

Ibland borde alla grannar skjutas.
Jag har haft min morgonvecka, så gått upp halv fem.
Igår fick man dessutom lite finbesök, så ingen tid för att ta en tupplur på eftermiddagen (Olycka på vägen med, som grädde på moset).

Hursom, klockan halv ett kom grannen hem, Drar på HÖG volym.
När de körde Journey, så hörde jag det lika tydligt som om jag haft på det själv på normal volym.
efter att ha stampat i golvet några gånger sänktes det. Kunde fortfarande höra't, men bättre än tidigare.

Tydligen höjdes det senare under natten, för sällskapet vaknade till vid 4, och då var musiken hög igen..

Hade jag inte varit så trött hade jag gått ned och bankat på dörren och frågat vad i helvete de håller på med.

summa sumarum; Jag är trött och vill flytta.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#936 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 April 2011 - 17:46

Inte kul med grannar som drar på högsta volym det första dom gör när de kommer hem från krogen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#937 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 April 2011 - 18:44

Näe, lite smått irriterande... Finns det inte någon allmän regel om att det ska vara tyst efter 22-23?

#938 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 April 2011 - 19:47

De flesta hyreshus brukar ha en sådan regel. Du kan ju prata med värden.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#939 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 April 2011 - 21:29

Är mer en rekommendation typ. Jäkligt trist när grannar beter sig så. Det första man ska göra är ringa på hos grannen och be dem sänka volymen. Hjälper inte det får man kontakta störningsjouren. Är det något vanligt förekommande ska man kontakta värden och då är det ju bra om man har noterat när störningarna förekommit. Och har störningsjouren varit där tror jag värden fått info om det.

Hoppas det bara var en engångsföretelse.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#940 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 April 2011 - 22:38

Problemet är att värden skiter i byggnaden. En granne skulle få ny toalettstol. Tog 2-3 månader. Nåväl

Men det var förhoppningsvis en engångsföreteelse.

#941 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 08 April 2011 - 17:31

Morr!

Ny dator. :eeh: (musplatta...Windows 7... mutter,mutter...)

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#942 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 08 April 2011 - 23:28

Windows... förstår att du muttrar :P

#943 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 April 2011 - 22:31

Äsch då, det är väl inge fel på Windows 7 heller. Finns inte mycket att klaga på Vista heller efter alla service pack-uppgraderingar.

Winter is Coming

#944 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 09 April 2011 - 22:59

Hoppas dina vänner är OK Prue.

Tack
Tyvärr så fick man reda på att en vän har dött. Fick reda på det förra helgen av en bekant.
det känns overkligt.. samtidigt man hade i bakhuvudet att det kunde, hade hänt nått med honom ...
Sen så vet man inte om min väns familj lever heller.
De bodde, var i området där tsunami slog till värst i Japan.
Väntan på svar vem som än är vid liv är jobbigt för en annan.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#945 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 April 2011 - 11:50

Beklagar Prue. :hug:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#946 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 April 2011 - 11:53

Tråkigt att höra, Prue. Och denna väntan på besked måste vara fruktansvärd. :(

#947 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts

Posted 15 April 2011 - 08:03

Åå tackar så jätte mycket.
Ja själva vänta på besked var för jävligt.
"Jiro" och jag träffades på han var utbytts student här i Sverige och vi har hållit kontakt via msn,mail några år
Och på den tid så han man lära känna honom och också dels en del familjemedlemmar.
Så det svider i hjärtat att även dessa man smått lärt känna kanske också är döda.
På ett sätt var det skönt att få besked om "Jiro" .. men man hade hoppats på ett bättre besked.
kanske hemskt att säga så, men vänta för en annan som befinenr sig så långt borta och inte kan göra nått mer än att vänta ... det är som det är . Inga större ord för det
Så är det ännu en vän, som man väntar på svar eller ialla fall hoppas man får ett livstecken av
Som även hon bor i Japan.

Nå ja man får verkligen hoppas på det bästa.
Med alla jordbävningar,efterskval som Japan än får, en månad efter katastrofen med tsunami.

Posted Image

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#948 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 April 2011 - 18:07

Hemskt att höra Prue :(

Känns nästan svinigt att dyka upp med dethär efter att höra om din vän, men kanske lättar upp stämningen lite? :

För någon månad sen hade jag en halsinfektion, och som alltid kollar de ju hela kittet vid undersökningen. Läkaren tyckte jag använde revaxör alldeles för lite. Jag topsar emellanåt, men det är tydligen inte bra - ALLS.

så nu när jag haft en svullen hals denna veckan, tänkte jag som så att ifall jag skulle behöva åka in till mottagningen, kan jag lika gärna köra med lite Revaxör, så att om det är samma läkare, så kan han inte klaga på det igen.

Nu är jag mer eller mindre halvdöv på ena örat med ett litet tjutande. Snyggt.
så halsen blev bättre utan att jag behövde åka in, men nu kanske jag måste ringa och boka tid med en öronläkare som för ta sig en titt och se så inget hänt med örat istället.
Ödets ironi?

#949 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts

Posted 08 May 2011 - 18:19

Hemskt att höra Prue :(

Känns nästan svinigt att dyka upp med dethär efter att höra om din vän, men kanske lättar upp stämningen lite? :

För någon månad sen hade jag en halsinfektion, och som alltid kollar de ju hela kittet vid undersökningen. Läkaren tyckte jag använde revaxör alldeles för lite. Jag topsar emellanåt, men det är tydligen inte bra - ALLS.

så nu när jag haft en svullen hals denna veckan, tänkte jag som så att ifall jag skulle behöva åka in till mottagningen, kan jag lika gärna köra med lite Revaxör, så att om det är samma läkare, så kan han inte klaga på det igen.

Nu är jag mer eller mindre halvdöv på ena örat med ett litet tjutande. Snyggt.
så halsen blev bättre utan att jag behövde åka in, men nu kanske jag måste ringa och boka tid med en öronläkare som för ta sig en titt och se så inget hänt med örat istället.
Ödets ironi?

Äh det är inte alls så
Det är bättre att få tänka på annat samtidigt man bearbetar
jag tar inte ialla upp

Det beror vem man frågar.
en del tjuter att det är farligt att använda tops.
men jag själv tar det nån gång då det känns att det är dags.
Jag tnker inte ha för mycket vax i örat som växer. Tycker det är bar att rensa lite

Men det låter jäkligt att förts ha hals problem och sen råka ut på öra.

På tal om det kanske man ska testa min syn & hörsel då man får tid.
Tycker man ser sämre och hör ialla.
Men men kan vara inbillning också kanske.

Är trött att man inte får tiden att räka till
Ska komplettera två kurser och tycker att tiden inte räcker till.
Så irriterande eftersom man vill ha saker och ting klart.
Samtidigt man hör att familj släkt vill att man kommer och hälsa på

Ibland får man känslan att man är för snäll och ställer upp på folk.
Som man borde mer säga nej till, eftersom man inte får hjälp,stöd tillbaka.

Vad det lockar med semester. ledighet där man får ta hand om sig själv.
Läsa böcker och bara ta det lugnt

sen ska man kanske vara noga med hur långt man är och petar då.

Posted Image

#950 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 May 2011 - 20:53

Nu är slutet nära för min faster. De har avslutat all behandling eftersom hela kroppen nu är full av cancer. De ska skicka hem henne så att hon kan somna in fridfullt i sitt hem. Sjäv så vägrar hon fortfarande att ge upp trots att det inte finns mer att göra.
Det känns så tugnt att veta vad som väntar. Just nu försöker jag komma på hur man säger farväl och berättar att man älskar någon utan att det blir den där "du ska snart dö så jag vill bara säga hejdå" tonen på det. Vi är den typen av familj som aldrig säger att vi älskar varandra vilket gör det destu svårare att säga när det känns viktigt.
-Sora, Kingdom Hearts