Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#951 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 04 November 2009 - 01:22

GTA & HALO?! Vad alla är våldsamma av sig.. ;)

Själv har jag haft en mer än halvårs tids paus från allt spelande! Tyvärr "tvingades" jag med på ett LAN och är nere i träsket igen :D
Har precis upptäckt "The Movies", inte världens nyaste eller tuffaste spel men lika vanebildande som Sims fast roligare. Vem vill inte leka filmregissör? :)

#952 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 November 2009 - 20:00

Dragon Age: Origins!!! :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#953 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 November 2009 - 20:41

Och gissa vad jag lirar... ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#954 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 November 2009 - 03:26

Just nu spelar jag CoD: Modern Warfare.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#955 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 November 2009 - 20:17

Star Wars The Force Unleashed, härligt att få krossa fiender med "the force" :thumbsup:

Winter is Coming

#956 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 November 2009 - 07:58

Football manager 2009. Jag har inte råd/vill inte köpa nytt spel varje år, så lite uppdateringar får ordna övergångar och så. Blev lite sugen att köra med IFK Göteborg, men det fick bli Arsenal som vanligt. Ska försöka nå toppen utan att värva särskilt mycket alls, utan bara köra med egna unga spelare... :)
*Hockey och superhjältar*

#957 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 November 2009 - 23:14

Har spelat så mycket våldsamma spel under en längre period så nu lugnar jag ner mig med en gammal favorit från mina tidiga dagar som datorspelare... Rollercoaster Tycoon :D

Winter is Coming

#958 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 14 November 2009 - 23:57

Football manager 2009. Jag har inte råd/vill inte köpa nytt spel varje år, så lite uppdateringar får ordna övergångar och så. Blev lite sugen att köra med IFK Göteborg, men det fick bli Arsenal som vanligt. Ska försöka nå toppen utan att värva särskilt mycket alls, utan bara köra med egna unga spelare... :)

Ah, FM. Kör fortfarande 2008, just nu en omgång med Arsenal (vann engelska trippeln i veckan i säsong 2011/2012), trots att jag egentligen är ett Spursfan. :) Men Wenger bygger så underbara lag att man inte kan låta bli att spela dem. Iofs får man kämpa hårt för att behålla spelarna också (inte minst Cesc).

Det är ett grymt bra spel för den som gillar fotboll, men attans vad det tar tid.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#959 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 16 November 2009 - 00:18

Spelar Dragon Age: Origins
På pc, än så verkar det går hyfsat bra

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#960 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 November 2009 - 16:16

Jag spelar Halo Wars och Guitar Hero Metallica.

-Gangstagrass

#961 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 December 2009 - 16:15

Provade mina nyaste Wii spel idag:

NHL2k10
Testade spelet genom 2 matcher mot Pittsburgh, jag var Detroit. Det var inte lätt att förstå sig på hur man ska skjuta och passa i spelet (Använder motionplus + nunchuck. Kommer ta ett tag innan jag lär mig dem. Jag rätt frustrerad när jag inte kunde skjuta riktigt utan det blev någon fösare och ibland fick jag inte iväg pucken alls. Grafiken var väl hyfsad, jag använder än så länge bara AV kabeln som följde med, kopplad till min "32 tums tv.

Betyg: (just nu) :huh: Mest beroende på att det var svårt att lära sig hur man spelar.

Table Tennis
Lättare att lära sig hur kontrollen ska användas i detta spel, jämfört med 2k10. Man kan välja att spela en svensk, jag spelade en uppvisningsmatch och under spelets gång kunde Jesper (som den spelaren heter), säga ord på svenska eller så sa publiken något. Det här var riktigt kul men jag fick lite ont i fingrarna efter en match.

Betyg: (just nu) :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#962 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 December 2009 - 17:05

Lirar Assassin's Creed 2 på PS3'an just nu.
Vad kan man säga? Det är överlägset det första spelet på alla punkter. Och då har jag inte ens kommit långt in i spelet (vad jag vet, iaf. Har hört att det ska vara sju städer eller så, jag är i den andra)

storyn byggs upp bättre, städerna är VRÅLSNYGGA i mitt tycke (synd bara att modellerna ser för jävliga ut i en del videosekvenser. blev nog alldeles för bortskämd med spel såsom MGS4 och COD:MW2) och de nya vapnen samt uppdragen gör mig tokig. Men på ett bra sätt, då.

gillar speciellt smågrejerna som att man kan färga om sin dräkt osv, utöver att köpa rustningsdelar.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#963 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 December 2009 - 17:20

Jag spelar Kameo: Elements of Power till 360. Roligt och påhittigt men spelkontrollen funkar lite sådär.

-Gangstagrass

#964 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 December 2009 - 12:26

NHL 09 (PS3) i be a pro läget, mitt lag vann Stanley Cup och jag blev utsedd till MVP i slutspelet. :D Jag blev free-agent efter säsongen och har bytt lag från Islanders till Ottawa Senators. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#965 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 December 2009 - 20:32

NHL2k10
Testade spelet genom 2 matcher mot Pittsburgh, jag var Detroit. Det var inte lätt att förstå sig på hur man ska skjuta och passa i spelet (Använder motionplus + nunchuck. Kommer ta ett tag innan jag lär mig dem. Jag rätt frustrerad när jag inte kunde skjuta riktigt utan det blev någon fösare och ibland fick jag inte iväg pucken alls. Grafiken var väl hyfsad, jag använder än så länge bara AV kabeln som följde med, kopplad till min "32 tums tv.

Betyg: (just nu) :huh: Mest beroende på att det var svårt att lära sig hur man spelar.

Har alltid verkligen gillat NHL 2k serien. Vad jag sett för gameplay klipp så verkar även grafiken betydligt mycket bättre på Wii versionen än på PS2 varianten. Det går ju inte riktigt att jämföra med PS3 eller 360 versionen.Nu har jag inte spelat Wiiversionen, men det jag gillat med 2k serien har alltid varit många av de väldigt realistiska grejerna som gett den bättre Hockeykänsla än hos konkurrenten. Nu är de ju aldrig lika snygga som EAs spel är, men jag uppskattar hur mycket svårare det är. Och hur motståndarna (iaf om man kör med Hall of Famer som jag gjort med 2k6, 2k8 och 2k9 versionerna) hela tiden checkar än, står i vägen för skott, och crosscheckar dig i ryggen om du står framför motståndarens målvakt. Sen på tal om målvakter så gillar jag hur de uppför sig mer som riktiga målisar och gör just den typen av räddningar man ser i NHL matcher. Sen är de kanske ibland något för bra när man spelar med "Hall of Fame" svårighetsgraden men hellre det än att de är för enkla att göra mål på som det ofta varit fallet med EAs spel. Och visst kan man ändra kameravinklar i EAs spel också men jag gillar verkligen "Side" kameran i 2K serien, det ser rätt ut rätt mycket som en TV sändning och när man lär sig att använda det så blir det riktigt kul att hitta ytor etc.

Att säga något negativa om spelen så har 2K serien haft riktigt konstiga buggar genom åren. EA har sina egna också men för att nämna några av 2k seriens guldkorn så finns den buggen klockan har. I många av de spelen jag spelat (även 2k7 till PS3) så var man själv tvungen att manuellt sätta klockan på typ 8 minuter eller nånting, alltså fiffla med den i iställningarna. Om man bara skulle ta en quick game utan inställningar så slutade period alltid efter 18.59 , ytterst störande. Sen kunde man göra mål köksvägen i 2k6 genom att typ trycka in pucken genom nätet när man var bakom mål. Den grejen har de dock ändrat. Andra grejer värt nämna var att ibland (typ en eller två gånger per match) kunde tekningen gå från nån helt rubbad plats. Som om domaren varit packad. "Kom igen killar tekning framför bortalagets målvakt i mitten därna!"

Finns en hel del klipp på youtube, recensioner och sånt av Wii versionen, kanske kan du kolla på sånt för att lära kontrollerna bättre?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#966 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 December 2009 - 21:22

Just nu spelar jag Assassin's Creed.

-Gangstagrass

#967 Dengar

Dengar

Cadet Second Year

• Members
  • 11 posts
  • Interests:Star Wars, Stargate, Bounty Hunters, SWTOR

Posted 30 December 2009 - 20:34

Jag spelar New Super Mario Bros till Ds alltså, måste säga att det var mycket svårare än vad jag förväntat mig. Och ibland lite då och då kör man en runda Quake Live när man har tråkigt, annars är det ganska tyst på min spel front. Hoppas på att köpa Spirit Tracks snart, verkar riktigt bra faktiskt.
"You can imagine that someone as famous as me gets more bounties than he can accept."
―Dengar

#968 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 January 2010 - 12:08

Just nu spelar jag Lost Planet som är väldigt underhållande än så länge. Jag spelade även Call of Duty 2 för någon vecka sen men jag hann aldrig skriva det här för jag klarade av det på tre dagar.

-Gangstagrass

#969 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 January 2010 - 16:41

Spelar just nu klart min andra genomgång av Mass Effect inför Mass Effect 2. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#970 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 January 2010 - 16:52

Själv började jag genast om i Dragon Age, nu med en mage. Minst lika kul den här gången, nu har jag ju redan förlikat mig med den klyschiga settingen.

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#971 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 January 2010 - 17:06

Spelade igenom Return to Ostagar tidigare idag. Tyvärr inte mycket att hänga i julgrannen. Hoppas på Awakening!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#972 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 January 2010 - 01:13

Left 4 Dead, har inte blivit av förrens nu :)

Winter is Coming

#973 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 15 January 2010 - 09:44

Spelade igenom Return to Ostagar tidigare idag. Tyvärr inte mycket att hänga i julgrannen. Hoppas på Awakening!

Tack för tipset (läste äv det du skrev på spelbloggen). Får se om det hinner komma till PC innan jag har lirat för långt andra gången, annars kan det nog vara.

#974 Leimone

Leimone

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 26 January 2010 - 20:00

aion ofcofc

#975 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts