Jump to content

Photo

Officiella avatar-tråden v2.0

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#951 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 November 2008 - 23:26

Jag är väldigt nöjd med trean. Texten blev så snygg, med sträcket från K:et. :D

Supernatural (de sista fem avatarerna är lite ... annorlunda. Det finns en förklaring. Förklaringen heter "Ben Edlund". ;) )

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Och två som jag antar är hyfsat spoilriga... ish.
Försök ett, försök två.

Edited by Restless, 09 November 2008 - 23:27.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#952 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 November 2008 - 14:03

Legend of the Seeker

Posted Image

Posted Image Wow, så vacker. :thumbsup:

#953 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 10 November 2008 - 14:07

Tack. :blush:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#954 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 November 2008 - 21:18

Två drag me to hell: Posted Image Posted Image
(Bilderna postades i Drag Me to Hell tråden om jag inte minns fel).

Sedan den största anledningen till att jag postar redan nu och inte när alla avatarerna är slutförda, den här vill jag ha feedback på.
Är den bra så här eller är den helt oläslig och obegriplig?
Posted Image
(Bil från Mikes Xena Gallery, font "Disko" från DaFont, texten kapad rakt av från en an Restless avatarer). Var ärlig nu - jag har problem med att jag vet vad det står.

Edited by XC, 12 November 2008 - 09:38.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#955 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 November 2008 - 08:42

Det går att läsa, men det är inte trevligt. Du kanske kan försöka göra färgen i texten mörkare? Eller välja ett lite tunnare typsnitt?

Jag snodde förövrigt texten från Coupling, ifall någon undrade men inte orkade klicka på länken.
Steven Moffat är rolig. :D

Edited by Restless, 12 November 2008 - 08:42.

#956 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 November 2008 - 09:39

Hade en känsla att det skulle vara så. Typsnittet är valt efter en grundidé jag fick:
Posted Image

Texten är bättre och läsa, men bilden funkar inte riktigt...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#957 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 November 2008 - 11:26

Legend of the Seeker

Posted Image

håller med cartman den var väldigt snygg. :)

XC: Jag tycker det är svårt att se vad det står.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#958 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 November 2008 - 12:16

Tack, jag skall se om jag hittar ett trevligare typsnitt.

fqq5BYam.jpg

#959 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 November 2008 - 12:40

XC: Tycker att motiven på dina avatarer från Drag me to Hell är passande, men skulle dom inte bli lite bättre utan alla dom där linjerna? Tycker dom är lite för påtagliga och stör lite.

Angående den andra med texten så blev den bättre. Lite för mörk i första, lite för ljus i den andra. Kanske ett mellanting när det gäller färgerna/ljussättningen samt en annan font kan göra susen?

:)

Legend of the Seeker

Posted Image

Episk. :thumbsup:

Jag förväntar mig att ABC/Disney hör av sig till Restless och säger åt henne att designa omslaget till DVD-boxen av säsong 1.

Tycker den påminner om en poster fast i ett mindre format. :D

#960 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 November 2008 - 13:15

XC: Tycker att motiven på dina avatarer från Drag me to Hell är passande, men skulle dom inte bli lite bättre utan alla dom där linjerna? Tycker dom är lite för påtagliga och stör lite.

Mmm. Kanske... Jag gillar mörkheten som de sätter i avataren, men rasterna är kanske lite för påtagliga.

Posted Image Posted Image

Bättre så?

Angående den andra med texten så blev den bättre. Lite för mörk i första, lite för ljus i den andra. Kanske ett mellanting när det gäller färgerna/ljussättningen samt en annan font kan göra susen?

Håller på och leta en font som är stilren men ändå ganka fet. (Jag tror iaf att de funkar bäst med en fet font). Få se om det blir en variant 1 eller 2 - det lutar åt det sistnämnda eftersom avataren verkar bli bäst så. :)

Det kan jag hålla med om. Skulle inte förvåna mig om säsong 1 dvdn kommer och ha en liknande bild någonstans på omslaget.

fqq5BYam.jpg

#961 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 November 2008 - 13:34

Mmm. Kanske... Jag gillar mörkheten som de sätter i avataren, men rasterna är kanske lite för påtagliga.

Posted Image Posted Image

Bättre så?

-Ja, det tycker jag allt att dom blev. Håller med om att en del avatarer mår bättre av att vara lite mörkare/dov i layouten men det var just alla dom där linjerna i rastern som gjorde den lite väl grötig IMO. Men nu finns ju båda versionerna att tillgå, så det var enkelt löst.

Håller på och leta en font som är stilren men ändå ganka fet. (Jag tror iaf att de funkar bäst med en fet font). Få se om det blir en variant 1 eller 2 - det lutar åt det sistnämnda eftersom avataren verkar bli bäst så. :)

Det ska bli spännande att se hur du löser det hela. :)

Det kan jag hålla med om. Skulle inte förvåna mig om säsong 1 dvdn kommer och ha en liknande bild någonstans på omslaget.

Jag kan också tänka mig det. Liknar den Restless avatar så vet vi att SFN får internationell uppmärksamhet. ;) :lol:

Edited by Cartman, 12 November 2008 - 13:35.

#962 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 November 2008 - 13:36

Det ska bli spännande att se hur du löser det hela. :)

Blir det här bättre? (Har bara gjort första raden, vill veta om lösningen funkar först).
Posted Image

Edited by XC, 14 November 2008 - 13:50.

fqq5BYam.jpg

#963 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 November 2008 - 13:56

Båda ja och nej. Tycker att fonten du har använt dig av är bättre än den tidigare, men tack vare bakgrundsbilden blir textraden fortfarande en aning svår att se. Men det kan ju bli bättre i sin helhet kanske?

#964 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 November 2008 - 14:53

Jag tycker den avgjort är lättare och läsa, och jag skall titta på om man kan lägga in en halo eller liknande för att tona skillnaden mellan texten och bakgrundsbilden.

Jag gav upp font-letandet och provar rita bokstäverna för hand. Det är därför som jag bara gjorde första raden.

Nu då:
Posted Image

--
Posted Image Posted Image Posted Image
På beställning, bilderna korpade i Wizard of Oz-tråden.

Edited by XC, 14 November 2008 - 14:54.

fqq5BYam.jpg

#965 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 November 2008 - 15:32

Har du lagt på något för att dämpa färgerna?

Angående dom andra tre så blev dom perfekt. :thumbsup:

#966 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 November 2008 - 16:11

Nope, jag lade på texten i en förskjutning, inverterad till vitt och belyste kanterna lite.

Ny version:
Posted Image

BTW, gjorde en liten räkningsmiss så jag fick göra om delar av avataren.
Jag vet inte om jag är 100% nöjd med färgbalansen, men det börjar ta sig nu iaf.
Bakgrunden är nu 100% transparant.

fqq5BYam.jpg

#967 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 November 2008 - 16:33

Fortfarande lite svårt att se vad det står. Kanske en sådan där avatar som gör sig bäst i två skalor. En ljus bakgrund och en lite mörkare font. Kanske mest beroende för att det är en textbaserad avatar?

#968 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 November 2008 - 18:00

Jag tror du har rätt.

Samma bild en jag har klippt om den en aning.

Posted Image

fqq5BYam.jpg

#969 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 November 2008 - 13:43

Nu syns ju texten bättre iaf. :)

#970 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 November 2008 - 15:58

Japp, plus att man ser att det är ett ansikte. Tror den får duga sådär. (Om jag inte hittar någon annan bild dvs då kanske det kan bli en variat).

fqq5BYam.jpg

#971 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 November 2008 - 11:53

Ska jag vara ärlig så har jag väldigt svårt att se att det är ett ansikte bakom texten. Kanske iofs är dags för mig att kolla upp min syn... ;)

#972 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 November 2008 - 12:29

:lol:

Jag å andra sidan vet ju var jag skall titta. :)

fqq5BYam.jpg

#973 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 November 2008 - 16:09

årets första julavatarer. lite tidigt kanske men jag blev inspirerad. :)
Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Håller på med att exprimentera med olika vinklar på motivet. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#974 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 02 December 2008 - 16:56

Tack! :)

Jag förväntar mig att ABC/Disney hör av sig till Restless och säger åt henne att designa omslaget till DVD-boxen av säsong 1.

Wow, tack.
Jag har inte fått några telefonsamtal från dem än, men jag väntar vid telefonen. B)

Ny version:
Posted Image

Här ser man fortfarande bilden väldigt bra och texten går att se, men det är lite svårt.

Posted Image

Man ser att det är ett ansikte, och man kan se texten, så det var en bra kompromiss. :)

Jag har inte haft så mycket tid/inspiration den sista tiden, men jag har gjort några textavarer.

The Dresden Files av Jim Butcher (böckerna)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#975 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 December 2008 - 17:34

GaterGirl: Fina julavatarer. Tycker dom blev riktigt stiliga. :)

Wow, tack.
Jag har inte fått några telefonsamtal från dem än, men jag väntar vid telefonen. B)

Jag väntar också. Allt annat än mitt förslag vore tjänstefel från deras sida. :D

Jag har inte haft så mycket tid/inspiration den sista tiden, men jag har gjort några textavarer.

The Dresden Files av Jim Butcher (böckerna)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Lite svårt att säga något om dina senaste alster då jag inte läst bäckerna så citatet kommer inte till sin plats (även om del är rätt skruvade när dom är tagna ur sitt sammanhang ;) ) men på den visuella biten är dom tilltalande med läckra fonter och fina färger. :)