Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#951 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 18 March 2012 - 15:43

Förutom att han inte bar en mask i min dröm så var det nästan helt korrekt.

Det fina med en mask är att man kan ta av den. :)

Hans "militära bakgrund" fick mig att fundera på om han inte skulle kunna vara en frilansande livvakt, en slags legoknäckt, som skyddar vem som helst mot en bra betalning. Som utbildad/licensierad livvakt får han ju utöva ett visst våld för att skydda sin klient. Tänkte att det skulle kunna vara ett "lagligt" sätt för honom att spöa upp hjältar som är ute efter hans klient. Han kan bli arresterade men inte dömd. Bara en idé.

Nja, när ja g tänker på RED COAT, då tänker jag verkligen på nån som har en röd lång rock ungefär som Dante från Devil May Cry serien eller liknande

Mjo, namnet är lite vilseledande. Sret beskrev det mer som en kavaj. "Coat" för ju tankarna till "rain/trenchcoat". "Jacket" hade kanske varit mer visuellt korrekt.
Är inte bara "coat" engelska för "kappa" också? Kanske därför han bär mask och är så arg på min bild. Han skäms lite. "Det är ingen damkappa!!!" ;)
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#952 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 March 2012 - 15:48

Jag vet, men det var det enda namnet som jag som jag kunde komma på till honom. Red Jacket kanske passar bättre till någon som verkar vara en terrorist?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#953 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 18 March 2012 - 15:50

--------------
Ändrade namnet till "Red Jacket" istället bara för att testa. Ska göra en skiss till och ge honom en rock också OCH skippa masken. Tar en lite längre stund bara.

Red Jacket: http://i1246.photobu...ss01_edited.jpg

----Tillägg-----------

LOL! Sret! You beat me to it!

Ja, terrorist låter ju inte som ett bra upplägg det också.

Edited by Göta Lejon, 18 March 2012 - 15:52.

#954 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 March 2012 - 16:00

Jag skall försöka göra en serie där han är skurk, tyvärr så blir det nog inte en NS serie, då jag känner lite för att skapa ett eget litet universum med skurkar och hjältar. Tycker förresten att jag kan ha bidragit med så mycket till NS så det borde egentligen räcka för ett tag nu eller hur? ;)

#955 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 18 March 2012 - 16:46

Jag skall försöka göra en serie där han är skurk, tyvärr så blir det nog inte en NS serie, då jag känner lite för att skapa ett eget litet universum med skurkar och hjältar. Tycker förresten att jag kan ha bidragit med så mycket till NS så det borde egentligen räcka för ett tag nu eller hur? ;)

Jo, du har ju varit ganska flitig får man väl säga. Man kan få för många hjältar, men aldrig för många skurkar. ^_^

Som uppmuntran och inspiration på din väg till skapandet av ditt egna lilla universum så blev det en lineart-version av Red Coat med rock. Ville inte göra om originalskissen så jag trejsade den i Flash istället. Jag blev riktigt nöjd med layouten. Trodde inte jag skulle ta det hela vägen, så att säga. Fortfarande gjord för skojs skull så karaktärsdesignen är helt upp till dig. B)

Real Red Coat: http://i1246.photobu...ss01_edited.jpg

#956 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 March 2012 - 17:23

Jag får nog säga att Red Jacket utan mask och märke i pannan skulle nog vara bäst. Känns som att jag bara kommer med krav här. Men det är ju trots allt min karaktär.

Edited by Sret, 18 March 2012 - 17:31.

#957 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 18 March 2012 - 18:49

Jag får nog säga att Red Jacket utan mask och märke i pannan skulle nog vara bäst. Känns som att jag bara kommer med krav här. Men det är ju trots allt min karaktär.

Japp! Din karaktär, ditt val. Jag bara körde på för skojs skull. :)

#958 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 18 March 2012 - 19:36

Jag har en kul utmaning: Min flickvän Carro tycker att vi borde ha en super hjälte kallad Sälen, som en kul hyllning till Anja Pärson som ska pensionera sig och gjorde en "säl" när hon vann i skidåkning. En sån här: http://3.bp.blogspot...U/s320/anja.jpg

Då undrar jag om Göta Kissen kan göra nåt med det? :P

#959 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 March 2012 - 19:46

Kan bli intressant.

#960 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 18 March 2012 - 21:31

Jag har en kul utmaning: Min flickvän Carro tycker att vi borde ha en super hjälte kallad Sälen, som en kul hyllning till Anja Pärson som ska pensionera sig och gjorde en "säl" när hon vann i skidåkning. En sån här: http://3.bp.blogspot...U/s320/anja.jpg

Då undrar jag om Göta Kissen kan göra nåt med det? :P

Har av ren händelse en hjältinna i ett eget litet svenskt superuniversum som jag kallar för Sälflickan. Tänk "sjöjungfru furry". Men Sälen är ju också ett fungerande namn. Är totalt ointresserad av sport så jag gör det i så fall av ren princip för mitt eget stora nöjes skull. ;)
Får se vad min lilla hjärna kan hitta på...

#961 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 18 March 2012 - 23:19

Kan bli intressant.

Har hunnit skissat lite. Hennes attack är så klart en super seal-slide där hon bowlar iväg skurkarna! :D

Fråga: Är det okay om jag laddar upp min senaste Red Coat version på Deviant Art? Med tillhörande creds så klart. Eller vill du hålla låg profil på din idé och karaktär?

#962 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 March 2012 - 23:35

Nej, ladda upp honom där om du vill. Men jag tror att Red Jacket är ett bättre namn för honom.

Edited by Sret, 18 March 2012 - 23:40.

#963 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 19 March 2012 - 10:47

Nej, ladda upp honom där om du vill. Men jag tror att Red Jacket är ett bättre namn för honom.

Schysst! Ja, Red Jacket stämmer ju mer överens med din bild av honom. Jag får ändra lineart-bilden vid något tillfälle. :)

#964 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 19 March 2012 - 12:39

Det finns redan två andra figurer på deviantart som jag har skapat, en vän har lagt ut dem efter att ha ritat dem, så en tredje hos en helt annat person är helt okej.

Edited by Sret, 19 March 2012 - 12:45.

#965 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 19 March 2012 - 14:50

Oj! Ännu en kille med ett V i nyllet. Eller är det en krage?

På tal om Sälflickan, så erinrar jag mig en bilderbok som heter just så. Den var med när vi (i samband med mirakelmåndagen) hade superhjältetema i Du är inte klok barnboken. Vi hade plockat fram en trave bilderböcker som hade namn som lät som superhjältenamn (såsom Stjärnflickan, Gycklarpojken, Buffelkvinnan och Äppelflickan) men som inte nödvändigtvis handlade om superhjältar för det. Sälflickan byggde på en isländsk folksaga, tror jag. Den gjorde gällande att människor som dränker sig förvandlas till sälar, och att de en gång om året kryper upp på stranden, tar av sig sina sälskinn och partajar. I samband med detta fick en kille syn på den i titeln nämnda flickan och konstaterade att hon var ju snygg och borde således gifta sig med mig, varför han gömde undan hennes sälskinn så att hon inte kunde återvända till havet. Sedan levde (Eller alltså, officiellt sett så var hon väl redan död, men liksom ändå!) de tillsammans i ett gäng år och fick några kutar barn. Allt förutsattes alltså av att killen hade låst in sälskinnet i en kista. Hon var ju inte lycklig hos honom, men så länge hon var människa hade hon inte precis någon bättrestans att ta vägen. Det hela slutade i alla fall med att hon lyckades öppna kistan, varpå hon genast återvände till sälarna och lämnade mannen och barnen åt varandra.

#966 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 19 March 2012 - 15:25

Jag tror att det skall vara en krage, men jag försöker få honom att ta bort märket i pannan på karaktären.

#967 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 20 March 2012 - 18:36

Du tänker på Virtus, eller? Ja han är ju en riktig terrorist...om man är skurk alltså. ;)

På tal om Sälflickan, så erinrar jag mig en bilderbok som heter just så. /.../ Den gjorde gällande att människor som dränker sig förvandlas till sälar, och att de en gång om året kryper upp på stranden, tar av sig sina sälskinn och partajar. /.../

Nu när du nämner det låter den där sagan väldigt bekant. Inget jag tänkte på när jag gjorde min Sälflicka men den låg säkert och smög i bakhuvudet. Då har jag ju min hjältinna en förankring i "verkligheten" också. Lite kul att ha i hennes backstory.

Jag tror att det skall vara en krage, men jag försöker få honom att ta bort märket i pannan på karaktären.

Men kragar i pannan e COOOOOOLT juuuuuuu! XD

Eller kanske inte. Suddade lite på Red Coat versionen. Hugget som stucket för min del. Beror på om han ska vara äkta superskurk med superkrafter eller bara en smart ondskefull "Bondskurk" som vill förgöra världen i största allmänhet.

Utan V: http://i1246.photobu...r01b_edited.jpg

#968 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 20 March 2012 - 18:59

Bättre utan märket i pannan tycker jag, så skall han ha den röda jackan från de andra bilderna och det ansiktet och så skall han heta Red Jacket. Sedan så borde vi ha honom klar för min framtida projekt.

That's it! Jag får väl göra mig en inloggning på deviant art så att man kan se alla bilder. Dessa jäkla regler som skall finnas...

Edited by Sret, 20 March 2012 - 19:01.

#969 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 20 March 2012 - 19:58

Bättre utan märket i pannan tycker jag, så skall han ha den röda jackan från de andra bilderna och det ansiktet och så skall han heta Red Jacket. Sedan så borde vi ha honom klar för min framtida projekt.

Done and done!
Red Jacket: http://i1246.photobu...t_fakecover.jpg

That's it! Jag får väl göra mig en inloggning på deviant art så att man kan se alla bilder. Dessa jäkla regler som skall finnas...

Moahahahaaa! No Wan can resist da powah of the DA'k side!
Fast alla bilder utom en Gigantress-bild finns ju på min Photobucket: http://s1246.photobu...608/Radonroten/

Edited by Göta Lejon, 20 March 2012 - 20:00.

#970 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 21 March 2012 - 00:19

Done and done!

:thumbsup: Jes man, Jag är nöjd.

#971 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 21 March 2012 - 19:11

Du tänker på Virtus, eller? Ja han är ju en riktig terrorist...om man är skurk alltså. ;)

Dels Virtus och dels Vengeance.

Posted Image Posted Image

Done and done!

He! Uppskattar på något vis logotypen med tillhörande namn som ändras mellan de olika versionerna...

#972 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 March 2012 - 00:24

Damn it! Jag skulle ha valt Red Jacket som användarnamn på Deviant art.

#973 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 22 March 2012 - 17:53

Ha-ha! Så både Virtus och Vengence har V:n på huvudet. Då hajar jag. Något för Kapten Copyright att ta tag i tror jag! :D

Damn it! Jag skulle ha valt Red Jacket som användarnamn på Deviant art.

Finns väl inget som hindrar att du har två konton? Tror inte det iallafall.

#974 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 March 2012 - 18:18

Hålla koll på två konton där? nej det räcker med ett.

Förresten så går arbetet långsamt med Nörden.

#975 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 23 March 2012 - 11:44

Din idé med Nörden gav mig massa idéer till andra nördiga hjältar/skurkar, men de får jag lägga upp skisserna på vid ett annat tillfälle. Har fått en tajt dealine på halsen, men jag kommer tillbaka. :batman: