ARGH!/*snyft* v.2
Posted 23 May 2011 - 22:37
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 24 May 2011 - 12:56
Edited by Synon, 24 May 2011 - 16:18.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 24 May 2011 - 16:08
Nu är slutet nära för min faster. De har avslutat all behandling eftersom hela kroppen nu är full av cancer. De ska skicka hem henne så att hon kan somna in fridfullt i sitt hem. Sjäv så vägrar hon fortfarande att ge upp trots att det inte finns mer att göra.
Det känns så tugnt att veta vad som väntar. Just nu försöker jag komma på hur man säger farväl och berättar att man älskar någon utan att det blir den där "du ska snart dö så jag vill bara säga hejdå" tonen på det. Vi är den typen av familj som aldrig säger att vi älskar varandra vilket gör det destu svårare att säga när det känns viktigt.
Jag anar hur det är.
Ibland tänker jag att jag borde ha pratat mer med mina mor/far-föräldrar medan det var möjligt. Samtidigt kan jag glädja mig åt de tillfällen då det faktiskt gjordes. Nu gäller det väl att även ta vara på de människor som finns innan det blir alltför påtagligt att de ska sluta göra det.
Inte för att jag är expert i ämnet men... Kanske kan en bra metod vara att börja med att prata om någon särskilt som du uppskattar som har med henne att göra, och låta samtalet fortsätta därifrån. Och ge inte upp om det skulle bli tyst ibland!
Posted 29 May 2011 - 22:00
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 June 2011 - 15:03
Jag tänker på hennes make. De har varit gifta i näåstan hela deras liv. Jaqg tänker på min pappa som just har förlorat sin lillasyster, hans 3:e syskon på ett par år. Jag tänker på min mamma som har känt henne sedan hon var 13. Och givetvis på mina kusiner som nu har förlorat sin mamma.
Jag är iallafall glad att jag hann berätta för henne hur mycket hon betyde för mig och att jag älskade henne. Men jag hade givit nästan vad som hellst bara för att en till gång höra henne lägga sig i mitt liv, något jag aldrig gillade.
Det är jobbigt nu. Men det kommer kännas väldigt tungt på Juldagen.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 June 2011 - 15:12
Posted 28 June 2011 - 17:26
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 June 2011 - 20:26
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 30 June 2011 - 01:39
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 July 2011 - 06:43
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 July 2011 - 08:49

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 July 2011 - 10:34
Posted 11 July 2011 - 18:12
Posted 11 July 2011 - 19:27
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 July 2011 - 22:30
Det är så typiskt att det alltid ska hända något sådant här när det ska vara fest. Vi älskar alla den hunden så det blev en smärtsam shock och det var svårt att hålla tårarena inne. Eftersom hon bara är 10 år så var ingen riktigt berädd på det heller eftersom vi väntade oss att hon skulle vara kvar minst 2-4 år till. Eller att det skulle hända så snabbt. Hundar ska hinna bli gammla och svaga först, inte plötsligt bara bli döende.
Vi skulle ha passat henne nästa helg, något vi alltid ser fram mot. Men nu kommer hon aldrig mer semestra hemma hos oss.
Edit: Har nu varit och sagt förväl till famniljens yngsta familjemedlem. Det var tugnt. Det märktes att hon inte var sig själv. Hon brukar alltid vara så otroligt glad med att vifta på hela bakänden och visa tänderna med ett stort leende. Men hon var inte alls lika pigg och glad och tårarna rann från hennes ögon. Givetvis förstod hon det var något när hon fick så mycket uppmärksamhet, fick äta köttbullar, jordgubbar och glass hela morgonen, och så märkte hon säkert hur ledsna alla var. När hon skulle åka så sa jag till henne att hon nu äntligen skulle få träffa Conjac igen, min egen hund som dog för 1,5 år sedan och var hennes bästa vän som hon sörjde så mycket när han försvann.
Vila i frid, lilla Tilda. Jag kommer sakna dig jättemycket!
Edited by Crusader, 13 July 2011 - 10:00.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 July 2011 - 08:24
Posted 15 July 2011 - 21:58
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 August 2011 - 12:06
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 01 August 2011 - 17:03
Posted 01 August 2011 - 18:23
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 01 August 2011 - 22:25
Posted 02 September 2011 - 05:33
Edited by GaterGirl, 02 September 2011 - 05:33.
Posted 02 September 2011 - 07:26
Posted 02 September 2011 - 14:20
Posted 13 September 2011 - 12:11

This topic is locked