Jump to content

Photo

Wonder Woman

• Please log in to reply
120 replies to this topic

#76 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 March 2011 - 23:41

Bilder på Adrianne Palicki från inspelningen. Människan som tog dräkt promo-bilden på henne gjorde inte det bästa möjliga jobbet med att fånga henne på bild.

http://www.liveforfi...f-wonder-woman/

Edited by super85, 22 March 2011 - 23:42.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#77 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 March 2011 - 17:08

Många nya bilder på Adrianne Palicki(och stuntkvinnan Shauna Duggins) i Wonder Woman dräkten, den ser betydligt bättre ut här, sen har man gett henne röda stövlar.

http://www.bleedingc...proved-costume/

Posted Image

Edited by super85, 30 March 2011 - 17:11.

Batman Begins

The Dark Knight

#78 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 March 2011 - 17:44

Ja, ser ju inte allt för illa ut!

Winter is Coming

#79 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 March 2011 - 17:54

Stövlarna reagerade jag på så jag gillar att de har bytt till den classisca stilen. Verkar som att de har bytt matrial på byxorna också. När jag såg promo-bilden så undrade jag hur hon skulle kunna röra sig fritt i den där utan att det blev som med X-Men dräkterna i första X-Men filmen (att de inte ens kunde ta sig över ett halvmeter högt staket). :D
En sak jag finner komiskt är att eftersom stjärnorna är gula istället för vita så finns där inget vitt alls i kostymen vilket tar bort hela Amerikanska flaggan grejen som var meningen med kostymen från början. Har de missta den kopplingen eller valde de helt enkelt att göra vad som såg snyggast ut? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#80 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 March 2011 - 19:35

Amerikanska flaggan grejen har jag aldrig fattat i modern tid faktiskt... Inte heller var jag helt såld på att det var så logiskt under WWII heller.

Så jag uppskattar det! =) Jag hade nog skippat stjärnorna helt dock... Hon har ju trots allt en örn på bröstet så då finns det ändå en viss Amerika-konnotation där ändå... Hon är ju Amazon... En magiskt genetiskt framtagen super-ras med Greko-Ukrainska drag, med en kultur som snarare påminner om nån sorts blandning av gamla Rom och Zen-Budhism, än dagens U.S.A.

Varför i hela friden skulle hon gå klädd i USA's flagga då?!

Förklaringarna till det hela har alltid känts klumpiga och krångliga, dålig suspension of disbelief helt enkelt, i mitt tycke.

#81 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 March 2011 - 19:40

Ser jättebra ut. Inte bara själva dräkten, men Palicki ser jäkligt tuff ut på bilderna.
Verkar som att dräkten i den första bilden bara var en prototyp. Den här funkar nog betydligt bättre. Jag är mest glad att den är annorlunda p.g.a. av vad de sa om den i den här podcasten jag lyssnade på idag. Så det är ett plus att jag kan titta på serien utan att behöva tänka på kommentarerna om den första dräkten.

Förresten, varför är det dockhuvud som föreställer WW uppe i högra hörnet?

Edited by SwedishSuperhero, 30 March 2011 - 19:44.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#82 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 March 2011 - 21:14

Förresten, varför är det dockhuvud som föreställer WW uppe i högra hörnet?

Troligen för specialeffekter eller liknande när de behöver veta hennes höjd. Eller kanske är de planerar saker för att se att det stämmer med hennes höjd.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#83 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 March 2011 - 21:37

Insåg just att jag stör mig lite på WW's bara axlar... är nog en grej som stör mig i serierna också. Hur hålls denna korset uppe..? Ser bättre ut med några straps där, tycker jag. =) (dock inte så många som Jim Lee-dräkten har...)

Undrans också om dom kommer köra med den glödande effekten på repet också? Skulle se ganska häffans ut, faktiskt. Kanske att dom måste hålla igen på den av budgetskäl tills när hon använder sanningsmagin dock. Vilket iof skulle kunna vara mer effektfullt.

#84 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 March 2011 - 21:41

Amerikanska flaggan grejen har jag aldrig fattat i modern tid faktiskt... Inte heller var jag helt såld på att det var så logiskt under WWII heller.

Så jag uppskattar det! =) Jag hade nog skippat stjärnorna helt dock... Hon har ju trots allt en örn på bröstet så då finns det ändå en viss Amerika-konnotation där ändå... Hon är ju Amazon... En magiskt genetiskt framtagen super-ras med Greko-Ukrainska drag, med en kultur som snarare påminner om nån sorts blandning av gamla Rom och Zen-Budhism, än dagens U.S.A.

Varför i hela friden skulle hon gå klädd i USA's flagga då?!

Förklaringarna till det hela har alltid känts klumpiga och krångliga, dålig suspension of disbelief helt enkelt, i mitt tycke.

Eftersom hon tog designen från den symbol som hon först såg , alltså flaggan på Steve Trevors flygplan. Plus att hon var/är aktiv i USA. Och att det rakt av var häftigt för amerikanska soldater (och barn) att läsa om en häftig kvinna med USA-dräkt på 40-talet. Det är inte "dålig suspension of disbelief" enligt mig, det du beskriver låter rätt rimligt inom superhjälteserier, och superhjälteserier är väldigt amerikanska för det mesta. Så om du kan acceptera det där du skriver om serietidningsmytologin så tycker jag inte att det är så orimligt att acceptera att dräkten påminner om amerikanska flaggan.

Om vi är ärliga så är en stor majoritet av alla förklaringar som superhjälteserier ger till saker och ting rätt "orimliga" även om man försöker se dem med något realistiskt filter. Nuförtiden har DC mer att säga till om dräkt-designs etc, så det kan vara ett skäl varför dräkten ändå är så trogen klassiska designen, med just den skillnaden att hon har långa byxor på sig.

Verkar som att dräkten i den första bilden bara var en prototyp.

Det jag hört(behöver ju inte stämma) var att första bilden var tagen av seriens make-up artist och var faktiskt menad som att vara den färdiga designen. Därför publicerades den bilden i riktiga tidningar etc. Efter att bilden publicerats så postade ju en massa fanboys och även riktiga serietecknare photoshoppade varianter på dräkten, med förbättringar. Och nästan alla hade gett henne röda stövlar. Ingen aning om den responsen gjorde att Warner Brothers och NBC gick tillbaka till sitt concept art och valde något annat, eller om de själv bara kom på att det här alternativet fungerar bättre. Hon har ju inte lika jobbigt höga klackar (åtminstone inte i den scenen där hon springer) som i första bilden heller.

Edited by super85, 30 March 2011 - 22:05.

Batman Begins

The Dark Knight

#85 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 March 2011 - 22:08

Insåg just att jag stör mig lite på WW's bara axlar... är nog en grej som stör mig i serierna också. Hur hålls denna korset uppe..? Ser bättre ut med några straps där, tycker jag. =) (dock inte så många som Jim Lee-dräkten har...)

Finns en väldigt bra orsak till det: Straps är fula och omoderna just nu. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#86 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 March 2011 - 22:12

Flera bilder och video.

http://www.superhero...changed-costume

Edited by super85, 30 March 2011 - 22:57.

Batman Begins

The Dark Knight

#87 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 31 March 2011 - 12:46

Har ju inte lika stor koll på Wonder Woman som ni verkar ha, men jag vill inflika att jag gillar att de har ändrat på hennes dräkt sådär. Särskilt om det skulle vara så att de har gjort det som ett svar på fans reaktioner. Märk väl OM. Men jag önskar att de som håller på och filar på Amazing Spider-Man hade den insikten och ändrade deras dräkt. ;)
*Hockey och superhjältar*

#88 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 April 2011 - 21:58

Posted Image

Posted Image

Bilder som spoilar lite detaljer från handlingen.

http://www.bleedingc...down-a-bad-guy/
Batman Begins

The Dark Knight

#89 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 April 2011 - 21:20

Det verkar som att Wonder Woman kommer även att ha på sig originaldräkten i pilotavsnittet.

http://www.comicbook...s/news/?a=35103

Kanske har hon på sig den dräkten i den här behind the scenes bilden? notera att stjärnorna i det som kanske är shorts-delen, är vita :).

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#90 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 April 2011 - 22:33

Hoppas det. Det hade varit kul.
-Sora, Kingdom Hearts

#91 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 18 April 2011 - 09:09

Fast ska det verkligen vara originaldräkten ska hon ju ha kjol...

#92 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 April 2011 - 18:43

Absolut. Har länge tänkt att en "warrior-skirt" skulle kunna se häftigt ut i en Wonder Woman film. Borde ha skrivit " Den mer klassiska versionen av dräkten" eller något.
Batman Begins

The Dark Knight

#93 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 April 2011 - 19:33

Kul grej att nämna är förresten att baddräkts-versionen av WW's dräkt, är ju faktiskt typ 3e revisionen. ;) Innan var så klart kjolen, sen kom faktiskt en shorts-liknande variant.

Lång-shorts hade faktiskt varit nånting intressant att se på Wonder Woman, nu när jag tänker på det. =)

#94 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 April 2011 - 22:12

NBC presidenten nämner ju i länken jag postade att det är shorts som hon ska ha på sig vid nett tilfälle i pilotavsnittet.

Edited by super85, 18 April 2011 - 22:14.

Batman Begins

The Dark Knight

#95 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 May 2011 - 07:05

NBC har valt att passa på Wonder Woman. :( Just en snygg början på fredagem den 13:e.

http://www.superhero...on-wonder-woman

With NBC declining to give the go-ahead, it is unlikely that the comic book adaptation will see the light of day as a series. What is more likely -- albeit, not a guarantee -- is that the produced pilot could be released in one form or another, as was the case with the unproduced "Smallville" spin-off, "Aquaman," which was released on iTunes and sold as a Best Buy exclusive.

Jag kan lugnt säga att jag känner mig riktigt besviken. Jag tyckte att Adriana Palicki såg riktigt bra ut som Wonder Woman och såg fram emot att se henne i rollen. Sen hade manuset till pilotavsnittet sina sämre sidor, men jag hoppades att de andra avsnitten skulle fixa till de bristerna. Vet inte om man ska vara sur på David E. Kelley eller NBC, eller bara inse att sometimes s**t happens och gå vidare.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#96 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 May 2011 - 15:15

Jag blev också mycket besviken. Jag hade sett fram mot en ny DC serie nu när Smallville's absolut sista avsnitt visas idag. :(
och på något sätt hade jag inbillat mig att det här var sågottsom klart. :skull:

Edited by Crusader, 13 May 2011 - 15:17.

-Sora, Kingdom Hearts

#97 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 21 May 2011 - 01:13

Hmm... jag vet inte riktigt... det börjar väl talas om att det fanns en hel del svagheter med den här tagningen på WW? Vet inte riktigt om jag hade sett serien, med allt som det talas om.. Men visst, man är ju ändå riktigt nyfiken på piloten! Man vill ju iallafall se vad exakt det är som bjuds, även om det kanske inte är nån höjdare..

#98 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 May 2011 - 18:42

Inte helt förvånad. Troligtvis så tyckte NBC helt enkelt att den inte var tillräckligt bra för att göras, speciellt eftersom budgeten lär ha varit hög. Pilotavsnittet lär släppas på Itunes/DVD eller något som en "film" eftersom licensavgifterna är såpass höga etc så de lär vilja få tillbaka en del av pengarna de lagt på den.

det börjar väl talas om att det fanns en hel del svagheter med den här tagningen på WW?

Jag skrev ju en rätt lång manusrecension på första draften redan tidigare här. Vissa grejer var riktigt dåliga, och vissa riktigt bra. Första utkastet var ojämnt men på många sätt väldigt troget serierna. Den hade potential. Ingen aning om hur den färdiga filmade versionen är.
Batman Begins

The Dark Knight

#99 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 22 May 2011 - 22:06

Pilotavsnittet lär släppas på Itunes/DVD eller något som en "film" eftersom licensavgifterna är såpass höga etc så de lär vilja få tillbaka en del av pengarna de lagt på den.

Jag skulle bli glad om det hände. Det skulle vara bättre än ingenting, även om man visste att det inte kommer nåt mer efter det. Risken finns förstås att den obotlige optimisten inom mig skulle hoppas att på åtminstone en eller två TV-filmer till. Jag kan vara en sån som gapar efter mycket ibland, tyvärr.

#100 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 May 2011 - 23:44

Eftersom NBC var inblandade kan man ju inte vara allt för överraskad, knappt någon serie förutom alla dessa j***a kriminalserier får ju ens en ärlig chans hos dem. Och nu när Smallville är slut så finns det inget superhjälte-relaterat på tv längre. Mycket tråkigt :(

Winter is Coming