Mass Effect 3
Posted 02 March 2012 - 22:13
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 March 2012 - 22:21
Winter is Coming
Posted 02 March 2012 - 22:38
Mass Effect Launch Trailer:
Mass Effect 2 Launch Trailer:
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 March 2012 - 23:44
Winter is Coming
Posted 04 March 2012 - 18:44
Kan förstå att vissa blir besvikna då många ville ha ett perfekt sagoslut. Men samtidigt tycker jag det kan kännas skönt att slippa pressen av att behöva göra allt perfekt. Om det de säger nu stämmer dvs.
Jag längtar iallafall fortfarande starkt efter spelet. Och den senaste uppdateringen av Cerberus Daily News på ME2 gav mig rysningar.
Ni som har missat, här är en sammanfattning av de senaste:
02/27/2012 - Contact Lost With Batarian Homeworld
“Khar'Shan communication gone dark. Batarian economy cut off from colonies. Hegemony: "Comm buoy disruption due to solar output."”
02/29/2012 - Khar'shan Comm Buoy Outage Continues
“Buoys at batarian homeworld still down. Governor of Camala colony: "We know the Alliance has stealth vessels. This is obviously an attack."”
03/02/2012 - Batarians Flee Hegemony Space
“Exodus cluster relay jammed by batarian ships. Alliance: "Now that the comm buoys are offline, the batarians are fleeing their government."”
03/04/2012 - Alliance News Network: Please Stand By
“ANN Earth is experiencing comm buoy difficulties. Please stand by.”
Edited by Crusader, 04 March 2012 - 18:51.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2012 - 17:10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2012 - 18:51
Tänker inte läsa vad du skrev i spoilermarkeringarna ännu. Jag kommer vilja bilda mig en egen uppfattning först. Sen är jag förvånad att folk redan har hunnit spela igenom hela spelet redan, det släpps väl imorgon den 6:e och på fredag i Europa? Och på torrentsidor har det ju endast legat ute i ca 2 dygn.Folk är väldigt sura och upprörda över slutet i ME3, har jag hört.
Winter is Coming
Posted 05 March 2012 - 21:20
Jag har inte skrivit om någon händelse eller så för det vet jag inte. Bara vad för typ av slut som ska finnas (om det är good eller bad t ex).Kul och se även Femshep i trailers!
Tänker inte läsa vad du skrev i spoilermarkeringarna ännu. Jag kommer vilja bilda mig en egen uppfattning först. Sen är jag förvånad att folk redan har hunnit spela igenom hela spelet redan, det släpps väl imorgon den 6:e och på fredag i Europa? Och på torrentsidor har det ju endast legat ute i ca 2 dygn.Folk är väldigt sura och upprörda över slutet i ME3, har jag hört.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2012 - 21:53
Winter is Coming
Posted 05 March 2012 - 22:11
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 March 2012 - 01:11
https://twitter.com/...alliancenewsnet
https://twitter.com/#!/SystemsRep
https://twitter.com/...SirtaFoundation
Fast bara den översta var officiell visade det sig. De andra 2 var fans som hängde på. Väldigt bra iallafall, man satt som klistrad för att få veta hur det hela skulle utveckla sig. Jag rekomenderar att ni läser iallafall den sista timmes tweet då det hände viktiga saker där.
Edited by Crusader, 06 March 2012 - 05:25.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 March 2012 - 19:26
Winter is Coming
Posted 06 March 2012 - 21:32
Först nu vågade jag läsa också - och det låter helt perfekt i mina ögon. Tänk dig själv: med så enorma förändringar som detta kommer innnebära för galaxen (oavsett variant på slutet) kan det helt enkelt inte bara bli "...och så levde de lyckliga i alla sina dagar" .Jag fattar nu, jag läste lite för snabbt! Har läst det spoilermarkerade nu och jag ser helst inte ett disneyslut så det låter rätt bra i mina öron.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 07 March 2012 - 02:00
Orsaken är att sidouppdragen är kopplade till händelserna i spelet och karaktärer flyttar sig under spelets gång. T ex. om du träffar en flykting på Citadel som ger dig ett uppdrag så kanske den har åkt vidare efter du har gjort ett huvuduppdrag eller kanske huvuduppdraget orsakar så att sidouppdraget blir meningslöst eller liknande.
Det har ryktats om att vissa sidouppdrag också får andra sidouppdrag att sluta gälla så man ska nog försöka kolla så de inte krockar med varandra.
Och så kan det vara bra att kolla så man är nöjd med hur ens Shepard är levlad i Mass Effect 2 för om man importerar till Mass Effect 3 så börjar man på samma level och bhar de abilities man hade i ME2.
Edited by Crusader, 07 March 2012 - 02:23.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2012 - 11:32
Såg precis nu, mitt spel är skickat igår!
Edited by Rick Hunter, 07 March 2012 - 11:33.
Winter is Coming
Posted 07 March 2012 - 14:17
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 March 2012 - 18:51
Btw, har ni märkt att Renegade-Triggern som kommer upp ibland för att göra action under samtal inte alltid ger Renegade points utan också står för hårdare tag? Lite svårt ibland att veta om man vågar använda den eller inte. Samma med Peragon. T ex när man boxas så är R-Trigger attack och P-Trigger försvar.
Edited by Crusader, 09 March 2012 - 19:07.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2012 - 16:53
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2012 - 19:57
Edited by Rick Hunter, 12 March 2012 - 19:58.
Winter is Coming
Posted 13 March 2012 - 19:30
Det här ska vara spelet om hur världen kämpar mot Reapers, inte hur Cerberus plötsligt har en tillräcklig armé för att invadera hela jäkla vintergatan utan att någon mer än Shepard verkar kunna stoppa dem.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 March 2012 - 21:10
Har tänkt lite mer på slutet och även om jag inte hatar det så känner man sig lite lurad. Framför allt så har ju alla valen man gjort genom alla 3 spelen ingen som helst betydelse.Att Shepard dog är dock inga konstigheter utan väldigt väntat och logiskt.Att det skulle vara ett mörkt slut var min gissning men detta var ju nästan överdrivet mörkt och hopplöst. Läs inte detta om ni inte spelat klart!
Winter is Coming
Posted 13 March 2012 - 22:39
Fast det var lite mitt eget fel. Borde att skrivit i början att de inte skulle skriva spoilers.
Edited by Crusader, 13 March 2012 - 22:41.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 March 2012 - 00:16
Jag är inne på min andra genomspelning nu med FemShep. Jag missade en hel del i första spelningen som jag vill uppleva.
Winter is Coming
Posted 19 March 2012 - 17:30
Edited by Crusader, 19 March 2012 - 18:30.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 March 2012 - 18:02
Winter is Coming