Jump to content

Photo

The Walking Dead - Säsong 1

• Please log in to reply
151 replies to this topic

#76 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 December 2010 - 02:24

Anchor Bay kommer att ge ut den på DVD/Blu-ray. Preliminärt datum är 8 mars 2011 och på amazon.com går den att boka redan nu. DVD $27.99 / Blu-ray $34.99 Får väl hoppas att den även blir tillgänglig i Europa däromkring.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#77 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 December 2010 - 20:45

Resten av serien var inte så fantastisk som första avsnittet var. Men klart sevärt! Undrar hur lång väntan det blir till nästa säsong?

Winter is Coming

#78 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 December 2010 - 10:52

Håller med dig, Rick. Alltså fortfarande bra, men jag undrar varför de ska behöva ge sig på och försöka förklara zombie-smittan? Det serietidningen gör bäst är egentligen att skildra gruppens liv, hur de hanterar en sådan kris. Som Rick säger i ett hyfsat tidigt nummer, det är de som är "the Walking Dead", eftersom de på sätt och vis lever på lånad tid. Även om serien kan bli lite för pratig ibland. Nåja, kort rant över. Tv-serien gör ändå "vardagslivet" rätt bra de också, ska bli intressant att se om den kommer att utveckla sig åt samma håll som serien eller om den kommer att fortsätta avvika. Det får den gärna göra, men släpp hela anledningen till zombierna. Annars kan det bli som i slutet av I am Legend, som sabbade den filmen väldigt mycket.
*Hockey och superhjältar*

#79 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 December 2010 - 00:05

Jag tyckte att serien gick neråt efter första avsnittet, tills typ avsnitt fyra. Sen var de sista två avsnitten av säsong 1 betydligt bättre och jag blev lite hypad igen. Det är tillräckligt bra för att jag är intresserad av säsong två, tycker bara att den aldrig riktigt nådde den nivån pilotavsnittet hade.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#80 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 January 2011 - 15:04

Vet inte om jag ska skratta eller gråta: fyrans nya kanal, TV11, ska köra igång The Walking Dead söndagen 20/2 kl 22.30. Hur många ser den kanalen och den tiden en söndag kväll? <_< Nåja, hoppas jag ser TV11 så kan jag ju alltid spela in den.

Källa: TV-bloggen

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#81 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 January 2011 - 15:37

ÅH vilken bra tid och kanal. NOT!!!
Om man kommer ihåg så blir det att tima boxen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#82 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 January 2011 - 22:27

Ännu en låtsaskanal, inte undra på att folk laddar ner istället <_<

Winter is Coming

#83 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 February 2011 - 12:25

Påminnelse att den drar igång nu på söndag 20 februari, kl 22:30 - 00:00 på TV 11! At last! Hm, undrar vars den kanalen hamnade nu igen? Bäst att kolla upp det.

Kanske någon vänlig själ ids uppdatera underrubriken till det korrekta? Thanx!

#84 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 February 2011 - 12:35

Härligt! Elvan har jag haft sen januari, och det ska bli kul att ge the Walking Dead en andra, ordentlig titt. :)

#85 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 February 2011 - 12:39

Jag har också den kanalen. Någonstans. Får leta upp den och lägga den bland mina favoriter så slipper jag leta efter den varenda gång! Jag längtar verkligen efter att äntligen få se denna omtalade serie! Woohooo!

#86 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 February 2011 - 12:40

Ska bli spännande att se vad du och andra tycker om den! :thumbsup:

#87 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 February 2011 - 12:42

Hoppas fler ser den och hänger här i tråden och diskuterar! Även du ;)

#88 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 February 2011 - 12:47

Ja, det skulle jag kunna försöka göra. Vet inte om jag kan se alla avsnitt på tv, jobbar en del kvällar nu, men då har jag *host* andra sätt att se dem. Har du läst serierna, förresten? :)

#89 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 February 2011 - 12:50

Usch, nu fick jag ju dåligt samvete för planen var ju att läsa serien först.. :blush: Men jag har nåt i iPaden iaf som jag kan läsa innan!

Trevligt om du tittar in här ibland när du har möjlighet!

#90 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 February 2011 - 12:54

Jag har själv inte läst allt. Den är bra, men väldigt svår att komma in i när man har gjort ett litet uppehåll, alltså att komma in i rätt humör och stämning.

#91 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 February 2011 - 23:15

Såg första avsnittet igår och blev inte besviken, tvärtom. Riktigt bra, välgjord, spännande och bra skådespelare. Kul att så mycket satsats på en tv-serie. Tänker främst på tekniken som ofta bantas pga budgeten. Jag blir även imponerad av att de lyckades få till det trots att storyn på intet sätt är direkt nydanande. Och scenen där han rider in i staden på en häst... Och mitt suckande över det som utspelade sig därnäst... ^_^ Ska bli intressant att se om den håller hela vägen. Lovande är det i alla fall!

#92 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 February 2011 - 14:04

Repris sent på natten (00.30-01.50) mellan lördag och söndag för alla som missade avsnittet inklusive mig själv.

#93 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 February 2011 - 13:35

Days Gone Bye

Det märks att Frank Darabont har skrivit manus och regisserat avsnittet. Han har dessutom gjort det bra. Personligen tycker jag att han kommer mer till sin rätt med filmer och då mer åt det dramatiska hållet. Men det här är på intet sätt dåligt.

Början av avsnittet var vågat. Jag tänker på när man får se den lilla flickan bli skjuten i bild. Sådant brukar inte tillhöra vanligheterna, oavsett vad för serie det än må röra. Man lyckas bra med att introducera en del karaktärer. Främst Rick. Jag gillade övergången från vad som hände med Rick innan allt brakade loss och till hur han reagerar när han vaknar upp. Det bästa med hela avsnittet är hur dom har fångat ödeläggelsen. Det känns verkligen som slutet på världen, fast med tillräckligt av liv för att det fortfarande skall finnas hopp. Sedan är det väldigt bra att man inte får en förklaring till vad som har hänt. Jag måste fråga er som har läst serien. Får man det förklarat vid något tillfälle? Spoilermarkera gärna svaret. :)
Kul att återse Lennie James i en annan roll bortom Jericho. Han var riktigt bra i den här rollen.
Bästa scenen i hela avsnittet är nog den då Rick visar barmhärtighet över den zombie som han först stötte på, på gräsmattan och som han sedan letar upp igen och gör vad jag tyckte var det enda rätta.

Guts

Man tar vid där man slutade senast. Med Rick i Atlanta. Här möter han en minst sagt intressant samling med människor och det är en av dom mest imponerande bitarna med serien. Den mänskliga biten. Michael Rookers karaktär är en sådan där klassisk som man tycker om att ogilla, men något säger mig att det finns mer än bara hat i den karaktären. Jag tycker även att det var passande att förläga större delen av handlingen till ett övergivet shoppingcenter. Att sedan lägga till zombies nere i kloakerna var bra. Det visar på att dom är överallt och inte enbart på dom mest logiska platserna.
En annan sak som jag tänkte på var att jag varken i det första avsnittet eller det här såg att det var Jeffrey DeMunn som spelade den där äldre herrn med skägg och keps på den provisoriska campingen utanför Atlanta.
Ett par andra saker som jag har fastnat för. Dels introt som är väldigt snyggt och sedan att Bear McCreary gör mycket bra musik till avsnitten.

Det blir intressant att se vilka vägar som den här serien tar och hur fortsättningen kommer att bli. Jag har även blivit väldigt sugen på att läsa serien.

#94 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 20:52

Sådärja, då har jag sett andra avsnittet. Klart att det började bli dags att låta honom möte lite annat folk som han kan slå följe med, men jag börjar bli lite mätt på att det alltid blir samling vid ett varuhus när det är zombisar inblandade. :P Och naturligtvis är de fångna där och måste hitta en väg ut. Jag låter lite negativ, men trots det så hålls mitt intresse vid liv (ok, fanns vissa andra saker som slarvades med, men det lämnar jag därhän). Gillar att de vågar göra saker som annars inte hör till vanligheterna, som scenen på taket mot slutet... Och det är snyggt filmat och bra musik. Kompetenta skådespelare också så what's not to like?

#95 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 28 February 2011 - 21:07

Zombies.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#96 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 21:16

:lol: Du gillar Minecraft va?

#97 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 28 February 2011 - 23:16

Jo, den har ju Zombies i sig.

Och det är ju faktiskt det första spelet jag köpt sedan 80-talet.

//Peak

sixty six."

#98 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 23:18

Sedan 80-talet! :o Oj.

#99 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 28 February 2011 - 23:22

Jo, jag är ingen stor spelare. ;) Det var ju typ Amiga-tiden man köpte spel sist.

Men, Walking Dead var det. Två avsnitt visade i Sverige? Jag gillar hela första säsongen iaf, även om det händer en dum sak under säsongen som lyckligtvis inte verkar spela nån större roll framöver.

//Peak

sixty six."

#100 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 23:32

Japp, två avsnitt. Och ett elände att komma ihåg det på söndag kväll. <_< Hm... dum sak? Vi får väl snacka om det sen när det dyker upp här.