4 06: Oj så jag gillade Evony i det här avsnittet! Så kul att få se Emmanuelle Vaugier i ett annat läge än "Dallas Sue Ellen". Scenerna mellan henne och Zoie Palmer var riktigt bra. Skall erkänna att jag höjde lite på ögonbrynen att Lauren verkade klicka så fort med Evony - men som vanligt är ju inte allt vad det ser ut att vara. Återstår att se vad Lauren sysslar med, undrar om Evony verkligen var den som höll Lauren fången; eller om hon kommer visa sig vara den som tilläts rädda henne. Triangeln Bamber-Ivanka-Marcus kändes lite halvtradigt mycket pga av den halvhjärtade plankningen av Paris-Helen-Menelaus-triangeln. Men det är ju kul att se Bo leka detektiv igen, misstänker att det kommer att bli lite sådant i den här säsongen för att retablera henne som alliansfri. Kenzie och Hale för in parningsdansen till nästa nivå ... långt ifrån en intressant del av avsnittet (eller säsongen iöht). Dock skall det bli intressant att se om blodet som Hale torkade ur örat kommer ha någon betydelse, tex att hans känslor för Kenzie gjorde honom mer mottaglig för dödssången.
Däremot så uppskattade jag tillbakablickarna som man fick med Bo när hon var på tåget.
Jag med, det här är väl första gången som det antyds att Wanderer, Rayner och Bos pappa kan vara samma person?
Jag hann dock inte uppfatta vad det stod på kronan. Och nu är det lite försent att gå tillbaka och kolla upp det. Uppfattade du vad det stod?
Isabeau. Vad jag minns så är det både Bos fulla namn och namnet på hennes Mormor, återstår att ses vem som avses. Misstänker att det både hänger ihop med "blodkungen" och "oden".

<-- Klicka för större bild.
Och jag gillade slutet på avsnittet, när Una Men dyker upp. Det verkar vara en uppgörelse på gång och man fick till en bra cliffhanger av det hela.
Skall avgjort bli spännande och få reda på mer vad Dyson sysslat med och vilken/vilka regler han trampat på.
Edited by XC, 19 December 2013 - 22:23.
Lade till en Cap.