Jump to content

Photo

Caprica

• Please log in to reply
170 replies to this topic

#76 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 September 2008 - 19:55

Caprica: Did Warehouse 13 Just Put Caprica In A Box?

Weren't we supposed to know by now if the Battlestar Galactica prequel Caprica was getting a green light? In any case, the Sci Fi Channel hasn't made a decision yet. Apparently greenlighting that Warehouse 13 show may have used up all of Sci Fi's slots for original programming. The channel is still "trying to figure out the financing" for Caprica, says VP Mark Stern. This might be the time to write some letters or mail some peanuts or something. [Chicago Tribune]

Hoppas inte Sci-fi Channel backar ur helt och hållet... :(

Forumets tråd för Warehouse 13

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#77 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 September 2008 - 11:32

Galactica Sitrep - News of CAPRICA?

Monday, September 29, 2008

That new T-shirt in the NBCU store got us hopeful that word might soon be coming on the fate of the BSG prequel series CAPRICA. Not to mention all that idle chatter this summer about a decision coming soon...about knowing something by September... etc, etc, etc.

Any of you who read the sci-fi site i09 have probably noticed that the Sci Fi Channel has been up to some interesting hijinks lately: putting way too many cooks in the kitchen at their hit show EUREKA…considering a network name change (“BEYOND”? Seriously?)…and announcing three new reality shows this past weekend during a digital press junket in Colorado -- while several of their scripted pilots (including CAPRICA) await word of life or death. For we fans of scripted (science-)fiction programming, the truth ain't pretty.

Now comes the latest rumor Sitrep is hearing: CAPRICA, if it gets picked up for series at all, won't get a decision from the Sci Fi Channel until February 2009. At the soonest.

So cool your heels, BSG fans...reality bites.

#78 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2008 - 09:42

Caprica: The Cylons' Origins May Remain A Mystery

Remember Caprica, the Battlestar Galactica prequel that Ron Moore was working on? Moore and co. shot a pilot months ago, and we were supposed to hear by September whether it would become a series. Sci Fi had planned to air the pilot as a TV movie in December, but scrapped the idea. Now the pilot may not air until after the last BSG episode — and maybe not even then.

Det låter ju knappast lovande - om inte sci-fi planerar och skippa pilot delen och gå direkt på serien dvs.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#79 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 December 2008 - 09:03

Har nå hållit andan, så kan ni slappna an nu...

SCI FI Channel Greenlights Caprica - ComingSoon.net

SCI FI Channel has greenlit "Caprica," the much-anticipated prequel to hit series "Battlestar Galactica," reports Variety.

"Caprica" will star Eric Stoltz, Esai Morales, Paula Malcomson and Polly Walker, and will be set 50 years prior to "Galactica's" seminal attack on human civilization by those dreaded 'droids the Cylons. The series will focus on the Earthlike planet of Caprica as two rival families deal with, among other topical issues, the broader implications of their society's emerging artificial intelligence technology sector.

Produced by Universal Cable Productions, "Caprica" will be executive produced by "Galactica" masterminds Ronald D. Moore and David Eick, along with Remi Aubuchon ("24"). The pilot was co-written by Aubuchon and Moore and directed by Jeffrey Reiner ("Friday Night Lights.")

Having already produced a two-hour backdoor pilot, SCI FI Channel is aiming for an early 2010 premiere for the series, with production starting around the middle of next year, probably in Vancouver, where both "Galactica" and the spin-off's pilot were shot.

"We want people to come to this who have never heard of 'Battlestar Galactica,'" SCI FI president Dave Howe said. "I think, because ('Galactica's') backdrop was space and spaceships, there was a barrier to entry for some viewers. 'Caprica' has none of that. It's an intense family drama set on an Earthlike planet, in the near future, speaking to a lot of the ethical dilemmas that we as a human race are going to have to face very shortly."

Andas gott folk. Det gick vägen. :)

fqq5BYam.jpg

#80 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 December 2008 - 09:08

nja, inget jag kommer se. familjedrama och inget att göra med rymden/rymdskepp, nej tack.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#81 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 December 2008 - 09:25

Det har egentligen inte Battlestar Galactica heller. DEt har ju alltid handlar om personerna i serien och det fortsätter ju här.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#82 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 December 2008 - 12:08

Fint att det gick vägen. Känns som ett spännande projekt och det ska bli kul att se slutresultatet av det hela. :)

#83 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 December 2008 - 16:04

Tror det här är den första artikeln på svenska. I alla fall vad jag minns

"Battlestar Galactica" får prolog | Kulturnyheter | SvD
Kritikerfavoriten "Battlestar Galactica" får en avknoppning. "Caprica" kommer att utspela sig 50 år före händelserna i den populära sci fi-serien. Den nya tv-serien ska handla om de mäktiga klanerna Adama och Graystone och följa debatten kring och utvecklandet av artificiell intelligens - det som i "Battlestar Galactica" visat sig nästan bli mänsklighetens undergång.

"Caprica" har fått grönt ljus för en förstasäsong bestående av 13 avsnitt på Sci Fi Channel. De tio sista avsnitten av "Battlestar Galacticas" fjärde och avslutande säsong sänds i USA i början av nästa år. "Caprica" får premiär 2010. I några av rollerna syns Eric Stoltz, Polly Walker från "Rome" och Esai Morales från "Jericho".

- Vi hoppas kunna nå människor som aldrig ens hört talas om "Battlestar Galactica". Eftersom den utspelat sig i rymden har det funnits en mental spärr hos vissa som vi aldrig lyckats ta oss förbi. Med "Caprica" har vi inte det problemet, det ska bli ett intensivt familjedrama på en jordliknande planet, med fokus på etiska dilemman som mänskligheten snart kommer att tvingas konfrontera, säger en representant för Sci Fi Channel till branschtidningen Variety.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#84 Robrocker

Robrocker

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 62 posts
  • Interests:Musik, fotboll, serier, teckna m.m<br />Och familjen så klart!

Posted 06 December 2008 - 00:17

Jag vet inte alls vad jag ska tro om "Caprica" men det kommer bli intressant att följa hursomhelst. Jag har en vän som sa att de borde ha gjort serien baserad på attackerna mot kollonierna och det som hände strax innan. Jag antar att det är effekterna som är dyra så man har valt att göra Caprica till familjedrama..Hade man avslutat serien med attacken av Caprica så kanske vi hade fått följa de skådespelare som är med i BSG idag, vilket hade varit riktigt coolt! Nu väntar man ju ivrigt på de sista avsnitten av BSG och filmen som kommer i sommar, sen får jag väl se hur intresserad man är när man väl fått se hur allt slutar. =)
First we take Manhattan...then we take Berlin! / L. Cohen

#85 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 December 2008 - 10:48

Vi får ju följa karaktärerna som är med i dagens BSG : i alla fall Admiral Adama. ;)

Jag tror snarare det handlar om att göra någonting nytt och inte mer av samma. Man vill inte fastna i samma hjulspår som Trek-serierna, utan letar efter nya idéer. Det är ovanligt i dagens industri så jag är extra intresserad av det här. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#86 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 December 2008 - 11:45

Är en prequel en så särskilt ny idé, menar du alltså? :rolleyes:
*Hockey och superhjältar*

#87 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 December 2008 - 13:28

Läser iag på Slice of Sci-fi att David Eick kommer producera Caprica.

fqq5BYam.jpg

#88 Stargazer

Stargazer

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 29 December 2008 - 16:56

En underbar nyhet! :) Gott nytt år!
"Heaven can wait, 'til another day.
Cause there ain't no reason to leave.
The world is a stage where we all can play.
Another fine reason to live. Heaven can wait!"
- Gamma Ray

#89 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 December 2008 - 17:06

Är en prequel en så särskilt ny idé, menar du alltså? :rolleyes:

Nej, inte prequel. Nu talade jag enbart narrativet (och då i synnerhet inom genren).

#90 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 January 2009 - 15:45

Det här exklusiva klippet är väl inte postat sedan tidigare i tråden.

#91 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 February 2009 - 22:16

Håll i hatten nu, men vi kan få oss en försmak av Caprica tidigare än vi anat:

Caprica, the highly anticipated prequel to "Battlestar Galactica," will enjoy its world premiere exclusively on DVD on April 21, 2009 from Universal Studios Home Entertainment. In a groundbreaking move sure to delight fans of the long-running television phenomenon, the feature-length prequel will be available on DVD as a limited-edition uncut and unrated version before the series' broadcast premiere on the SCI FI Channel in 2010. (Källa)

Idén tycker jag är intressant. :)

fqq5BYam.jpg

#92 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 February 2009 - 22:44

:thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#93 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 February 2009 - 23:36

Sweet. :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#94 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 February 2009 - 12:26

Underbara nyheter. Sådana grepp gillar jag. :D

#95 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 February 2009 - 12:28

Cover Art för den amerikanska utgåvan av pilotavsnittet. Utöver det finns det även några promobilder. Källa: movies.yahoo.com

Posted Image

Edited by Cartman, 27 February 2009 - 15:59.

#96 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 March 2009 - 13:34

Det här exklusiva klippet är väl inte postat sedan tidigare i tråden.

Sneak Peak #2

Edited by Cartman, 23 March 2009 - 14:46.

#97 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 March 2009 - 14:06

Tycker fortfarande det ser intressant ut.

Edited by XC, 23 March 2009 - 14:06.

fqq5BYam.jpg

#98 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 March 2009 - 18:07

Spoilermarkerar allt för säkerhets skull för er som inte sett hela BSG fjärde säsong.
Efter att ha sett Battlestar Galacticas sista avsnitt så finner jag inte det här lika intressant som förut. Känslan av att man vet hur allt kommer att sluta tror jag kan förstöra upplevelsen något. Kanske ingen spoiler direkt utan mer av en personlig känsla

Winter is Coming

#99 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 March 2009 - 09:16

io9 länkar i dag till 7 klipp (klipp från dessa förekom i teasersen) från serien. Flera av dem är upplagda i HD-kvalité, jag länkar direkt dit:

Klipp 1, 2, 3, 4, 5, 6 & 7.

Avslöjade lite mer än de två teasersen vi fått oss till livs. Jag tycker det verkar lovande så här långt. :)

Edit: På begäran, typo borttagen...

Edited by XC, 24 March 2009 - 11:42.

fqq5BYam.jpg

#100 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 24 March 2009 - 10:25

RickHunter: Jag har funderat på det där. Jag tror mitt intresse att se serien har sjunkt något, men jag tror att jag kommer fastna för den då jag väl ser den. Varför? Jo, för att den kommer vara en så annorlunda serien än vad Battlestar Galactica var. Det är vad som jag tror kommer bli vad jag fastnar för. Det och awesome quality.

XC: Calip? ;)