Jump to content

Photo

LEXX (Alla avsnitt)

• Please log in to reply
100 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 September 2011 - 20:49

3.1: Fire and Water

Den här säsongen har många föränjdringar och vissa gillar jag inte. Som att 790 nollställs.
Verkar som att de har varit nedfrusna väldigt väääldigt länge i många tusen år.
En sak som är väldigt bra med säsong 3 är att det är roligare andra gången man ser den och redan vet svaret på vissa saker. Det finns grejor som man fann underliga innan men nu förstår.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 September 2011 - 21:00

Jag måste säga att jag gillade starten på nya säsongen. Intressant med Mad Max-stuket och gänget som verkligen hamnat i klistret. Ska bli kul att se vad som händer härnäst!

Håller med dig om 790: fånigt när den nu är begeistrad i Kai. Kunde de inte hittat på något annat när de nu var tvungna att skriva in att 790 skulle nollställas?

Pst. Oj, vad Xev ser annorlunda ut i nya frisyren! Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det... :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#78 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 13 September 2011 - 23:32

Jag gillar Prince... :D

Och jag tycker att vi bör ta efter transportssystemet med krokar i skallen. Verkar effektivt.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#79 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 September 2011 - 20:10

Ja, huvva det där transportsystemet med upphängda människor! Burr!

Reflektion under pågående avsnitt: har de ingen annan nationalitet på skådespelerskorna som florerar i serien än tyskor? :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#80 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 September 2011 - 00:31

Det var ju en samproduktion mellan Tyskland och Kanada, vilket väl gör att det dyker upp en del tyskar i rollerna också). Jag har inga problem med det (Eva Haberman,, :D )

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2011 - 22:47

De är iallafall inte dubbade som de i våra Svensk/Tyska serier. ;) Sedan måste jag säga att de har många vackra tjejer också. :D

3.2: May

Naivitet, du har ett namn: Xev.
Och Prince tror sig veta mer än han gör. Han var så säker på att Stan var obetydlig.
Där dog Prince. :cry: ...not.

Sedan måste jag säga att de har många vackra tjejer också.

I present May as evidence B and rest my case.
Stan hittar äntligen en tjej som gillar honom och som han inte bara tänker sexuellt om, så dör hon. Men var det verkligen hon som kom tillbaka eller bara ett trick? Och Stan, vad har du gjort.

3.3: Gametown

Kan knappt fatta att Stan faktiskt försökte spränga Water.
Hmm, Fifi är väldigt lik Schlemmi i Lovliner. Men vad gör han på Water? Han verkar ju inte precis passa där. :P
Xev inser äntligen att Prince inte är en god man. Och allt var en av Prince lekar från början till slut. Stackars Stan.
Favorit del är klart när Xev hindrar Stan genom att kväva honom med brösten. :lol2:

3.4: Boomtown

Bye bye, Gametown. Och bye bye May.
Men Stan's sexdrive är tillbaka. :P
Bunny. :duh: :lol2:
Hmm, inga barn och folk bara vaknar. Och en levande Kai? Vad är det med Water och Fire?
Jag hade nog trivts i Boomtown... till en början. ;) Men stackars Xev blev bara frustrerad. :P

3.5: Gondola

Levande Kai verkar minst lika stel och kryptisk som döda Kai, om än en aning mer sadistisk. Inte så konstigt med tanke på vem han var.
Stackars Bunny.
Fifi är verkligen ett praktsvin. Men han fick vad han förkänade tillslut. Lär väl inte undgå någon att Prince är säsongens huvudskurk.
Ett mycket bra och spännande avsnitt.

Edited by Crusader, 19 September 2011 - 20:51.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#82 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 September 2011 - 21:08

Är jag den ända som ser på LEXX? :( Jag hade hoppats på att få höra Synon's synpunkter på säsong 3 och dess avsnitt.

3.6: K-Town

Mantrid!

Grymt irriterande folk i K-Town. Jag undrar vad "K-Town" står för. Alltid galna, otrevliga och sarkastiska.

Väldigt fin scen mellan Xev och Stan. De har blivit lite som syskon med Xev som alltid tar hand om Stan och Stan... som är Stan och skriver på Xev efter hjälp. :P

3.7: Tunnels

Hogtown, en stad full med byråkrater. Tillochmed Kai blev irriterad. :P
Prince offrade sitt liv för att rädda Stan... och förvandlade sig till Xev? För visst var det där inte Xev?

3.8: The Key

Stan hade sex med... Prince. :urk:

The dead do not poo. :P

3.9: Garden

Lyekka! :thumbsup: I lika Lyekka. Men Stan gjorde ett stort misstag där, tror jag. Man kan inte kontrollera Lyekka. Och utan trädgårdsskötare, vem tar hand om växterna? Och givetvis så anfaller Fire också.

Penisvattenkannorna var lite förmycket. :eeh:

Kai ska hjälpa blomorna att växa. :lol2: Och Xev är INTE road. Iallafall inte innan hon äter svampen. :D

Det börjar dra ihop sig. Och på Fredag börjar säsong 4! :w00t: :thumbsup:
-Sora, Kingdom Hearts

#83 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 September 2011 - 21:45

Nej, jag följer den fortfarande. Dock har jag ej hunnit se alla förra veckans avsnitt som jag har inspelade. Återkommer inom kort!

#84 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 September 2011 - 20:49

3.10: Battle

Där dog Lyekka... igen. Hon börjar bli som Kenny.
Kai. Snacka om identitetskris. :duh:
Priest. ^_^ Men varför ville Prince plötsligt döda Stan? Då kan han ju inte få nycklen... eller? Men han gick bet på att få se Xev dö i sanden iallafall. :P
Fire är en planet av ondska... och Prince är ond. Hans jobb är att straffa de onda och få andra att bli onda. Och vilka krafter han har. Vad tror du, Synon? (när du har sett avsnittet)
-Sora, Kingdom Hearts

#85 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 September 2011 - 21:12

Ok, ska se om jag kan försöka komma ifatt med en kort sammanfattning so far:

Ja, helt klart är ju Prince denna säsongs bad guy. Tycker det funkar bra, både storymässigt, karaktären och skådisen. Men jag ska erkänna att jag börjar bli lite mätt på denna värld de nu befinner sig i... Dags för miljöombyte, tack!

Gillade avsnittet med en levande Kai i sina små, söta kläder. :D Tycker det varit alldeles för mycket halvnakna tjejer med i denna säsong... ;) Och glad att Lyekka bara gjorde ett kort gästspel för själv är jag inte så överdrivet förtjust i den karaktären.

Gillade även avsnittet med "Xev" som ville ta över nyckeln till Lexx och Stans äventyr med "henne". Hihi. Varför Prince ville döda Stan? Om Stan dör så kan ju någon annan få nyckeln...

Kvällens avsnitt var en stor gäspning och det kändes som att det höll på i flera timmar: det hände ju inte så värst mycket. Gah. De bara guppade omkring där i ballongerna och snackade lite.. (Såg lite komiskt ut faktiskt när de guppade omkring. CGI i toppklass. Not. :D) Nä, tråkigt avsnitt. Och på tal om tråkigt: hon som spelar Xev är fruktansvärt dålig skådespelerska! Uppenbart att de bara gått på utseende och inte kompetens (gäller ju majoriteten av de kvinnliga skådisarna), för de flesta männen kan ju åtminstone spela. T.o.m Stan! Btw: har jag nämnt tidigare att jag tycker de förfulat henne nu med nya sminkningen och frisyren?

En sak som jag tänkte på när Stan & Co guppade omkring i ballongen och kämpade för att ta sig upp till Lexx: dags att fixa bättre kommunikation mellan Stan och Lexx så att de enkelt kan bli upplockade i framtiden va? :P

#86 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 September 2011 - 21:34

Blir snart ombyte. Bara 3 avsnitt kvar. ;) Vad har du för tankar om Fire och Water, då?
-Sora, Kingdom Hearts

#87 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 September 2011 - 20:49

3.11: Girltown

En stad där starka homosexuella kvinnor (ask. boys) förslavat veka homosexuella män (ask. girls). :P
Lite komiskt avsnitt men den utdragna rättsaken, och parodi på kvinnor som inte kan komma överens utan bara diskuterar, var verkligen tråkig. Jag kan tänka mig att vissa finner avsnittet hysteriskt roligt men jag blev bara uttråkad.
Man kan ju undra varför de homosexuella är just på fire, ni som har sett sista avsnittet. ;)
Slutet var väldigt typiskt LEXX. Snacka om att 790 ställde till det.
-Sora, Kingdom Hearts

#88 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 September 2011 - 21:01

Jag gillade verkligen det här avsnittet och skrattade gott åt scenerna i rättsalen! Galet! "She said the M-word" :o :lol:

Gigarota is back men i en bättre förpackning må jag säga! Hon spelade bättre här trots sina övertramp lite då och då. Men jag tyckte scenerna med drottningen och Stan var ganska tråkiga förutom mot slutet när hon blev lite tårögd och fick fram lite substans i scenen.

Och Jimmy Somerville som ploppade upp där! "Oooooo, never can say goodbye, boy...." :D

Nej, det här var ett avsnitt som föll mig i smaken. Stor parentes dock för irritationsmomentet 790 - radera, tack!

#89 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 September 2011 - 21:25

Ok, så kvällens avsnitt var starten på fjärde säsongen likväl fortsättning på föregående avsnitt. Och denna säsong kommer att utspela sig på "den blå planeten" (undrar vilken de syftar på...)? Hoppas inte det för det tråkiga i tredje säsongen var just bristen på miljöombyte.

Tråkigt avsnitt var det också med blekt manus och nya skådespelare som matchar "Xev" vad gäller 'talang'. Och kan det inte för sjuttsingen fixa kortslutning på 790? Orkar snart inte med den där saken.. Gah.
Nåja, skönt iaf att Stan fick tillbaka kaptensstolen och måtte de sluta byta mellan honom och Xev igen.

Pst. Smart sätt att spara pengar genom att visa en verklig uppskjutning av en rymdfärja i stället för att ödsla tid och pengar på CGI. :P

#90 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 October 2011 - 15:13

Och jag är lite efter som vanligt. :P

3.12: The Beach

Här är ännu en ändrig jag inte gillar: Xev som kapten på Lexx.
Stackars Stan dog och hamnade på Fire.
Ett tråkigt clipshow avsnitt även om det har sina intresanta stunder.

3.13: Heaven & Hell

Att släppa lös Prince var nog inte bra. Frågan är om den lilla blå planeten är redo för besättningen på Lexx? ;)
Fanns det någon som inte luskade ut var de hade hamnat och vem Prince var innan de såg titlen på det här avsnittet? :P
Synon? Hur snabbt luskade du ut det?
-Sora, Kingdom Hearts

#91 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 October 2011 - 20:56

Crusader: så snart vi fick se planeten!

Kvällens avsnitt: gillade bäst delen med gänget på jorden som höll utkik efter utomjordingen som skulle rädda dem = Kai. Xevs möte med kopojkarna var smått påfrestande och jag tyckte det var otroligt störande med fotot. Utomhusscenerna, de flesta, såg ut som green screens. Var det så eller var det bara usel ljussättning och foto?

Prince tycker jag får börja visa vilka elaking han är nu i stället för att bara glida omkring och offra några då och då. :P

#92 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 October 2011 - 22:50

Jag menar alltså att Fire och Water var Helvetet och Himmlen, och att Prince var Djävulen. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#93 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 October 2011 - 06:24

Aaaah... Ok! Var så inne i senaste avsnittet så jag hade bara Jorden i huvet! :D

Svar på din fråga: hm... helt klart tordes det ha blivit när Prince gjorde sitt intåg och visade vad han gick för.

#94 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 October 2011 - 21:03

Nej, kvällens avsnitt var ruggigt tråkigt med Xev i fängelse, Stan fånge hos Prince, Prince som vill ha nyckeln till Lexx, 790 som trånar efter Kai... bla bla. Tycker det börjar gå rundgång i serien. Hög tid för ny storyline, tack.

#95 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 October 2011 - 18:17

Lite efter, som vanligt. :P

4.01 : The Little Blue Planet

Hmm, Priest som President och Prince som hans rådgivare... och ledare för ATF :P det här kan ju inte vara bra.
Och rymdfärgan kör som en bil, ser ut som en bil på insidan och har en tuta. :D
790 försöker mörda Xev.
Äntligen är Stan kapten igen, som det ska vara. :)
Men vad är det för meteorit som är påväg mot Jorden? Kan ju inte vara något bra.

4.02 : TEXX LEXX

Wow. Ett känt ansikte? Längesedan sist, X-Files Spencer. :P
Jäkla 790. Efter att Stan kallade honom för en del av familjen. Nu är Stan fast i Area 59.
Xev förlovar sig med en galning. Det gick ju inte bra.
Hmm, vad är det där som är påväg mot Jorden? Och varför finns Insekternas märke överallt på Jorden?

4.03: P4X

Ännu ett känt ansikte. :D
Vilken psyko-unge. Shit!
Vad är de där anal-prob-morötterna från rymden förnågot?
Verkar som all alla från Fire/Water bara dök upp på Jorden med falsk bakgrundshistoria som folk minns och tror är sanna.

4.05: Xevivor

Zombies! :thumbsup:
Är 790 säsong-skurken eller? Han verkar försöka döda dem i varje avsnitt nu. Han blir bara värre och värre. Innan så verkade han iallafall bry sig en bråkdel men nu är han bara lömsk och ondskefull. Värre än någonsin.
Jag måste säga att jag föredrog när han var kär i Xev. Men jag hade nog absolut föredragit om han inte hade haft någon förälskelse alls.
Och de där anal-pobe-morötterna... är de verkligen... morötter?!

Edited by Crusader, 11 October 2011 - 13:05.

-Sora, Kingdom Hearts

#96 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 11 October 2011 - 01:42

Minns att man följde serien då den gick på tv:e

Gillade Eva Habermann som spelade Zev
Tycker hon var mysig med sin karaktär och det hår . Var det ljus blå, vit eller likande ?
hon var med i första säsongen. Och två avsnitt av andra
Sen tror man att man missade av de andra avsnitten då

Visste inte att det var fyra säsonger .. kanske lite lockande att se om serien en dag

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#97 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 October 2011 - 14:42

@Prue: Jag gillar din avatar! :thumbsup2:

Upptäkte nu att jag har missat ett avsnitt. Hur gick det till?

4.06: The Rock

Bunny. :D
Så, Stan var död länge nog att återfödas? Brud var verkligen ett svin. 790 gjhorde nåt rätt för en gångs skull ävcen om hyan menade att döda Stan. Vad är det med hopnom den här säsongen? Ska han försöka mörda dem i varje avsnitt nu? Önskar att Xev hade slängt honom över stupet.
Kommer vi få se gammla Zev och en levande Kai också, tro?
Äntligen något de döda kan göra: bli lurade. :P
Kai verkar ha hittat sitt kall som sångare. :D
Bye bye, Newfoundland. :lol2:

4.07: Walpurgis Night

Transylvanien, Dracula, Renfield och Van Helsing! :thumbsup: Muffy. :D
Saknade "I don't drink... Vine." :P
Deadthingpie! :D
Stackars Stan blev Renfieldierad.
Inte oväntat att Dracul var fejk. Önskar bara att den riktiga hade varit en man.

4.08: Vlad

Heh, Van Helsing's min när han insåg att han hade haft fel i alla dessa år och att där fanns en Vlad Dracul. :P
Ett bra och spännande avsnitt. Men att frysa ner Vlad kan väl inte vara mer än en nödlösning, eller? Är den storyn slut nu eller kommer det ligga mer till det?

Edited by Crusader, 12 October 2011 - 03:01.

-Sora, Kingdom Hearts

#98 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 October 2011 - 17:53

4.09: Fluff Daddy

Leykka lever på jorden som en porrstjärna och är en total bitch. Måste vara orginal-Leykka som Stan kände när han gick i skolan.
Och så hon ställde till det. Jag hade mina aningar att Vlad Dracul skulle komma tillbaka igen.

Och Stan, din jäkla idiot. Göra en överenskommelse med Prince. Det var nog det dummaste han hitils har gjort.
Men varför ville Presidenten att Bunny skulle ligga med Stan? Jag fattar ärligt talat inte det.

Stackars Xev hittar en levande (men inte mindre konstig) Kai och äter upp honom.

Det här var ett rätt dåligt avsnitt.
-Sora, Kingdom Hearts

#99 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 October 2011 - 21:23

Jag ska erkänna att jag börjat släppa Lexx mer och mer för det händer ju inget! Urtråkigt! Då var det charmigare när de irrade omkring i rymden istället för att svansa runt på jorden och svamla. Kvällens avsnitt var inget undantag. Behållningen var Stephen McHattie som var rolig att se (särskilt när jag precis sett honom i Haven!) - trots visst överspel då och då... :)

#100 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 21 October 2011 - 22:01

4.09: Fluff Daddy

Men varför ville Presidenten att Bunny skulle ligga med Stan? Jag fattar ärligt talat inte det.

Så att han kan få kontroll över nyckel till Lexx tror jag, nyckeln överfördes ju vid antingen död eller extrem lycka eller något i den stilen