Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.3

• Please log in to reply
263 replies to this topic

#76 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 September 2012 - 15:10

:hug:

Jag hoppas också att det skall gå bra. Läste följande idag. Och det verkas som att man vet vad man gör här i landet. Dessutom så gick det ju bra för min mamma när hon opererade sig. Även om hon hade det jobbigt när hon skulle återhämta sig. Det är väl oron över vad som kan hända som sätter griller i huvudet på mig. Vet att jag inte skall tänka så, men det är väldigt svårt att låta bli att oroa sig.

Dubbelt så många européer än vad man
hittills trott, dör efter kirurgi.
Det visar en genomgång av 500 sjukhus
i 28 europeiska länder, som publiceras
i medicintidskriften The Lancet.

Den genomsnittliga risken att dö
efter en operation varierar kraftigt
mellan länderna. I genomsnitt är den
fyra procent. Island är säkrast - där
är risken av avlida upp till 60 dagar
efter en operation bara 1,2 procent.

I Lettland är risken störst - 21,5
procent. Samma siffra i Sverige är
1,8 procent, vilket gör att bara tre
länder uppvisar bättre resultat.

Edited by Garm, 21 September 2012 - 15:10.

#77 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 28 September 2012 - 21:51

Nu känner jag mig som en okänslig skitstövel då jag inte hade en susning att något var på tok med dig Garm. Jag hoppas verkligen att operationen går bra och behandlingen likaså. Jag är värdelös på att uttrycka mig i skrift (och tal) men jag tycker du är en toppenperson (hoppas det framgick av mitt genanta fan-mail) och jag tror inte du ger upp i första taget. Många styrkekramar från den här tanklösa idioten.

Edited by stoffe, 28 September 2012 - 21:51.

ಠ_ಠ

#78 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 September 2012 - 19:27

Vi håller tummarna allihopa. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#79 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 September 2012 - 22:06

Ja det gör vi verkligen! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#80 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 October 2012 - 16:05

Tack för allt stöd!

Operationen är bara runt hörnet nu, men jag lär väl säga till när det väl blir dags så att ni vet.

@stoffe: Du får inte vara så hård mot dig själv. Det är nog inte någon på det här forumet som tycker att du uttrycker dig dåligt i skrift. Din närvaro här är mycket uppskattad och trevlig att få ta del av. Och tack för din omtanke. Den värmer.

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 October 2012 - 22:14

Vad bra att det inte drar ut förmycket på tid. :) Och snällt om du berättar innan så vi vet. :)

Edited by Crusader, 08 October 2012 - 22:22.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#82 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 16 October 2012 - 18:52

Jag försvinner nu eftersom jag inte tror att jag kommer att besöka forumet något mer innan operationen. Jag har en del andra saker som jag vill lägga min tid på. Jag hoppas att ni förstår. Om allt går som det skall, så kommer jag snart tillbaka. Hur snart kan man inte säga på förhand, utan det får tiden utvisa. Skulle något gå snett och jag trillar av pinn, så tackar jag för allt. Det har varit trevligt att lära känna er och jag har fått många trevliga stunder tillsammans med er alla. Jag tycker att det känns viktig att säga det. Var rädda om er och njut av livet. :hug:

#83 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 October 2012 - 19:00

Tänker på dig. :hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#84 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 October 2012 - 19:01

Håller tummarna så hårt jag kan. :hug:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#85 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 October 2012 - 19:14

Lycka till med allt och hoppas vi hörs snart igen! :hug:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#86 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 October 2012 - 21:23

Lycka till och hoppas allt går bra! :hug:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#87 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 16 October 2012 - 22:38

Hoppas verkligen att allt går bra. Sverige sägs ju vara ett bra land för operationer av det här slaget och jag tänker räkna med att det går bra. Jag är ingen kramig person men om jag var där (och hade din tillåtelse) så skulle jag ge dig en björnkram.
ಠ_ಠ

#88 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 October 2012 - 17:52

Hoppas allt går bra :hug:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#89 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 October 2012 - 23:32

Jag hoppas verkligen det går bra och håller tummarna! :hug: Jag har inte känt dig länge men du verkar vara en väldigt trevlig person och jag hoppas på att få spendera många år med att lära känna dig bättre och diskutera film med dig.
Jag kommer tänka på dig och jag hoppas du känner av det och tar kraft från det!

Jag brukar ha ett citat från första Kingdom Hearts spelet i min signatur då det verkligen träffade mitt hjärta och jag tänker upprepa det nu:

Although my heart may be weak, it's not alone. It's found a home with all the friends I've made.
And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one.
My friends are my power!

Så ta styrka av att du har vänner som tänker på dig och att ditt hjärta alltid är en del av vårat!

Nu är det här lite sent då jag har varit upptagen och helt missat att du skrivit det här :( men jag hoppas ändå att du på något sätt undermedvetet känner det jag vill säga här. :hug:

Edited by Crusader, 17 October 2012 - 23:33.

-Sora, Kingdom Hearts

#90 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 November 2012 - 13:38

Då har min pappa fått beskedet att han har Prostatacancer. :( Som tur är så är det i tidiga stadiet och eftersom han är en väldigt stark och pigg 74-åring så kommer han leva iallafall i 10 år till utan behandling. Nu ska det beslutas om han ska opereras eller gå på strålningsbehandling. Själv vill han hels opereras då strålning ju har vissa bieffekter och det känns säkrare med operation.
Pappa tog det som han brukar, som om det inte var något farligt (men vem vet hur han innerst inne känner). Mamma tog det destu hårdare och själv känner jag en tung klump i bröstet.
Min syster får precis nu höra det och hon tar det rätt hårt också. Alla tänker vi på faster Ingrid som ju gick bort i cancer förra året.

Det här kommer säkert gå bra men det är ett väldigt laddat ord och man vet hur illa det kan gå.
-Sora, Kingdom Hearts

#91 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 November 2012 - 14:59

Trist Cruz. :hug: Cancer är ju som du säger ett laddat ord och en sjukdom som inte lämnar någon oberörd (de flesta känner säkerligen någon som råkat ut för det).

fqq5BYam.jpg

#92 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 November 2012 - 16:55

Dom upptäckte det i tid ialla fall :hug:
Är väl så med prostata cancer att det sällan upptäcks i tid eftersom det är lite av tabu belagt. Inte som med bröstcancer där kvinnor blir kallade vartannat år efter 40 för koll.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#93 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 November 2012 - 20:51

:hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#94 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 19 November 2012 - 21:50

Usch vad tråkigt att få ett sådant besked, men det verkar ju som om de upptäckte det i tid och då är väl prognosen bättre. Hoppas det går bra med operation/strålbehandling. Det är förjävligt att vi fortfarande inte kan bota cancer trots alla framsteg inom medicinen men så rör det sig ju om drygt 200 olika former.
ಠ_ಠ

#95 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 November 2012 - 22:51

Vart borta från forumet ett tag och missat allt de tråkiga som inträffat. Kan inte komma med något bättre så jag säger bara att cancer är skit för alla inblandade.

Winter is Coming

#96 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 November 2012 - 23:21

Ja, det är det verkligen. Jag uppskattar verkligen ert stöd. :hug: Just nu känns det fortfarande overkligt men det lär bli värre när det blir dags för operation/behandling och se det. Känns som tur att jag bor hemma så jag kan ta hand om mamma och stötta pappa. Arbetsförmedlingen skulle skaffa boende till mig sa de men just nu kommer det inte på frågan. Jag tänker inte flytta fören det här är över! Framförallt mamma behöver mig om pappa skulle behöva åka till Lund på strålningsbehandling och blir borta en hel vecka åt gången.
-Sora, Kingdom Hearts

#97 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 December 2012 - 23:24

Har känt mig lite ovanligt nedstämd sista veckan. Eller mer "är inte sugen på något eller bryr sig om nåt". Vill helst bara sova. När jag vaknar så längtar jag efter att sova och har sovit bort det mästa av dagarna. Jag fick dessutom ett raseriutbrott i Onsdags där jag bara skrek rakt ut, som kan ha gjort det värre. Det var många år sedan jag hade ett sådant. En massa saker bygger på och tillsist så blir frustationen så stor att bägaren rinner över och jag blir arg för något som igentligen är litet och meningslöst. Nästan alltid har det med min pappa att göra (han kan verkligen reta upp mig ibland) men då vi har haft en bra relation de senaste 7 åren så har det varit rätt lugnt. Jag tror att han bara blev droppen och att det är allt som har hänt sista tiden som fick det att slå över.
Hur som helst så har jag ökat mina antidepresiva med en tablett för att se om det hjälper. Tyvärr kan det ta ett par veckor till en månad innan jag märker av det.
Är lite orolig att December ska bli en låg månad för mig. Kanske är det orsaken att jag mår dåligt? Jag vill så gärna vara glad och ha en mysig, trevlig och Julig December full med Julkänsla att jag blir depprimerad?
Hoppas iallafall att det här går över snart.
-Sora, Kingdom Hearts

#98 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 December 2012 - 23:33

:hug: på dig

#99 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 December 2012 - 09:51

:hug: Får hoppas att det vänder fort.

fqq5BYam.jpg

#100 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 December 2012 - 10:56

Tack! :hug: Det hjälper att få tala ut och bli lite tröstad. :) Känner mig lite bättre nu.
-Sora, Kingdom Hearts