Avsnitt 18:
Väldigt bra avsnitt även om det inte var så mycket action. Och nu fick vi det klart att Ward verkligen är en kallblodig skurk och att hela den personligheten vi fick se innan var en lögn.
Känns verkligen löjligt att deras superhemliga The Fridge var ett gigantiskt torn.
Ett medvetet val, tror jag, för att leka med serierna där hemliga baser nästan alltid är gigantiska och fullt synliga. 
Och nya Marvel skurkar vi säkerligen får se en hel del av i kommande avsnitt. Marcus "Blackout" Daniels och Colonel Glenn Talbot. För att inte glömma Graviton, som vi visseligen inte fick se men som vi med största trolighet kommer att få se snart.
Och så nämner de Johnny "Griffin" Horton. Hade varit coolt om vi fick se honom sen.
Och så nämdes även Coulson's ex, vilket får mig att gissa på att hon kommer att vara med.
Och ännu en agent från serierna, Agent Eric Koenig, som verkar varea totalt annorlunda här och inte en tuff, Nazist-hatande tysk. Jag tycker det hade varit bättre att haft med orginalet i Captain America. Fast de ändrar på rätt mycket. Många agenter från serierna som var goda där är onda här. John Garrett är att bar exempel då han är en ghjälte i nserierna som har räddat världen flera gånger. Fast han är iallafall fortfarande en Cyborg. Sitwell var också en hjälte i serierna som också räddade världen och faktiskt var den som stoppade HYDRA när de en gång tog över i serierna, ironiskt nog.
Verkar som att de sista avsnitten kommer vara Arc-avsnitt och hänga ihop.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts