Jump to content

Photo

SFN tittar på TV - Tipstråd

• Please log in to reply
159 replies to this topic

#76 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 September 2013 - 22:39

Andra säsongen av Bron började i söndags. Ligger kvar på SvT Play till julafton. Någon som kikar?

Absolut! Ska kanske starta en tråd för den?

Eller så används den redan befintliga tråden. Som den är utformad nu så är den ju inte knuten till en specifik säsong. Behöver man ha titeln moddad så är det bara att skicka ett PM till XC. Men vill man starta en ny tråd så går det lika bra. :)

Edited by Garm, 25 September 2013 - 22:40.

#77 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 September 2013 - 17:09

Vill ni köra i samma tråd så kan jag lägga in en länk i förstaposten till den post där säsong 2 börjar också.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#78 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 03 October 2013 - 12:18

Bara en liten påminnelse om att Vikings börjar på TV4 ikväll klockan 21.00. Avsnittet visas även i repris på söndag 6 oktober klockan 23.55.

#79 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 October 2013 - 08:42

Har ställt timern till söndag.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#80 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 19 October 2013 - 18:01

Ikväll klockan 21 på SvT1 går första avsnittet av Svensk humor. Upplägget verkar vara att varje avsnitt har ett särskilt tema, och så får några olika välbekanta (och några obekanta också, verkar det som) humorgrupper göra vad de vill på det temat.

#81 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 06 November 2013 - 00:13

Jag blev tipsad om Skarpa streck / Lige til stregen som är en svensk/dansk dokumentärserie om satirteckning. Programmet går i SvT2 på tisdagar 20:30 och repriseras söndagar 2:00, men kan också ses här. Dock verkar det som att avsnittet med religionstema inte finns med i den svenska versionen av serien.

svenska och danska UR hade en konflikt om religionsinslaget som de inte kunde lösa, Sveriges ansvarige utgivare kunde inte stå för programinslaget så det ställdes in av svenska UR, men jag antar att det visats i Danmark eftersom det ligger kvar där på länken.

Så vill man se just det programmet får man se det på danska. Det kan man göra här.

#82 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 20 February 2014 - 00:42

Lite info för oss som följer Mad Men. Den sista (7) säsongen kommer att ha säsongspremiär på Kanal 9 söndag 27 april 21.00 enligt kanalens hemsida. I USA startar sändningarna två veckor tidigare, den 13 april. Säsongen kommer även att delas upp i två delar med vardera sju avsnitt där den andra omgången kommer att sändas sent 2014 eller tidigt 2015.

Edited by Garm, 04 March 2014 - 02:48.

#83 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 February 2014 - 19:09

Började kolla på sjätte säsongen av MM men tappade sugen och kom av mig. Lite konstigt är det, så fäst som jag var innan. Får se om jag kommer igång igen; egentligen är det ju nu serien börjar bli riktigt dramatisk.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#84 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 20 February 2014 - 19:27

Jag håller på att se on säsong sex just nu. Jag tycker att det är den svagaste säsongen hittills vilket både är lite förvånande (med tanke på hur bra tidigare säsonger har varit) och lite oroväckande med tanke på att det nu är dags att knyt ihop säcken.

#85 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 February 2014 - 23:59

Jag håller med, Mad Men känns inte särskilt fräscht längre. Men givetvis kommer jag vara med till slutet ändå!

Winter is Coming

#86 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 04 March 2014 - 02:48

Once Upon a Time in Wonderland kommer att börja sändas av Kanal 11, torsdag 27 mars, klockan 20.00.

#87 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 March 2014 - 12:28

Kul. En serie det skall bli intressant att stifta bekantskap med.

fqq5BYam.jpg

#88 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 04 March 2014 - 16:07

Jag instämmer till fullo.

#89 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 03 May 2014 - 23:14

Sokumentären Draklegender borde kunna intressera en och annan här. Finns kvar på SvT Play i ett par veckor till.

#90 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 May 2014 - 11:24

Låter avgjort intressant, skall försöka se den. Tack för tipset.

fqq5BYam.jpg

#91 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 04 May 2014 - 11:42

^What XC said. Det där måste man avgjort försöka att se. Tack för tipset DGH.

#92 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 June 2014 - 09:40

Enl seriestarter kommer TNT Nordic börja visa Michael Bays SF-serie "Last ship" den 20 juli.

• »Om programmet Besättningen på ett jaktfartyg tvingas in i en ny verklighet när en pandemi dödar de flesta av jordens befolkning medan de är ute på havet. Ny serie från Michael Bay, mannen bakom filmer som Bad Boys, Bad Boys 2, The Rock, Armageddon, samt tre Transformers storfilmer. Kommer snart på TNT« — [Källa]

Jag trodde vi hade en tråd för den men det hade vi tydligen inte.

Nu trillade jag visserligen av Falling Skies-tåget (trots att jag gillade serien) och skall avgjort ge den här en chans.

fqq5BYam.jpg

#93 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 23 June 2014 - 14:54

Hade jag haft TNT så hade jag nog gett den en chans. Jag tycker att den verkar intressant.

#94 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 June 2014 - 22:17

Säsong 7 av Murdoch Mysteries börjar nu på lördag kl 22 på kanal 9. :D 18 avsnitt mot övriga säsongers 13 avsnitt.

Last ship ska jag kolla ,tack XC.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#95 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 June 2014 - 10:43

Såg att säsong 4 av falling skies börjat på cmore series. Jag missade första avsnittet men det går repriser plus att jag hat cmore play så jag kan kolla där också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#96 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 July 2014 - 19:24

Litet tips, SVT följer upp musik-dokumentärserierna: (Sixties, Seventies,) Eighties och Nineties med Retro, som fördjupar sig ytterligare i 80-talet och 90-talets populärkultur. Första avsnittet tar upp 80-talets dansvåg med fokus på Fame och andra avsnittet går på 90-talets stora förrätt: Twin Peaks. Gillar ni att flanera på nostalgiavenyn skall ni avgjort ge det en chans.

Första avsnittet ligger uppe till den 5e oktober, och det tredje sänds den 18e juli.

• »Om Retro Efter uppskattade "Eighties" och "Nineties" kommer i sommar en ny dokumentärserie med fokus på 80- och 90-talets populärkultur. Programledaren Jens von Reis tar oss tillbaka till filmerna, tv-serierna, låtarna och fenomenen alla pratade om. Det blir färska intervjuer med artister, regissörer och skådespelare samt naturligtvis en hel del nostalgiska höjdpunkter från tv-arkivet.« — [Källa]

Serien på SVT.se: http://www.svt.se/retro/

Serien på SVT Play: http://www.svtplay.se/retro

Själv är jag plågsamt medveten om att jag aldrig sett Twin Peaks, trots ett visst intresse.

fqq5BYam.jpg

#97 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 07 July 2014 - 20:30

Riktigt bra och även jag kan rekommendera.

Och XC, du borde ge Twin Peaks en chans. Är nyfiken på vad du skulle tycka om den. En minst sagt speciell tv-serie. Själv gillar jag den skarpt, men kan tänka mig att den är för knepig för en del.

#98 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 July 2014 - 20:54

Jag har varit sugen några gånger men repriserna har typ alltid gått på "fel kanal". Speciellt intressant är den ju eftersom den öppnade dörren lite för ArkivX (en gammal favorit).

fqq5BYam.jpg

#99 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 July 2014 - 02:13

Du får köpa DVD-boxen annars. Prisjakt säger att den inte kostar så mycket just nu. Eller så får du se något avsnitt eller två på annat håll. :)

#100 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 July 2014 - 07:15

Vill nog helst se något avsnitt innan jag köper någon box… :)

Men det kommer, kanske bara inte denna vecka…

fqq5BYam.jpg