Jump to content

Photo

Star Wars VII: The Force Awakens (2015)

• Please log in to reply
139 replies to this topic

#76 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 13 May 2014 - 15:23

Lite småsur över att de kastar alla böcker/serier åt sidan, med tanke på att folk har gjort allt för att hålla så mycket som möjligt konsistent med varandra. En stor fördel Star Wars hade jämfört med Star Trek. Nå, Jag kommer iaf att forsätta att läsa/lyssna mig igenom "legend"-böckerna. Jag är en bunt år efter, så...

Skulle dock vara kul om "Legend"-böckerna skulle sälja bättre än det nya.. :P

Det jag fruktar mest är att de nya filmerna inte kommer att vara speciellt bra. Då har man kastat bort en massa års material helt i "onödan".

Nå, vi får hoppas på det bästa.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#77 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 June 2014 - 19:37

Mark Hamill i en promo bild för hans gäst besök på Walt Disney World under deras Star Wars weekend. Då han snart ska börja filma sina scener som Luke så ger det en bra bild över hur han kommer se ut.

WKIV-0605ZW_0102DR-640x778-610x741.jpeg

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#78 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 June 2014 - 23:52

Väldans vad stora öron han har fått... det trodde jag inte! :P xD

Nä, men det ser välan bra ut - Luke liknar sin gamle mentor en hel del, Obi-Wan.

#79 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 June 2014 - 03:19

Tyvärr har det visat sig att Harrison Ford's skada i benet var värre än väntat och fotleden är bruten. Ryktet säger att han inte kommer kunna vara med på 6 månader. Det hela kan betyda att filmen blir försenad eller att de klipper bort större delen av Han Solo i filmen, som skulle vara en väldigt stor huvudroll.

Källa

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#80 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 June 2014 - 12:35

Aj fan, då hoppas jag att de skjuter upp premiären istället. Jag väntar gärna några månader till om de betyder mer Han Solo!

Winter is Coming

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 August 2014 - 23:29

Som tur är så ska Harrison Ford ha sagt att raporteringarna om skadan ska vara överdrivna.

Btw, den finns en bild som ska vara på filmens skurk som håller Darth Vader's hjälm i handen.

Det ska vara en Sith Inquisitor som är väldigt intreserad av Darth Vader's förflutna. Filmen ska också, enligt samma källa, ha flash backs till Darth Vader när han som Sith Lord var i sina bästa dagar och Princess Leia's barndom.

Om det här stämmer så skulle jag tro att Sith Inquisitor har i uppdrag av de kvarlevande Sith att undersöka vad som gick fel, eller så kanske han letar efter något speciellt?

Men det hela är något att ta med en stor nypa salt.

Källa & Bild

-Sora, Kingdom Hearts

#82 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 August 2014 - 04:23

Nu har de börjat filma igen. De har pausat i flera veckor medans Harrison Ford's skada läkte.

Källa

-Sora, Kingdom Hearts

#83 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 September 2014 - 10:28

Skönt att höra, premiären lär ju kunna hållas också vad jag har läst.

Winter is Coming

#84 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 October 2014 - 23:40

Moviezine la ut några konceptbilder för den som är intresserad

https://www.moviezin...wars-episod-vii

Får i alla fall mig än mer peppad! :thumbsup:

Edited by Rick Hunter, 17 October 2014 - 23:40.

Winter is Coming

#85 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 November 2014 - 23:58

Så var titeln avslöjad. Sedan återstår det väl att se om det verkligen är den korrekta eller ett skott i mörkret för att vilseleda alla fans. Jag tror dock inte det. Däremot kan man inte vara helt säker på om titeln står sig, man ser ju bara hur den sista Hobbit-filmen bytte titel rätt sent i produktionen, så jag antar att inget är hugget i sten.

Titeln då. Hmm, vad kan man säga om den? Tja, den ligger rätt bra i munnen. Även om den inte känns helt klockren.

Sedan är jag extremt kluven till det här med fler filmer. På ett sätt känns det lite spännande att se om det går att göra fler filmer, och kanske mer viktigt, blir det bra. Jag tyckte att det kändes lite överkurs redan när GL gjorde PT, dom passar inte så bra ihop med OT av många olika anledningar. Men visst, en del saker blev bra och hjälpte till att fylla i en del luckor som uppstod efter att man har sett OT.

Här däremot så är ju GL:s berättelse slut så vad kan man då berätta? Det är väl en av sakerna som gör att det finns en viss nyfikenhet. Även en viss skepsis. En annan intressant aspekt är ju att GL inte alls är lika involverad i det här längre, och SW har ofta blivi bättre utan att han har full kontroll. ESB och RotJ är bra exempel på det, hur han lämnade över mycket till andra att utföra. Fast det är klart, här lämnar han över till J.J. Abrams som i mina ögon är överskattad och precis har kommit ifrån att ha hjälpt till att sabotera Star Treks goda rykte genom dom två senaste filmerna. J.J. Abrams har alltid varit sämre när det gäller film än vad det gäller tv-serier, så det är frågan om han är rätt man för ett uppdrag som detta.

Samtidigt känns det som att dom här filmerna är lite mer onödiga än vad PT är. Att man mjölkar pengakossan så mycket man kan. Det återstår väl att se hur det blir med allt och jag fortsätter väl att vara nyfiken med en god portion tvivel.

Edited by Garm, 07 November 2014 - 00:03.

#86 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 November 2014 - 00:12

Jag gillar titlen. Den är fantasifull och för tankarna till den gammla orginal-trilogin. Inte som prequel-trilogin som mer försökte låta spännande och locka nya fans.

-Sora, Kingdom Hearts

#87 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 07 November 2014 - 13:43

Undrar mest om titeln liksom betyder något och i så fall vad. Flera av de andra episoderna har ju ganska intetsägande undertitlar.

#88 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 November 2014 - 16:27

Jag tror att det har med att inga nya Jedi har fötts (enligt filmerna) sedan Darth Vader och Kejsaren dödade de sista. Kanske kraften har legat i dvala ett tag? Kanske nya börjar komma fram nu?

-Sora, Kingdom Hearts

#89 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 November 2014 - 12:56

Det ryktas ju om att Luke har blivit så stark i kraften att han inte kan kontrollera den, och således har gått i exil/gömt sig. Sen ska våra hjältar leta upp honom. Något i den stilen i alla fall...

*Hockey och superhjältar*

#90 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 27 November 2014 - 10:44

En välgjord fan-trailer: 

Tydligen ska den riktiga trailern släppas på itunes imorgon.

#91 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 28 November 2014 - 16:46

Och här är den riktiga trailern: 

Vad tycks?

#92 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 November 2014 - 17:28

Jag ska fortsätta att försöka hålla mig så spoilerfri som möjligt. Så om allt går som det ska så kommer jag inte att se trailern här ovan. Får se om jag kan uthärda hela vägen ut eller om jag snart är tillbaka här i tråden. ;)

#93 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 November 2014 - 18:10

Lycka till. Du lär behöva det. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#94 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 November 2014 - 22:21

Nu är jag här igen. Fast det betyder inte att jag har sett teasern. Än. :P Tänkte bara tacka för din lyckönskning Cruz. Den kan behövas, ja. ;)

#95 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 November 2014 - 22:33

Hyggligt bra trailer, visar väl några uppseendeväckande grejer. En väldigt ful designad lightsaber, hade hoppats få se Luke/Han/Leia åtminstone lite kort och en annan grej. Trodde Imperiet föll i ROTJ men här verkar kampen gå vidare mot rebellerna, både stormtroopers och tiefighters syns ju. Men härligt att se Millennium Falcon! :thumbsup:  

Winter is Coming

#96 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 December 2014 - 22:40

Ni har väl sett Lucas version av Trailern?

Länk för att slippa spoilerbild för folk som är spoilerfoba

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#97 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 April 2015 - 00:38

Trailer 2 har varit ute nästan en vecka och ingen har postat den?

Så här ska det se ut! Fantastisk trailer som visar en del men inte för mycket, Han och Chewbacca i slutet! Jag grät nästan :thumbsup:

Winter is Coming

#98 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 April 2015 - 19:08

Lika mycket som Matthew McConaughey? :P

Men jag håller med, riktigt bra trailer.

Edited by Fiskrens, 22 April 2015 - 19:10.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#99 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 April 2015 - 23:20

Ingen kan grina som McConaughey! B)

Winter is Coming

#100 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 12 May 2015 - 15:41

Men vad ska den baseras på eftersom Darth Vader redan har dött. Är det nån annan som blivit lika ond?