Så var titeln avslöjad. Sedan återstår det väl att se om det verkligen är den korrekta eller ett skott i mörkret för att vilseleda alla fans. Jag tror dock inte det. Däremot kan man inte vara helt säker på om titeln står sig, man ser ju bara hur den sista Hobbit-filmen bytte titel rätt sent i produktionen, så jag antar att inget är hugget i sten.
Titeln då. Hmm, vad kan man säga om den? Tja, den ligger rätt bra i munnen. Även om den inte känns helt klockren.
Sedan är jag extremt kluven till det här med fler filmer. På ett sätt känns det lite spännande att se om det går att göra fler filmer, och kanske mer viktigt, blir det bra. Jag tyckte att det kändes lite överkurs redan när GL gjorde PT, dom passar inte så bra ihop med OT av många olika anledningar. Men visst, en del saker blev bra och hjälpte till att fylla i en del luckor som uppstod efter att man har sett OT.
Här däremot så är ju GL:s berättelse slut så vad kan man då berätta? Det är väl en av sakerna som gör att det finns en viss nyfikenhet. Även en viss skepsis. En annan intressant aspekt är ju att GL inte alls är lika involverad i det här längre, och SW har ofta blivi bättre utan att han har full kontroll. ESB och RotJ är bra exempel på det, hur han lämnade över mycket till andra att utföra. Fast det är klart, här lämnar han över till J.J. Abrams som i mina ögon är överskattad och precis har kommit ifrån att ha hjälpt till att sabotera Star Treks goda rykte genom dom två senaste filmerna. J.J. Abrams har alltid varit sämre när det gäller film än vad det gäller tv-serier, så det är frågan om han är rätt man för ett uppdrag som detta.
Samtidigt känns det som att dom här filmerna är lite mer onödiga än vad PT är. Att man mjölkar pengakossan så mycket man kan. Det återstår väl att se hur det blir med allt och jag fortsätter väl att vara nyfiken med en god portion tvivel.
Edited by Garm, 07 November 2014 - 00:03.