Wylie och Kizmiaz: Tack för en bra början på dagen!
Doin' pleasure is our buisness.
Posted 08 February 2013 - 19:13
Wylie och Kizmiaz: Tack för en bra början på dagen!
Doin' pleasure is our buisness.
Posted 09 February 2013 - 00:07
Indeed. ![]()
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 09 February 2013 - 19:08
Tack Synon för att du räddade Teddy ![]()
Winter is Coming
Posted 09 February 2013 - 21:40
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 09 February 2013 - 22:07
Egentligen borde han tacka mig också, hade jag röstat så hade det blivit på MIB, men jag tyckte inte riktigt att jag kunde med det eftersom jag inte ens gillade MIB1 särskillt bra. ![]()
Den här gången kan jag nog inte smita undan med en blankröst eftersom jag tycker att båda är värda en röst. Får nog ta och sova på saken tror jag och bestämma i morgon vem jag ska välja ![]()
Posted 09 February 2013 - 23:06
Posted 09 February 2013 - 23:09
Intresant att du hitils har haft två filmer som har hamnat i utslagsröst, GG. ![]()
Posted 10 February 2013 - 11:13
Crusader: Lägg gärna in en spoiler när du röstar. Jag kan ärligt säga att jag inte har en aning om vad din rebus betyder.
Posted 10 February 2013 - 11:58
Jag gissar mig till war horse på första och sista bilden:
Warwick (Davies) - Wick (eng för veke).

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 February 2013 - 12:09
Håller nog med Libby - säkrast för att eliminera missförstånd
(Alternativt se till att bilden heter något som har anknytning till rebusen
)
Crusaders bildgåta gissar jag också på War Horse pga bilden på tjejerna som jag har för mig heter något med whores....
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 10 February 2013 - 12:35
Måste säga att jag gillade Crusaders MIB3 bild, han lyckades säga titeln med en enda bild ![]()
Posted 10 February 2013 - 13:08
Tyckte det var rätt självklart. War(wick) Whores. ![]()
Spoilertaggen förstör IMO lite för då blir det ju så enkelt att räkna ut. ![]()
Edited by Crusader, 10 February 2013 - 13:09.
Posted 10 February 2013 - 13:23
Tyckte karln där såg bekant ut, men hade ingen aning om vad han heter. Så hade det inte varit för bilden med namnet whores så hade jag inte haft en aning. ![]()
Georgia: hur gör du såna gånger när du inte har en aning? Chansar? Frågar personen och väntar med räkningen tills du fått svar?
Crusader: Du kan ju alltid bara ge ytterligare en ledtråd i spoilertaggen?
Posted 10 February 2013 - 15:18
Spoilertaggen förstör IMO lite för då blir det ju så enkelt att räkna ut.
Crusader: Du kan ju alltid bara ge ytterligare en ledtråd i spoilertaggen?
Jag trodde det i första hand handlade om rösterna och inte om vem som gör klurigast rebus?
Jag lägger oftast till en spoilertagg som extra hjälp - inte för att jag tror att Georgia och Synon är fullständigt imbecilla utan för att jag är så ego så jag vill garantera att min röst räknas där jag vill. ![]()

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 February 2013 - 17:17
Kör på som du vill Crusader, men bli i så fall inte sur om Georgia/Synon misstolkar din röst eller inte förstår den och diskar den av det skälet (jag håller med Libby mao)
.
Posted 10 February 2013 - 18:19
Georgia: hur gör du såna gånger när du inte har en aning? Chansar? Frågar personen och väntar med räkningen tills du fått svar?
Jag chansar ![]()
Förut så frågade jag tror jag, men då kan det ta tid att räkna eftersom man väntar svar.
Men Crusaders hade jag nog inte klarat, utan tagit den på uteslutsmetoden, för där fanns inget som anknöt till resa, mystik och ö ![]()
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 February 2013 - 18:57
Posted 10 February 2013 - 20:54
Som sagt, det är viktigast att rösterna kan räknas rätt. Vi kan starta upp en rebus tävlingstråd sen så kan alla få vara så kluriga dom vill.
Jag har själv varit dålig på att använda spoiler taggar förut men då var det (oftast) också jag som räknade rösterna så det underlättade lite. ![]()
Edited by Wylie Times, 10 February 2013 - 20:55.
-Gangstagrass
Posted 10 February 2013 - 20:57
Tårta från XC!
Rösta gärna blankt fler gånger! Georgia, ok den här gången kan vi dela på den... ![]()
Posted 10 February 2013 - 22:31
Det ser mörkt ut för The Whisperer in Darkness.
Jag trodde verkligen att fler skulle gilla den.
Posted 10 February 2013 - 22:56
Jag tror bara att det är väldigt få som har sett den tyvärr.
-Gangstagrass
Posted 11 February 2013 - 03:43
Apropå Lovecraft, den här bilden fick mig att le högljutt.

Posted 11 February 2013 - 20:12
[img]http://kingloaf.com/wp-content/uploads/2012/05/tyrannosaurus-rex_1.jpg[/img]
"Do I look like a hobbit to you?"
Posted 11 February 2013 - 20:51
@WT:
tyrannosaurus-rex_2.jpg 64.43KB
9 downloads
(Tja...
)
Dö Håbbitt
Dö som i "jag röstar på den andra" eller som "låter som engelskans 'the'"?
(Sorry kunde inte låta bli).

Posted 11 February 2013 - 21:17