2x09 är det senaste avsnittet som har visats, inte 2x10!
2x08: "The Scientist"
Måste säga att jag är nöjd med Barry Allen. En nördig kille som löser brott med kriminalteknik och som sedan kommer få superkrafter. Och jag älskade hinten till vad som komma skall när han sorterar kemikalier samtidigt som det åskar.
Jag gillar också hur mamma-Queen hanterade Merlin.
Ett bra sätt att ta honom ur serien men fortfarande låta honom finnas där någonstans inför en oundviklig återkomst i en senare säsong.
Kul med ännu en känd Green Arrow skurk: Solomon Grundy.
Visst, han är ingen zombie här men ändå.
2x09: "Three Ghosts"
Givetvis hittar de ett sätt att få in en egen variant av "En Julsaga" också.
Önskar kanske att det inte hade varit i ett Ark-avsnitt men jag antar att de inte hade tid med ett bara Julavsnitt.
Och så slutet, när att Barry blir slagen av blixten. Jag hade hört att han skulle ha sina krafter i 3:e avsnittet han är med i men var inte säker på det. Lite underligt igentligen att de väljer att visa hans origin här och inte i hans egen TV-serie som han få sen.
Och så får vi inte glömma avslöjandet av vem huvudskurken den här säsongen är: Deathstroke. Lite underligt bara att de valde att göra honom till en mastermind och affärsman. Måste undra vad de planerar ska hända på ön i kommande säsonger med tanke på att de redan dödade Shado (vilket jag tycker var verkligen synd), de redan har avslöjat att Sara snart kommer lämna ön och verkar förbereda Slade's "död" också. Mycket synd då jag verkligen gillade teamet som Slade, Oliver och Shado gjorde.
Jag tror inte att Solomon Grundy är död. Känns som att hela orsaken med hans "död" och hur han blev ärrad var för att han ska återuppstå igen, vilket är själva grejen med karaktären.
Och Arrow fick äntligenen riktig mask vilket var påtiden!
Jag gillar verkligen inte att Roy fick superseriumet. Kommer han nu bli superstark? Sedan tyckte jag det var onödigt att döda polisen också.
Edited by Crusader, 20 January 2014 - 22:55.