Lite tankar om trailern:
Hade inte riktigt väntat mig just den här gudadyrkan av Superman. Visst fanns det flera (övertydliga, enligt många) Jesus-paralleller i Man of Steel, men just att de tar det så här långt är ändå en överraskning för mig. Å andra sidan kan det vara avsiktligt missvisande, ungefär som gamla serietidningar där man fick se en sak på omslaget som kunde tolkas på ett sätt och det riktiga sammanhanget fanns i tidningen. Just biten där soldaterna går på knä framför Superman känns ganska skumt, men jag misstänker att det inte är som det ser ut i filmen. Sen hör man att bl.a. Lex pratar om honom som ett hot, så tydligen spelar han en stor roll i att folk vänder sig mot Superman.
Undrar förresten vem det är som skrivit "False god" på statyn? Jag tror att det skulle kunna vara Wonder Woman, eftersom hon om någon borde veta vem som är gud och inte är det och skulle vara kapabel till att skriva det.
Gillar båda utav Batmans dräkter riktigt mycket och rösten man hör är riktigt cool. Verkar som att Bruce har en röstförvrängare precis som Oliver Queen i Smallville och Arrow, om det nu inte visar sig att man hör det genom en högtalare av något slag. Det han säger till Superman påminner mig om något Ivan Vanko säger till Tony Stark i Iron Man 2.
Sedan känner jag att Affleck har ett riktigt starkt ansiktsuttryck när man ser honom som Bruce Wayne framför dräkten. Som en soldat som gör sig beredd på att gå ut i krig. Kanske är det bara jag som inbillar mig, men jag tycker faktiskt att han lyckas uttrycka sig mer än han nånsin gjorde i Daredevil. Kan ju vara 10 plus år av erfarenhet som skådis som är orsaken.