Jump to content

Photo

Batman v Superman: Dawn of Justice

• Please log in to reply
122 replies to this topic

#76 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 April 2015 - 00:53

Jag har alltid gillat Affleck. T.ex. allt som han har gjort med Kevin Smith är guld. Hans senaste mer action/thriller-orienterade filmer The Town och Argo är också guld. Jag har inte sett Gone Girl än. Sedan så tycker jag att han är en väldigt bra regissör. Ryktades det inte om att ett av kraven som han hade när han skrev på den här filmen var att få regissera en DC-film? Vet dock inte om det var just bara rykten eller om det faktiskt stämmer.

Jupp, det lär bli svårt att toppa Bale för Affleck och även Nolan för Snyder. Men förhoppningsvis så förvaltar dom arvet bra och bidrar till helheten och gör något som vi alla kan vara stolta över.

Nu har trailern även släppts officiellt.

Edited by Garm, 18 April 2015 - 00:55.

#77 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 April 2015 - 01:22

Ser fantastiskt fint ut i HD :). Grymt snyggt. 

Christopher Nolan erbjöd Affleck att regissera "Man of Steel", men Affleck tackade nej den gången. Efter attAffleck fick Batman-jobbet så har det varit massa rykten att han ska regissera något, men hittils verkar det mest vara rykten.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#78 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 April 2015 - 02:43

Det hade jag faktiskt ingen koll på, att han hade blivit erbjuden den filmen. Har han berättat varför han tackade nej? Du som har lite bättre koll på DC än vad jag har, om han skulle få chansen att regissera något, vad tror du skulle passa honom?

#79 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 April 2015 - 14:43

Affleck pratade då i en intervju att han aldrig regisserat den typen av stor action, så även om han var intresserad så tackade han nej.

WB fortsatte ju dock vara intresserade av honom. Tror Affleck skulle kunna bra ifrån sig (inte otippat) med just en Batman film.

Jag gillar honom numera också. Tycker dock verkligen inte allt han gjort med Kevin Smith är "guld" ;)
Batman Begins

The Dark Knight

#80 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 April 2015 - 22:34

Lite tankar om trailern:

Hade inte riktigt väntat mig just den här gudadyrkan av Superman. Visst fanns det flera (övertydliga, enligt många) Jesus-paralleller i Man of Steel, men just att de tar det så här långt är ändå en överraskning för mig. Å andra sidan kan det vara avsiktligt missvisande, ungefär som gamla serietidningar där man fick se en sak på omslaget som kunde tolkas på ett sätt och det riktiga sammanhanget fanns i tidningen. Just biten där soldaterna går på knä framför Superman känns ganska skumt, men jag misstänker att det inte är som det ser ut i filmen. Sen hör man att bl.a. Lex pratar om honom som ett hot, så tydligen spelar han en stor roll i att folk vänder sig mot Superman.

Undrar förresten vem det är som skrivit "False god" på statyn? Jag tror att det skulle kunna vara Wonder Woman, eftersom hon om någon borde veta vem som är gud och inte är det och skulle vara kapabel till att skriva det.

Gillar båda utav Batmans dräkter riktigt mycket och rösten man hör är riktigt cool. Verkar som att Bruce har en röstförvrängare precis som Oliver Queen i Smallville och Arrow, om det nu inte visar sig att man hör det genom en högtalare av något slag. Det han säger till Superman påminner mig om något Ivan Vanko säger till Tony Stark i Iron Man 2.

Sedan känner jag att Affleck har ett riktigt starkt ansiktsuttryck när man ser honom som Bruce Wayne framför dräkten. Som en soldat som gör sig beredd på att gå ut i krig. Kanske är det bara jag som inbillar mig, men jag tycker faktiskt att han lyckas uttrycka sig mer än han nånsin gjorde i Daredevil. Kan ju vara 10 plus år av erfarenhet som skådis som är orsaken.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#81 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 April 2015 - 13:01

Jag tolkar det så att Superman, sen händelserna i Man of Steel delar befolkningens åsikt. Att vissa avgudar honom, medan andra människor är rädda för honom och ser honom som ett hot. Att det är en av protestanterna som klottrat "False God" på statyn.  Sen symboliserar statyn det hela, det ser ut som en grekisk gud och folks ska avguda den, medan någon lackat och skrivit "false god" på den. 

Lex Luthor verkar manipulera folk till att vara rädda för Superman och skulle inte förvåna om han på något sätt "fixar" att Batman och Superman ska slåss mot varandra. 

Jag gillar hur Affleck ser ut som Bruce Wayne. Känns nästan som att han är förutom arg på situationen han är i, så är han även arg på sig själv, han tittar på Batman-dräkten som om den vore hans fiende och hans liv är enbart den typen av rättvisa...eller hämd, hur han man nu väljer att se på det. Affleck ser grymt bra ut som både Bruce och Batman i trailern. 

Jag tror röstförvrängaren låter så som den gör eftersom Batman har på sig Dark Knight Returns inspirerade dräkten där. Det låter bättre än i t ex "Arrow" eller "Smallville" med Green Arrow och Superman. De versionerna TV-serierna använde låter lite som i efterlyst när de intervjuer något brottsligt pervo som vill vara anonym. 

Batman Begins

The Dark Knight

#82 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 April 2015 - 00:32

Den trailern gav mersmak, att det ska vara lång tid innan den kommer ut bara!

Winter is Coming

#83 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2015 - 07:47

Dräkten ser rätt bra ut :)

http://www.comicbook.../news/?a=119886

Batman Begins

The Dark Knight

#84 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 April 2015 - 09:54

Den klart bästa versionen av Batmans dräkt på film som jag har sett. Synd på det andra, bara.

*Hockey och superhjältar*

#85 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2015 - 11:07

Vilket andra?

Tycker det är fantastiskt att man har en så bra manusförfattare som Christ Terrio och en av industrins bästa fotografer i Larry Fong jobbande för filmen. Detta blandat med en av de bättre regissörer när det gäller foto och regissera skådespelare.

Tunga pjäsar , precis som det ska vara för en produktion som detta.

Edited by super85, 30 April 2015 - 11:09.

Batman Begins

The Dark Knight

#86 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 April 2015 - 12:24

Tänkte jag inte skulle dra ned stämningen i tråden med det, men jag gillade som bekant inte alls Man of Steel, och är inte jättepepp på att se den här filmen.

#87 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2015 - 13:57

Behövs delade åsikter. Så även om jag uppskattar att nånting gillas av många, så gillar jag när filmer delar folks åsikter riktigt ordentligt. Alltid kul när en film ger en käftsmäll, eller i det här fallet tar nackgrepp på publiken :). Finns inget värre (när det handlar om kommersiella filmer, i världen finns det betydligt viktgare saker)  än att något konstant följer samma mall.

Batman Begins

The Dark Knight

#88 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 May 2015 - 10:57

Promo-material där man får en bra bild av Batmans båda dräkter och Supermans också

http://www.comicbookmovie.com/fansites/markcassidycbm/news/?a=119927 

Batmans  Batwing 

http://www.comicbook.../news/?a=119934

Batman Begins

The Dark Knight

#89 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 May 2015 - 08:36

Fast MoS var ingen käftsmäll för mig. Den tog mig inte i ett nackgrepp heller. Den var tjatig och tråkig, IMHO.

#90 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 May 2015 - 22:25

Jo, fast den delade ändå åsikter. Vilket jag tyckte var bra. 

ny bild på Wonder Womans dräkt. inte oväntat att det ser väldigt bra ut :) 

http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=119972 

Batman Begins

The Dark Knight

#91 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 May 2015 - 00:08

Ja, det var väl bra. Fast för mig... *gäsp*

#92 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 May 2015 - 10:43

lolz schysst nät-trollande. 

Jag är genuint glad och peppad på att få se mitt DCU på bio. Jag har visserligen varit mestadels nöjd med det DC gjort på tv/film sedan runt 2005 (med några undtag som jag inte gillat) men för mig är att en stor grej att se de versionerna av karaktärerna som jag växt upp med.   

Har tittat på Batman V Superman trailern galet många gånger redan. 

Batman Begins

The Dark Knight

#93 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 May 2015 - 11:27

Var lite full när jag skrev det där. ;-)
Jag är absolut glad för din skull för att DC är mer aktiva med filmer och att det faller dig i smaken. Jag känner likadant med Marvel-filmerna, men hoppades faktiskt gilla Man of Steel mer. Men att den var så tråkig är nog det värsta betyget jag kan ge. Kan inte ens se käftsmällen i det hela, liksom...

#94 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 May 2015 - 11:50

Jag uppfattade det också som att du troligtvis var på kanelen. Vilket är helt ok, jag är en stor supporter på att man ibland ska vara full och skriva grejer :)

Jag såg inte filmen som tråkig, eller mörk. Den hade en hel del problem och fel, vilket jag tycker de flesta superhjälte-filmer har. Tycker viss Marvel-kritik mot DCs filmer är ibland bara udda. Märkligast att jag nu läst är hur vissa(alltid ett misstag att gå efter vad ostbågs-ätare tycker på diverse forum) verkar skriva att Batman V Superman har "alldeles för många karaktärer"  i den, utan att ha sett filmen än. Det finns redan flertalet exempel på fungerande filmer med stora team,(Avengers),  filmer där hela teamet introduceras utan att man känner dom än (X-Men,  X-men: First Class,  Watchmen som dock inte är en traditionell teamup rulle) .   

Sen imponeras jag inte av samma saker som möjligtvis vissa andra människor gör. Tycker dock att jag alltid utförligt förklarar varför jag tycker eller inte tycker något.  

Sen hade jag hoppats att någon så dräkt/färg koncentrerad som du hade noterat att det finns betydligt mer färg i BvS och att t ex Superman och Wonder Woman har rätt mycket färg i sina dräkter. Att du gillar Batmans-dräkt vet jag redan, och att du brukar gnälla över Flash dräkt i TV-serien. 

Batman Begins

The Dark Knight

#95 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 May 2015 - 12:09

Har sällan tänkt på just fördelarna med delade åsikter, men nu när jag tänker efter låter det ganska vettigt. Så länge folk respekterar att alla tycker olika och kan ha en samlad dialog om det är det ju bara bra. Tråkigt nog är jag lite för van vid andra ställen på nätet där folk inte verkar se sådant som åsiktsfrågor, utan om vad som är rätt och fel.

Och att stämningen skulle bli förstörd är det ingen risk för i mitt fall. Är ganska härdad vid det här läget efter att ha varit med i en Facebookgrupp där en viss överemotionell irländare får utbrott titt som tätt över saker utan att kolla fakta eller tänka igenom sina resonemang ordentligt. Visst är det bra att vara passionerad, men nån måtte för det ändå vara.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#96 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 May 2015 - 12:23

Har ju sett för lite av BvS för att säga om det är mer färg i den? Jag tycker att Stålis dräkt är helt okej och att Cavill är bra i rollen. Det har jag sagt förut. Det kan vara ett problem med för många hjältar och skurkar i en film, men där har ju "Marvel" varit de som mest har gjort bort sig med Spider-Man 3 och framförallt Amazing Spider-Man 2 som dåliga exempel. DC sköter det säkert på ett smart sätt. Men jag saknar ju den där "Wow-faktorn". MoS var tråkig, tycker jag, och BvS verkar vara i samma ådra.

#97 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 May 2015 - 16:28

Jag tycker att det framstår redan i teaser trailern att det är mycket rikare färger i Larry Fongs foto än det var i "Man of Steel" som fotades av Amir Mokri. T ex scenen med Stålis och raketen. Fotot verkar rent allmänt vara väldigt annorlunda. 

Tycker det ofta räcker med en trailer för att få en bra bild av hur stilen kommer vara. T ex så tyckte jag att fotot såg mörkare ut i Avengers: Age of Ultron än i förra Avengers filmen och det stämde med slutresultatet också. 

Batman Begins

The Dark Knight

#98 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 04 May 2015 - 16:37

Nu har jag bara sett BvS-trailern en gång iofs. Varit upptagen med Star Wars VII-trailern! :-D

#99 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 May 2015 - 17:23

Sa det med förra bilden, säger det med den här nya. Wonder Womans dräkt är awesome! 

http://www.comicbookmovie.com/fansites/MarvelFreshman/news/?a=120225 

Batman Begins

The Dark Knight

#100 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 June 2015 - 10:25

Filmen har fått en synopsis!

“Fearing the actions of a god-like Super Hero left unchecked, Gotham City’s own formidable, forceful vigilante takes on Metropolis’s most revered, modern-day savior, while the world wrestles with what sort of hero it really needs. And with Batman and Superman at war with one another, a new threat quickly arises, putting mankind in greater danger than it’s ever known before.”

Källa

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif