Jump to content

Photo

Expedtion Robinson

• Please log in to reply
163 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 November 2004 - 10:12

Okej, det är officiellt. Nu *går* det inte att kalla årets omgång för dålig och oseriös längre - det finns helt enkelt inga argument för det.

Är inte det 'a matter of opinion'? :rolleyes:
*Hockey och superhjältar*

#77 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 27 November 2004 - 21:26

Någon som såg "finalen" igår!? :o :o var det inte det mest överraskande avsnittet någonsin så säg? :thumbsup: Alla, rösta in Johanna! :D

Är inte det 'a matter of opinion'?

Hmm. Hur mycket har du hängt med i serien egentligen?

Om man tycker att ett Robinson på riktigt (nästintill) är oseriöst, vet jag inte riktigt hur man tycker hur ett robinsonprogram ska vara? :P
------>Sci-Fi Nytt <-------

#78 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 November 2004 - 21:37

Missade i kväll :(

vem er finalistarne ?

och klart jag skal rösta på Johanna :thumbsup:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#79 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 27 November 2004 - 21:40

Åh nej! Hur kunde dfu missa!? :(

Den beryktade pengapakten (den som du länkade om härommånaden) kom på tal i det avslutande örådet. Aschberg avslöjade allt. Och det rörde om ordentligt! :cool2:

Det här hade aldrig kunnat hända på SVT.s tid.

Går det ingen repris du kan se? :P

Edited by Johannes NA, 27 November 2004 - 21:42.

#80 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 November 2004 - 08:24

Ju i dag tror jag 17.50

jag var på en middag som jag var tvungen att vara på :(

men vem er finalisterna ?

och Ascberg avslöjade allt :blink: :lol:

Great !

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#81 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 November 2004 - 08:14

Vem är årets "Robinson"?
I kväll börjar den direktsända finalveckan i ”Expedition: Robinson”.
Tv-tittarna utser den fjärde finalisten.
– Flera deltagare tänker ta chansen att utnyttja de sista minuterna i rampljuset. De har inspirerats av Robban, säger en källa.
Flera deltagare planerar egna kupper – inspirerade av Robinson-Robban förra året, upper källor. Inför drygt tre miljoner tv-tittare orsakade Robinson-Robban för ett år sedan skandal när Anders Lundin och Harald Treutiger ledde ”Expedition: Robinson” för sista gången i Sveriges Television.
Blåmålad i ansiktet kastade han sig mot programledarna, stal Robinsonstatyetten och sprang upp på publikläktaren.
På lördag är det Robert Aschberg som håller i den timslånga direktsändningen från Studio ett i tv-huset på Gärdet.

Sista gången i tv
För de flesta av årets deltagare i ”Expedition: Robinson” är det sista gången de syns i tv. Som Expressen tidigare berättat avskyr flera av årets deltagare varandra. På en tillställning under hösten hamnade till exempel Jerry Forsberg och Fike Najafi i slagsmål.
– På lördag kommer alla känslor tillbaka och då är risken stor att det urartar, säger en uppgiftslämnare.
Som Expressen tidigare avslöjat håller TV3 den stora finalfesten – efter direktsändningen – på innekrogen Kharma. Drygt 300 vip-gäster har specialinbjudits, bland dem flera tidigare Robinsonprofiler. Robinson-Robban är dock portförbjuden.

Hoppas verkeligen Johanna blir valgt av tittarna :) Då blir de andra nog lite skakade ;)

Min avatar samling

#82 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 November 2004 - 11:31

Jerry leder en omröstning på aftonbladet.se :( han ska då inte vinna.

fike, dan och jerry är klara för final. denna vecka sänds robinson live.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#83 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 29 November 2004 - 14:45

Hela finalörådet (bestående av de 12 senast utslagna deltagarna) skrattade ut Dan & Fike, de två kvarvarande kobattanterna (något liknande har väl aldrig hänt i robinsonhistorien? :P ). Plötsligt visade Aschberg upp ett hemligt kontrakt (som tydligen fallit ur en ryggsäck), där det stod att de fem som var kvar sista veckan (Fike, Dan, Shante, Micke och Carro) tänkte dela på vinstsumman. Det uppstod total kalabalik i ö-rådet och deltagarna började att anklaga varandra för olika saker. Aschberg kungjorde sen att man skulle vidta åtgärder: Ö-rådet (inte Dan & Fike) skulle rösta in ytterligare en finalist. Det blev en jämn kamp mellan Jerry och Johanna och där Milla tillslut fick fälla avgörnandet. Hon röstade på Jerry :angry:

En fjärde finalist kommer att utses nu under finalveckan. Självklart tänker vi väl ringa på Johanna? ;)

#84 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 November 2004 - 16:32

Självklart :D

Min avatar samling

#85 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 01 December 2004 - 21:11

GO Johanna !!
Posted Image Posted Image Posted Image

Min avatar samling

#86 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 02 December 2004 - 12:12

Härligt! :D :D :D

http://www.aftonblad...,569305,00.html

#87 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 02 December 2004 - 17:03

Är jag den enda i Sverige som stör mig på Johanna?

Hennes röst, hennes beteende, hennes tjat om E-type, hennes relation med Dennis, hennes konstiga attityd....

Micke eller Rasmus borde ha vunnit....

#88 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 03 December 2004 - 16:02

Bah, ja, jo, hon gillar E-Type. Inget plus kanske. Men hennes favoriter är "Michael Jackson, Depeche Mode och Kiss" (enligt en chatt jag läste).

Hon har Sveriges coolaste röst (och Micke Sveriges fånigaste). Hennes antidokubimbo-attityd är ju det bästa med henne :thumbsup: Dessutom har hon en dröm om att bli lastbilschaufför :wub:
Hon har ju tydligen blivit mobbad undr hela sitt liv, och sånt sätter sina spår.

Johanna har varit mobbad under större delen av sitt liv.
– Tjejer har aldrig tyckt om mig. Jag blev aldrig bjuden på fester och jag var mobbad från fjärde  klass upp till gymnasiet och det har fortsatt i arbetslivet.
Mobbningen har resulterat i att hon även hamnat i många slagsmål.
– Senast för tre år sedan, men jag slåss bara med killar. Om någon går till personangrepp slår jag.
Trakasserierna har satt djupa spår i Johanna.
– Det finns där mer eller mindre hela tiden men jag vägrar se mig som ett offer. Man måste vara stolt över sig själv och våga gå sin egen väg.
Varför tror du att du är så populär?
– Ingen aning. Jag är ju samma person på ön som jag är hemma. Jag har varit mig själv bara.

Dennis och Johanna befann sig ju båda i lag syd (där också Dan och Johnny fanns), så jag ser inget konstigt i att det bildades ett band mellan dem.

Micke har ju gjort pengapakter med nästan varenda deltagare (förutom Johanna bl a), och han var IMHO verkligen inte värd en vinst. Det sägs ju att han lade sig i sista tävlingen efterson han visste att han skulle få sin beskärda del kakan (200 000kr). Men tji fick han ... iaf om Johanna vinner alltet :D

Edited by Johannes NA, 03 December 2004 - 16:03.

#89 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 December 2004 - 15:46

Vilket jag hoppas hon gör :) Posted Image

Min avatar samling

#90 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 December 2004 - 15:52

TV 3 satsar på ännu en Robinson-säsong

Det blir en ny säsong av ”Expedition Robinson” i TV3. Beslutet fattades i veckan.
  – Vi börjar ta emot ansökningar redan nu, säger programchefen Camilla Clarke.
  I morgon är det stor final där årets Robinson koras och kammar hem en miljon kronor.
  TV3 siktar samtidigt på en miljon tittare.
  – Vi hade vissa mål med tittarsiffrorna som infriats, säger Camilla Clarke.
  Liksom tidigare kommer Strix Television att producera programmet och Robert Aschberg fortsätter som programledare.
  Uttagningarna börjar redan efter nyår. De som vill testa sina gränser på en öde ö kan sätta sig och fila på en ansökan redan nu.
  ”Expedition Robinson” kommer att sändas nästa höst.

Källa Aftonbladet

Yes Posted Image

Min avatar samling

#91 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 December 2004 - 16:00

Aftonbladets resultat kl 16.00

omröstning av vem tittarna vill se vinna

Vem vill du ska bli årets Robinson? 

Ställningen just nu: 
Fike (3.2 %)   
Dan (6.7 %)   
Jerry (7.3 %)   
Johanna (82.7 %) 

Go Johanna :)

Min avatar samling

#92 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 07 December 2004 - 00:01

Hemskt att Jerry vann. <_<

Det är så synd om Johanna, hon var verkligen värd segern :(

Är du besviken?
– Nja. Det är skönt att komma hem till verkligheten, på gott och ont. Den senaste veckans press har släppt, vilket är mycket behagligt.
Vad ska du göra nu?
– Jag är ju desperat arbetssökande, så jag hoppas att få ett jobb, vilket som helst. Städjobb, vad som helst. Jag går ju på aktivitetsgarantin, Eller vuxendagis som jag kallar det. Jag har ångest varje dag innan jag går dit.
Ångrar du att du var med i ”Robinson”?
– Nej, absolut inte. I och för sig finns det så många dokusåpor nu att det inte är något märkvärdigt att vara dokusåpadeltagare längre. En dokusåpa har inget värde i sig själv, har jag märkt. Många tror att man lever ett glidarliv med massor av spännande erbjudanden, men så är det definitivt inte.

Jag hoppas verkligen att hon hittar ett bra jobb som hon kan vara nöjd över. Läste att hon drömmer om att bli lastbilschaufför, hoppas att drömmarna infrias :( :)

#93 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 December 2004 - 08:41

Posted Image

Jädra Jerry Posted Image

han var inte en värdig vinnare IMO

Min avatar samling

#94 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 07 December 2004 - 13:10

Nopes, verkligen inte :ph34r:

#95 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 07 December 2004 - 19:41

Bah, ja, jo, hon gillar E-Type. Inget plus kanske. Men hennes favoriter är "Michael Jackson, Depeche Mode och Kiss" (enligt en chatt jag läste).

Hennes antidokubimbo-attityd är ju det bästa med henne

Micke har ju gjort pengapakter med nästan varenda deltagare (förutom Johanna bl a), och han var IMHO verkligen inte värd en vinst. Det sägs ju att han lade sig i sista tävlingen efterson han visste att han skulle få sin beskärda del kakan (200 000kr). Men tji fick han ... iaf om Johanna vinner alltet  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Depeche Mode är ju mina gamla husgudar men Michael Jackson? och Kiss? De har väl haft sina perioder men jag är ändå inte övertygas!!!

Kan man ha en antidokubimbo-attityd och ändå vara med i en dokusåpa? Möjligtvis en anti bimbo attityd men hon blir ju en del i doku livet genom att delta i skiten och tiden får väl utvisa om får se henne springa på kändispartaj...

Micke har gjort penga pakter och det anser jag vara klokt. Det visar på att han är smart...

Jag poängterar dock att jag inte sympatiserar i någon större utsträckning med någon av deltagarna tvärtom hyser jag aversion mot de flesta...åtminstone tills motsatsen bevisats...

#96 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 08 December 2004 - 02:26

Micke har gjort penga pakter och det anser jag vara klokt. Det visar på att han är smart...

<{POST_SNAPBACK}>

Smart? Kanske det, men förbannat oärligt att vara med i mer än en pakt på en och samma gång. Det är inte så konstigt att han gav upp med flit i sista veckans tävlingar - det var inte bara det att det ökade hans chanser att vinna (i och med att han hade pakter med hälften av deltagarna), det var till och med nödvändigt, för att undgå risken att han vann hela tävlingen - en seger skulle nämligen ha kostat honom enorma summor.
Mickes agerande får mig att tänka på Mel Brooks-filmen Det våras för Hitler i vilken Zero Mostel och Gene Wilder iscensätter den perfekta kuppen - de försöker lura en massa gamla änkor på pengar genom att få dem att investera (mot en del av vinsten) i en Broadway-show. Andelarna övertecknas flera gånger om, men eftersom de valt ut en show om Hitler, som inte kan annat än floppa så räknar de inte med att de någonsin ska behöva betala ut någon vinst utan de kan stoppa alla investeringarna i egen ficka.
Det är ungefär vad Micke verkar ha gjort - genom att ingå i flera olika pakter torde han ha övertecknat antalet andelar i miljonvinsten, och en seger skulle alltså ha blivit ödesdiger. Istället hoppar han av och väntar på att någon av hans "investerare" ska vinna istället.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#97 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 December 2004 - 07:43

En sak jag la märke till var att så fort Jerry respektive Göran försvann från sina grupper började de andra som var kvar att tala om att det blev harmoni i gruppen. Även deras vänner sa detta. Var det bara en tillfällighet? Det verkar ofta så att de här personerna som försöker bestämma över andra och kallar sig "raka" egentligen bara trycker ner de andra och skapar dålig stämning.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#98 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 March 2005 - 15:27

"Expedition: Kris"
”Expedition: Robinson”-inspelningen är i kris.
Programmet har kastats ut från Panama och TV3 tvekar inför att förlägga dokusåpan i jordbävningsdrabbade Malaysia.
– Det är jättejättebråttom att lösa det här nu, säger TV3:s programchef Camilla Clarke.

TV3 slog på stora trumman när de berättade att ”Expedition: Robinson” i år skulle flyttas från Malaysia till Panama.
Men med bara en månad kvar till inspelningsstart är dokusåpan hotad.

Kravet: Mera pengar
En person som säger sig ha rättigheterna till ”Survivor” – den internationella versionen av ”Expedition: Robinson” – i Panama har satt stopp för samtliga inspelningar där.
Columbias produktion av programmet avbröts och beväpnade vakter slog en järnring kring området.
Kravet var: Mer pengar, annars är det slutfilmat.
– Tyvärr blir det ingenting i Panama. USA:s ”Survivor” därifrån har sett otroligt bra ut. Vi tyckte det skulle bli fantastiskt att byta miljö eftersom Malaysia använts så flitigt, säger Camilla Clarke på TV3.

Malaysia enda alternativet
Det här innebär att ”Expedition: Robinson”-projektet befinner sig i en allvarlig kris.
Tiden för att rädda den för TV3 så viktiga dokusåpan är knapp.
– Uttagningsprocessen är i full gång och produktionsbolaget Strix håller just nu på att försöka få fram andra inspelningsplatser. Det alternativ vi hittills fått är att återigen köra i Malaysia, säger Camilla Clarke.
Men efter flodvågskatastrofen i julas och den senaste jordbävningen i Asien är TV3 tveksamt till det valet:
– Vi måste först och främst tänka på deltagarnas säkerhet. Och det är verkligen bråttom att försöka lösa det här nu. Det är ingenting att sticka under stol med, säger Camilla Clarke.

Min avatar samling

#99 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 30 March 2005 - 15:41

"Expedition: Kris"
”Expedition: Robinson”-inspelningen är i kris.

<{POST_SNAPBACK}>

"And there was much rejoicing"
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#100 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 March 2005 - 16:31

:lol:

Robinson er den endda dokusåpa jag hänger med i så jag skulle gärna vilja se en lösning ;)

Min avatar samling