Vad läser du just nu ?
Posted 15 January 2006 - 11:20
Posted 30 April 2006 - 09:19
Posted 30 April 2006 - 19:14
Posted 30 April 2006 - 22:18
Posted 01 May 2006 - 07:16
Hur lyckades flygaresset hamna i vita huset då?
Verklighetens Lindbergh var en stark förespråkare för att USA inte skulle gå med i Europas krig, vilket president Rosevelt ville, dessutom var Lindberg antisemit. Det fanns en stark rörelse (America First) som propagerade för att USA skulle hållas sig neutralt. I valet 1940 väljs Lindberg oväntat till republikanernas presidentkandidat. Den relativt unge äventyraren vinner valet på sitt krigsmotstånd. De vanliga amerikanerna jublar, judarna i New York är skräckslagna. Men allt förblir som vanligt, eller?
Ska inte förstöra spänningen. Boken är lite seg till en början, men tar sig i andra halvan.
Posted 01 May 2006 - 07:57
Posted 01 May 2006 - 08:10
jaså? Lindbergh var alltså inget fan av judar? Och ändå är han ihågkommen som lite av en hjälte...
Hade faktiskt ett pennfodral i mellanstadiet med "Spirit of St Lois" som motiv
Posted 07 May 2006 - 12:15
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 07 May 2006 - 13:22
Förutom tidningarna:
Populär Historia
Allt om Historia
Krim
så läser jag
"Den Vördade" (Drömmarna del 2) av D. Eddings i pappersform
På telefon läser jag
"Artist Dream" av G. Hill
"Modern Crusaders: Book 1: Adeptus Major" av PsiDraconis
Måste låna om "Svart Eld" av C. Brönnestam han inte riktigt klart med den (tog ett tag innan jag kom in i den
På läslistan står bland annat:
"Simoqins Profetior" av S. Basu (inköpt)
"Mördarens Lärling" av R. Hobb (inköpt)
"Svavelvinter" av E. Granström (om eLib/Järnringens Förlag får ut den dvs
"Modern Crusaders: Book 2: Even Heroes" av PsiDraconis.
"The Rifters - 1 - Starfish" av Peter Watts
"The Rifters - 2 - Maelstorm" av Peter Watts

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 24 May 2006 - 16:18
Äh, lättviktarePopulär Historia
Allt om Historia
Edited by Silversword, 24 May 2006 - 16:20.
Posted 08 July 2006 - 07:27
Man följer var och en av medlemmarna i kapitel för kapitel, för att se just deras syn på speciella händelser, och mkt gammalt dolt dyker upp och konfronterar andra medlemmar av bandet.
Den här boken är så bra att jag rekommenderar alla att köpa den, att skratta, gråta och förvånas över boken, den är sannerligen helt underbar!
Posted 11 September 2006 - 21:56
Posted 06 December 2006 - 15:23
Nu har jag börjat med 'Da Vinci Koden' av samma författare
Att jag inte läst den förut är pga att jag ville läsa Ä&D först.
Nu får vi se om den är så bra som alla säger att den är.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 December 2006 - 15:25
Just nu är det H.G Wells klassiker, War of the Worlds - book two.
Är det jag... eller ändrar han designen på sina utomjordingar i bok 2..?
Posted 06 December 2006 - 16:45
Kan varmt rekommedera den.Annorlunda fantasy med inslag från den indianske mytologien
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 29 December 2006 - 13:36
Förra veckan läste jag Duckcity och "Snablar". Två roliga böcker, som var ganska medelmåttiga...
Läste ut Skenverk (som filmen Prestige bygger på) i morse! Mycket bra och spännande bok, som jag lugnt kan rekommendera.
Nu väntar fler bra böcker
last.fm Filmtipset
Posted 29 December 2006 - 13:58

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.
Posted 29 December 2006 - 15:53

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

This topic is locked