Jump to content

Photo

The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2

• Please log in to reply
261 replies to this topic

#76 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 February 2007 - 21:19

Gärna Adrien Brody för mig, på en gång jag läste hans namn så såg jag framför mig när han blir jäkligt förbannad och gröna till sig. Och det såg bra ut :)

Winter is Coming

#77 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 February 2007 - 01:14

Jaså, du såg det också? Vi måste ha haft hjärnorna inställda på samma frekvens. ;)
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#78 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 February 2007 - 19:10

Hmm... I förra filmen var Hulks ansikte något sånär proportionerligt och likt Bana's ansikte, betyder det här att Hulk kommer att ha en stor näsa också..? Dum fråga, jag vet.. -_-

#79 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 February 2007 - 19:26

PredaBot: Faktiskt inte så dum. Du har en poäng. Kommer Hulk vara gjord efter den nya karaktärens utseende?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#80 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 February 2007 - 19:46

Jaså, du såg det också? Vi måste ha haft hjärnorna inställda på samma frekvens. ;)

Tydligen :P

Winter is Coming

#81 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2007 - 03:17

HULK 2 Regisören Louis Leterrier har visst sagt att skurkarna i den nya filmen kommer vara "Thunderbolt" Ross, som huvudskurk, och Emil Blonsky (Abomination) som filmens andra skurk.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 Trubaduren

Trubaduren

Ensign

• Members
  • 46 posts

Posted 28 February 2007 - 08:04

Nu har jag inte sett Hulk-filmen på drygt ett år, men det är möjligt att effekterna föråldrats, lite som med första Spider-Man filmen jämfört med tvåan, idag ser ettans specialeffekter rakt av kassa jämfört med de i tvåan, och det handlar ju om hur CGI tekniken utvecklas hela tiden.

Jag vill inte rktigt hålla med dig på den punkten. Enligt mig var effekterna i Spider-Man 1 betydligt bättre än i tvåan. I första filmen såg han ju verklig ut, i andra filmen ser scenerna med Spider-Man ut som utklipp från en tecknad film. Riktigt dåligt. Det samma gäller effekterna i Star Wars filmerna. Speicaleffekter i all ära, men i mitt tycke så ser exempelvis Yoda betydligt verkligare ut i dom första filmerna än vad han gör i dom senaste. Tyckte att han bara såg mer och mer fejk ut för varje film, och det samma verkar gälla Spider-Man filmerna.

#83 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 April 2007 - 08:50

Variety rapporterar att det inte blir Adrien Brody som Dr. Banner, utan...

Edward Norton!

Inte riktigt vad jag hade väntat mig, men nog låter det som de valt en bra skådis hursomhelst. Han var ju trots allt riktigt bra i Death to Smoochy, och säkert en hel del andra filmer som jag borde ha sett, men inte har.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#84 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 April 2007 - 22:59

Edward Norton alltså? Ja en bra skådis är han ju definitivt så det är nog ett bra val fast Adrien Brody hade varit bättre utseendemässigt.

Winter is Coming

#85 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 17 April 2007 - 07:07

Norton är nog perfekt att spela Bruce Banner. Tycker Norton har gjort många väldigt övertygande roller, gillar honom skarpt :) Den här Hulk-filmen kan nog bli väldigt bra, om de sköter sig vill säga ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#86 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 April 2007 - 12:16

Är lite kluven till valet av Edward Norton. Han är en riktigt bra skådespelare men han är inte direkt den första jag tänker på att gestalta BB. Har över huvud taget svårt för att se honom i en serietidningsfilm. Hoppas dock att jag har fel. :)

#87 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 April 2007 - 12:30

Skulle en "serietidningsfilm" skilja sig ifrån andra filmer? Batman Begins, Spider-Man, X-Men har alla mängder av riktigt erkänt duktiga skådespelare i roller. Själv tror jag Edward Norton är ett spännande val, och milsvida bättre än den totalt karismalöse Eric Bana i förra Hulk-filmen. Vad som oroar mig är snarare nedköpet av regissör.
*Hockey och superhjältar*

#88 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 April 2007 - 13:07

Skulle en "serietidningsfilm" skilja sig ifrån andra filmer? Batman Begins, Spider-Man, X-Men har alla mängder av riktigt erkänt duktiga skådespelare i roller. Själv tror jag Edward Norton är ett spännande val, och milsvida bättre än den totalt karismalöse Eric Bana i förra Hulk-filmen. Vad som oroar mig är snarare nedköpet av regissör.

Ja, det tycker jag.

Mina invändningar grundar sig nog mest i att jag sett så mycket av Norton's filmer att jag i skrivande stund har svårt att se honom i denna film. Det blir säkert bättre framöver, brukar vara ganska så "hård" i början av diverse filmatiseringar för att sedan mjukna till lite framåt releasen. ;) :D

#89 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 April 2007 - 13:22

Men varför? Hur skiljer det sig? Varför skulle det vara svårt att se duktiga skådespelare i den här typen av filmer när det har skett förut och varit så lyckat?

#90 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 April 2007 - 15:09

Varför skulle det vara svårt att se duktiga skådespelare i den här typen av filmer när det har skett förut och varit så lyckat?

Det är vad du tycker, personligen så är jag inte så imponerad av dom filmatiseringar av som hittills har gjorts. Undantag finns dock.
Har ingen lust att fortsätta någon allmän diskussion rörande ämnet "vad som är bra respektive mindre bra med filmatiseringar av serier" i denna tråd då det bara blir att man kommer från ämnet, Hulk 2.

#91 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 18 April 2007 - 07:17

Zak Penn tycker till om bland annat valet av Norton och Hulk 2.

#92 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 April 2007 - 13:25

Lät väl bra tyckte jag. :)

#93 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 18 April 2007 - 15:21

Och så här tycker Hulk själv. :lol:

Men jag tycker det är ett bra val. :)

#94 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 April 2007 - 16:06

Är det fortfarande Universal som står bakom filmen? Och kommer ILM arbeta med effekterna även till denna film?

#95 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 April 2007 - 16:42

Än så länge har inte vilket effetktbolag det ska bli nämnts, men det är Marvel själva ( Marvel Films) som står bakom och finansierar denna film, precis som dom gör med Iron Man. Ideén är tydligen att dom därigenom får större kontroll över innehållet i filmen och därigenom kan påverka kvaliteen mer.

Spider-man 3 och FF2 är såvitt jag vet dom sista Marvel-filmer som inte kommer finansieras av Marvel själva.

#96 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 April 2007 - 15:55

Det låter faktiskt som en rikitgt bra idé att Marvel får lite mera att säga till om. Jag tycker ILM inte riktigt lyckades med första filmen så det kanske vore idé att prova ett annat företag.

#97 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 April 2007 - 16:17

Marvel har väl något samarbete med Paramount också va?

#98 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 April 2007 - 13:45

Marvel har väl något samarbete med Paramount också va?

Dom ska tydligen distribuera Marvels filmer.

"Marvel and Paramount PactMarvel Enterprises, Inc. and Paramount Pictures announced that they have entered into an agreement under which Paramount will distribute a slate of feature films to be produced by Marvel. Marvel also announced a new, non-recourse financing facility to be provided by Merrill Lynch Commercial Finance Corp. that will allow the company to produceits own slate of feature films based on its renowned comic book characters. The distribution agreement between Paramount and Marvel specifies that Marvel may deliver up to ten films to Paramount over an eight-year period."We are excited to be building our own film slate, and to be doing so using non-recourse financing," said Avi Arad, Chairman and CEO, Marvel Studios. "Paramount Pictures has the most collaborative and creative team in the business to help us market our films. Under itsnew leadership, we've found Paramount to be exceptional in every way and look forward to working together for a long, long time.““Marvel has become a marquee entertainment brand,"said Brad Grey, Chairman and CEO of Paramount Pictures. "It speaks to Marvel's strength in the marketplace and the great popularity of its brand and characters that Marvel can obtain such innovativefinancing for its film slate. We are thrilled to partnerwith them in this new venture."Burger King Launching FF PromoBurger King will have a promotional tie-in with the Fantastic Four movie thissummer and will run for 6 weeksstarting the end of June. The near 25 million Kids Meals will include Fantastic Four premiums and a Toy Biz insert that gives a bio on each of the movie characters and highlightsToy Biz Fantastic Four movie products."

Källa: June 2005 Newsletter

Edited by Cartman, 25 April 2007 - 13:46.

#99 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2007 - 15:42

Liv Tyler spelar Betty Ross

Liv Tyler is Hulk's Betty Ross!

Source: Marvel Entertainment, Inc. May 4, 2007

Marvel Studios announced today that Hollywood starlet Liv Tyler will join the cast of the highly-anticipated, new big screen adaptation of The Incredible Hulk. Tyler has signed on to play Betty Ross, the longtime love interest of Dr. Bruce Banner aka The Hulk. She joins two-time Academy Award® nominee Edward Norton who has already been cast in the title role. The film, which is being directed by Louis Leterrier (Transporter 2, Unleashed), and distributed by Universal Pictures, is scheduled to smash into theaters on June 13, 2008.

As Betty Ross, Tyler will take on the lead female role. Ross is a scientist and has been Bruce Banner's key ally in the quest to rid him of the Hulk. Bruce's condition has immensely complicated their longtime romance, and has finally forced Betty to try to put the past behind her. The new movie's story unfolds when the pursuit for The Hulk - the world's most misunderstood, primal force of fury - heats up, finding Bruce Banner on the run attempting to cure his condition before his pursuers capture him. This chase is something that Betty cannot ignore - sweeping her right back into Bruce's life and the heart-pounding action that follows.

Tyler first came to the attention of Hollywood in Bernardo Bertolucci's Stealing Beauty. Shortly thereafter, Tyler earned starring roles in several successful movies, including That Thing You Do!, and Inventing the Abbotts. Her featured performances in the blockbuster sensations Armageddon and more recently "The Lord of the Rings" trilogy further solidified her status as one of Hollywood's hottest actresses. Tyler will next appear on the big screen in the upcoming comedy Smother and the horror thriller The Strangers.

"Liv is not only a classic Hollywood beauty, but an undeniable talent. Her roles in such blockbusters as 'The Lord of the Rings' and indie favorites like 'Stealing Beauty' have helped her develop a unique blend of dramatic and action-adventure experience that are perfectly suited for taking on Betty Ross," said Kevin Feige, President of Production, Marvel Studios. "We believe the chemistry between her and Edward Norton will explode on screen, adding another compelling dimension to the film."

Filming on The Incredible Hulk is slated to begin in Toronto this summer.

The Incredible Hulk film is being produced by Avi Arad, Gale Anne Hurd and Kevin Feige and will be executive produced by Jim Van Wyck, David Maisel, Ari Arad and Stan Lee. Tyler is represented by David Guillod of United Talent Agency and managed by David Schiff of The Schiff Company.

Universal Pictures will distribute The Incredible Hulk film both domestically and in various international territories.

=== === === === === === === === === === === === === === ===

Hulk Finds A Foe

The Incredible Hulk, Edward Norton, has found his foe in Tim Roth for the new "reboot" of the beloved big green guy.

Variety had the following,

"The Incredible Hulk" will be matched against the oversized adversary Abomination, and Tim Roth will play the villain's alter ego, Emil Blonsky.

Roth joins Edward Norton and Liv Tyler in the Louis Leterrier-directed drama, which is being financed by Marvel Studios and distributed by Universal Pictures on June 13, 2008.

While Roth's deal is still being negotiated, he becomes the latest piece in a reinvention of a franchise, following the self-serious Ang Lee-directed "Hulk."

Blonsky is a KGB agent who deliberately exposes himself to the gamma rays that caused Bruce Banner to morph into the Hulk. Blonsky has upped the dosage, making him larger and stronger than the Hulk, but unable to change back to human form. He blames Banner for his problem, and makes his best efforts to destroy the Hulk.

"The Incredible Hulk" is being produced by Avi Arad, Gale Anne Hurd and Marvel's Feige. Jim Van Wyck, David Maisel, Ari Arad and Stan Lee are exec producing. Zak Penn wrote the script.

Edited by Cartman, 10 May 2007 - 12:50.

#100 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 May 2007 - 15:38

Det här låter riktigt bra ju! :) Hittills bara bra skådisar i rollerna! Vilket överlag verkar vara ett tecken på att nu när Marvel får full kontroll över sina filmer så kommer dom göra sitt bästa för att hålla en hög kvalité.