lite långt inlägg kanske, hoppas ni orkar läsa igenom det
lite rapportering av matcherna 16/22 och 22/11 mellan Linköping - Luleå
Inom en vecka har jag sett på två matcher med luleå i Linköping (ena skulle igentligen spelats i feb 2005, dåligt schema lagt tycker jag).
Börjar med matchen den 16 nov, det började med att micken slutade fungera när nationalsången skulle sjungas, så det blev publiken som sjöng ist. Hade platser på första raden bakom linköpingsspelar bås, man såg inte så mycket av isen, då en canal plus kamera skymde utsikten på en halvan. Raden bakom var tom så vi fick flytta upp en rad, lite bättre vart det. Matchen började bra för luleås del med mål efter 5 min av Roger Åkerström. Mycket snyggt mål i pp, Per Ledin bakom målet passade en fristående Åkerström i slottet som inte missade. Rätt så sömning period med Linköpings tryck, men Antila spelade mycket stabilt. Fredrik Hynning gjorde några fina dribblingar men kom inte nånstans, en junior som gjorde en bra match var store backen SAVILAHTI-NAGANDER. Luleå förlorade med 2-1, efter att inte domare blåst för handpassning. Luleå spelade i 2 min utan målvakt i jakten på kvittering, en luleå spelare blev utvisad men luleå fortsatte utan målvakt men inget bra spel var det. Bara 5400 i publiken med en luleå klack på ca 20 personer. Lärking fick bu-rop av lhc-klacken efter matchen, för nån utvsning han inte tog.
bilder från 16/11
22/11
Luleå tog ledningen i denna match också, jag hängde inte riktigt med i målet men fabricius gjorde det bakom sperrle, som låg ner på isen. Andra perioden började riktigt dåligt för luleå som ändå gjorde första målet genom Renberg, riktigt snyggt framspelad av Holmström, Micke gjorde ett typiskt renberg mål, snabbt skott vid sperles ena axel. Sen kom mardröms2-3minuten när lhc gjorde 3 mål och luleå förlorade matchen(som vanligt
Väldigt bra ljud i cloetta center.
Om man visste vart jag satt så kunde man se mig på tv i hockeykväll, min syrra hade gul halsduk och jag svart matchtröja. Var lite suddigt kanske, jag spelade in det men det blev inte så bra, bilden hoppar när jag fryser bilden.
inga bilder från denna match
Edited by GaterGirl, 26 November 2004 - 08:43.