Jump to content

Photo

Iron Man

• Please log in to reply
238 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 July 2007 - 23:43

Jepp. Stämmer bra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 July 2007 - 12:41

Jon Favreau taped a greeting for us (how thoughtful!) to thank us for coming to Comic-Con. They just wrapped Iron Man and they're in the post phase. He introduces a rough of some of the CGI from the film. He warns us that it's prelimintary ... and it is. It's footage from the Iron Man cartoons from the 1960s. Woot! You know, it actually looks like something I'd like to watch. Then, wham, bam, Comic-Con surprise! Jon Favreau comes out onstage to the tune of Iron Man.

"We just finished filming, and it went great! We were able to get some great stuff and work with some real armor, the Mark II, and more."

"Are you guys coming on Saturday?" *cheers* "Anyone not coming? Because we've got some great stuff on Saturday, we'll be showing footage." *a few lonesome claps ... poor guys* "Well, how about we just show you anyhow?" *mega-cheers*

Wow. This film looks awesome. If I had any doubts about Robert Downey Jr. as Iron Man, they flew out the window once this started rolling. He's a perfect snarky playboy character (a soldier asks him is he can take a picture with him, and he says "I don't want to see this on your MySpace page", but once the accident happens, he's forever changed. He builds himself the original Iron Man suit, and comes striding to the tune of Iron Man. Then we get a brief look at the Mark II armor, which looks ... phenomenal. He takes to the skies, racing two jets, and holy fanboy meter, Batman. I'm sold on Iron Man.

Fans erupt, and Favreau tells us that everyone up until the last five shots was practical. No CGI in the first part yet.

Rapport från Comi-Con

#78 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 July 2007 - 13:23

Synd att vi antagligen aldrig kommer få se det där. :( What is shown at Comi-Con stays at Comi-Con.

Finns något klipp på Youtube men inget "riktigt" om ni fattar vad jag menar.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#79 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 July 2007 - 14:32

The Iron Man Mark I Armor

Ser väldigt imponerande ut.

#80 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 July 2007 - 15:23

Jag håller med. Mycket bättre än jag trodde. Jag var orolig att han genast skulle få den där röd/gula rustningen och skippa Mark I rustningen.
-Sora, Kingdom Hearts

#81 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 31 July 2007 - 19:07

Jepp. :) Holy Fan-boy meter Batman! Såld. Jag var lite fundersam med gamle Ozzy och hans skräckrockare som temalåt, men det funkar ju bra.

Men vi har ju dessvärre inte fått se Mark II rustningen på nära håll än va? Bara 1 o 3. :o Undrans varför vi inte får se den..? Kan den vara lik den klassiska rusningen måntro?

Edited by PredaBot, 31 July 2007 - 19:08.

#82 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 July 2007 - 22:17

Iron Man the Game, First Look
Spelet baserat på filmen ser rätt bra ut också. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#83 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 July 2007 - 22:50

Mmm, ser helt okej ut :)

Winter is Coming

#84 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 August 2007 - 01:28

Trailern var på Youtube men togs ner. Har laddat upp den här, troligtvis behövs VLC mediaplayer för att få den att funka

http://rapidshare.co...on_Man.flv.html

Den trailern sålde filmen till mig. "I'm onboard" helt som det sägs. Ser j*vligt bra ut :thumbsup: . John Byrne som i stort sätt hatar alla superhjältefilmer med undantagen Superman The Movie och Batman Begins sa att han fick tårar i ögonen för att han tyckte att det var så bra.

Att de lirar "Ironman" i bakgrunden är ett extrabonus. Starkt jobbat, är imponerad, so far...
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#85 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 August 2007 - 02:04

Ja det såg riktigt bra ut. :) Och filmen lär få en hög rating med tanke på de nakna tjejerna i trailern så de verkar inte dra ner på något för att kunna ge filmen till en så ung publik som möjligt. Alltid bra. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#86 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 August 2007 - 12:59

Tack för länken super85. Håller med om att det ser riktigt bra ut. :D

#87 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 August 2007 - 12:11

YouTube har lagt upp Jon Favreau's egna film från Comi-Con. Den visar bland annat upp avtäckandet av Mark I rustningen.

#88 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 August 2007 - 14:54

Ja det såg riktigt bra ut. :) Och filmen lär få en hög rating med tanke på de nakna tjejerna i trailern så de verkar inte dra ner på något för att kunna ge filmen till en så ung publik som möjligt. Alltid bra. :D

Det där klippet såg inte speciellt "kontroversiellt" ut för mig :) . Filmen lär vara PG-13 som nästan superhjältefilmer.

Edited by super85, 04 August 2007 - 14:55.

Batman Begins

The Dark Knight

#89 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 August 2007 - 15:01

Det beror på hur man menar med "kontroversiellt". Kanske inte som film i sig men som superhjältefilm tycker jag nog ändå. Hur många superhjältefilmer kan du räkna upp där tjejer visar bröst? :P
-Sora, Kingdom Hearts

#90 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 August 2007 - 20:50

Tja, det finns en liten glimt av bröst i Daredevil - Director's Cut. Vet inte om Mystique i X-Men-filmerna räknas. Visserligen har hon inga kläder på sig, däremot är hon helt täckt av färg och prostethics.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#91 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 August 2007 - 22:50

Det beror på hur man menar med "kontroversiellt". Kanske inte som film i sig men som superhjältefilm tycker jag nog ändå. Hur många superhjältefilmer kan du räkna upp där tjejer visar bröst? :P

Lär inte synas i färdiga produkten :) ,tror inte att man kan göra nånting PG-13 med bröst. Tja, är Punisher en superhjältefilm? Swamp Thing filmerna? :) . DD Directors cut,men det gills kanske inte eftersom det är just en directors cut.
Batman Begins

The Dark Knight

#92 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 August 2007 - 13:18

Hi-Res bild :thumbsup:

Edited by Cartman, 10 August 2007 - 14:43.

#93 fraggel

fraggel

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 15 August 2007 - 12:09

Hittade ett 4-minuters cam-klipp (också det från comiccon) från filmen nu, fan att jag sitter på jobbet o inte kan se det med ljud!!!

http://www.dailymoti...ccon_shortfilms

#94 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 September 2007 - 14:11

SHH meddelar att teaser trailern kommer att visas via en del program på amerikansk tv den 10:e September och i en hi-res version tillgänglig via apple.com/trailers dagen efter, 11:e September.

Edited by Cartman, 06 September 2007 - 14:15.

#95 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 September 2007 - 19:02

http://www.apple.com...ge_trailer.html

Trailern.. :)

Jag älskar att de använder Sabbaths låt i trailern...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#96 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 September 2007 - 23:31

Såg många likheter med animerade "The Invincible Ironman" som kom tidigare i år, positivt :thumbsup:
Var inte direkt överdrivet positiv till denna film från början men det börjar arta sig om man säger så :)

Ironman = Bästa film 2008? (ur nördvinkel alltså ;) )

Winter is Coming

#97 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 September 2007 - 15:05

Trailern var riktigt bra och gav mig mersmak.

#98 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 September 2007 - 09:34

Som jag sa tidigare, riktigt , riktigt J*vla snygg trailer och allt såg bra ut i den. Kan absolut bli den bästa superhjältefilmen (och vräka hem stålar i USA tack vare hur den där första trailern är gjord) och publikvänligaste år 2008. Jag älskar Chrstopher Nolan och hans take på Batman,men sån där cool underhålling som Iron Man verkar vara,så tror jag att det är vad sommarpubliken gillar.
Batman Begins

The Dark Knight

#99 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 November 2007 - 14:26

SHH - International Iron Man Teaser!

Source: the reel chris on November 5, 2007

A new international teaser trailer for Iron Man has been revealed online. Opening May 2 and directed by Jon Favreau, the Paramount and Marvel Studios comic book adaptation stars Robert Downey Jr., Terrence Howard, Gwyneth Paltrow and Jeff Bridges.

You can watch the trailer via this link!

Den såg jäkligt bra ut. :)

#100 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 14:06

SHH - Official Iron Man Site Updated!

November 15, 2007

Paramount Pictures has updated the official website for director Jon Favreau's highly-anticipated Iron Man movie, coming to theaters on May 2 and starging Robert Downey Jr., Terrence Howard, Gwyneth Paltrow and Jeff Bridges.

At the new site, you can read about the story, watch the teaser trailer, view images, learn about the cast and even submit fan art.

Don't miss it here!