Jump to content

Photo

Kalle Ankas Julprogram

• Please log in to reply
167 replies to this topic

Poll: Kalle Ankas Julprogram

Kalle Ankas Julprogram

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Bör "Kalle Anka" läggas ned?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#76 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 December 2005 - 15:56

Med tanke på att det tillkommit åtskilliga nya medlemmar sedan jag startade den här tråden tänkte jag det var dags att uppmana er nykomlingar att rösta eller komma med synpunkter i helgens viktigaste tråd!!!

Är verkligen campingsemestern bättre än tomteverksta´n???

Edited by Walker, 21 December 2005 - 15:57.

#77 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 December 2005 - 16:46

Jag har aldrig röstat, då jag för läääänge sedan ledsnat på Kalles julaftonsprogram och inte längre ser på det. :P

Men jag kanske ska rösta iaf. Frågan är bara på vad ...?? :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#78 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 21 December 2005 - 17:10

På Musses campingsemester! Oemotståndlig :)
------>Sci-Fi Nytt <-------

#79 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 December 2005 - 17:32

Campingsemestern är ju lätt bättre än julverksta'n men den är ju inte specillt "julig" av sig.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#80 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 21 December 2005 - 22:00

Musses Campingsemester blev det :D
Även om jag inte tittat på läänge heller så brukar burken stå på och man slänger ett getöga då o då mellan nötter o glögg :P
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#81 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 21 December 2005 - 22:01

gillar campingsemestern och kalles fotografiska expedition
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#82 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 December 2005 - 11:41

Någon som vet vad årets stora överaskning kommer att bli? Dvs klipp ur den kommande Disney-filmen, eller ska de visa klipp ur Narnia i år eftersom Disney äger den?

#83 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 22 December 2005 - 12:07

Dom kommer tydligen visa klipp från Lilla Kyckling och Kejsarens Nya Kläder 2
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#84 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 December 2005 - 12:21

Oj! Låter som två "riktiga" höjdarrullar! ;) När gjorde Disney än riktigt bra film sist? Efter Lejonkungen har det väl inte kommit någon riktig succé.

#85 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 December 2005 - 16:54

Oj! Låter som två "riktiga" höjdarrullar! ;) När gjorde Disney än riktigt bra film sist? Efter Lejonkungen har det väl inte kommit någon riktig succé.

Exakt, jag har i för sej inte sett så många av dom senaste, men visst har det inte kommit så mycket bra efter Lejonkungen (kanske den bästa tecknade filmen någonsin?)

Jag röstade för övrigt på Tomteverkstan, den och Kalle Ankas Fotoexpedition är dom bästa men Tomtarna är ett strå vassare :)

Winter is Coming

#86 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 December 2005 - 20:02

När gjorde Disney än riktigt bra film sist?

Jag tycker de lyckades få till några bra filmer även efter Lejonkungen; Ringaren i Notre Dame, Tarzan, Atlantis och Björnbröder bara för att nämna några. Okej, så alla kanske inte nått upp till samma monolitiska höjder som Lejonkungen, men de är ändå inget att rynka på näsan åt imo. Och så får vi inte glömma de filmer de gjort med Pixar. Toy Story, Monsters Inc., Hitta Nemo osv.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#87 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 23 December 2005 - 00:14

pixars filmer räknas inte! de är sin egen kategori!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#88 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 23 December 2005 - 11:52

pixars filmer räknas inte! de är sin egen kategori!

Exakt! Disney må äga Pixar men det räknas inte som Disneyfilmer utan som datoranimerade - en kategorie som håller på att gå om den traditionellt tecknade filmen t ex Shrek, Toystory, Antz, Valiant mfl.
Pixar är förövrigt ett bolag som startades i Lucas-koncernen innan det såldes över till Disney på 90-talet.

#89 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 December 2005 - 12:19

Nu har som tur var Pixar slutat jobba med Disney. Kommande Cars blir den sista filmen med Disney. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#90 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 23 December 2005 - 13:16

skönt att veta :) den verkar rolig, om än lite konstig, men det har väl alla deras filmer varit ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#91 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 December 2006 - 23:44

Pollen öppnad igen. Så nu går det bra att rösta (ser att jag inte heller röstat ännu). Dock vill jag gärna se en motivering eller förklaring när någon röstar, för med ett så här gammalt ämne går det inte att hålla reda på ställningen och om någon röstar utan att skriva en post om vad de röstar på så ser inte vi andra någon skillnad i ställningen och då blir din röst tämligen meningslös, eller hur?

:)

För egen del har jag tröttnat på programmet för länge sedan, medan andra i min generation inte kan tänka sig att missa en minut av det.

Mina barn har aldrig förstått vad som är så speciellt med Kalle på julafton, men så har de växt upp med tecknat på tv varje dag om de velat se, varför de inte heller ser programmet.

#92 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 18 December 2006 - 23:54

Mina barn har aldrig förstått vad som är så speciellt med Kalle på julafton, men så har de växt upp med tecknat på tv varje dag om de velat se, varför de inte heller ser programmet.

Kul att pollen återuppstod :)

Så du är inte en sån vuxen person man ser i t ex "Tomten är far till alla barnen" som tvingar barnen att se Kalle bara för att det ska vara så. Men vi får se hur länge Kalle varar, är själv tveksam till om det finns kvar om 30 -40 år. För eller senare kommer någon ung hipp producent säga att nu får det vara nog.

#93 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2006 - 00:06

Står mellan Tomteverksta´n och Musses/Kalles/Långbens Campingsemester men Jultomtensverksta fick det bli. :) Den får alltid fart i Julkänslorna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#94 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 December 2006 - 00:07

:lol:

Nej, jag tvingar dem inte att se ngt som jag inte vill se själv. ;)

Jag tror heller inte att traditionen kommer att överleva så värst länge till, även om det höjs ett ramaskri om man skulle föreslå ngt sådant på allvar idag. Tiderna förändras och förhoppningsvis även vi med dem.

#95 SweGesstan

SweGesstan

Commander

• Members
  • 203 posts
  • Interests:Flickvännen, film och serier

Posted 19 December 2006 - 19:53

Brukar alltid titta på hela programet. Tycker inte att det är speciellt bra heller men jag ska försöka att se det iår också men då jag jobbar eftermiddag kan det bli problem men hoppas att det kommer att lösa sig.

Jag röstade på Musses Campingsemester

#96 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2006 - 21:30

Jag tycker Kalle Anka på Julafton är väldigt viktigt. Och det ska vara med den dåliga dubbningen och allt. Men som sagt nån dag kommer nån hipp idiot att sabba det antingen genom att sätta in ett helt nytt modernt tecknat Kalle Anka program eller dubba om det som är.

De försökte ta bort det för ett par år sedan men det blev ett jäkla liv. Mycket värre än det blev när Svensson Svensson inte visades på Julafton förra året.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#97 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 19 December 2006 - 21:38

Tycker det är lite synd att de kör samma gamla program varje år. Disneys julprogram uppdateras ju lite då och då, men den vi har är väl från 70-talet eller nåt. Den enda skillnaden är att man klipper in "årets Disney-film" på ett ställe.

Tror att trean körde Disneys "riktiga" julprogram i några år, men det gick inte så bra, uppenbarligen.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#98 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 19 December 2006 - 21:47

Tomteverkstan är min favorit. Alltid lika härlig att se. Kalle Anka i djunglen, Campingsemestern och Tjuren Ferdinand är också allt lika kul att se.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#99 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 December 2006 - 21:52

Tycker det är lite synd att de kör samma gamla program varje år. Disneys julprogram uppdateras ju lite då och då, men den vi har är väl från 70-talet eller nåt. Den enda skillnaden är att man klipper in "årets Disney-film" på ett ställe.

Tror att trean körde Disneys "riktiga" julprogram i några år, men det gick inte så bra, uppenbarligen.

Fast det är ju det som är grejen med tradision. ;) Både Tv4 och TV3 har visat den uppdaterade versionen men nästan ingen såg på det. Dessutom så har Disneys Julprogram lagts ner i USA sen några år sedan har jag hört.
-Sora, Kingdom Hearts

#100 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 December 2006 - 12:24

Men jag har en känsla av ett visst filmbolag vill att den här udda jultraditionen ska bestå så länge som möjligt. För hur många företag kan skryta med att ha en stående deal att ha med reklam för sin senaste produkt (film) i ett av de mest sedda programmen.

Så var blir året reklamfilm..eller förlåt årets överaskning säger ju Benjamin Syrsa ;)