Jag har bara hunnit titta på några av de nya funktionerna på forumet, men det jag har sett gör att jag nu lutar ganska mycket åt att installera Invisionboard på mitt eget forum (tidigare stod jag och valde mellan SMF och Invision).
Alla dropdownmenyerna som finns här och var, som t.ex. forum- och ämnesalternativ, är ju riktigt fräscha. Möjligheten att ha tre omröstningar i samma tråd är godis, och möjligheten att välja mellan tre olika visningslägen är också väldigt tilltalande. (Fast jag kommer nog försöka programmera ihop en mix av "Standard" och "Linjär+". Det vore toppen om man kunde ha Linjär+ på alla omröstningar så att första inlägget visas på alla sidor, och Standard på alla andra ämnen).
Sammanlänkningen av flera på varandra följande inlägg är också bra, liksom möjligheten att skapa en länk av ett markerat ord (den har jag redan på mitt Ikonboard, men den är tyvärr lite buggig).
Är det någon som noterat den lilla förändringen av citatlänken? Tidigare lades det in en pil längst ned i det citerade inlägget, där den tog upp en hel rad. Och "risken" var stor att man klippte bort den när man kortade ned citatet. Nu ligger den precis intill uppgiften om originalpostens upphovsman och tidpunkt, där den inte stör alls. Inte heller riskerar man att ta bort den av misstag. Det kan tyckas vara en petitess, men det är en förändring som jag uppskattar mycket.
Tillsammans med alla andra fördelar som Invisionboard har, så börjar jag känna mig beredd att punga ut med de pengar som de kräver för forumet.
TILLÄGG: Jösses. Nu fick jag anledning att titta på snabbändringsfunktionen också. Mycket effektivt, fast frågan är om det inte är lite overkill egentligen. Det funkar ju alldeles utmärkt att redigera ett inlägg på det "långsamma" sättet.
Edited by Groundsplitter, 27 September 2005 - 01:26.