Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#76 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 November 2005 - 13:06

Jo, jag är medveten om USA-uppehållet. Det som sas från fyran om det till att börja med var ju att de skulle fortsätta sända tills vi i princip var ikapp ...

Jag förstår iofs att de behöver hålla en liten distans, för att hinna översätta avsnitten t ex.

Håller med om att Desmond borde komma tillbaka. Det vore synd om han seglat iväg från ön. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#77 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 03 November 2005 - 13:13

Jag tror Desmond är kvar på ön. ;) Jag är mer intresserad av exakt hur han kom dit... för det har väl inte berättats?

Snart ligger Tv4 bara en vecka efter med Lost, närmare än så blir nog svårt att komma och fler upphåll blir att räkna med.

#78 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 November 2005 - 13:24

Han sa att han var ute på en långsegling om jag hörde rätt och att han stannade till på ön (?) och blev shanghajad till att mata in koden. Hur man nu kan falla för något sådant ... :rolleyes:

#79 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 03 November 2005 - 13:41

Så kanske det var, jag minns inte alla detaljer. :)
Hoppas det under säsongen kommer visas flashbacks från några nya karaktärer, Desmond, Ana-Lucia, speciellt hur den bakre delen av planet klarade sig.

#80 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 November 2005 - 14:15

fyran kommer nog få många klagomål över att de valt en så usel tidpunkt att göra reklam för en artist som har ont hela tiden...

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Åh tack Hofling :wub: första goa skrattet på länge , der satt den !!! bästa kommentaren i dag Posted Image Posted Image

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#81 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 November 2005 - 14:35

Så kanske det var, jag minns inte alla detaljer. :)
Hoppas det under säsongen kommer visas flashbacks från några nya karaktärer, Desmond, Ana-Lucia, speciellt hur den bakre delen av planet klarade sig.

inte nästa men efter det så är det om de i bakre delen.(usas avsnitt) Ana-Lucia flashbacks.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#82 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 03 November 2005 - 15:41

Gårdagens avsnitt var väl okej. Personligen tycker jag skaparna har förklarat för mycket på kort tid. Slutet håller jag med om var lite torftigt med soft musik och allt.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#83 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 November 2005 - 15:57

fyran kommer nog få många klagomål över att de valt en så usel tidpunkt att göra reklam för en artist som har ont hela tiden...

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Åh tack Hofling :wub: första goa skrattet på länge , der satt den !!! bästa kommentaren i dag Posted Image Posted Image

then my work here on Sci-Fi Nytt is done ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#84 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 November 2005 - 17:29

Tycker nästan att Lost har spårat ur, hoppas verkligen att dom styr upp det i senare avsnitt så man blir sådär extremt sugen på Lost som man var första säsongen. Dock så är serien fortfarande det bästa teven har att erbjuda för tillfället

Winter is Coming

#85 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 05 November 2005 - 19:28

Fan vilket värdo-avsnitt... Det var ju värsta "Sjunde Himlen" i sista akten. ;)

#86 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2005 - 10:06

Tänkte detta kunde vara av intresse:

Feed: Sci Fi Wire
Title: Lost Podcasts To Begin

ABC announced that it will launch the first official Lost podcast series on Nov. 8. The first podcast will be available on ABC.com's official Lost Web site and future podcasts will be available on both ABC.com and Apple's iTunes, the network said.

The first podcast will feature Josh Holloway (Sawyer) and Daniel Dae Kim (Jin) offering insights into filming raft scenes. Creator/executive producer Damon Lindelof and executive producer Carlton Cuse will discuss the first season, music and the upcoming episode "Abandoned," which airs on Nov. 9.

Each week throughout the November sweeps, Lost cast members will tease the week's upcoming episode and answer fan questions. Lost airs Wednesdays at 9 p.m. ET/PT. ABC announced that it will launch the first official Lost podcast series on Nov. 8.

Actions Read on | Mail

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#87 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 16 November 2005 - 23:43

Segt och händelselöst avsnitt ikväll. Inget intressant att se Sun leta efter vigselringen i en timme direkt :rolleyes:
Enda "spänningen" var att vi fick se benen på "The Others" gubevars...
Uppryckning anbefalls till nästa avsnitt...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#88 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 17 November 2005 - 00:28

Segt och händelselöst avsnitt ikväll. Inget intressant att se Sun leta efter vigselringen i en timme direkt :rolleyes:
Enda "spänningen" var att vi fick se benen på "The Others" gubevars...
Uppryckning anbefalls till nästa avsnitt...

Jag håller både med och inte med. Suns jakt på vigselringen blev antagligen nödvändig som motpol till Jins rännande ute i skogen. En påminnelse om att de hör ihop. Jag tyckte scenerna med Sun var rörande och det var intressant att se hur det engagerade de andra i lägret, samtidigt som de lyckades föra in lite ö-visdom (finna det man letar efter genom att sluta leta). Att avsnittet måhända kan tyckas segt hör nog till serien Lost i stort. Den är ganska fragmentarisk med alla flashbacks och det tar tid innan alla pusselbitar visar sig. Men jag håller med att det vore kul att få se mer av The others än bara deras fötter och ben. Jag funderade mest vem nallen tillhörde. Och så skulle jag vilja veta mer om varför dynamiken i det andra lägret är så spänt.
Posted ImagePosted Image

#89 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 November 2005 - 08:22

Ja det var rätt så segt hållar jag med om.

Blev snabbt trött på Jins " Michael " Michael "

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#90 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 17 November 2005 - 09:31

Känns nästan som att de hittade Michael alldeles för snabbt. Även om nu Mr. Echo är en färgad Locke (vitsig jag var där) så tycker jag de hittade Michael lite för snabbt. Låter kanske löjligt att tycka så, men nu gör jag det :)

Sen än en gång ett någorlunda vackert slut på avsnittet. Sun hittade sin ring, (på det ställe jag sa att hon skulle hitta den till min far :P ) och de hittar Michael och verkar övertala honom väldigt snabbt att inte leta efter sin son.

Jaja, det var intressant att få se mer av de andra, även om det nu bara var fötterna :P

Nu när man vet att det finns andra överlevande på ön från kraschen så hade jag hellre följt deras tid på ön. Det verkar ha hänt lite mer hos dem :)

Edit; smärre stavfel

Edited by Hofling, 17 November 2005 - 09:33.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#91 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 17 November 2005 - 09:48

Jag tyckte det var ett riktigt bra avsnitt, även om det inte hände så mycket. Jag undrar om hur länge de kan dra ut på serien; även om serien är en succé och har en massa tittare tror jag att de tappar tittare varje vecka. Det borde hända mer och det borde vara mer spännande inslag. I säsong 1 fanns det flera avsnitt där man satt med gåshud och verkligen var spänd. Jag tycker det var kul att få se "de andras" ben, det var mycket spännade. Jag undrar vilka de är och hur de kan vara sådana erfarna och tystlåtna mördare, "de lämnar inte spår efter sig". Det är kul med nya karaktärer, men samtidigt så blir det ju bara mindre och mindre med de gamla härliga karaktärerna. Det är t.ex. inte många gånger den här säsongen då Charlie har varit med...Men trots allt, ett bra avsnitt. Jag tycker det här avsnittets tillbakablickar var ganska mysiga. Men nu är det väl bara två veckor kvar till TV4 gör ett uppehåll? Nån som vet när LOST är tillbaks? Jag tror att de börjar igen efter julen. De måste vara ute tidigt med avsnitten annars kommer alla ladda ner dom istället...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#92 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 November 2005 - 10:58

Vilket höjdaravsnitt där huvudintrigen är Suns bortappade vigselring och merparten av dialogen är koreanska. Bravisimo!!!

Skämt å sido, Sawyers lilla starwars-referens var i alla fall kul...men de kanske bara vad jag som uppfattade hans replik "Step back Chewie" eller något liknande är definitivt säker på att han sa Chewie i allafall.

#93 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 17 November 2005 - 11:44

missade star wars-referensen, men jag garvade ihjäl mig i förra avsnittet åt star trek-referensen :D

jin, michael och sawyer blir förda till "bak-delen-av-planet"-folkets lilla hus, och hon tjejen säger "we're here" varpå sawyer undrar "what? they're gonna beam us up?" :lol: då skrattade jag riktigt högt! :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#94 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 17 November 2005 - 14:57

Missade också SW-referensen...
Men den var så här:

(Michael has run off)
Sawyer (to Jin):" In case you haven't noticed, it's every man for himself Chewie..."
:)
Källa:tv.com

Jag funderade mest vem nallen tillhörde. Och så skulle jag vilja veta mer om varför dynamiken i det andra lägret är så spänt.

ok, några små saker fanns att undra över iallafall... :)
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#95 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 November 2005 - 15:04

Missade också SW-referensen...
Men den var så här:

(Michael has run off)
Sawyer (to Jin):" In case you haven't noticed, it's every man for himself Chewie..."
:)
Källa:tv.com

Helt lysande att Sawyer sa så med tanke på att han är den karaktär som mest påminner om Solo.

#96 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 23 November 2005 - 21:53

Neeeej!!!

Ett sånt jäkla slut på avsnittet! Tycker inte alls om :( Stackars Sayid
Ana är lite väl skjutglad tycker jag... även om man kan förstå varför.

Edited by Sötnosen, 23 November 2005 - 21:54.

Posted ImagePosted Image

#97 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 23 November 2005 - 21:58

vad arg man blir på ana! :angry: så självisk! gillade inte henne (skådisen) i resident evil heller :P (som visserligen inte är en bra film men...
gillade inte henne när jag såg henne första gången i lost heller.

walt pratar baklänges, och shannon vet inte hur hon ska sköta sin hund (eller nånting). jj abrams försöker få tittarna att känna lite mer empati för shannon efter att visat upp hennes elaka sida i boones tillbakablick.

trevligt att se boone igen föresten.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#98 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 November 2005 - 21:59

Tack och lov att vi nu slipper fler Shannon+Sayid-scener ... :evil: För jag antar att hon dog?

Missade förra veckans avsnitt då jag var i Danmark och hade lika gärna kunnat missa denna veckan också. Icke något av intresse. :(

#99 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 23 November 2005 - 22:00

Ana är störande, Charlie är störande, Shannon var också störande. One down two to go... de får gärna skjuta Michael också när de ändå är i gång, honom skulle jag inte sakna!

Men det var otippat att just Shannon skulle dö... fram tills detta avsnitt då de började visa just hennes flashbacks... och att producenterna avslöjade att någon just skulle dö i detta avsnitt. Inte så spännande som jag väntat mig...

Nån som kollat upp vad Walt sa förresten?

Edited by Ned Flandiddelianders, 23 November 2005 - 22:08.

I love the smell of napalm in the morning

#100 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 23 November 2005 - 22:22

Ett mycket bättre avsnitt än förra veckan :) shannons far dog på sjukhuset där jack jobbade och kanske i den olyckan som dödade Jacks blivande fru :o
och vi fick reda på att The Others hade decimerat de bakre passagerarna kraftigt, vad de nu gör med dom :o
Walt sa visst så här "They're coming, and they're close."
Som sagt ett bra avsnitt :)
"Jack Bauer"-24