Om Sci-fi Kanaler
Posted 13 March 2007 - 17:47
http://www.scifinytt...hl=skriv dikter
Är det inte bättre om SVT skulle starta en Sci-Fi kanal för då vet vi
att det är värt pengarna när vi ändå måste betala tv-avgift?
Så drar man fördel av den lagstiftade monopol.
Posted 25 May 2007 - 14:37
Då är det bara och hålla tummarna då.Dagens Media >> TV4 kan starta science fiction-kanal
Personer i tv-branschen misstänker starkt att TV4 ska starta en science fiction-kanal. Detta eftersom TV4 har köpt upp stora mängder science fiction-program den senaste tiden. Enligt uppgifter till Dagens Media dammsuger TV4 marknaden på science fiction. Många drar slutsatsen att innehållet ska placeras i en renodlad science fiction-kanal.
- Vi köper en massa program hela tiden, men det är inte läge i dag att köpa program för en specifik kanallansering, säger Johan Kleberg, tillförordnad chef för nya kanaler på TV4.
Ska ni starta en science fiction-kanal?
- Vi har många idéer men ingen idé har kommit längre än någon annan.
TV4s vd Jan Scherman har vid flera tillfällen uppgett att TV4 har planer på att starta fler kanaler.
Enligt tidningen Cafés tv-blogg, som drivs av redaktionschefen Markus Kylén, ska TV4 starta två nya kanaler under 2008, och därmed växa från åtta till tio kanaler.
Johan Kleberg vill inte bekräfta uppgifterna.
- Vi kollar på flera möjliga nya kanaler men vi har inte kommit så långt att vi har fattat några beslut.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 25 May 2007 - 15:06
Posted 25 May 2007 - 16:53
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 25 May 2007 - 17:11
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 25 May 2007 - 17:57
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 25 May 2007 - 19:51
Posted 26 May 2007 - 17:59
Men vi behöver klart en SciFi kanal i Sverige.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 May 2007 - 18:22
Man måste säkert ha en digitalbox för det.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 26 May 2007 - 18:27
Edited by Crusader, 26 May 2007 - 18:28.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 May 2007 - 18:36
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 26 May 2007 - 18:42
Vad jag menar med att skaffa digitalbox är att inga nya kanaler hamnar i ordinarie TV utbudet, utan man måste skaffa en box för att få de nya kanalerna..
PrecisMen det kommer säkert att bli ännu en av alla dedär kanalerna som ligger utanför baspaketet som är svinigt dyra
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 November 2007 - 17:43
Ännu så har inget medelats om vad för program som kommer sändas men jag kan inte tänka mig annat än att vi får ta del av både nya SciFi serier samt gammla klassiker och en himla massa B-serier.
Fast det är ju klart, det kan lika gått vara en SciFi filmkanal, men det har jag svårt att tro.
Kanalen kommer vara ett sammarbete mellan Nordens 4 länder vilket betyder att kanalen kommer ha en större budget än annars nystartade kanaler har.
Det här säger TV4s vd Jan Scherman om saken:
"- Det är ett viktigt steg för oss. De investeringar som vi gör måste man kunna ha nytta av på flera ställen. Kostnaden för den här kanalen hamnar i fyra länder, då får vi bättre uthållighet."
Ni kan läsa mer på Dagensmedia.se
En väldigt glad nyhet gör mig då jag trodde att jag inte skulle få den kanalen eftersom jag fortfarande inte fått TV4 Guld eller TV4 Komedi.
Väldigt uppenbart att vi har TV6 att tacka för det är. Det lär ju inte vara en slump att TV4 påbörjar en SciFi kanal samma år som TV6 får en stor succé med SciFi Fredag. Sorgligt att det tar något sådant för att få Svensk TV att fatta att fler gillar SciFi än de tror. Bara vi får något nytt (eller jättegammalt) och inte gammal skåpmat från TV400/TV4+ som har visats där i all oändlighet utan att de verkligen satsar och ger oss mycket olika upplevelser.
Utöver TV4 SciFi så kommer även TV4 Sport att ingå i Sportutbudet på ViaSat.
Säg vad man vill om TV4 men de får verkligen Sveriges kanalutbud att växa.
Kanske det här skulle sättas som en Nyhet med SciFiNytt i egen tråd?
Edited by Crusader, 02 December 2007 - 00:23.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 November 2007 - 18:20
Posted 29 November 2007 - 19:59
Men än finns hopp. De har ännu inte bekräftat mer än ViaSat.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 November 2007 - 20:01
Posted 29 November 2007 - 23:09
Posted 29 November 2007 - 23:41
Nu kanske man skaffar en digitalbox för att det äntligen finns en kanal att se på!
Nu vill jag se Deep Space Nine, Farscape och Enterprise på svensk tv!
Dessutom vore det kul med gamla klassiker som gamla Battlestar Galactica, Buck Rogers och Dr Who
Winter is Coming
Posted 29 November 2007 - 23:52
Deep Space Nine och Farscape har jag aldrig sett så dem skulle jag vilja att de visade. Samma med Andromeda. Visseligenn har jag Farscape och Andromeda nedladdade men det blir aldrig av att se dem. Men om det går på TV så blir det annorlunda.
Dr Who hade också varit bra fast den gammla serien kan vi nog glömma.
X-Files på en bra tid.
Så många att välja på.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 November 2007 - 00:08
Posted 30 November 2007 - 09:31

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 December 2007 - 10:57
De kommer visa Star Trek DS9 och ST Voyager.
läs mer på dagens media
Posted 01 December 2007 - 11:36
Star Trek: Deep Space Nine är och förblir den bästa Star Trek-serien.
Jag mailade mitt kabelbolag nu och bönade och bad..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 01 December 2007 - 15:09
-Sora, Kingdom Hearts