Jump to content

Photo

Invasion

• Please log in to reply
115 replies to this topic

#76 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 20 April 2006 - 06:38

Tyckar det var ett jätte bra avsnitt , och er irreterad man måste vänta till hösten :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#77 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 October 2006 - 15:33

Jag skickade ett mejl till kanal 5 om när Invasion börjar igen. Jag fick svaret:

Hej
Till vår stora glädje kan vi meddela att Invasion drar igång igen den 19 nov 22:00 =)

Med vänlig hälsning,
Kanal 5:s Tittarservice
http://www.kanal5.se

Söndagar gäller alltså nu i höst.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#78 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 16 October 2006 - 16:10

Jag har gett upp denna serie. Ett trist familjedrama med oengagerade skådisar och inslag av Invasion of the Body Snatchers inslängda för sakens skull.

#79 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 October 2006 - 12:43

Någon som vet ifall Kanal 5 kommer sända serien i repris? Missade en del avsnitt och det vore fint att ta igen det med hjälp av repriser.

#80 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 November 2006 - 11:25

Glöm inte bort ikväll kl 22:00 visas nya avsnitt. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#81 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 November 2006 - 11:30

Hur många avsnitt är kvar att visa egentligen? Jag hittar ingen information om det hos femman. <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#82 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 November 2006 - 11:42

Avsnitt 13 (av 22) visas idag.

#83 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 November 2006 - 12:06

Oj, så många kvar att visa. Jag slutade mer eller mindre att titta ett antal veckor innan "säsongsavslutningen", men trodde att jag sett åtminstone 10 avsnitt. Nu känns det som mindre än det helt plötsligt. :unsure:

#84 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 19 November 2006 - 13:01

Jag kommer missa det ikväll :upset: :upset: :upset:
får trösta mig med Bruce Dickinson imorrn.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#85 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 19 November 2006 - 15:25

I tidningen står der 1 av 22 som visas i dag ??? altså första avsnitt

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#86 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 November 2006 - 15:33

I tidningen står der 1 av 22 som visas i dag ??? altså första avsnitt

står nog fel där , på kanal 5s tablå står det Avsn 13 säs 1.

Edited by GaterGirl, 19 November 2006 - 15:34.

#87 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 19 November 2006 - 23:10

Det roliga är ju att femman säger "ny säsong" i reklamen.. :P ... Får säkert en och annan som vet att det bara blev en säsong att gnugga sig i skallen.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#88 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 November 2006 - 23:36

Femman delar in sina inköpta serier i säsonger efter ett helt eget koncept som har mycket lite att göra med vad skaparna av serien tänkt sig. :P

#89 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 19 November 2006 - 23:49

Just nu visar de t ex säsong 6 av OC, de har kommit mycket längre än avsnitten i USA. ;)

#90 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 November 2006 - 00:03

Säsong 6?! :lol: Det var till och med värre än jag trodde. :P

#91 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 November 2006 - 06:38

Som vanligt när det har varit ett lång uppehåll har jag nästan glömt bort vad som har hänt. Det var iaf roligt att se Toms förflutna. Va, var det allt i garderoben?? en liten ros. :o :( Såg ut som garderoben hade blivit länsad. Så Tom är länken som gör att folk i Homestead inte har börjat mörda varandra och sig själva. Vem sköt Tom är det hans fd depute eller den som Russell och Healy pratade om.

#92 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 November 2006 - 06:46

Så här skrev jag på TV-land i januari ang 1.13:

Äntligen lite mer insikt i Toms liv. Kul att man får sympati för honom i det här avsnittet samtidigt som man vet vilken devious bastard han är. :) Healy återvänder också tvärt och man får veta att myndigheterna förstås känner till hybriderna. Samarbetar Tom med militären eller utnttjar han bara gamla kontakter? Var det CIA hybrid psykopaten som sköt honom? Varför sköt han i såna fall inte Tom i huvudet för att försäkra sig om att han verkligen dog. Mycket frågor och lite svar.

I det här avsnittet störde jag mig faktiskt också på Larkin. Tänker hon överhuvudtaget på vad som skulle hända om det här kom ut? Att Mariel stoppade henne tar väl förhoppningsvis också död på triangeldramat Russell-Mariel-Larkin.

Edited by Wylie Times, 20 November 2006 - 06:47.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#93 Atomic City

Atomic City

Cadet Third Year

• Members
  • 21 posts

Posted 11 December 2006 - 15:10

Jag är verkligen såld på den här serien. Det är mycket "Body Snatchers" över den.

Är den verkligen nedlagd? Är slutet acceptabelt? Jag menar, kan man fortsätta titta utan att vilja kasta sig framför tåget efter att ha sett sista programmet? :(

#94 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 December 2006 - 15:28

Japp, den är nedlagd. Jag tappade intresset för att se resterande avsnitt när beskedet om nedläggning kom, så jag har nog bara sett hälften av de som spelats in.

Välkommen till forumet förresten! :D

#95 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 December 2006 - 17:25

Jag är verkligen såld på den här serien. Det är mycket "Body Snatchers" över den.

Är den verkligen nedlagd? Är slutet acceptabelt? Jag menar, kan man fortsätta titta utan att vilja kasta sig framför tåget efter att ha sett sista programmet? :(

Ja det kan man. Det avlsutas inte med någon stor cliffhnager eller så, utan säsongens stora arc avslutas. Men självklart förblir en hel del frågor obesvarade och man vill såklart se mer...

Och välkommen hit. :)

Edited by Wylie Times, 11 December 2006 - 17:26.

-Gangstagrass

#96 Atomic City

Atomic City

Cadet Third Year

• Members
  • 21 posts

Posted 11 December 2006 - 23:51

Tack för välkomnandet! :D

Skönt att det inte blir cliffhanger. Suger när bra serier som läggs ned. American Gothic är ett exempel på en bra serie som gick en alltför tidig död tillmötes.

#97 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 December 2006 - 01:57

American Gothic är ett exempel på en bra serie som gick en alltför tidig död tillmötes.

Aye, och tyvärr finns det alldeles för många fler exempel. :(

-Gangstagrass

#98 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 January 2007 - 00:02

En artikel på metro.se

Han berättar att kostnaderna helt enkelt blev för stora för att man skulle producera en andra säsong av serien.

Så det var orsaken till nerläggningen?

Inte har det varit något avsnitt de senaste veckorna, 20/12-1/1?

#99 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 January 2007 - 03:33

Ja kostnaderna i kombination med mediokra tittarsiffror. Inte dåliga tittarsiffror men inte tillräckligt bra för att kunna kompensera dom höga produktionskostnaderna.

Jag har alltid hävdat det var ett dåligt drag att visa serien innan Lost. Sen kom ABC aldrig igång med att göra avsnitten tillgängliga för nerladdning som numera är standard.

-Gangstagrass

#100 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 January 2007 - 03:48

Ja det kan man. Det avlsutas inte med någon stor cliffhnager eller så...

:huh: Har vi verkligen sett samma serie??? För serien jag såg slutade med att Larkin blev skjuten dödligt i magen och dumpad i havet av Tom. Om man inte kallar det en stor cliffhnager så vet jag inte vad. :blink: Själv så hatar jag seriens skapare för att han avslutar serien med en så stor cliffhanger trots att han vet att serien med största sanolikhet är nerlaggd. :angry:
Men visst, säsongens stora arc avslutas även om seriens huvudarc inte avslutades. Många obesvarade frågor. Man vet ju inte ens om de var Aliens eller vad de ville eller var de kom från.

Kostnaden var som sagt orsaken att serien lades ner. CW planerade att plocka upp serien för en andra säsong tills de fick veta hur mycket den kostade, då backade de ur.

Edited by Crusader, 06 January 2007 - 03:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif