Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight

• Please log in to reply
494 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 May 2007 - 16:48

På den här bilden ser Heath Ledger precis ut som Jokern gjorde i the Killing Joke, vilket vore en väldigt lyckad stil på Jokern i mitt tycke. Dessutom är han både sadistiskt ond men samtidigt på något sätt mänsklig i den berättelsen.

http://www.imdb.com/.....Ledger, Heath
*Hockey och superhjältar*

#77 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 May 2007 - 12:03

Tror inte att Roberts kommer ha en speciellt stor roll i filmen(kanske i samma nivå som Falcone i Begins). Kul dock att han verkar ha fått igång sitt liv och sin karriär igen efter flera år på dekis. Han är i grunden en rätt bra skådespelare anser jag.

Och det snacket om Jokern här tidigare. Jokern är inte menad att se "fejk" ut. Cesar Romero såg ut som Cesar Romero med buttericks smink,medan Nicholson såg ut som Nicholson med lite dyrare smink. Jag själv gissar på att de ska köra med Lee Bermejo looken, mer i still med den fejk-photoshop bilden jag postade tidigare.

Och så har WB lagt upp hemsidan. Fast inget annat än loggan/bat signalen finns där.

http://thedarkknight.warnerbros.com/

Håller med dig om Roberts, han är i grund och botten en bra skådespelare. :)

Läcker "logga" på den officiella hemsidan, ser riktigt bra ut.

TDK teaser till nya Harry Potter filmen? [ liten analys av vad vi i så fall kan få se ]

#78 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 May 2007 - 12:12

Kommer Jokern att se ut så här?

Låt bilden ladda färdig och vänta en liten stund så börjar bilden sakta men säkert att lösas upp och avslöjar en hel annan person.

Bilden går även att se i sin helhet här.

Så vad tycker ni?

#79 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 May 2007 - 12:21

Är lite besviken faktiskt. Jag litar i och för sig på Nolan ganska mycket - var inte så nöjd med dräkten eller "the Batmobile" i Begins, men det var en mycket bra film. Fast det här ser inte alls ut som Jokern borde göra, han är väl ändå mer elegant än såhär?

#80 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 21 May 2007 - 12:25

Håller faktiskt med grodan. :(

#81 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 May 2007 - 12:46

Är lite besviken faktiskt. Jag litar i och för sig på Nolan ganska mycket - var inte så nöjd med dräkten eller "the Batmobile" i Begins, men det var en mycket bra film. Fast det här ser inte alls ut som Jokern borde göra, han är väl ändå mer elegant än såhär?

Jag är inte så haj på Batman, men är han elegant från första början eller kan detta vara ett förstadie och att han sedan utvecklas mer i filmen? Och blir till den eleganta jokern som även jag kan dra mig till minnes att ha sett tidigare.

Är vi säkra på att det är en officiell bild och inget som ett fan har skapat?

Edited by Cartman, 21 May 2007 - 12:46.

#82 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 May 2007 - 13:44

Helt säkra på att det är en officiell bild kan vi inte vara. Men Jokern är mycket mer elegant redan från början, han är inte bara en ritkigt störd variant av typ Leatherface eller Hannibal Lecter som den här bilden kanske oroväckande nog signalerar. Även om Jokern absolut är riktigt galen och en massmördare är han knappast väldigt ärrad i ansiktet. Hoppas Nolan gör Jokern åtminstone lite rolig också. :(

#83 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 May 2007 - 13:56

Oki. Tack för att du klargjorde hur det ligger till med Jokerns utseende. :)

Edited by Cartman, 21 May 2007 - 14:05.

#84 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 May 2007 - 14:03

Fast det finns ju tolkningar åt vardera håll. Och dessutom finns det definitivt folk som är mer insatta i Batman. Så mina åsikter är ingalunda något "facit". :)

#85 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 May 2007 - 14:07

Nope, men jag tror du har mer koll än mig i alla fall. :)
Du är min vägledare i ämnet. ;)

Ser nu att bilden på Harvey Dent även återfinns via en Warner Bros Länk. Dock är det ingen bild som morphar sig till Jokern utan det är originalet.

Edited by Cartman, 21 May 2007 - 14:12.

#86 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 May 2007 - 14:10

Utseendet passar in med Nolans sätt att göra Batman karaktärer men jag håller med Kermit. Det där är inte den Jokern man minns och vill ha, precis. Han ser inte värst rolig ut heller. Fast bildgrejen i sig avslöjar att han kommer ha kvar sin knasiga humor.

Fast Jokern var inte elegant från början enligt serierna. Iallafall inte enligt ursprungs historian som de pressenterade när han mördade Robin. Utan det var något som han utvecklade.
Men utöver hans ursprung så har han annars alltid varit elegant.

Edited by Crusader, 21 May 2007 - 14:12.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#87 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 May 2007 - 14:24

Tänkte mer på när han dök upp först i serierna. Men ett annat ursprung (?), Alan Moores "the Killing Joke", skildrar åtminstone en man som klär sig rätt stiligt redan före olyckan.

#88 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 21 May 2007 - 19:36

Jokern ser fruktansvärt obehaglig ut. Det här lär ju säkerligen inte vara samma Jack Nicholson-Jokern, vilket kommer bli intressant.

Men jag hoppas det blir lite mer, vad ska man säga, glamour ändå. Jokern är ju ingen gammal sleten nermålad knarkare direkt.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#89 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 May 2007 - 11:58

Det vi fick se kan ju även ha varit en bild som togs då man gjorde i ordning Ledger för inspelning av några scener och behöver ju egentligen inte representera den slutgiltiga Jokern som vi kommer få se i filmen.

#90 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 May 2007 - 12:15

Ja, än så länge vet man alldeles för lite för att bedöma Jokerns utseende. Men den bilden är lite illavarslande för mina förhoppningar i alla fall. :(

#91 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 May 2007 - 12:31

Två nya bilder finns online.

Bild 1

Bild 2

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om bild 1. Rent visuellt känns den lite löjlig. Men det är bara en bild och säger egentligen inte hela sanningen. Det rör sig väl närmast om några medhjälpare till Jokern. Ni som har koll på Batman, känns den visuella delen rätt om det rör sig om Jokerns medhjälpare?

Bilderna är tagna från en artikel i USA Today om att några av scenerna till TDK kommer att filmas med en IMAX kamera.

Edited by Cartman, 29 May 2007 - 12:32.

#92 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 May 2007 - 14:11

Precis som förra bilden så är det mycket haffsigt och inte värst roligt. Väldigt svaga färger för att vara Jokerns hantlangare.
Passar väl mycket in på hur Batman Begins var och hur den här filmen antagligen blir men utöver det...
Men det är jättesvårt att veta innan man ser lite rörligt eller mer riktiga bilder och får en bra syn på helheten.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#93 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 29 May 2007 - 17:09

Men det är jättesvårt att veta innan man ser lite rörligt eller mer riktiga bilder och får en bra syn på helheten.

Som av en händelse hittade jag lite rörliga bilder på gubbarna i de löjliga maskerna. Någon roade sig med att "smygfilma" inspelningen och lägga ut det på youtube. Vad vi får se är förberedelser men också gubbarna in action, som jag tolkar det är de utklädda för ett bankrån och flyr på ett spektakulärt sätt. Kolla ca 1:05 in i klippet för att se de rörliga bilderna.

Edited by Walker, 29 May 2007 - 17:10.

#94 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 May 2007 - 18:36

Jo, det är ju klart det är utklädda. :) Men de är väldigt gråa och dystra.

En sak förvirrade mig. Är det GPD det ska stå på polisbilarna? Jag hade för mig det var GCPD.
-Sora, Kingdom Hearts

#95 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 29 May 2007 - 21:40

Nope, det ska vara GPD. Så stod det på bilarna i Batman Begins (Den går på canal+ just nu, så jag har det färskt i minne :) )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#96 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 June 2007 - 01:07

Batmans nya dräkt

I bättre kvalite

Gillar själv, en snygg updated lättare version av den i Batman Begins. Snygg helt enkelt!.

Attached Files

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#97 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 June 2007 - 07:50

Hur kommer Bat-mobilen se ut, tro? Blir den likadan som i BB, eller kommer den kanske få lite mer av den klassiska fladdermus-looken?

PS: Dräkten såg faktiskt rätt bra ut. En kort sekund kom jag att tänka på Val Kilmers dräkt i Batman Forever, men det där var ju nånting helt annat.

Edited by SwedishSuperhero, 15 June 2007 - 07:50.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#98 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 June 2007 - 12:47

Dräkten ser ritkigt bra ut. :) Vilken tidning är bilderna ifrån?

#99 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2007 - 13:24

Ja, dräckten var snygg. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#100 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 June 2007 - 21:51

Bilden är från Entertainment Weeky,
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight