Jump to content

Photo

Vilken TV serie karaktär känner du dig mest lik ?

• Please log in to reply
77 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 December 2006 - 23:05

Tycker svenska kanaler tar in många sevärda utländska serier och jag tycker inte som du verkade antyda att det sitter folk utan smak eller intellekt som plockar in och väljer vad man ska visa. Och vi kommer alltid få finna oss i att Sci fi-serier är en marginell företeelse som inte alla gillar.
*Hockey och superhjältar*

#77 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 03 December 2006 - 00:30

Tycker svenska kanaler tar in många sevärda utländska serier och jag tycker inte som du verkade antyda att det sitter folk utan smak eller intellekt som plockar in och väljer vad man ska visa. Och vi kommer alltid få finna oss i att Sci fi-serier är en marginell företeelse som inte alla gillar.

Jadu. Det är en åsikt jag inte tänker ta ifrån dig. ;)
"There once was a man from Nantucket..."

#78 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 04 December 2006 - 14:01

Då får vi ta serier som har gått fulla säsonger. Babylon 5, Jeremiah, DS9, Enterprise, Odyssey 5, John Doe. Väldigt karaktäristiskt för dom serierna som jag tog upp här att man lägger märke till en enorm mognad och karaktärsutveckling genom säsongerna och ibland enbart genom vissa närliggande avsnitt.

Har du sett dom serierna jag tog upp där? Enstaka avsnitt ens en gång?
Det är därför jag håller mig ifrån dom dedikerade trådarna som har med Buffy att göra. Hade jag ansett att jag hade sett mer eller visste mer om serien hade jag hållt till i dom trådarna. ;)

Visst finns det flera serier som har personlig utveckling av karaktärer men det betyder väl inte att Buffy-serien saknar det? ;)

Jag tycker dessutom att just Enterprise är ett dåligt exempel. Där finns ju knappt något djup hos karaktärerna till att börja med.
Jag har sett nästan hela två första säsongerna. Kul om man gillar action á la Star Trek men inte det djup som finns i Babylon 5 eller hos faktiskt Buffy. :)
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*