Jump to content

Photo

Watchmen

• Please log in to reply
520 replies to this topic

#76 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2008 - 12:13

FirstShowing - Watchmen Video Journal: Costumes

#77 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 May 2008 - 22:49

De ser ut att ha lagt ner hemskt mycket arbete på kostymerna. Jag är nog mest imponerad av tidningsförsäljaren (vad var det nu han hette igen?), man skulle kunna tro att Dave Gibbons ritade av honom när han gjorde serien.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#78 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 May 2008 - 16:49

Watchmen Movie Spoilers Found Online!

If you don't like spoilers, then DON'T GO ANY FURTHER! For you rascals who couldn't stop yourselves from peeking under the wrapping of your Christmas presents when Mommy wasn't home, come on inside...

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#79 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 May 2008 - 15:28

Vet inte om den första "Video Journal" är postad här i tråden, men den finns att se här om någon har missat den.

DC Direct released concept art for Dr. Manhattan

Bild 1
Bild 2

#80 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 May 2008 - 11:22

First Showing - Watchmen's Minutemen Revealed Plus Running Time Talk

May 27, 2008
Source: AICN, NY Times

Although we've still got around 10 months to go until Zack Snyder's Watchmen hits the big screen, the hype continues to build. The guys over at AICN have revealed the first photo from 1940 of the Minutemen from the Watchmen universe. The Minutemen were a group of superheroes that was formed before the events of Watchmen, between 1939 and disbanded ten years later in 1949. Any fans of the comic will definitely appreciate the attention to detail in this photo and these superheroes. In addition to this new photo, Zack Snyder talks in a separate interview about how the film itself is nearing three hours in length. Much of the scope of the graphic novel is finally starting to come together with this adaptation.

From left to right in the photo below: Silhouette, Mothman, Dollar Bill, Nite Owl, Captain Metropolis, The Comedian (kneeling), Silk Spectre, and Hooded Justice.

Posted Image

Seeing this photo gives fans a chance to finally realize that Zack Snyder is keeping the real depth and complexity of the entire story and universe contained within Watchmen. Instead of opting for a simpler story focusing on just what's mainly presented in the comic, Zack's implementing every last detail, including going as far as actually creating an entire Tales of the Black Freighter animated film based on the graphic novel within the graphic novel.

If you're curious to learn more about the significance of all of these old characters in relation to the current Watchmen story, you can read up on all of them over at Wikipedia. Zack has mentioned that a few of them will appear in the film over various time periods, including Carla Gugino as Silk Spectre, Niall Matter as Mothman, Dan Payne as Dollar Bill, and so on.

As for talk of the running time, Zack Snyder mentioned to the NY Times while discussing Tales of the Black Freighter that "the main picture is nearing three hours long and I know I have a fight on my hands just with that." While normally three hours might troublesome, I actually don't think it's a problem with Watchmen. I think I actually recall people saying that if the film isn't three hours, it wouldn't be good anyway. However, it's unlikely Warner Brothers will let Zack keep it that long, simply for the fact that this still needs to sell and long running times are proven box office poison. However, this all ties back in with the fact that he has consistently paid close attention to detail and it's likely that he's probably not leaving out anything - which is all for the better.

#81 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 27 May 2008 - 11:23

Watchmen: Three Hour Theatrical Cut? 4 1/2+ Hour Directors Cut DVD Planned
Zack Snyder is in post production on his big screen adaptation of Watchmen, and is currently sitting on a three-hour superhero movie.

“The main picture is nearing three hours long and I know I have a fight on my hands just with that,” Snyder told the New York Times.

And the eventual Ultimate Edition DVD version of the movie (think Peter Jackson’s Lord of the Rings extended editions on crack) will no doubt be over four and a half plus hours in length. More on that in a bit. Since a big screen adaptation of Watchmen was first announced, many fans of the original Alan Moore comic book mini-series wondered how Tales of the Black Freighter, the story-within-the-story, would be handled, if at all.

Hela artikeln på /Film. En del schyssta bilder där hur övergången från serie till film blivit också.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#82 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2008 - 12:09

Japp det var jag. :blush: Den ligger redan här.

Raderar posten... :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#83 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 May 2008 - 12:12

Min första tanke när jag såg bilden var (hade inte läst texten än) "Vafan är det här? Ska det föreställa Silk Spectre?" :lol:
*Hockey och superhjältar*

#84 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2008 - 12:13

:lol:

Blev lite orolig där först va? :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#85 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 May 2008 - 12:16

Japp, satte kaffet i halsen typ. Bildligt talat, i alla fall, hade jag haft en kaffekopp i min hand hade det varit så. :D
*Hockey och superhjältar*

#86 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 May 2008 - 15:45

David Hayter Talks Watchmen
Screenwriter discusses the colossal task of adapting the story from comic to movie script.

Edited by Cartman, 28 May 2008 - 15:45.

#87 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 May 2008 - 23:33

Bra att mycket används av Hayters manus, Det är ju det manuset som Alan Moore t om gillade eller så att det var "närmast" men han ville ändå inte se Watchmen som film. Och en galen 4.5 timmars filmvariant på DVD låter ju lysande för en serienörd,men man får hoppas att man får köpa utgåvorna utan längre väntetid. Fast det lär ju bli "Theatrical Cut" först sen Pirat-storyn som extramaterial i den, sen lär den där långa versionen komma ut senare.

Bilden på The Minutemen ser cool ut, och väldigt trogen serierna. Får se hur den här filmen blir.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#88 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 June 2008 - 12:10

Watchmen Video Blog #3: The stunts

Även här

#89 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 June 2008 - 22:13

Ajjj!!! Den där stuntmannen såg inte ut att ha en mysig dag på jobbet. Uppenbarligen skyddade den där gelen honom väldigt mycket, men jag skulle inte våga drömma om att vara med om nånting sånt, hur pass bra skyddad jag än skulle vara.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#90 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 June 2008 - 13:09

Collider - Exclusive Zack and Debbie Snyder Watchmen Video Interview at the Saturn Awards

#91 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 July 2008 - 12:35

UGO

Watchmen - Exclusive Video

Jaw: Prepare to drop. Original Watchmen artist Dave Gibbons takes you on a walking tour through the production design of Zack Snyder's film adaptation. Keep your eyes peeled for a living, breathing Rorschach!

Även via First Showing

Edited by Cartman, 07 July 2008 - 12:49.

#92 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2008 - 18:34

Watchmen Movie Ending Won't Differ From Comics
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#93 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2008 - 20:47

ALERT! Be on the Watch for the Watchmen Trailer!

The highly anticipated first look trailer for Zack Snyder's 'Watchmen' will make its online debut tomorrow at 9PM PST RIGHT HERE at ComicBookMovie.com

The trailer will make its theatrical debut this Friday infront of 'The Dark Knight' along with the new teaser trailer for 'Terminator: Salvation'.

#94 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 July 2008 - 22:45

Trailern:

Om nu den där länken funkar framöver, men vet aldrig med filmbolag.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#95 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 July 2008 - 13:15

Fantastisk trailer. Youtube länkarna försvann men nu kan man ju se den "på riktigt" på Apples hemsida

http://www.apple.com...rs/wb/watchmen/

Som sagt, trailern ser helt lysande ut, bara att jag fortfarande är skeptisk till Watchmen i filmformat. Men efter ha kollat på trailern så måste man ju medge att allt i trailern ser bra ut. Det enda jag kanske inte riktigt gillar är att Nite-Owl verkar vara i mycket bättre form än serieversionen, iaf efter att man kollat på bilderna och trailers, fast kanske Znyder som sa att han ska även kritisera superhjältefilmer lite (Ozymyndias bröstvårtor på sin superdräkt t ex) så som serietidningen kritiserade serietidningars superhjältar, kanske Night-Owl gömmer sig bakom just en jättehäftig dräkt och sen är han i dålig form när han tar av den. Jaja. Trailern är iaf häftig.
Batman Begins

The Dark Knight

#96 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 July 2008 - 14:14

Jag måste erkänna att jag inte följt Watchmen sådär jättemycket. Jag vet storyn, så spoilers är rätt meningslösa att leta efter, trots allt.

Det här var väl första gången jag fick mig en ordenlig titt på karaktärerna, och jag måste medge att Watchmen kanske inte är så ofilmbar som man har föreställt sig, trots allt.. :P

//Peak

sixty six."

#97 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 18 July 2008 - 15:31

Ser riktigt bra ut, ska jag komma med någon kritik så blir det i samma spår som Super85. Finns inte någon tönfaktor i Nite-Owls utseende, ingen ölmage eller liknande utan ett klassisk heroiskt utseende. Förhoppningsvis har åtminstone Captain Metropolis kvar sin "pondus" = Ölmage :D

Tror även att icke Watchmen-frälsta kan bli nyfikna efter trailen. Fokus på Doc Manhattans förvandling, och andra mer superhjältiga clichéer kan nog lura en och annan på vad det är för film, förhoppningsvis blir de positivt överaskade. :)

#98 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 July 2008 - 15:46

Själv tror jag lite annorlunda än vad Walker tycker om trailern, jag tror att många icke-serievetande kommer tänka "vad fan var det där?" lfast ja det kanske gör just att de blir intresserade, vad vet jag, men det är ju en väldigt lång "teaser"-trailer och snyggt visuellt men jag tror att den har en rätt stor "WTF?" faktor. Men kanske just det faktumet och att Snyders "300" var en sån stor hit, så kommer folk att bli intresserade.
Batman Begins

The Dark Knight

#99 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 18 July 2008 - 16:03

Visst WTF-faktorn är stor.

Samtidigt innehåller teasern mycket visuellt "godis" som kan locka folk till bion. Så här skulle en ofrälst kunna tänka när han ser teasern på bio.

Det ser ut som en actionspäckad serietidningsfilm, fast hjältarna måste vara nya?! Coolt rymdskepp. De där som ser ut som Batman och Stålmannen är säkert hjältarna..även hon bruden. Den där blåa gubben är säker ond, likaså han i trencoaten. Ok Watchmen, kanske man borde se.

#100 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 July 2008 - 16:30

Den enda hjälten i Watchmen är och förblir Rorschach.

:P

//Peak

sixty six."