Jag fick ett mycket bättre intryck av Wesley än vad jag fick av Jake.
Star Trek Next Generation
Posted 10 May 2006 - 20:51
Jag fick ett mycket bättre intryck av Wesley än vad jag fick av Jake.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 May 2006 - 20:57
Not: Trevligt att det blev lite diskussioner. Fruktade att jag skulle bli ensam att skriva här..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 10 May 2006 - 21:20
Jonathan Brandis, R.I.P.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 May 2006 - 21:37
Får nog hålla med Cappy här att framtida grejer ska spoilermarkeras. Visst, jag har sett alla avsnitt både 2 och 3 gånger. Men det var ett tag sen. Och det kanske (hur nu det kan komma sigDessutom är serien snart 20 år gammal..
Aldrig att vi släpper dig lös här alldelse för dig själv, då vet man ju aldrig vad som kan händaNot: Trevligt att det blev lite diskussioner. Fruktade att jag skulle bli ensam att skriva här..
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 May 2006 - 22:20
Om man ska tala om överspel så är ju T.O.S oslagbar på den punkten
Wesley är inte på nått sätt lika outhärdlig som Jake eller Worf's unge "ryys"...
jupp, totalt odräglig karaktär i början men det vart bättre...Hatar Deanna Troi här... Tur att de drar ner på hennes emotande framöver.
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 10 May 2006 - 22:24
Får nog hålla med Cappy här att framtida grejer ska spoilermarkeras.
Tja, jag spoilermarkerade ju en ren spoiler tidigare. Det senare jag skrev tyckte jag dock väl inte riktigt var en spoiler.
Nåja, nu är den spoilermarkerad iaf...
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2006 - 22:51
jupp, totalt odräglig karaktär i början men det vart bättre...
Tyckte inte hon var odräglig på något sätt. Kanske lite väl mycket överspel, men ändå intressant.
Nåja, nu är den spoilermarkerad iaf...
Dutti pojke... Här får du en kaka
Posted 11 May 2006 - 11:52
Nåväl, nytt avsnitt idag. Vi ses senare.
//Peak
sixty six."
Posted 11 May 2006 - 11:57
Winter is Coming
Posted 11 May 2006 - 12:09
Är de någon som egentligen vet den riktiga förklaringen varför Tasha Yar försvinner ut ur serien så tidigt ?
Edited by Cartman, 11 May 2006 - 12:10.
Posted 11 May 2006 - 16:05
I motsats till de dåvarande producenterna till TNG så anser jag att göra en ren remake av ett TOS-avsnitt (egentligen en fortsättning, men handlingen är så likartad så jag anser det snarare vara en remake), fast 100 gånger sämre.
Originalet är faktiskt riktigt bra (kan ha nåt att göra med att Riley är med i det), men det här blir mest pinsamt. Avsnittet skulle kanske funka under säsong 3 eller så, när alla lärt sig hur man skapar ett TNG-avsnitt riktigt. Enda höjdpunken här är väl Datas svar på Tashas lilla fråga..
Inte min kopp av té... Lustigt nog så gillade jag de här första avsnitten bättre när de var de enda som jag hade sett (När fyran körde de 13 första avsnitten i början av 90-talet). Som det är nu så får avsnittet en 2:a (av 10).
TOS-avsnittet hette för övrigt "The Naked Time", det här avsnittet "The Naked Now", och de har samma författare.
Cartman:
Hon tyckte hon användes för lite eller nåt, och slutade självmant. Dock kan det observeras att hon ångrade sig senare, men då var det för sent
//Peak
sixty six."
Posted 11 May 2006 - 16:17
Posted 11 May 2006 - 16:53
//Peak
sixty six."
Posted 11 May 2006 - 16:57
Hade glömt att han faktiskt är byggd och funktionsduglig som en riktig människa.
Wesley som kapten
Missade första 10 minuterna, annars så var avsnittet lite småroligt.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 May 2006 - 17:56
När visades den här serien senast på svensk tv? Kanal, år?
Posted 11 May 2006 - 18:54
//Peak
sixty six."
Posted 11 May 2006 - 19:06
Posted 11 May 2006 - 19:11
Posted 11 May 2006 - 19:28
Posted 11 May 2006 - 20:49
Gillar heller inte Wesley särskillt mycket.
Posted 11 May 2006 - 21:23
Posted 11 May 2006 - 21:24
Posted 11 May 2006 - 22:05
Posted 11 May 2006 - 22:50
"There was a woman from Venus who was shaped like a...."
*gillar snuskiga limerickar"
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24