Elitserien 06/07
Posted 02 March 2007 - 20:44
Posted 02 March 2007 - 20:54
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 March 2007 - 20:55
Posted 02 March 2007 - 21:55
Posted 02 March 2007 - 22:14
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 02 March 2007 - 22:23
Posted 03 March 2007 - 18:48
Färjestad mot Mora
Hv 71 mot Brynäs
MoDo Mot Timrå
Linköping mot Luleå
Hehe, ingen valde luleå.
Posted 03 March 2007 - 21:51
Luleborna har äntligen börjat vakna till liv. När gammelfarmor snackar hockey, då är det allvar.
Får bara hoppas att brorsan måste åka bort och jobba så man kan snylta till sig ett säsongskort...
Posted 06 March 2007 - 20:34
Posted 06 March 2007 - 20:39
Utgår än så länge från att text-tv har fel fel fel - de har slängt om siffrorna helt enkelt.
Posted 06 March 2007 - 21:24
Ingen ville möta Luleå i kvartsfinal -
men det Luleå som tog emot Linköping
i kväll skulle inte skrämma någon.
Edited by Kermit, 06 March 2007 - 21:25.
Posted 06 March 2007 - 22:03
...
Ren kastrering.
Posted 06 March 2007 - 22:22
ha ha .Citat från SVT:s texttv:
Ingen ville möta Luleå i kvartsfinal -
men det Luleå som tog emot Linköping
i kväll skulle inte skrämma någon.
![]()
![]()
Ingen stor överraskning Luleå har varit allt för ojämna hela säsongen, plattmatcher varvade med riktigt bra matcher.
Posted 08 March 2007 - 22:10
Posted 08 March 2007 - 22:13
Annars verkar det spännande överallt utom mellan Färjestad och Mora.
Posted 11 March 2007 - 01:33
Posted 12 March 2007 - 10:38
Kommer gå bra det här... Janne Sandström tillbaka på fötterna med oanade superkrafter och styr upp det hela. Fyra raka.
Posted 12 March 2007 - 12:19
Färjestad ångar på, och Linköping verkar ha kommit igång ordentligt de också. Finallagen? Modo och Timrå spelar ju en väldigt tight kvartsfinal, och det är två lag som mycket väl skulle kunna vara där uppe och slåss om guldet i slutändan...men hur mycket sliter en såhär tuff kvartsfinal på det lag som går vidare ur denna batalj?
Posted 12 March 2007 - 15:42
Du ska nog inte räkna ut HV riktigt än. Jämtin är ju på ingång och om det är någon som kan psyka Brynäs till avgörande misstag så är det han - men det kommer nog ändå inte räcka hela vägen. En spelare kan avgöra några kvartfinaler, men efter det krävs det stabilare form från hela truppen.
Så i slutändan... Mora! Tidernas skräll, fyra raka mot ett Färjestad som plötsligt tappar halva sin trupp i magsjuka, med start ikväll.
Du hörde det här först.
Posted 12 March 2007 - 15:56
Jag trodde att Jämtin skulle vara tillbaka först i en eventuell semifinal? Visst, Hv har två hemmamatcher nu och det är inte kört på långa vägar, men det är disharmonin som oroar mig där. Vad tillför t. ex Hrdina i nuläget?
Och jag skulle jubla högt om Mora mot alla odds slog ut Färjestad, men det luktar verkligen fyra raka där...
Posted 12 March 2007 - 17:06
För mig verkar det mer som att Luleå är ett lag med för höga förväntningar på sig. Något som kan vara en sak som syns ute på isen, det är konstigt att anklaga spelare som t. ex Renberg att inte visa hjärta som någon i publiken hade vrålat. Visst, de skulle mycket väl ha kunnat vinna en av de två senaste matcherna mot Linköping, men Linköping är också ett lag som spelar smart nu, ger inte så många ytor och kan helt enkelt vara för bra.
Luleåpubliken, eller delar av den i alla fall, kommer alltid att ha ett smått disharmoniskt till Renberg. Många har helt enkelt inte förlåtit honom för att han "bröt" sitt muntliga kontrakt att spela ut resten av sin karriär på hemmaplan och istället valde Kanada och Toronto för något år sedan. Sitter hårt inne hos många, säkert omedvetet - men det bubblar lätt upp till ytan när det börjar gå trögt.
Som sagt, är väl lite vacklande i min objektivitet, men jag tror verkligen inte att Linköping har mycket att komma med i en eventuell semi. De är bättre än Luleå för tillfället, visst, men det säger inte så mycket. Har inte blivit riktigt testade än.
Läste att han ska vara tillbaka redan ikväll? Skumläste bara tidningen i morse, kan ha fel... Men det är två hemmamatcher, och med Hv vem vet? Var ändå lite på gång nu senast.Jag trodde att Jämtin skulle vara tillbaka först i en eventuell semifinal? Visst, Hv har två hemmamatcher nu och det är inte kört på långa vägar, men det är disharmonin som oroar mig där. Vad tillför t. ex Hrdina i nuläget?
Och jag skulle jubla högt om Mora mot alla odds slog ut Färjestad, men det luktar verkligen fyra raka där...
Kanske, kanske... Vi får se.
Posted 13 March 2007 - 14:24
Lener avgår, Fredrik Hynning drar vidare - och det känns som det bara är början. Hur mycket till klarar Roger Åkerstöm egentligen? Kommer att vara över 40 vid nästa års slutspel. Renberg? Leinonen?
Dags att dra hem Osten Bergström nu och lägga ner tretränarsystemet. Inte bara den galnaste frisyren i svensk elithockey, utan även en utmärkt politiker. Kan behövas för att styra upp saker och ting på kansliet.
Posted 13 March 2007 - 16:11
Surovy också kanske. Försvinner säkert men då hoppas jag NHL och inte någon annan elitserieklubb.Lener avgår, Fredrik Hynning drar vidare - och det känns som det bara är början. Hur mycket till klarar Roger Åkerstöm egentligen? Kommer att vara över 40 vid nästa års slutspel. Renberg? Leinonen?
Posted 13 March 2007 - 19:48
Totalt (föutom Hynning och Surovy) är det väl Leinonen, Per Savilahti-Nagander, Åkerström och Renberg som står utan kontrakt. Och den enda som känns säker är Savilahti-Nagander - resten, vem vet. Ska dock krävas mycket för att Leinonen ska hänga kvar med tanke på allt snack det varit tidigare om en flytt, och kvarten gjorde knappast saken bättre.
Wikegård leder för övrigt röstningen på kuriren.nu om vem som ska ta över efter Lener... Tror dock fortfarande på Osten i slutändan; Leners raka motsats, en nygammal inriktning.
Posted 13 March 2007 - 20:09