Jump to content

Photo

Spiderman 3

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 August 2005 - 18:56

Är det någon annan än jag som kan tänka mig THC som en häftig Kraven, jägaren? I så fall skulle ju Topher Grace mycket väl kunna vara Chameleon, som ju är Kravens halvbror! :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#77 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 August 2005 - 20:59

Visst, om Kraven gjordes på ett bra sätt skulle det kunna bli fruktansvärt coolt...annars finns också risken att det blir fruktansvärt töntigt, men de har ju lyckats bra med de andra två filmerna, så töntigheten är nog det sista vi behöver oroa oss över...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#78 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 August 2005 - 21:33

Spider-Man 1 och 2 blandade ju töntighet med lite coolare saker på ett väldigt bra sätt. Sen tror jag helt och fullt på att alla skurkar från Lee-Ditko-eran kan göras väldigt bra på film.

#79 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 29 August 2005 - 18:45

apropå chamelon, kommer ni ihåg hans dräkt på 70/80 talet? läste just en tidning från den tidpunkten och förlorade nästan all respekt jag en gång hade för honom.

se detta som en parantes, har inget med topic att göra.

#80 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 10 September 2005 - 15:33

Var det någon som såg på , va heter han.. han med hakan...LENO ja, på Jay Leno nu i veckan?
Då intervjuades nämligenThomas Haden Church (mkt bra skådis från bla Sideways) om sin hemliga roll i Spiderman 3.

Han fick inte under några omständigheter avslöja vem han skulle spela, men han tränade upp sig fysiskt inför rollen, och skulle spela in scener i Januari och framåt, det var ungefär allt man fick ut ur honom.

ja, det var ju inte mkt nytt... men jag ser fram emot filmen, del två i serien är ju riktigt, riktigt bra!
I love the smell of napalm in the morning

#81 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 September 2005 - 16:41

Jo, tvåan är fantastisk så det känns otroligt svårt för Raimi och gänget att kunna överträffa den men de kommer de antagligen göra! :D
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#82 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 September 2005 - 16:36

Spoilers !!!!!!

And the Spider-Man 3 villains are....
Posted on Tue, 27-Sep-2005

Seems the cute blonde has let slip Spidey's secret.

Everyone's been trying to guess who the villains are - all we know is that they're being played by Thomas Haden Church and Topher Grace - and today, Kirsten Dunst let slip the answer.

"We have really great people though as the villains in this film, Thomas Haden Church and Topher Grace -- Venom and Sandman," Dunst tells Zap2it.com. "Maybe I wasn't supposed to say that," she added before reversing her claim. Church is playing Sandman, Grace is Venom.

The cuter-than-cute Mary-Jane apparently hasn't got the script yet, but "know[s] the general story. There's a lot that they're trying to fit into this one."

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#83 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 September 2005 - 16:45

Bu-huuu! Venom! :(
Vill mycket hellre se klassiska skurkar. Men...jag litar inte helt på det än.

#84 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 September 2005 - 17:08

Drömmen skulle ju vara Lizard och Scorpion. Och Topher Grace som Ned Leeds som Harry använder för att mörklägga sin identitet som GG.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#85 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 November 2005 - 15:43

Ska bli riktigt kul med mer Spider-Man, varför inte Venom? Han är ju den ultimata skurken enligt mej. Annars hade jag gärna sett Lizard eller Hob-Goblin

Winter is Coming

#86 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 November 2005 - 16:13

apropå chamelon, kommer ni ihåg hans dräkt på 70/80 talet? läste just en tidning från den tidpunkten och förlorade nästan all respekt jag en gång hade för honom.

Beror på. närde visade Spider-Mans början här i sverige fick man ju se honom, sen vetetusan om det man fick se kan räknas som en dräkt. han hade ett visir på skallen iaf, det jag kommer ihåg.

Sen hade han ju nån slags dräkt på den tecknade tv-serien som visades på 4-an under 90-talet, vetetusan om detär den du menar :P Snygg var den iaf inte :)

Har alltid gillat att han hade kavaj innan Kraven(2) skjöt honom under -99 eller när det nu var. :)

Sen vill jag se GG2, något som man bör få, då HArry hittade gömman i 2an, men Venom.. Ja för fan! :D Han är ju den coolaste av alla så :)

Om de nu har me dVenom kanske de kanske tar idéen från Ultimate spider-Man. Vem vet? Inte jag iaf :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#87 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 06 November 2005 - 07:40

Beror på. närde visade Spider-Mans början här i sverige fick man ju se honom, sen vetetusan om det man fick se kan räknas som en dräkt. han hade ett visir på skallen iaf, det jag kommer ihåg.

Sen hade han ju nån slags dräkt på den tecknade tv-serien som visades på 4-an under 90-talet, vetetusan om detär den du menar :P Snygg var den iaf inte :)

Har alltid gillat att han hade kavaj innan Kraven(2) skjöt honom under -99 eller när det nu var. :)

Sen vill jag se GG2, något som man bör få, då HArry hittade gömman i 2an, men Venom.. Ja för fan! :D Han är ju den coolaste av alla så :)

Om de nu har me dVenom kanske de kanske tar idéen från Ultimate spider-Man. Vem vet? Inte jag iaf :)

Ang chamelons drakt, den jag sag var gron, men kring brostet hade han en brynja/vast i regnbagens alla farger. Kandes lite som "Chamelon-goes-flowerpower" :ph34r:

Nu ar det bekraftat vilken karaktar Thomas skall gestalta. Detta kan nog klassas som en spoiler sa klicka pa lanken pa egen risk:

http://www.superhero...ews.php?id=3605

Jag ser verkligen fram emot denna film. Ska bli coolt att se denna snubbe in action :thumbsup:

#88 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 November 2005 - 10:17

Jösses vad lik han är. Det här kan bli bra!! :thumbsup:
Men hoppashoppashoppas att Venom inte är med...

#89 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 06 November 2005 - 12:16

Jävlar vad coolt! Hoppas också att de skippar Venom

#90 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 06 November 2005 - 12:57

Hoppas också att de skippar Venom

Precis, han är så överskattad.

#91 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 November 2005 - 22:09

It´s the singer, not the song, om ni frågar mig. Om de har med Venom i Spidey 3 kan det bli riktigt bra, eller så kan det bli dåligt, beroende på hur han skildras i den filmen. Vet inte om jag skulle stämpla en karaktär som överskattad, speciellt inte om den gått igenom olika tolkningar och inkarnationer.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#92 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 November 2005 - 20:26

Dubbelbump!!! ;)

Vill helst att Raimi koncentrerar sig på det han gillar med Spider-Man. Eller mest i alla fall: de klassiska skurkarna. De är också så himla mycket bättre...

#93 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 November 2005 - 20:31

Raimi har ju sagt att han ogillar Venom, hoppas man slipper honom då. Castingen på Sandman var dock riktigt bra vill jag påpeka igen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#94 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 November 2005 - 20:34

Så om Venom är med har Raimi fogat sig för mycket efter förväntingar eller slipsnissarna. Bättre att låta andra (om det nu blir fler Spidde-filmer efter Raimi) att sköta om nittiotalsföreteelser som t. ex Venom.

#95 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 November 2005 - 20:38

Eller så har Raimi fått en change of heart :) . Vet inte varför hysterin om att använda Venom, säljer den fula skurken så mycket leksaker att slippsnissarna vill ha honom med i filmen? jag vet inte vilka actionfigurer kidsen leker med idag, men Venoms storhetstid var väl 90-talet, syns han mycket fortfarnde?
Batman Begins

The Dark Knight

#96 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 November 2005 - 21:37

Det beror nog mycket på fansen som började läsa typ Spidde på nittiotalet. men visst, Venom säljer än. Även om han inte är med lika mycket. En sån där "kewl" skurk, du vet...
Hoppas Raimi har mer integritet än så... :)

#97 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 November 2005 - 21:56

tja, Ultimate Spider-man handlar ju om spidde och venom, och vad jag vet har det spelet sålt bra, så nog säljer han fortfarande :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#98 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 November 2005 - 00:52

Själv gillar jag verkligen Venom och hur han skildras men jag är tveksam till hur han skulle se ut i en film? Men det skulle vara värt risken att prova tycker jag. I för sej så var jag lika tveksam till Doc Ock i förra filmen men det vart ju ett kanonresultat!

Winter is Coming

#99 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 January 2006 - 10:07

Spoilers då mina små kelgrisar...

http://www.superhero...ews.php?id=3784

:
:
:

:

Gwen är med, synd att de körde"Death of Gwen Stacy only with MJ and and a happy ending" i första flmen...och på den här bilden så ser hon ut rätt lik Dunst,hoppas hon ändrar på utseendet.

Thoughts?
Batman Begins

The Dark Knight

#100 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 January 2006 - 14:25

Kan nog bli en bra Gwen. Kan Kirsten rödfärga sig kan väl Bryce Dallas Howard blondera sig.
Men filmens MJ var ju som en ihopslagning av seriens MJ och Gwen, så jag undrar vilken funktion förutom just "kärlekstriangeln" Gwen Stacy kommer ha i filmen. Kanske man kan hoppas på att Gwens far, polisen George Stacy är med?

Kul i alla fall att Raimi verkar i mångt och mycket hålla sig till de klassiska serierna om Spidde. Hoppas att de illasinnade ryktena om att Topher Grace ska vara Venom inte stämmer, utan att även Topher är en klassisk figur av något slag.

Det här är en av få saker som kommer från Marvel nu, både från film och serie-fronten, som jag har benhård tro på att det kommer bli hur bra som helst. :)