THE ROYAL COUPLE OF THIEVES
Lucy Lawless är inte vacker så hennes slöjdans och tajta klädsel går helt bort för mig. Istället blir det ett störande element.
Däremot är gästskådespelaren av högre klass. Bruce Campbell, kung av kroppsmimik och skumma repliker. Det höjer stämningen i avsnittet.
Själva storyn däremot är ganska ordinärt slag - att den riktige lönnmördaren skulle återvända är rätt väntat men fungerar som plottvändning.
Jag gillade däremot tvisten med stentavlorna med budorden - vilket är konstigt eftersom jag ogillar dem i vanliga fall. Det fungerar dock här. Även om det blir stora Indiana Jones-vibbar i slutet. Det höjer faktiskt betyget med ett steg.
Betyget blir 7 av 10.
Ah, Autolycus andra gästskådespel (efter Herc 2x01). Älskar, älskar, älskar, älskar Bruce Campbell (på ett fullkomligt manligt, heterosexuellt sätt, givetvis).
Kul, spännande och allmänt trevligt avsnitt.
Usual suspects i avsnittet:
Autolycus
Betyg: 8 (av 10)
Förresten, undrar om det är Cappy som är editor för Xena-sidan på TV.com...
Cast and Crew
Add Cast | Add Crew
Star: Renee O'Connor (Gabrielle)
Recurring Role: Lucy Lawless (Xena), Bruce Campbell (Autolycus)
Guest Star: Mark Raffety (Arkel), Patrick Khutze (Belart), Ian Harrop (Magmar)
Lägga Gabby som "star" och Xena som "Recurring Role"???
53: Hercules 2x18 - Promises
Dum kung vill gifta sig med tjej som vill gifta sig med annan.. jaddajadda jadda. Väldigt "standard"-avsnitt. De har till och med "brottslingen som hon vill gifta sig med är the good guy och kungen är ond men det vet inte Herc"-biten.
Usual suspects i avsnittet:
Falafel
Betyg: 3 (av 10)